ענקית הטכנולוגיה והתוכנה האמריקאית, גוגל, עשויה לשלב קישורי מכירה ישירים למוצרים, ישירות בסרטוני וידאו הזמינים באתר שיתוף הסרטונים שבבעלותה, YouTube. כך עולה מתוך דיווח חדש של מגזין The Information שהתפרסם במהלך היממה האחרונה.
על פי פרטי הדיווח, גוגל בוחנת כיום את האפשרות לשלב מתחת לסרטוני וידאו באתר יוטיוב, מוצרים הקשורים לנושא הסרטון בו צופים המשתמשים. לחיצה המוצרים המומלצים, שיוצגו מתחת לקטעי הוידאו יחד עם תג המחיר שלהם, תוביל לרכישה כחלק מפלטפורמת Google Express, שם ניתן יהיה לבצע את תהליך הרכישה במלואו.
עד עתה גוגל אמנם לא איפשרה רכישה של מוצרים ישירות מסרטוני וידאו ביוטיוב, אך פיילוט שהיא ביצעה בשנה שעברה איפשר לבעלי ערוצי יוטיוב להציע מוצרי מרנצ'נדייז לרכישה גם כן מתחת לסרטונים. מדובר במימוש הדומה לזה שמתואר בדיווח החדש. עם זאת, הצעות מכירה המקושרות לתוכן הסרטונים עשויות להיות יעילות ורלוונטיות יותר באופן משמעותי לצרכנים, ובהתאם לכך להניב יותר מכירות.
פלטפורמת Google Express מהווה מרקט-פלייס לרכישה של מוצרים מסוגים שונים בעוד גוגל גורפת אחוזים מסך הרכישה, בדומה לזו של אמזון האמריקאית. עם זאת, נפח הרכישות השנתי בפלטפורמה של גוגל נע סביב מיליארד דולר בלבד, בעוד הפלטפורמה המתחרה מבית אמזון חצתה את קו 140 מיליארד דולר בשנה.