פרצת האבטחה במכשירי הגלקסי 10 והנוט 10, מסתמנת כבעיה לא פשוטה לחברת סמסונג שנאלצה במהלך הימים האחרונים להסביר לציבור רוכשי המכשירים, מה בדיוק הבעיה, על מה היא משפיעה וחשוב מכל - מתי היא תטופל?
הפרצה התגלתה כאשר לקוחה בריטית בשם ליסה נילסון הצליחה לפתוח את המכשיר שלה עם טביעת אצבע שלא הייתה רשומה במכשיר. לדברי סמסונג - הבעיה נבעה מאיכות מגן המסך הסיליקוני שהדביקה הלקוחה על המכשיר ואשר משבש את תפקודו של סורק טביעת האצבע שממוקם מתחת למסך בדגמים הרלוונטיים לפרצה.
Galaxy S10 - אחד הדגמים עם בעיית האבטחה
התגובה הרשמית של סמסונג הסבירה את מקור הבעיה וכדרך טיפול ראשונית, עד להוצאת עדכון קושחה מיוחד אשר אמור לפתור את הבעיה לחלוטין - ממליצה היצרנית הקוריאנית להסיר בשלב ראשון כל מגן מסך (שאינו מיוצר על ידי סמסונג) מהמכשיר, להסיר את כל הרישומים של טביעות האצבע במכשיר ולהתחיל את תהליך הרישום מחדש.
סרטון המראה את הקלות בה ניתן לפרוץ למכשיר
ללא קשר לכך שזה אמור לפתור את הבעיה באופן ראשוני ונקודתי, אמורה סמסונג להוציא במהלך השבוע הבא, עדכון קושחה אשר יתייחס לבעיה הספציפית הזו באופן קבוע. גם אחרי התקנת העדכון שיגיע בקרוב כאמור, ייאלצו המשתמשים למחוק את כל רישומי טביעות האבצע ולהתקינן מחדש.
בינתיים, הודיעו מספר בנקים ברחבי העולם, כולל בנק הפועלים בישראל, על כך שיפסיקו באופן זמני את אפשרות הכניסה לחשבון האישי באמצעות טביעת האצבע עד לסיום הטיפול של חברת סמסונג בתקלה.