חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מסך מחשב LG 34WN650-W
מותג: LG, LG
גודל מסך: 34 אינטש
High Definition: Full HD
רזולוציה מקסימלית: 2560x1080
סוג תאורה: LED
סוג פאנל: IPS
קצב רענון: 75 Hz
זמן תגובה: 5 מילי שניה
ציון WiseBuy
8.5
דירוג הגולשים
(4 מתוך 5)
המוצרים המבוקשים
מחיר סופי: 1,765 ₪
מחיר סופי: 2,084 ₪
חוות דעת גולשים
יוסי יוסי 29.01.22
מיכאל 02.10.21
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מסך מחשב LG 34WN650-W

לירן עבדי | 05.08.2021
הטוב
  • רמקולים מובנים מפתיעים לטובה
  • אידיאלי לריבוי משימות
  • איכות תמונה מעולה
  • פאנל IPS
הרע
  • מציע תכונות גיימינג - שלא יספקו גיימרים
  • תובע מקום רב על השולחן
  • נטול כניסות USB
בשורה התחתונה
התרגלנו לעבוד ביעילות עם מסך ה-34WN650-W של LG: הוא מרגיש כמו שני מסכי IPS שהוצמדו, אלא שלזכותו ייאמר שתג המחיר הנדרש עליו נמוך מרכישת שני מסכים בנפרד. תוסיפו למשוואה תצוגה איכותית, נוחות משתמש גבוהה, רמקולים מובנים שהרשימו – וקיבלתם צג מעולה למשתמשים שיודעים לסחוט את המקסימום מהמשימות הממוחשבות שלהם.
הקדמה

מסך המחשב 34WN650-W מבית LG מציע תצוגת UltraWide על פני פאנל IPS עם כיול ל-sRGB 99%, רזולוציית WFHD, תמיכה בתקן DisplayHDR400, קצב ריענון של 75Hz ותמיכה ב-FreeSync. יש לו רמקולים מובנים והוא מגיע עם שקע Display Port 1.4, שני שקעי HDMI 2.0 ושקע אוזניות.

סוג פאנל למסך LCD. מסכים עם פאנל כזה הם איכותיים במיוחד והיקרים ביותר. הם מציגים זויות צפייה מעולות ודיוק צבע אופטימלי, ומתאימים לגרפיקאים מקצועיים שזקוקים לטוב ביותר. זמן התגובה שלהם לא מהיר כמו האחרים, אך מסכים כאלה לא נועדו מלכתחילה למשחק ווידיאו (למרות שהם יכולים להתמודד היטב גם איתם).

איכות התמונה

(70% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

נתחיל מהנתונים במפרט: מסך בגודל 34 אינץ' עם פאנל IPS מציג רזולוציה של 1080X2560 פיקסלים (WHFD) ביחס תצוגה של 21:9, בעל תקן sRGB 99%, קצב ריענון 75Hz, בהירות מקסימלית 400cd/m2, יחס ניגודיות טיפוסי של 1000:1, זמן תגובה סטנדרטי 5ms, וזוויות צפייה של 178 מעלות מכל צד, כיאה למסך IPS. החיבורים הזמינים: DisplayPort, צמד HDMI ויציאה לאוזניות. את המסך ניתן גם לתלות על הקיר, בתקן 100×100 VESA.


LG 34WN650-W: אולטרה-רחב, אולטרה-יעיל


הכיול ל-sRGB 99% מספק את הצבעים המדויקים שמעצבים ועורכים גרפיים יעריכו. גם לבהירות הגבוהה צריך להחמיא: מדובר במסך בוהק במיוחד ואנחנו הסתפקנו ב-80% מהבהירות המקסימלית, כל השבחים לתקן DisplayHDR 400 שגם מציע ניגודיות נאה בזמן צפייה בסצנות חשוכות בסדרות נטפליקס, בעת שימוש ב-Preset הרלוונטי כמובן המובנה במסך. זוויות הצפייה גם נהדרות ופאנל ה-IPS שוב מוכיח שבכל הנוגע לצפייה מזוויות מאתגרות, אין שני לו והתמונה לא ממהרת להתכהות כשצופים מהצד, בניגוד לפאנלים מתחרים.

LG 34WN650-W: אולטרה-רחב, אולטרה-יעיל

עם כל היתרונות שמציע הפאנל, צריך לזכור שעדיין מדובר ברזולוציה לא גבוהה, המתפרשת על פני מסך בגודל 34 אינץ'; משימות שדורשות קריאה ממושכת כמו כתבות באתרי חדשות או עיון במסמכי עבודה, דורשים עבודה מאומצת מהעיניים ובגלל הבהירות העוצמתית והצבעים החזקים, ממש מרגישים את העיניים צורבות – ברגעים אלו בחרנו לשנות את הטמפרטורה של הצבעים, שהפכו לגווני חום ואיפשרו להמשיך לקרוא בנוחות. באופן די מפתיע, גם מגיימינג יצאנו מרוצים. מביצועי תצוגה זריזים אמנם תאלצו לשכוח, אבל בכל הנוגע לאיכות התמונה לא היו לנו תלונות וכשה-overdrive ברמה המקסימלית לא הבחנו בתופעת ghosting המעצבנת.

סוג פאנל למסך LCD. מסכים עם פאנל כזה הם איכותיים במיוחד והיקרים ביותר. הם מציגים זויות צפייה מעולות ודיוק צבע אופטימלי, ומתאימים לגרפיקאים מקצועיים שזקוקים לטוב ביותר. זמן התגובה שלהם לא מהיר כמו האחרים, אך מסכים כאלה לא נועדו מלכתחילה למשחק ווידיאו (למרות שהם יכולים להתמודד היטב גם איתם).
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המדידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
היחס בין הלבן הבהיר ביותר לבין השחור הכהה ביותר שהמסך מפיק. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הגוונים הכהים בתמונה יהיו מפורטים וברורים יותר והצבעים נאמנים יותר למקור. תכונה זו חשובה בעיקר לצפייה בסרטים ולמשחקים.   יחסי ניגודיות נפוצים נעים בין 1:400 ל-1:1000. במידה שהשימוש במחשב הוא ב-Word וביישומים פשוטים אחרים, יחס ניגודיות של 1:400 עד 1:800 יספיק. לצפייה בסרטים, למשחקים ולעבודה עם תוכנות גרפיקה מתקדמות רצוי לבחור ביחס ניגודיות של 1:1000 ויותר.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.   ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.

נוחות השימוש

(30% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

נתחיל מהמובן מאליו: ה-34WN650-W הוא מסך רחב מאוד. רציתם UltraWide, קיבלתם רוחב 82 ס"מ, גובה 57 ס"מ ועומק 23 ס"מ, כולל המעמד. מטבעו, המסך גם כבד ובשילוב משקל המעמד, רגלית כסופה מעוגלת, תגיעו לגוף של כמעט 8 ק"ג. ה"גמישות" של המסך מאוד מינימלית: הטיית מסך עד -5 מעלות לאחור ו-15 מעלות קדימה, הגובה עולה בכ-11 ס"מ נוספים ותשכחו כמובן מסיבובו; 34 אינץ' הוא לא צג שאפשרי לצפות בו לאורך ממילא, לטעמנו. גבו עשוי פלסטיק לבן ונראה אלגנטי למדי, עם סט חיבורים שממוקם בפס אחיד, מלמעלה למטה: כניסת 1.4 DP, צמד כניסות 2.0 HDMI, כניסת אוזניות ושקע החשמל ניצב אחרון. כניסת USB בלטה בהיעדרה והיינו שמחים להצליח להטעין את הסמארטפון שלנו דרך המסך או אולי אפילו להשתמש בו כ-HUB להתקנת אביזרים נוספים. השוליים מלמעלה ומהצדדים תובעים בערך 1.1 ס"מ דקיקים, אם כי פגשנו נתונים יותר צנועים אצל מסכים אחרים. השול התחתון עוביו 2.1 ס"מ.


LG 34WN650-W: אולטרה-רחב, אולטרה-יעיל

השימושיות שבמסך רחב שכזה מאפשרת לעבוד בשני חלונות מלאים במקביל, במקום להשתמש בצמד מסכים ולהצמיד אותם אחד לשני. הספקנו לנצל את ה-34WN650-W להרבה משימות מקצועיות שסחטו את המסך הרחב לשימושיות מקסימלית: כך למשל בצד ימין של המסך חיכו לנו חומרי הגלם לבניית קובץ PSD עמוס אלמנטים, בזמן שתוכנת פוטושופ הייתה פתוחה במלואה בצד השמאלי. בשימוש אחר, מסמך וורד היה פתוח מימין, בזמן שאת חומרי הקריאה הנחוצים לסיכום מוקמו מצד שמאל, כך שלא נאלצנו לקפוץ מחלון לחלון בצמד המקשים Alt+Tab המוכר לעייפה. המעבר המהיר של העיניים מחלון לחלון בלי הצורך להחליף חלונות או לנוע עם הצוואר ממסך למסך הצמוד לו, מקל מאוד על העניינים בשוטף - ורק אחרי שעוברים למסך רחב במיוחד מבינים את היעילות המוגברת.

הרמקולים המובנים מפתיעים לטובה: צמד ספיקרים בהספק 7W כל אחד מצליח להרשים עם סאונד נוכח, שאמנם אינו מפורט עד לכדי רמקולים חיצוניים שתרכשו בנפרד ובטח שלא יספקו את הצליל המדויק של אוזניות שיחוברו חוטית למסך, אבל הבאס קיים ומורגש בנוכחותו, גם אם מעט דל ואנמי, עוצמת הסאונד גבוהה מספיק ולשימושים שגרתיים כמו ניהול שיחות זום, צפייה בסרטוני הדרכה ואפילו שמיעת כמה שירים ביוטיוב, יצאנו יותר ממסופקים – וזה הרבה יותר ממה שאפשר להגיד על מסכים מתחרים ששילבו רמקולים מובנים שאינם ראויים לאף שימוש.
LG 34WN650-W: אולטרה-רחב, אולטרה-יעיל

עוברים לתפעול מסך ה-OSD: ג'ויסטיק בתחתית מרכז המסך נע לארבעה כיוונים לאחר לחיצה עליו ומציע בפשטות את הערכים המובנים מאליהם: מעבר בין כיבוי המסך, הגדרות, שינוי ה-input ושינוי מצב תמונה. בהגדרות תמצאו את משחקי התמונה המקובלים: שינוי בהירות, ניגודיות, עוצמת הרמקולים המובנים, העדפת טמפ' הצבעים ועוד כמה מעברים בין מצבי תמונה מובנים ומותאמים אישית, ביניהם לשימושי קריאה שמחליש את הבהירות, מצב Cinema שהעדפנו מכולם ו-HDR Effect, שאמור להציע טווח דינמי רחב של צבעים אבל בפועל קיבלנו תמונה בוהקת מהרגיל, עם רוויה מועצמת – לעיתים מדי.

LG 34WN650-W: אולטרה-רחב, אולטרה-יעיל

למרות ייעודו המשרדי/מקצועי, יש גם כמה תכונות גיימינג במארז: תמיכה בטכנולוגיית FreeSync מבית AMD שמסנכרנת את קצב הפריימים בין הכרטיס הגרפי לצג המסך ומונעת "קריעה" של פריימים, Dynamic Action Sync שאמור למנוע input lag, מייצב שחור שמבהיר אזורים חשוכים, שני מצבי גיימינג (FPS/RTS) ויש אפילו אופציה לשלב כוונת מובנית במסך. כל אלה פיצ'רים נחמדים אבל גיימר אמיתי לא באמת יימצא בהם שימוש. שילוב של קצב ריענון נמוך מהמקובל בשוק, זמן תגובה של 5ms בלבד ומסך גדול מדי לטעמנו – כל אלה מתקשים להעניק חוויית גיימינג רצויה, אם כי נחמד מצד LG לנסות לקרוץ גם למשתמשים שמשלבים משחקים באותו מסך בשעות הפנאי. במילים אחרות, על תכונות מתקדמות לא תשמעו אותנו מתלוננים.

מסך ביחס גובה-רוחב 16:9 (או 16:10) שמתאים להצגת סרטי קולנוע ותוכני HD וכן להצגה של שני דפים או יישומים במקביל.
מסך ביחס גובה-רוחב 16:9 (או 16:10) שמתאים להצגת סרטי קולנוע ותוכני HD וכן להצגה של שני דפים או יישומים במקביל.
מסך ביחס גובה-רוחב 16:9 (או 16:10) שמתאים להצגת סרטי קולנוע ותוכני HD וכן להצגה של שני דפים או יישומים במקביל.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.   ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply