נתחיל בכמה עניינים טכניים: פאנל IPS עם תאורת WLED אחורית, קצב ריענון 360Hz, זמן תגובה 1ms תחת GTG, יחס ניגודיות 1000:1. באשר לכיסוי תחום הצבעים, זמינים 110%sRGB , 110%Adobe RGB ,DCI-P3 86%, ו-NTSC 94%. בצפייה שוטפת ושגרתית, כמו סדרות, מדריכים וקריאת מסמכים, אין שום בעיות עם ה-AG254FG והתאמת התצוגה המתאימה לכם דורשת תפעול מינימלי. יש גם אופציה להחלשת התאורה כחולה והורדת טמפ' הצבעים, לקריאת שעדיפה בשעות הערב. את החגיגה מקלקלת רזולוציה מקסימלית של 1080p בלבד ועל פני 24.5 אינץ' ציפינו לקבל רזולוציה יותר נדיבה מזו.
החלק שהכי הרשים אותנו במבחן הצפייה הבסיסי הוא
בהירות המסך שהיא מעבר לפנומנלית. על הנייר המסך מסוגל להציג מקסימלית 400nits אלא שבממשק ה-OSD מגיעים גם ל-450nits ובמשימות משרדיות לא הזדקנו אפילו חצי מזה כדי לעבוד בנוחות. כשעברנו לגיימינג שיפרנו ל-300-320nits כדי לשפוך אור על חלקים חשוכים בכמה משחקי התגנבות וכאן בערך הסתיימו הדרישות שלנו מהבהירות– הישג מצוין שיספק גם משתמשים תובעניים במיוחד. ציפוי מט תומך במערך ומניעת ההשתקפות עובדת כאן בגאון, גם כשהשמש הייתה ממש בגבנו במשרד ונראה שה-AG254FG לא מתאמץ מדי כדי למנוע התנגשות של קרני שמש מעצבנות שגורמות להסיט את המסך.
כשזה מגיע לגיימינג, רק שבחים מגיעים למסך שלפנינו. קצב הריענון הגבוה 360Hz לצד זמן תגובה נמוך במיוחד מספקים את הנתונים התחרותיים שתזדקקו להם בגיימינג מתקדם. כמובן שתצטרכו חומרה חזקה בהתאם שתצליח להריץ משחקים בקצב פריימים גבוה – לא פעולה פשוטה בקרב כמה כותרים פופולריים, אבל נצא מנקודת הנחה שגיימרים תחרותיים ממילא מחזיקים ברכיבים מהשורה הראשונה. כך למשל במשחקי CS:GO ו-Destiny 2 קל להגיע לקצב פריימים גבוה ולקבל את חוויית המשחק החלקה ביותר שתצליחו לקבל, בזמן שב-Warzone או ב-Red Dead Redemption 2 תאלצו להנמיך את הגדרות הגרפיקה כדי לזכות להגיע ל-200-250fps במקרה הטוב, גם עם חומרה יוקרתית במיוחד.
המסך תומך בתכונות המבוקשות G-SYNC וכן Reflex Analyzer, שתיהן מבית חברת כרטיסי המסך Nvidia ואם אינכם מחזיקים בכרטיס מסך מבית היצרנית, חלק מכריע מתכונות הגיימינג המתקדמות שבמסך לא יועילו לכם. למרות שממש קיווינו, מהצד השני אין תמיכה ב-FreeSync מבית AMD, כך שהמסך די מכוון לבעלי כרטיס מסך של המתחרה שלה בלבד. היו כמה רגעים מאכזבים קטנים שלא הצלחנו להימנע מהם, בראשם תופעת ה-Ghosting שאי אפשר לפספס ותחת עוצמת Strong ב-Overdrive תקבלו את סימני המריחה הסגולים-שחורים שמורידים מחוויית המשחק וגורמים לבלבולי גרפיקה קטנים ומעצבנים. החלק המשמח הוא שלא חייב לסמוך עליו ובדר"כ בהורדה בודדת של עוצמת ה-Overdrive ל-Medium למשל, מקבלים תוצאות הרבה יותר מסונכרנות ונקיות לעין.
סוג פאנל למסך LCD. מסכים עם פאנל כזה הם איכותיים במיוחד והיקרים ביותר. הם מציגים זויות צפייה מעולות ודיוק צבע אופטימלי, ומתאימים לגרפיקאים מקצועיים שזקוקים לטוב ביותר. זמן התגובה שלהם לא מהיר כמו האחרים, אך מסכים כאלה לא נועדו מלכתחילה למשחק ווידיאו (למרות שהם יכולים להתמודד היטב גם איתם).
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.
ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
היחס בין הלבן הבהיר ביותר לבין השחור הכהה ביותר שהמסך מפיק. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הגוונים הכהים בתמונה יהיו מפורטים וברורים יותר והצבעים נאמנים יותר למקור. תכונה זו חשובה בעיקר לצפייה בסרטים ולמשחקים.
יחסי ניגודיות נפוצים נעים בין 1:400 ל-1:1000. במידה שהשימוש במחשב הוא ב-Word וביישומים פשוטים אחרים, יחס ניגודיות של 1:400 עד 1:800 יספיק. לצפייה בסרטים, למשחקים ולעבודה עם תוכנות גרפיקה מתקדמות רצוי לבחור ביחס ניגודיות של 1:1000 ויותר.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.
ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.