ה-27GP95R-B בורך בהמון תכונות מחמיאות, חלק ניכר מהן מוקדש לגיימינג כיאה לייעודו. נתחיל מהבסיס: פאנל Nano IPS, רזולוציה מקסימלית של 4K, קצב ריענון 144Hz ו-160Hz ב-OverClocking ויש גם תמיכה ב-120Hz לקונסולות, זמן תגובה תחרותי של 1ms, בהירות 400nits ויחס ניגודיות של 1000:1. מבחינת איכות הצפייה ומגוון הצבעים, נתמך כאן סולם DCI-P3 98% ותקן DisplayHDR 600. בקטגוריית הגיימינג תמצאו את תכונת ה-VSync המבוקשת על ידי צמד יצרניות העל של כרטיסי המסך: מצד AMD תקבלו את FreeSync Premium Pro ומצד Nvidia זמינה טכנולוגיית G-SYNC אם כי בגרסת Compatible הבסיסית בלבד. לכאן או לכאן, כלל לא מובנת מאליה התמיכה בצמד הטכנולוגיות של יצרניות כרטיסי המסך.
חייבים להודות באמת המרה: פאנל ה-IPS לא נחשב למועמד הטבעי עבור הגיימר הממוצע. זה נכון שהוא מציע את זוויות הצפייה הכי גמישות, קרוב לוודאי גם את הבהירות הכי גבוהה והתמיכה ב-HDR 600 תספק גם את הגוונים הכי מדויקים – אבל יש פאנלים תחרותיים ממנו, בכל הנוגע לגיימינג לפחות. פתחנו בכמה כותרי הרפתקאות בשביל החוויה הסינמטית והמשחקים Horizon Zero Dawn ו-Red Dead Redemption 2 נוצרו עבור המסך הזה. שקיעות מפורטות וקרני שמש מהפנטות, חשיפה מפוארת של עמק מדברי ובהייה בחיית-רובוט עתידנית ומרתיעה – כל השואו הגרפי שביקשנו חיכה לנו, רק לא לשכוח להצטייד בכרטיס מסך עוצמתי שיוכל להציג רזולוציית 4K זללנית-אנרגיה, שלא לדבר על קצב הריענון התובעני שיציע את התנועתיות החלקה.
עברנו לכותרים יותר תחרותיים, Warzone ו-Valorant, צמד משחקי FPS בהן חשיבות עצומה למהירות התגובה מצד השחקן והמסך בהתאם. העברנו את ערך ה-Response Time ל-Faster והפעלנו את ה-VSync, כאשר אם הוא יגיב היטב, אנחנו אמורים ליהנות מצמד יתרונות; גם קצב פריימים גבוה וגם הימנעות מ"קריעות תמונה". בפועל גילינו שתופעת overshoot עלולה לצוץ מעת לעת, אבל בתמורה ל-fps גבוה, כנראה שתהיו מוכנים לספוג את החיסרון הקטן. במבחן התוצאה אין לנו תלונות; במשחקי מולטיפלייר מהירים קצב ה-fps מגיע למקסימום ככל שיוכל להציע כרטיס המסך שלכם והתמיכה הייעודית של G-SYNC (במקרה הרלוונטי שלנו) מציע סנכרון אדפטיבי אידיאלי יותר. כמובן שככל שתבקשו רזולוציה יותר גבוהה, המעבד שלכם "יזיע" יותר בניסיון להשיג fps תחרותי – וב-Warzone למשל העדפנו להוריד את הרזולוציה ל-2K, כדי ליהנות מקפיצה מהותית של עוד 50-60fps, לעומת תצוגת 4K.
אגב קצב ריענון, מה לגבי הבטחת ה-160Hz תחת OverClock? מסתבר שכדי לשחק ברזולוציית 4K ב-160Hz נדרש כרטיס מסך שתומך בתקן הדחיסה DSC , ודרך חיבור כבל DP בלבד. במילים אחרות רק כרטיסי מסך עוצמתיים שיצאו ממש לאחרונה יוכלו לתמוך ב-OC ולהשיג את קצב הריענון הגבוה שמעל הבטחת LG. זה לא שחשבנו שנוכל טכנית בכל מקרה להריץ תכנים ב-4K בקצב פריימים גבוה עם כרטיסי מסך בינוניים, אלא שחשוב גם להכיר את הדרישות הטכניות מצד המסך.
צריך גם להתייחס לגיימרים של הקונסולות, הקהל המקופח-תמידית בכל הנוגע לקצב ריענון גבוה. שלא כמו רוב מסכי גיימינג, ה-27GP95R-B מציע תמיכה ברזולוציה 4K וקצב ריענון של עד 120Hz בזכות כניסת ה-HDMI 2.1 שכלל אינה מובנת מאליה – פתרון תצוגה אידיאלי עבור משתמשי קונסולות הדור האחרון. בשורה התחתונה, ההגבלה הכואבת-להחריד של רוב שחקני ה-PS וה-Xbox לשחק תחת 60Hz נמנעת כאן - כל עוד המשחק הספציפי שלכם תומך בנתוני התצוגה הגבוהים, כמובן.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.
ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
היחס בין הלבן הבהיר ביותר לבין השחור הכהה ביותר שהמסך מפיק. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הגוונים הכהים בתמונה יהיו מפורטים וברורים יותר והצבעים נאמנים יותר למקור. תכונה זו חשובה בעיקר לצפייה בסרטים ולמשחקים.
יחסי ניגודיות נפוצים נעים בין 1:400 ל-1:1000. במידה שהשימוש במחשב הוא ב-Word וביישומים פשוטים אחרים, יחס ניגודיות של 1:400 עד 1:800 יספיק. לצפייה בסרטים, למשחקים ולעבודה עם תוכנות גרפיקה מתקדמות רצוי לבחור ביחס ניגודיות של 1:1000 ויותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.