חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מסך מחשב LG UltraGear 27GP95R-B
מותג: LG, LG
גודל מסך: 27 אינטש
High Definition: 4K
רזולוציה מקסימלית: 3840x2160
סוג תאורה: LCD
סוג פאנל: IPS
קצב רענון: 144 Hz
מסך לגיימינג: גיימינג
ציון WiseBuy
9.2
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
המוצרים המבוקשים
מחיר סופי: 4,490 ₪
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מסך מחשב LG UltraGear 27GP95R-B

לירן עבדי | 11.09.2022
הטוב
  • רזולוציה 4K שמציעה תמונה חדה ואיכותית
  • תמיכה ב- SYNC ו- Freesync Premium Pro
  • חיבור HDMI 2.1 התומך בקונסולות בתצוגת 120Hz
  • קצב ריענון 144Hz
  • כניסת upstream
הרע
  • תגובתיות הפכפכה בתוכנת OnScreen Control
  • גוף מסך מגושם וכבד
  • תג מחיר גבוה מאוד
בשורה התחתונה
יש לנו חדשות טובות וחדשות רעות לשחקני הקונסולה. הטובות: גיימינג ברזולוציה 4K ובקצב ריענון 120Hz אפשרי להשגה עם המסך החדש של LG . לא רק זאת, תיהנו כאן מתצוגת Nano IPS מצטיינת, תמיכה בתקני VSync מחייבים מבית יצרניות כרטיסי המסך המובילות ושלל תכונות ייעודיות למשחקים. החדשות הרעות? ה-27GP95R-B מגיע עם תג מחיר אסטרונומי שלא יתאים לכל כיס. יתאים לשחקנים שמוכנים להשקיע המון כדי לקבל מפרט מושקע בהתאם.
הקדמה

מסך הגיימינג 27GP95R-B בגודל 27 אינץ' מציג פאנל Nano IPS עם רזולוציה של 4K, קצב ריענון 144Hz ו-160Hz ב-OC, זמן תגובה 1ms ותמיכה בטכנולוגיות G-SYNC ו-Freesync Premium Pro. עוד במסך: תמיכה בתקן DisplayHDR 600, סולם צבעים DCI-P3 98%, תוכנה ייעודית למחשב וכמה זוויות הטיה. המסך זמין בצבע שחור.

הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.   ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.

איכות התמונה

(70% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

ה-27GP95R-B בורך בהמון תכונות מחמיאות, חלק ניכר מהן מוקדש לגיימינג כיאה לייעודו. נתחיל מהבסיס: פאנל Nano IPS, רזולוציה מקסימלית של 4K, קצב ריענון 144Hz ו-160Hz ב-OverClocking ויש גם תמיכה ב-120Hz לקונסולות, זמן תגובה תחרותי של 1ms, בהירות 400nits ויחס ניגודיות של 1000:1. מבחינת איכות הצפייה ומגוון הצבעים, נתמך כאן סולם DCI-P3 98% ותקן DisplayHDR 600. בקטגוריית הגיימינג תמצאו את תכונת ה-VSync המבוקשת על ידי צמד יצרניות העל של כרטיסי המסך: מצד AMD תקבלו את FreeSync Premium Pro ומצד Nvidia זמינה טכנולוגיית G-SYNC אם כי בגרסת Compatible הבסיסית בלבד. לכאן או לכאן, כלל לא מובנת מאליה התמיכה בצמד הטכנולוגיות של יצרניות כרטיסי המסך.


LG 27GP95R-B: לגיימר הקונסולה התחרותי


חייבים להודות באמת המרה: פאנל ה-IPS לא נחשב למועמד הטבעי עבור הגיימר הממוצע. זה נכון שהוא מציע את זוויות הצפייה הכי גמישות, קרוב לוודאי גם את הבהירות הכי גבוהה והתמיכה ב-HDR 600 תספק גם את הגוונים הכי מדויקים – אבל יש פאנלים תחרותיים ממנו, בכל הנוגע לגיימינג לפחות. פתחנו בכמה כותרי הרפתקאות בשביל החוויה הסינמטית והמשחקים Horizon Zero Dawn ו-Red Dead Redemption 2 נוצרו עבור המסך הזה. שקיעות מפורטות וקרני שמש מהפנטות, חשיפה מפוארת של עמק מדברי ובהייה בחיית-רובוט עתידנית ומרתיעה – כל השואו הגרפי שביקשנו חיכה לנו, רק לא לשכוח להצטייד בכרטיס מסך עוצמתי שיוכל להציג רזולוציית 4K זללנית-אנרגיה, שלא לדבר על קצב הריענון התובעני שיציע את התנועתיות החלקה.

LG 27GP95R-B: לגיימר הקונסולה התחרותי


עברנו לכותרים יותר תחרותיים, Warzone ו-Valorant, צמד משחקי FPS בהן חשיבות עצומה למהירות התגובה מצד השחקן והמסך בהתאם. העברנו את ערך ה-Response Time ל-Faster והפעלנו את ה-VSync, כאשר אם הוא יגיב היטב, אנחנו אמורים ליהנות מצמד יתרונות; גם קצב פריימים גבוה וגם הימנעות מ"קריעות תמונה". בפועל גילינו שתופעת overshoot עלולה לצוץ מעת לעת, אבל בתמורה ל-fps גבוה, כנראה שתהיו מוכנים לספוג את החיסרון הקטן. במבחן התוצאה אין לנו תלונות; במשחקי מולטיפלייר מהירים קצב ה-fps מגיע למקסימום ככל שיוכל להציע כרטיס המסך שלכם והתמיכה הייעודית של G-SYNC (במקרה הרלוונטי שלנו) מציע סנכרון אדפטיבי אידיאלי יותר. כמובן שככל שתבקשו רזולוציה יותר גבוהה, המעבד שלכם "יזיע" יותר בניסיון להשיג fps תחרותי – וב-Warzone למשל העדפנו להוריד את הרזולוציה ל-2K, כדי ליהנות מקפיצה מהותית של עוד 50-60fps, לעומת תצוגת 4K.

LG 27GP95R-B: לגיימר הקונסולה התחרותי

אגב קצב ריענון, מה לגבי הבטחת ה-160Hz תחת OverClock? מסתבר שכדי לשחק ברזולוציית 4K ב-160Hz נדרש כרטיס מסך שתומך בתקן הדחיסה DSC , ודרך חיבור כבל DP בלבד. במילים אחרות רק כרטיסי מסך עוצמתיים שיצאו ממש לאחרונה יוכלו לתמוך ב-OC ולהשיג את קצב הריענון הגבוה שמעל הבטחת LG. זה לא שחשבנו שנוכל טכנית בכל מקרה להריץ תכנים ב-4K בקצב פריימים גבוה עם כרטיסי מסך בינוניים, אלא שחשוב גם להכיר את הדרישות הטכניות מצד המסך.

צריך גם להתייחס לגיימרים של הקונסולות, הקהל המקופח-תמידית בכל הנוגע לקצב ריענון גבוה. שלא כמו רוב מסכי גיימינג, ה-27GP95R-B מציע תמיכה ברזולוציה 4K וקצב ריענון של עד 120Hz בזכות כניסת ה-HDMI 2.1 שכלל אינה מובנת מאליה – פתרון תצוגה אידיאלי עבור משתמשי קונסולות הדור האחרון. בשורה התחתונה, ההגבלה הכואבת-להחריד של רוב שחקני ה-PS וה-Xbox לשחק תחת 60Hz נמנעת כאן - כל עוד המשחק הספציפי שלכם תומך בנתוני התצוגה הגבוהים, כמובן.

הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.   ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
היחס בין הלבן הבהיר ביותר לבין השחור הכהה ביותר שהמסך מפיק. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הגוונים הכהים בתמונה יהיו מפורטים וברורים יותר והצבעים נאמנים יותר למקור. תכונה זו חשובה בעיקר לצפייה בסרטים ולמשחקים.   יחסי ניגודיות נפוצים נעים בין 1:400 ל-1:1000. במידה שהשימוש במחשב הוא ב-Word וביישומים פשוטים אחרים, יחס ניגודיות של 1:400 עד 1:800 יספיק. לצפייה בסרטים, למשחקים ולעבודה עם תוכנות גרפיקה מתקדמות רצוי לבחור ביחס ניגודיות של 1:1000 ויותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.

נוחות השימוש

(30% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

המסך לא מפספס במבחן המראה; גווני אדום מעטרים אותו, לוגו UltraGear מוטבע בגבו ובמרכז חישוק פסי גריל בולטים, במרכזו גישה מהירה לסט החיבורים שבמסך. מידות המסך מנופחות-משהו: רוחב 61 ס"מ, גובה 35 ס"מ, עובי 5.3 ס"מ ומשקלו עם סטנד עומד על כמעט 8 ק"ג, נתון לא נמוך בכלל, בטח כשספק הכוח חיצוני למסך, לכך גם תורם סטנד ברזלי ושמנמן ששוקל לבדו כמעט 2.5 ק"ג. אגב הסטנד, צורתו V ועיצובו ממשיך את הקו הגיימרי, עם תחתית אדומה, זוג "עקבים" בקצוות שמייצבים את המסך במקומו ומאחור מתלה קרס עבור סידור כבלים. שולי המסך בצדדים ולמעלה עוביים לא ארוך מ-0.5 ס"מ, נתון לא רע.


LG 27GP95R-B: לגיימר הקונסולה התחרותי


באגף החיבורים, תמצאו כאן צמד כניסות HDMI בגרסת 2.1, כשהחידוש הכי מהותי לעומת HDMI 2.0 הוא מהירות העברת הנתונים; בגרסה החדשה תקבלו קצב של 48Gbps לעומת 18GBps ב-2.0 ובפועל, תמיכה ברזולוציה 4K ב-120 פריימים בשנייה. עוד בנמצא כניסת DP בגרסה 1.4 ו-USB-B 3.0 עם upstream ועוד שני כניסות USB-A גם כן בגרסת 3.0, אלו משרתות כ-downstream. החיבור האחרון הוא כניסת 3.5 מ"מ עבור אוזניות. עוד בקופסה קיבלנו ספק כוח עבור המסך, כבל USB-B עבור upstream, כבל DisplayPort וכבל HDMI Ultra High Speed. על חיבור ה- upstream קל לחלק מחמאות ונשמח לקבל כל מסך שהופך ל-HUB ומקנה לנו עוד שתי כניסות USB שישרתו אותנו לכל צורך, מטעינת אביזרי גיימינג תומכים ועד לחיבור התקנים חיצוניים.

LG 27GP95R-B: לגיימר הקונסולה התחרותי


ממשק ה-OSD שבמסך מעולה: הוא מאוד אינטואיטיבי וקל לתפעול בזכות ג'ויסטיק שממוקם במרכז תחתית המסך, יפיפה מבחינה גרפית ושובר את השגרה המשעממת של מסכי תפריט משמימים וטכניים אצל המתחרות. את הגדרות התמונה המובנות מאליהן תמצאו שם; ניגודיות, Gamma, חדות, בהירות, טמפ' צבעים. יש כמובן התייחסות מורחבת לגיימינג: הדלקת ה-Overclock, הפעלת קצב ריענון אדפטיבי, קביעת ה-Black Stabilizer וה-Response Time והוספת סופר פריימים. מצבי תמונה ייעודיים כמו FPS ו-RTS זמינים לבחירה במעבר מהיר ויש כמובן תצוגות יותר מקצועיות כמו sRGB , HDR או "מצב קריאה".

LG 27GP95R-B: לגיימר הקונסולה התחרותי


צמד תוכנות מחשב זמינות למשתמש, המרכזית נקראת OnScreen Control והשנייה Calibration Studio, עבור כיול צבעי המסך, שדורשת כמובן מכייל מסך שנרכש בנפרד ובדרך כלל גם עולה סכום לא מבוטל. חוזרים לתוכנה הראשונה וכמו שאפשר לצפות, היא מסוגלת להחליף את מסך ה-OSD ואת רוב תכונות המסך המבוקשות תמצאו שם: שליטה על הגדרות התמונה, שינוי זווית התצוגה, הגדרת מהירות ה-Response Time והפעלת/כיבוי הסנכרון האדפטיבי. התוכנה גם מציעה מעבר מהיר לתצוגה ייעודית, כמו FPS, RTS ומצבים יותר פונקציונליים כמו בזמן קריאה או HDR ויש גם שני פרופילים להתאמה אישית – שאפשר לייבא ולייצא למסך LG אחר. עוד אופציה שאנחנו תמיד מעריכים את נוכחותה היא מעבר אוטומטי למצב תצוגה ברגע שהופעלה תוכנה ששויכה לה מראש. בסך הכל התוכנה אינטואיטיבית מאוד ועושה בדיוק מה שאומרים לה, אם כי התגובתיות טעונה שיפור ומעבר ממצב תמונה לתמונה ברמת התוכנה עלולה גם לארוך כמה שניות ארוכות, בניגוד למסך ה-OSD.

LG 27GP95R-B: לגיימר הקונסולה התחרותי


מקנחים בגמישות המעמד והארגונומיות של ה-27GP95R-B טובה למדי, אך לא מושלמת: ניתן להטות את המסך 5° קדימה ו -15° אחורה, להגביה את המסך בכ-11 ס"מ נוספים ויש אפילו סיבוב לאורך למצב Portrait למרות הרוחב הנדיב של הצג – אך אין כאן סיבוב לצדדים. זה לא שהמסך מיועד להשתלב במשרד עם קולגות לצידכם, אבל דווקא מכל ההטיות, ייחלנו לאופציית סיבוב. תקן VESA 100X100 מאפשר להתקין את המסך על קיר עם מעמד תואם, זרוע ברקן וכו'.

הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply