בשנים האחרונות חלפו להם ברחבי הרשת מגוון נרחב של דיווחים ושמועות שטענו כי אפליקציית ווטסאפ שבבעלות פייסבוק מתכננת להציג פרסומות למשתמשים. דיווחים אלו הגיעו לשיאם במחצית הראשונה של 2019, כאשר הודעה רשמית של פייסבוק אישרה כי בחברה מתכוונים לשלב פרסומות ב-WhatsApp החל משנת 2020. אלא שכעת, נראה כי פייסבוק החליטה לקחת צעד אחורה בנושא.
על פי דיווח חדש של מגזין הוול-סטריט ג'ורנל, בפייסבוק החליטו לוותר על שילוב פרסומות באפליקציית ווטסאפ במודל לו ציפינו. הדיווח מציין כי הצוות שעמל על הטמעת הפרסומות ב-WhatsApp והפיכתה למנוע רווח פורק, והקוד שהוטמע באפליקציה הוסר ממנה לחלוטין. עם זאת, בחברה לא מתכוונים לוותר על רעיון הפרסום בווטסאפ באופן מוחלט, והיא עדיין מעוניינת לבצע מונטיזציה לאפליקציה.
לטענת הדיווח, בפייסבוק ממשיכים לחפש אפיקי רווח מאפליקציית ווטסאפ, אותה רכשה הענקית האמריקאית בסכום של לא פחות מ-22 מיליארד דולר לפני מספר שנים. על פי המגזין, פייסבוק מתכוונת לשלב פרסומות כחלק מפיצ'ר הסטטוסים המוכר שלה, אך בשלב זה לא ברור מתי וכיצד בדיוק יתרחש המהלך.
נוסף על כך, נמסר כי כעת מתמקדת פייסבוק בניסיונה להפוך את פיצ'ר ווטסאפ לעסקים (WhatsApp Business) לכזה שיאפשר לה להניב רווחים מן האפליקציה הפופולרית. את שירות ווטסאפ לעסקים השיקה החברה איי שם בשנת 2017, ולאחרונה החברה אף השיקה שירות לביצוע העברת כספים ישירות מתוך האפליקציה במספר מדינות מסביב לעולם (WhatsApp Payments).