חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Fuji Finepix HS20 EXR
מותג: Fuji
סוג מצלמה: דמוי SLR
רזולוציה: 16.0 מגה פיקסל
זום אופטי: 30
גודל חיישן: 1/2 אינטש
מייצב תמונה: בחיישן
סוג פוקוס: אוטומטי + ידני
סוג עינית: דיגיטלית
ציון WiseBuy
9.1
דירוג הגולשים
(4 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
מיכאל 14.08.12
עירד 30.04.12
רמי 05.04.12
elkana 14.03.12
יקיר 08.03.12
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Fuji Finepix HS20 EXR

עידו אשפיז | 31.08.2011
הטוב
  • איכות תמונה גבוהה
  • זום ידני נדיב X30
  • מייצב תמונה אפקטיבי ויעיל
  • נוחות שימוש מעולה
  • מסך מפרקי מצוין ועינית טובה
הרע
  • מיקוד איטי מעט
  • תנועות עדשה וחוגה מעט קשיחות
  • חיווי הסוללה לא אמין
בשורה התחתונה

HS20EXR מציגה אפשרויות שליטה יוצאות מהכלל, כאלו שנלקחו ממצלמות DSLR. עבור מצלמה דיגיטלית בקטגוריית המחיר שלה, אפשרויות אלו (שליטה ידנית בזום, בפוקוס ובכל פרמטר של צילום ידני) הופכות את חווית הצילום למהנה במיוחד ולא פחות חשוב מכך מספקת תוצאות איכותיות מאוד. גם השימוש שלה בחיישן ומעבד טובים מהממוצע הקיים מעלה את קרנה של המצלמה הזו.


 


המצלמה תתאים למי שהחליט שהתמסרות ל-DSLR וסט עדשות זה תחביב יקר מדי בשבילו, או מי שמעוניין בחווית השימוש בDSLR  לפני שהוא רוכש אחת. לטעמנו זו פשוט מצלמה מצוינת.

הקדמה

Fuji HS20EXR נמנית על סדרת S של פוג'י, סדרת מצלמת סופר זום דמויות SLR. הדגם הזה הוא המתקדם ביותר בסדרה, כאשר הוא מצויד במעבד EXR, חיישן CMOS בגודל 1/2 אינטש ברזולוציה של 16 מגה פיקסלים, עדשת זום X30 רחבה בטווח של 24-720 מ"מ ומסך בגודל 3 אינטש, כל אלו בצירוף צילום וידיאו באיכות Full HD ושליטה ידנית מלאה בכל דבר שניתן לחשוב עליו.

המצלמה פועלת באמצעות 4 סוללות AA. יש לה זיכרון פנימי קטן בנפח 20MB, והיא מאחסנת את התמונות והסרטונים על כרטיסיSD/SDHC/SDXC.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

מרגע שנחו עינינו על האריזה של המצלמה, ובעיקר על הסמל EXR CMOS, פיתחנו ציפיות לאיכות צילום גבוהה כפי שראינו ב-Fuji F500EXR, ואף יותר מכך – שכן הפעם המצלמה אינה דחוסה לגוף קומפקטי, והיא מצויידת בעדשה אימתנית בעלת זום X30. לאחר מספר ימי התנסות, בתוכם גם טיול בגן החיות הלימודי בחיפה, הגענו למסקנה: יש תמורה לאגרה.

בצילום בחוץ בתנאי תאורה טובים עד בינוניים איכות הצילום טובה מאוד. במבט כללי התמונה נראית מצוין: הצבעים מדויקים, התמונה חדה ומרשימה למדי. כאמור, המצלמה מצוידת בחיישן  CMOSבגודל 1/2 אינטש, ומעבד EXR בעל התמודדות מצוינת עם טווחים דינמיים גדולים, רזולוצייה גבוהה ורגישות לאור והתוצאות מצויינות. מצב הצילום האוטומטי החכם מביא לידי ביטוי את יכולות המעבד בצורה טובה מאוד, ובכל הנוגע לזיהוי סצנות הצילום (נוף, פורטרט וכדומה) הוא הטוב ביותר שנתקלנו בו.

המצלמה בעלת טווח ISO שבין 100 ל-12800, ובצילום אוטומטי היא נעה בין 100-1600 בלי להסס בכל מצבי התאורה. בצילום בתנאי תאורה בינוניים איכות הצילום יורדת קמעה כיוון שהגרעיניות עולה, אך התמונות עדיין טובות למדי. תמונות שצולמו ב-ISO 1600 נראות מגורענות במידת מה במבט בוחן, אם כי לא בצורה שתפריע להדפסה בגודל בינוני. הטווח שבין 100-800 מביא לתוצאות טובות למדי. בטווח שבין 6400-12800 התמונות יצאו גרועות ולא שמישות. ב-3200 חלק מהתמונות יצאו לא רע וחלק יצאו רע מאוד. חשוב לציין שבחירה באפשרות הורדת הרעש שבתפריט המצלמה הביאה לתוצאות הטובות ביותר, והיא תרמה להורדת הגרעון מבלי לפגום בחדות כמעט כלל.

העדשה הענקית (24-720 מ"מ) גובה מחיר גם היא, וניתן להבחין בעיוותי עדשה כאשר מצלמים תמונה רחבה. שוב, לא מדובר בנזקים שיפסלו שימוש במצלמה, אבל עדיין מדובר באפקט מורגש. העדשה הגדולה מאפשרת גם צילום מקרו וטלה-מקרו טובים מאוד בעלי אפקט בוקה (רקע מטושטש) טוב מאוד. במצב הסופר מקרו העדשה אינה ננעלת, אלא מוצג על המסך סימון המבקש מהצלם להכניס את העדשה. זו לא חובה, המצלמה מתמודדת עם הסופר מקרו גם בעדשה פתוחה חלקית, אם כי בקושי מסוים. מצב המקרו הרגיל עובד בכל הגדלה. התוצאות של מצב זה טובות מאוד, ואפשריות החל מסנטימטר בודד מהמצלמה.

Fuji HS20EXR מצוידת במייצב תמונה כפול שמופיע בכל הדגמים החדשים של פוג'י, ועושה עבודה טובה בכולם. גם בזום המקסימלי המרשים במצלמה הזו המייצב עבד היטב.

המבזק המובנה גדול וחזק, ומאיר בקלות חללים בינוניים ולמרחקים של כ-4-5 מטרים. העוצמה שלו לא גורמת לשריפת פני המצולם בצילום פורטרט, ובאופן כללי התזמון שלו מול מצבי הצילום השונים מצוין.

מעבד למצב האוטומטי, אפשרויות צילום נוספות על חוגת המצלמה הן SP1 ו-SP2 המאפשרים למשתמש לבחור 2 סצנות שהוא נוטה לצלם יותר ולקבע אותן אחת בכל מצב, וכך להגיע אליהן בצורה מהירה בעת הצורך. במצב הפנורמה הצילום מתבצע על ידי לחיצה אחת על הדק הצילום והזזת המצלמה לכיוון הרצוי; התפירה מתבצעת מיידית והתוצאות מצוינות וכמעט ללא פגמים. מצב Adv. מייצג שתי אפשרויות: צילום בתאורה חלשה מאוד באמצעות צילום בארבע חשיפות שמאוחדות לחשיפה אחת, ופוקוס מקצועי שמציע ריכוך הרקע של האוביקט המצולם בשלוש דרגות ריכוך שונות, לפי בחירת הצלם. זה מתבצע באמצעות צילום של 3 תמונות מהן נתפרת תמונה יחידה.

יתר מצבי הצילום הזמינים בחוגה הם אפשרויות השליטה הידנית השונות (P, A, S, M) ומצב אוטומטי פשוט, ללא זיהוי הסצנות ב-EXR. מצב נוסף הוא Custom, שמסומן ב-C ומאפשר שמירה של ערכים קבועים. מצב צילום שנקבע על ידי הצלם ושמור תחת C בחוגה. ניתן כמובן גם לצלם בשחור/לבן, ספיה, תמונות עם מיקוד מרוכך ותמונות עשירות צבעים. במצב הידני ניתן לשלוט באיזון הלובן, ISO, אופן המיקוד, דגימת האור, זמני חשיפה, מפתח הצמצם ופיצוי החשיפה.

לפניכם מספר תמונות הדגמה שצולמו עם ה- HS20EXR. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצתו על התמונות להגדלה.

Fuji HS20EXR

ISO 100, f/5, 1/280 sec

Fuji HS20EXR

ISO 400, f/4, 1/300 sec

Fuji HS20EXR

ISO 800, f/5, 1/250 sec

Fuji HS20EXR

ISO 1600, f/5.6, 1/105 sec

Fuji HS20EXR

ISO 3200, f/4.5, 1/280 sec

Fuji HS20EXR

ISO 6400, f/4.5, 1/280 sec

מדד המצביע על רגישות חיישן התמונה לאור. ככל שהמדד גבוה יותר, כך המצלמה תוכל לצלם תמונות בתאורה נמוכה יותר, אולם החיסרון של מדדים גבוהים הוא בכך שחיישן התמונה מייצר "רעש" (פגיעה באיכות התמונה). בכל מצלמה דיגטלית יש מספר דרגות ISO שנעים במידות 50, 100, 200, 400, 800, 1600 ואף יותר. למשתמש הממוצע יספיק טווח של 100 עד 400.  בכל המצלמות הקומפקטיות המצלמה קובעת בעצמה את הרגישות הרצויה בהתאם לתנאי הצילום (Auto), ובמצלמות המתקדמות יותר וכן במצלמות חצי מקצועיות ומקצועיות ניתן לשלוט ברגישות באופן ידני.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
אפקט נפוץ הצובע את התמונה בגוונים חומים ומעניק לה מראה של תצלום ישן.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

פוג'י HS20EXR היא בעלת יכולות צילום וידיאו ברזולוציית Full HD (1080p ובקצב של 30 פריימים בשנייה). כמו כן היא כוללת צמד מיקרופונים להקלטה בסטריאו שעושים עבודה טובה מאוד.

איכות הסרטים גבוהה, הוידיאו חד וברור אם כי איזון הצבעים לא תמיד מדויק ויש להם נטייה מסוימת לגוונים קרים. פרט לכך הם טובים ותנועתם חלקה ונעימה לעין. עם זאת, נרשמה איטיות במיקוד, גם כאשר העדשה פתוחה עד הסוף ולא נוגעים בזום בכלל. ניתן לעשות שימוש בזום האופטי בזמן צילום וידיאו, אם כי זה מלווה באיטיות נוספת במיקוד ובקפיצות בסרט כיוון שהטבעת של העדשה קשיחה מדי ולא ניתן לסובב אותה בעדינות מספיקה. בסך הכל מופקים סרטים טובים למדי. הקבצים נדחסים במקודד H.264 ונשמרים בתצורת MOV.

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

Fuji HS20EXR מציבה סטנדרט חדש למצלמות שאינן DSLR. אין כאן חידוש מבחינת מראה, אך השליטה הניתנת במצלמה הזו היא מעולה והרחבה ביותר שראינו. היא כוללת זמני חשיפה שבין 30 שניות ל-1/4000, כעשרה סטופים של מפתחי צמצם (תלוי בזמני חשיפה ובהגדלה), שליטה בצורת המיקוד וכמובן איזון הלובן ו-ISO. המצלמה בגודל סביר לגמרי לסופר-זום: 130.6X90.7X126 מ"מ ובעלת משקל לא קטן של 730 גרם. יחד עם זאת היא נוחה מאוד לאחיזה תודות לגריפ המצוין שעוטף את צידה הימני.

Fuji HS20EXR
המצלמה בגודל סביר לסופר-זום ובעלת משקל לא קטן של 730 גרם. יחד עם זאת היא נוחה מאוד לאחיזה תודות לגריפ המצוין שעוטף את צידה הימני

השליטה במצלמה, מעבר לטווח הפרמטרים הרחב באה לידי ביטוי בעוד מספר גורמים. בתור התחלה, השליטה בזום היא כמו במצלמת רפלקס, כלומר, סיבוב הטבעת סביב העדשה שולף ומכניס אותה חזרה – בדומה לדגמים מתקדמים של החברה משנים עברו, כמו  ה-S6500 או ה- s9600 הזכורות לטוב. השליטה הזו הופכת את חווית הצילום למקצועית יותר, ומייעלת את התהליך מבלי לחכות לתגובה של העדשה לכפתור כזה או אחר – תענוג. חיסרון קטנטן הוא שסיבוב הטבעת מעט נוקשה ומחוספס בתחושה.

Fuji HS20EXR
השליטה בזום היא כמו במצלמת רפלקס, כלומר, סיבוב הטבעת סביב העדשה שולף ומכניס אותה חזרה. השליטה הזו מייעלת את התהליך מבלי לחכות לתגובה של העדשה לכפתור כזה או אחר

מיד במבט ראשון הבחנו בגלגלת תפעולית שתפקידה להחליף את השימוש הנהוג בכפתורי הניווט כדי לשלוט בהגדרות הצילום השונות במצבים הידניים. למשל, החזקת כפתור ה-ISO פותחת תפריט בתחתית המסך ממנו אפשר לבחור את רמת הרגישות הרצויה. כל עוד הכפתור לחוץ התפריט מופיע, סיבוב החוגה מאפשר לבחור ברגישות הרצויה, ושחרור הכפתור מסיים את התהליך. החוגה שולטת בזמני החשיפה כאשר לא לוחצים על אף כפתור אחר. ניתנת כאן שליטה בכל הפרמטרים: זמני חשיפה, מפתח צמצם (באמצעות החזקת כפתור פיצוי החשיפה בראש המצלמה, היחיד ללא סימון ברור), ISO, איזון לובן, אופן המיקוד ועוד. כל האפשרויות מיוצגות בטור של כפתורים בצד שמאל של גב המצלמה, המאפשר גישה מהירה ונוחה. החיסרון היחיד פה הוא החוגה עצמה: היא קשיחה מדי והסיבוב שלה קשה יחסית לחוגה שאמורה להוות בורר בין מספר רב של מצבים.

ניתן לשלוט בדגם הזה גם במיקוד. בין גוף המצלמה לעדשה ישנה טבעת דקה נוספת המיועדת לכך. כאשר בוחרים במיקוד ידני ומסובבים את הטבעת, על המסך מופיעה הגדלה של מרכז הפריים, כדי שניתן יהיה להתמקד בו כראוי. לאחר שהמיקוד הושלם והטבעת אינה זזה עוד שוב מופיע על המסך הפריים המלא. ניתן גם ללחוץ על כפתור נעילת המיקוד בשלב הזה כדי לא לאבד את הפוקוס למקרה שהמצלמה זזה.

הדק הצילום נמצא בקצה הגריפ האופייני שבצד ימין, וסביבו טבעת עם מתג ההפעלה. תחילה זה מעט מבלבל כיוון שזה המקום שבו לרוב נמצאת טבעת הזום, אך מתרגלים לשינוי די מהר. לצד הדק הצילום שני כפתורים, צילום רציף ופיצוי חשיפה.

Fuji HS20EXR
הדק הצילום נמצא בקצה הגריפ האופייני שבצד ימין, וסביבו טבעת עם מתג ההפעלה. לצד הדק הצילום שני כפתורים, צילום רציף ופיצוי חשיפה

בגב המצלמה מימין נמצאים 5 מקשי הניווט שמהווים גם קיצורים לצילום המקרו, אפשרויות המבזק השונות, צילום עצמי ודחיסת התמונה. לחיצה על החץ העליון, עליו כתוב RAW, תגרום למצלמה לצלם את התמונה הבאה ב-RAW. אם רוצים לצלם כך את כל התמונות, ניתן לשנות זאת בתפריט הפנימי של המצלמה, ואז לחיצה על החץ העליון תגרום למצלמה לצלם את התמונה הבאה ב-JPG. עוד בגב המצלמה: כפתור צילום ווידיאו, כפתור נעילת המיקוד (רלוונטי כאשר בוחרים באפשרות המיקוד הידנית) וכפתור חזרה ותצוגה.

המצלמה הזו, שניתן למצוא בה הכל, מצוידת בעינית לא רעה בכלל שגם מאפשרת לשלוט במיקוד שלה, וגם מלווה בחיישן קרבה; ברגע שמקרבים את העינית לפנים התצוגה עוברת אליה אוטומטית. ניתן גם לשלוט במעבר באמצעות כפתור, אבל החיישן הזה עושה עבודה טובה מאוד.

אבל האמת היא שאין ממש סיבה לעבור לעינית, כיוון שאת המצלמה מפאר מסך בן 3 אינטשים בעל רזולוציה של 460 אלף פיקסלים, בעל מפרק המאפשר להזיז את המסך ב-90 מעלות למעלה (מעולה אם מניחים את המצלמה על הרצפה למשל) או ב-45 מעלות למטה (אם יש צורך לצלם בזווית עילית). המסך מצוין ומציג את התמונות בצורה חדה ובעיקר מדויקת מבחינת הצבעים, ללא נטייה לרווית יתר. הוא גם עובד מצוין תחת אור שמש ישיר.

Fuji HS20EXR
מעבר לעינית הדיגיטלית, למצלמה מסך מפרקי בגודל 3 אינטשים שמאפשר זוויות צילום מגוונות. המסך מצוין ומציג את התמונות בצורה חדה ובעיקר מדויקת מבחינת הצבעים, ללא נטייה לרווית יתר. הוא גם עובד מצוין תחת אור שמש ישיר

מימין המצלמה נמצא פתח לכרטיס הזיכרון, אותו קל מאוד לשלוף, ומשמאל יציאות לכבל AV, כבל USB וכבל HDMI. בתחתית המצלמה פתח ל-4 סוללות AA ותבריג לחצובה.

האריזה כללה מכסה לעדשה ושרוך לחיבורו, שרוך נשיאה סביב הצוואר, מגן שמש לעדשה, דיסק עם דרייברים, כבל AV, כבל USB וספרות הדרכה בעברית.

החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

פוג'י HS20EXR  נדלקת ומוכנה לשימוש תוך 3 שניות, זמן מעט אטי יחסית למצלמה שמעניקה תחושה מקצועית. הכיבוי של המצלמה מיידי, כיוון שהוא אינו תלוי בעדשה.

בצילום JPG רגיל ניתן לבצע כשני צילומים בשנייה. אפשר לבצע רצפים כאלו של כ-3 שניות (5-6 תמונות) לאחריהן המצלמה לוקחת מספר שניות כדי לאחסן את התמונות בכרטיס הזיכרון. בשימוש במבזק ניתן לצלם תמונה בשנייה. אלו קצבים טובים למדי, כל זאת בתנאי שבוטלה האפשרות להציג את התמונה שצולמה על המסך למשך שניה וחצי.

בדרך כלל חוויית הצילום זריזה למדי, אך יש לדעת שבצילום בזום גבוה המיקוד היה איטי יותר והאט את קצב הצילום. צילומי פנורמה וכאלו עם אפקטים הדורשים עיבוד גוזלים מהמצלמה מנוחה ארוכה יותר. בדחיסת RAW ניתן לצלם 2-3 תמונות ברצף, ולאחר מכן להמתין 3-4 שניות של עיבוד.

הצילום הרציף מציג אפשרויות שונות עבור כל מצב צילום, וביניהן ניתן למצוא מצב בו המצלמה מצלמת 4 או 8 תמונות בשנייה, ברזולוציה המלאה, ומהן ניתן לבחור את הטובה ביותר. אם תבחרו לרדת ברזולוציה תוכלו להגיע לקצב של 11 תמונות בשנייה, ברצף של עד 32 תמונות.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

סוללה

(10% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

Fuji HS20EXR פועלת באמצעות 4 סוללות AA. סוללות האלקליין שסופקו עם המצלמה הספיקו לנו לצילום של כ-900 תמונות, כשליש מהן עם מבזק, ועוד מספר דקות של צילומי וידיאו. אלו נתונים טובים למדי עבור מצלמה כזו. יחד עם זאת, במהלך הפעולה נתקלנו במספר פעם בהם קיבלנו התראה שהסוללה נגמרה, ולאחר כיבוי והדלקה ניתן היה להמשיך לצלם עוד עשרות רבות של תמונות. ייתכן והאשמה נעוצה בסוללות, אך גם ייתכן שלא.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply