סקירת wisebuy - קורקינט Zero Z10
- משטח עמידה רחב וגדול
- מערך תאורה מרשים
- נוחות נסיעה גבוהה
- שיכוך זעזועים יעיל
- מנוע עוצמתי
- טווח נסיעה נמוך מהמוצהר
- מנגנון קיפול מסורבל
- ללא מערכת E-ABS
- מסך לא קריא בשמש
- זמן טעינה ארוך
ה-Z10 מבית חברת הקורקינטים ZREO הוא קורקינט חשמלי השוקל 21 ק"ג וכולל סוללת 48V ו-18 אמפר מבית XKD. גלגלי האוויר שלו מגיעים בקוטר 10 אינץ', והוא כולל מערכת בלימה משולשת הכוללת שני דיסקים. על הכידון נמצא מסך צבעוני והכידון מתקפל בעזרת ידית בתחתית השלדה. ה-Z10 זמין בצבע שחור משולב אדום.
נוחות השימוש
(45% מהציון הסופי)את המשקל הכבד של ה-Z10 מרגישים כבר עם הוצאתו מהקרטון וההרכבה הראשונית שלו. עם 21 ק"ג הוא משתייך לקטגוריית הכלים הכבדים, אך כפועל יוצא הוא מאפשר נשיאת משקלים יותר כבדים - עד 150 ק"ג משקל רוכב, בעוד ששאר הכלים הקטנים יותר מסוגלים לשאת 90-100 ק"ג. מעבר מקורקינט קטן ופשוט ל-Z10 חושף את העובדה שמדובר בכלי גדול, כבד ומסיבי, והכידון שלו רחב ידיים ומתכוון לגובה, כך שאפשרויות ההתאמה האישית הן רחבות וכל רוכב ימצא לעצמו את תנוחת הרכיבה האידיאלית עבורו.
לנו חסרו אופציות במסך הזה - הוא גדול ומרשים אבל לא מחליף תצוגות או מסכים, לא מציג מסלולי נסיעה אלא רק מד מרחק מצטבר. הוא לא מתממשק עם המטען כדי להציג מתי הסוללה תיטען במלואה או נתונים אחרים שכן היינו שמחים לפגוש. בסמוך למסך ישנם שני כפתורים - הדלקה וכיבוי וכפתור MODE המאפשר הדלקת אורות או מעבר בין ההילוכים.
ביצועים וקישוריות
(30% מהציון הסופי)מפרטו הטכני של ה-Z10 מציג שיפורים קטנים אך הכרחיים מדגם ה-Z9, כולל מערכת בלימה מבוססת דיסקים ולא תופים, גלגלי 10 אינץ' גדולים ושמנמנים מנופחי אוויר וכן סוללה בהספק של 18 אמפר לעומת 13. על אף כוח מנוע זהה ומוגבל לפי החוק של 250W, היתרונות הקטנים משדרגים את חווית הרכיבה והופכים את ה-Z10 לאחד מהכלים הנוחים להתנהלות עירונית שגרתית רצופה בנתיבי אופניים. המנוע החזק מאפשר הגעה למהירות חוקית של 25 קמ"ש בתוך מספר שניות, ועושה רושם שהכלי הזה היה יכול להגיע גם למהירויות יותר גבוהות בקלות ללא ההגבלה החוקית. בכלל, נראה ש-25 קמ"ש על כלי כה כבד וגדול הם אפילו קצת איטיים לו, אבל זה החוק, וגם בירידות ממושכות צג המידע המשיך להציג את המספר "25" על אף שבפועל המהירות הייתה גבוהה יותר.
סוללה ואבטחה
(25% מהציון הסופי)טווח הנסיעה המוצהר של החברה עומד על 55 ק"מ מכובדים למדי, אך מדובר בתנאי מעבדה ולא בנסיעה בסביבה הטבעית והאמיתית של הכלי. במהלך הסקירה יצא לנו להטעין 4 פעמים את הקורקינט, ובפועל טווח הנסיעה עמד על כ-40 ק"מ ריאליים ואמיתיים הודות למסך ה-ODO שספר את הקילומטרז'. עם זאת חשוב לציין כי הסוללה לא הגיעה אף פעם ל-0%, אלא תמיד נשארה קובייה אחרונה במד הסוללה (פחות מ-20%). טווח רכיבה של 40 ק"מ לטעינה לכלי כבד ונוח שכזה, הוא טווח מכובד שיספיק לרוב הרוכבים.
אך לא הכול ורוד בתחום הסוללה - המטען המצורף גדול וכולל קופסת מתח גדולה שתופסת את רוב המקום בתיק, והטעינה עצמה איטית מאוד - אנחנו מדדנו 6 שעות לטעינה מלאה. בנוסף, שמנו לב שמד הסוללה במסך לא מציג נאמנה את קיבולת הסוללה, ומדי פעם הציג נתונים שגויים - משלוש קוביות הוא החליט לעלות ל-4 קוביות לכמה דקות ולאחר מכן ירד שוב לשלוש. קצת קשה לסמוך ולהאמין למד סוללה שמזייף לעיתים קרובות. כמו כן, המטען לא מסתנכרן בזמן אמת עם הסוללה והצג, כדי שנוכל לראות כמה אחוזים מתוך הסוללה כבר נטענו.
מבחינת אבטחה, אין כאן שום תוספת או הגנה מובנת בסגנון מפתח לסוללה כמו אופניים חשמליים (וחבל), סיסמה או קוד לפתיחת הכלי וכדומה. האבטחה מוטלת כולה על הרוכב - לקשור היטב את הכלי. על אפליקציה אין מה לדבר.