חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
קורקינט Okai ES20
מותג: Okai
סוג: קורקינט חשמלי
ייעוד: למבוגרים
גלגלים: 2 גלגלים
מתקפל: כן
מהירות מרבית: 25 קמ"ש
תאורה: קדמית, אחורית mAh
בלמים: בלימה מכנית + חשמלית...
ציון WiseBuy
8.5
דירוג הגולשים
(5 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
aviad7737 12.12.23
sudaiyaniv 09.11.23
gal9590 19.09.23
Arko 21.03.23
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - קורקינט Okai ES20

לירן עבדי | 05.07.2022
הטוב
  • אפליקציה עם פיצ'רים מתקדמים
  • תאורה בהתאמה אישית
  • מהירות האצה מרשימה
  • נראות נקייה ואסתטית
  • נוח לנשיאה
הרע
  • האפליקציה רעועה ולא מותאמת למכשירים עם ממשק בעברית
  • גלגלי 8.5 אינץ' מספקים חווית רכיבה חצי-נוחה
  • ללא חיבור USB לטעינה
בשורה התחתונה
התאורה משכה מבטים, חיי הסוללה סטנדרטיים, גלגלי הגומי דורשים תחזוקה אפסית והאפליקציה הייתה יכולה להבריק – אילו רק תמכה היטב במכשירים סלולריים עם ממשק בעברית. לקורקינט החשמלי OKAI ES20 יש טווח נסיעה בפועל של בערך 25 ק"מ ומהירות מקסימלית של 25 קמ"ש, מה שהופך אותו לכלי רכב לא רע עבור המתנייד ברחבי העיר, מהבית לרכבת, מהדירה למוסד הלימודים הסמוך וכו' – רק הקפידו להישאר באספלט כי רכיבה בכל משטח אחר תספק לכם חווית נסיעה מרעידה.
ES20
ההצעות הזולות ביותר למוצר זה
מחיר סופי: 1,598 ₪
מחיר סופי: 1,599 ₪
מחיר סופי: 1,690 ₪
להשוואת המחירים המלאה מ-14 חנויות>>
הקדמה

ה-ES20 מבית OKAI הוא קורקינט חשמלי השוקל כ-17 ק"ג, עם מנוע בהספק מרבי של 250W, טווח נסיעה של עד 40 ק"מ ומהירות מרבית של 25 קמ"ש. לקורקינט גלגל קדמי בקוטר 9 אינץ' מלפנים ו-8.5 אינץ' מאחור ומסך צבעוני ששולב בכידון. כן ה- ES20מבטיח להצליח להמשיך להתניע בשיפועים מתונים ועוד במפרט ניתן למצוא עמידות בתקן IPX5, תאורה צבעונית מותאמת אישית ואפליקציה ייעודית עם תכונות מתקדמות. הקורקינט זמין בצבע לבן.

נוחות השימוש

(45% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

כאשר גוף הקורקינט פתוח, מידותיו קומפקטיות למדי, מלבד גובהו המרשים: אורך 1.13 מ', רוחב 4.5 ס"מ וגובה של 1.14 ס"מ. במדריך מצוין שהקורקינט יתאים למשתמשים בגבהים 1.2-2 מטר אבל לטעמנו מדובר בטווח רחב מדי ולנערים נמוכים או משתמשים בוגרים מגובה 1.9 מ' הקורקינט לא יהיה נוח במיוחד לרכיבה. החדשות הטובות הן שמשתמשי בגבהי 1.65-1.85, ממילא הגובה הממוצע, יתאקלמו אליו יותר במהירות. אורכו של משטח הרכיבה (בורד) בולט - כמעט חצי מטר, ומציע אחיזה טובה למשתמשים בוגרים. מצד שני הוא צר מאוד, בערך 16 ס"מ – וזה הרבה יותר צפוף לבעלי כפות רגליים גדולות ממה שזה עלול להישמע, בטח אם כבר רכבתם על קורקינט בעל בורד רחב ממנו פי כמה. הדבר אומר אמנם משקל גוף יותר צנוע, אבל יציבות יותר רעועה וכזו שמרגישה פחות בטוחה במהלך הנסיעה.


OKAI ES20: משתלב באספלט העירוני

OKAI ES20: משתלב באספלט העירוני


במרכז הכידון שולב מסך תצוגה עגול וצבעוני בולט בנוף המשמים של המסכים הפרימיטיביים שמאפיין המון רכבים חשמליים, קורקינט ואופניים כאחד. במסך תמצאו את הנתונים הקריטיים: קמ"ש עדכני, סטטוס סוללה ועוד כמה תכונות קטנות כמו צימוד בלוטות' וסטטוס פעיל של תאורה קדמית. הגנה בדירוג IPX5 קובעת שהקורקינט עמיד בפני פגעי מים, או במילים אחרות, נסיעה על שלוליות או תחת גשם טיפוסי לא אמורה לפגום בפעילות ה-ES20. מניסיון שלנו ברכיבה על קורקינט תחת גשם, הדבר האחרון שיעניין אתכם בזמן רכיבה כל כך מסוכנת הוא עניין העמידות – אבל תמיד נחמד שהיא שם. אין בנמצא כניסת USB לטעינת מכשירים – וחבל.

OKAI ES20: משתלב באספלט העירוני

עוברים למלאכת הרכבת וקיפול הקורקינט. בקופסה קיבלנו את ה-ES20 בשני חלקים כשההתקנה הראשונית מתבצעת תוך כמה רגעים; אין כאן חלקים להבריג או התקנות מסובכות. "שבירת" מוט הכידון וקיפול הקורקינט לשניים מתבצע על ידי משיכת הידית הכסופה הייעודית, עד שהכידון מתקפל למטה ונשאר שם במהלך הנשיאה. את ידיות הכידון לא ניתן לקפל – חיסרון שפוגע בקומפקטיות שלו, אבל לא הייתה לנו בעיה למשל להכניס אותו לתוך תא אחורי חצי-מלא של רכב סטנדרטי.

OKAI ES20: משתלב באספלט העירוני

בכל הנוגע לבטיחות ואורות מחייבים, תאורת LED ממוקמת מאחור וקדימה. בלחיצה על הברקס, התאורה האחורית מהבהבת כסימן להאטה. תאורה קדמית מופעלת בהקשה בודדת על כפתור ההדלקה. צמד פסי LED זוהרים מוקמו ביחידת הקורקינט, אחד לאורך הכידון והשני על משטח הרכיבה (בורד). בחלק האחורי של משטח הרכיבה רגלית (ג'ק) נשלפת ואהבנו את זה שהיא מוטבעת כחלק ממשטח הרכיבה, כאשר רק חלק ברזלי קטן ממנה בולט החוצה, מוכן לשליפת כל הרגלית. פעמון בסיסי שולב בכידון והסיכוי שנהגים ישמעו אותו שואף לאפס – מוטב היה לשלב פעמון חשמלי יותר מרעיש שתואם לתנאי הכביש.

ביצועים וקישוריות

(30% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

נתחיל ביכולות הטכניות: מנוע בהספק 250W , מתח 36V והמהירות המקסימלית עומדת על 25 קמ"ש, כמותר בחוק. כברירת מחדל, ה-ES20 מתניע לאחר דחיפה קלה של הרגל – אבל אפשר לבטל זאת ברמת האפליקציה אליה נגיע בהמשך. כמקובל, הקמ"ש המקסימלי יישמר כל עוד לא תשלבו מדרונות תלולים והקמ"ש יצנח בהתאם. ההאצה של הקורקינט מרשימה ובתוך שניה ספורות מהרגע שהמנוע מבין שהגיע הזמן לנסוע, הגענו ל-15 קמ"ש והלאה. עוד שמנו לב למנגנון בטיחות בזמן ירידה: הקורקינט לא יאפשר לכם להאיץ מעל 30 קמ"ש בערך ומעין ברקסים פנימיים יחלו בתהליך בלימה איטי.


OKAI ES20: משתלב באספלט העירוני


בקורקינט שלפנינו גלגלי גומי בקוטר 8.5 אינץ' (20 ס"מ) כשהקדמי מסוג פניאומטי, עם כושר נשיאה של 100 ק"ג. תשכחו מגלגלי אוויר בקוטר 10 אינץ' או יותר מגושמים מהם, שיציעו חווית נסיעה נטולת טלטולים. כאן תרגישו מאוד את הנסיעה וכל מה שיעבור בדרככם יורגש בגוף: עלייה על מדרכות, רכיבה על אבנים משתלבות, מהמורות קטנות בצד הדרך ושלל בורות ביוב בולטים – הכל מרעיד את הגוף ומטלטל את גוף הרוכב. תוסיפו למשוואה משטח רכיבה צר למדי והיעדרו של בולם זעזועים קדמי ותקבלו חווית נסיעה פושרת למדי – ובמילים אחרות, עדיף שתישארו על האספלט בלבד, בלי קשר לחוק. יש חדשות טובות מכיוון גלגלי הגומי: הם דורשים תחזוקה מינימלית, לא חשופים לפנצ'רים ובדר"כ עלות החלפתם זולה מגלגלי אוויר. לגבי עליות מאתגרות, ה-ES20 חושף סימני חולשה קלים אבל מצליח להמשיך להתניע על רוב הכבישים שאינם מישור מושלם, גם אם מהירות הנסיעה צונחת לסביבות 15-17 קמ"ש.

OKAI ES20: משתלב באספלט העירוני


ל-ES20 צמד בלמים, הקדמי חשמלי והאחורי בלם דיסק והם מציגים תוצאות תואמות לקטגוריה; אם תרכבו במהירות מקסימלית, כ-23-25 קמ"ש, הבלימה ממושכת למדי ותגרור אתכם גם לטווח ה-5 מטר בקלות, כך שעד כמה שניתן, עדיף להימנע מן הסתם מבלימות פתע במהירות מקסימלית. יש חלק מעודד בסיפור: העצירה לא מעיפה את הגוף קדימה בטבעיות וכל עוד אוחזים ביציבות בכידון, כשצמד הרגליים דבוקות במשטח, הרוכב אמור להישאר יציב על משטח הרכיבה.

OKAI ES20: משתלב באספלט העירוני

עוברים לאפליקציית OKAI הייעודית לקורקינט. לצערנו היא אינה מותאמת לשפת הקודש ואם גם אתם כמונו מחזיקים בסמארטפון עם ממשק בעברית, צפו לקבל תפריטים מיושרים לשמאל, טקסטים שדורסים תמונות, כפתורים לא במקום ושאר שגיאות שתמצאו בכל אפליקציה שלא הותאמה לשפת RTL. יש בה עוד כמה בעיות מעצבנות קטנות כמו הודעות שגיאה בסינית בלבד ופעם בכמה ימים התבקשנו להיכנס למערכת מחדש (log in) מסיבה לא ברורה. באפליקציה תמצאו כמה תכונות לא רעות בכלל שהופכות את הקורקינט לאביזר חכם לכל דבר: ניתן להחליף את התצוגה הראשית בין 3 סגנונות, לשנות את יחידת המידה בין ק"מ למיילים, להפעיל שיוט ולבטל את הצורך בדחיפת הקורקינט הראשונית כדי להתניע.

OKAI ES20: משתלב באספלט העירוני
OKAI ES20: משתלב באספלט העירוני
OKAI ES20: משתלב באספלט העירוני


יש עוד כמה אופציות מתקדמות באפליקציה: סקירת מערכת הקורקינט ודיווח על בעיות אפשריות, מעקב אחרי טמפ' הסוללה, וספירת כמות המחזורים שלה. באגף הביצועים ניתן לקבוע בין שלושה מצבים, ECO החסכוני, Standard השגרתי ו-HighSpeed שאמור לספק האצה גבוהה יותר ממצב הביניים – ובפועל לא הרגשנו הבדל. חלק שאי-אפשר להתעלם ממנו הם פסי התאורה המנקרים על הכידון ובצדי משטח הרכיבה - ועל כולם ניתן לשלוט במידה מרשימה, מהאנימציה שתשויך לכל אזור, דרך בחירת צבע ועד למהירות האנימציה של אותו צבע. מרשים ומנקר עיניים, במיוחד בחושך.

סוללה ואבטחה

(25% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

לפי היצרנית, זמן הטעינה עומד על 6 שעות ב-2A וכ-4 שעות ב-3A – אבל מאחר ותקבלו במארז מטען 2A, אין יותר מדי משמעות לנתון השני וזמן הטעינה בפועל קצת פחות נורא, קצב צבירה של 34% ל-100 דקות כלומר בערך 5 שעות לטעינה מהירה, לא נתון חריג מדי בנוף. שקע הטעינה ממוקם בחלק הימיני הקדמי של משטח הרכיבה, ממש לקראת הקצה ותחילת מוט הכידון. הוא מוסתר היטב כמובלעת בתוך המשטח, כך שאינו בולט החוצה וחשוף לכניסת אבק ויש גם מכסה קפיצי שדואג לשמור עליו אטום. המטען הוא עדיין אותה קוביית ספק כוח שמנה ומכוערת, אם כי משקלה מעט יותר נמוך מהלבנות הטיפוסיות שהתרגלנו לסחוב איתנו. חבל רק שלא קיבלנו במארז קייס או תיק כלשהו לנשיאתו או התקנה על גוף הקורקינט.


OKAI ES20: משתלב באספלט העירוני


טווח נסיעה מובטח של 40 ק"מ הוא נתון די ממוצע בתחום ולנסיעות היום-יומיות ברחבי העיר או כנסיעה קצרה בת כמה קילומטרים לתחנת הרכבת, הוא אמור להספיק. שימו לב שאותם 40 ק"מ מתייחסים לרוכב במשקל 75 ק"ג בנסיעה על כביש שטוח במהירות של סביבות 15-20 קמ"ש, כלומר סיטואציה די ספציפית שלא תמיד קרובה למציאות היום-יומית. אותנו הוא שימש בנסיעה מהבית למשרד בכל יום, מרחק של 6 ק"מ לכל צד, כך שכבר בסוף היום השני התחלנו לקבל אחוזי סוללה בודדים, כלומר סביבות טווח נסיעה בפועל של 22-24 ק"מ. הבדיקה נעשתה תחת ביצועים גבוהים, כדי להתמודד עם כמה עליות די תלולות. טעינת הקורקינט מדי יומיים הוא לא עניין נורא מדי, אבל רחוק מלבשר חדשנות.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply