מתחילים מהנתונים על הנייר ויש הרבה מהם שגיימרים יאהבו: גודל מסך 24.5 אינץ', קצב ריענון של 240Hz, זמן תגובה 1ms, פאנל LED IPS אבל רזולוציה של 1080p בלבד מצננת טיפה את האווירה. קצב הריענון וזמן התגובה הם בהחלט מגולות הכותרת הבולטות במסך: מדובר בנתונים שאמורים לספק תנועת מסך חדה הרבה יותר, עם מינימום "גמגומים" קלים שנראים לעין, מהרגעים הקטנים ביותר כמו זריזות סמן העכבר ועד לרגעים קריטיים של תנועת דמות או מכונית במהלך משחק תזזיתי, בין אם זה במשחקי FPS או במרוצים. עניין מרשים לא פחות הוא הפאנל: בניגוד למקובל, Lenovo בוחרים לשלב כאן IPS ולא TN, שיתרונותיו של הראשון מתבטאים בעיקר בזוויות צפייה מרובות ועושר צבעים נדיב יותר משמעותית. עוד באגף הגוונים: כיסוי 99% sRGB, יחס ניגודיות 1000:1 ובהירות מקסימלית של 400 cd/m2.
בזמן התגובה המצוין של 1ms הצלחנו להבחין רק אחרי הפעלת ה-Overdrive, ואחרי כמה בדיקות מעבדה הפסקנו לראות את אותו שובל מלאכותי מעצבן שרודף אחרי האובייקט. הסיכוי ל-Overshoot (תופעת Ghosting הפוכה) תמיד גבוה יותר, אבל העדפנו את הסיכון באפקט הלוואי הזה מאשר להיחשף ל-Ghosting ואנחנו מאמינים שרוב הגיימרים יעדיפו כמונו. גם קצב הריענון המקסימלי נבדק תחת מבחן הפריימים של UFO Test ולא זוהו קפיצות פריימים תחת 240Hz.
על הנייר במסך ה-Y25-25 קיימת תמיכה ב-FreeSync בלבד, טכנולוגיה מבית AMD, המתחרה הגדולה של NVIDIA וכבעלי GTX 1070 Ti, לא זכינו לכאורה לתמיכה ב-G-Sync, כך שסינכרון מלא בין קצב הריענון של המסך לכרטיס הזיכרון שמונע אפשרות של "קריעת מסך" (Tearing) נחסכה מאיתנו מאיתנו. החלק המוזר הוא שבבדיקה באתר של NVIDIA, גילינו שהדגם הספציפי הזה אכן נחשב כ-G-SYNC Compatible והוא אפילו מזוהה בהצלחה בלוח הבקרה של הדרייבר של NVIDIA – אז למה לא לציין את התכונה החשובה? החלטה מוזרה ואולי אפילו עצלנית מצד Lenovo לא להתייחס לתכונה קריטית להרבה גיימרים.
גם בעבודה השוטפת פאנל ה-IPS ממשיך להצדיק את מעמדו: הרוויה לא מתאמצת, תואמת לכוונת המשורר וגווני השחורים הרבים מאפשרים עבודה מדויקת מול קבצי גרפיקה – חדשות מעולות למעצבים, צלמים ועורכי וידאו שלא רוצים לפצל מסכים בין זמני עבודה לגיימינג. למרות הנתון המרשים במפרט, לא התרגשנו יותר מדי מרמת הבהירות המקסימלית, שהציעה תאורה לא בוהקת יותר ממסכי 300-350cd/m2 שבדקנו. במבחן הגיימינג הכל עבד חלק וה-Y25-25 הוא מסך גיימינג מצוין: ימים שלמים העברנו ב-Warzone, Cyberpunk 2077 ו-Hitman 3 ויצאנו בלי טענות – חווית המשחק חלקה, נטולת ריצודים, הדגשת צבעים ומעבר בין פרופילים ייעודיים העניק לנו יתרון מורגש ובלתי אפשרי שלא להבחין במעבר החד ממסך סטנדרטי לגיימינג.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.
ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
היחס בין הלבן הבהיר ביותר לבין השחור הכהה ביותר שהמסך מפיק. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הגוונים הכהים בתמונה יהיו מפורטים וברורים יותר והצבעים נאמנים יותר למקור. תכונה זו חשובה בעיקר לצפייה בסרטים ולמשחקים.
יחסי ניגודיות נפוצים נעים בין 1:400 ל-1:1000. במידה שהשימוש במחשב הוא ב-Word וביישומים פשוטים אחרים, יחס ניגודיות של 1:400 עד 1:800 יספיק. לצפייה בסרטים, למשחקים ולעבודה עם תוכנות גרפיקה מתקדמות רצוי לבחור ביחס ניגודיות של 1:1000 ויותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה
בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.