כמו יתר מסכי הגיימינג של AOC, גם המראה של ה-C27G2ZE לא חורג מהמסורת: מעמד כסוף בן שלוש רגליים, מוט חלול לאיסוף כבלים ולבסוף גוף המסך השחור, מצופה טקסטורת מט לא יומרנית מדי ורחוקה מלהיות בולטת במראה. קווים אדומים טיפוסיים בטעם מיתוג היצרנית מעטרים את קדמת המסך בחלקו התחתון, בתחתית המעמד וכן בגב המסך. מידותיה של כל היחידה, כולל המעמד: רוחב 61 ס"מ, גובה 40 ס"מ, 23 ס"מ גובה. משקלו 5.4 ק"ג, יותר נמוך ממה שציפינו ולא יהיה נורא מדי להתנייד איתו בין תחרויות או מסיבות רשת – רק חשוב להתחשב בממדי המסך הקעור שתובע מקום רב מהמקובל על השולחן. מאחורי המסך מתחבאים צמד כניסות 2.0 HDMI, כניסת DisplayPort 1.2 בודדת וכניסת 3.5 מ"מ לחיבור אוזניות. בלטה לרעה היעדרה של כניסת USB לחיבור התקנים נוספים או כזו שלפחות תשמש רק כעמדת טעינה. שוליים דקים למדי מציעים יחס של 89.4% בין הגוף למסך.
מבחינת גמישות המסך, את ה-C27G2ZE ניתן להגביה בעד כ-13 ס"מ, הטיה אחורה 23 מעלות, הטיה קדימה 5- מעלות ו-30 מעלות לצדדים. אין כאן סיבוב לאורך, כמקובל בשוק המסכים הקעורים. המסך תומך בתקן הסטנדרטי VESA להתקנה על זרוע. בניגוד למסכי גיימינג אחרים מבית AOC ששילבו רמקולים מובנים, כאן הם נעדרים – לא מדובר בחדשות רעות מדי, שכן ברוב המקרים מדובר בספיקרים חלשים מאוד שממילא לא ינוצלו ע"י גיימרים אמיתיים, שיעדיפו לוודאי לשחק בכותרים האהובים עליהם עם אוזניות.
עוברים לתפעול המסך: הכרנו לא מעט מסכי OSD מבית היצרנית AOC שדורשים ריענון מודרני בהקדם ולצערנו גם במקרה של מסך ה-C27G2ZE אין יותר מדי חדשות טובות: התפעול נעשה באמצעות מקשים סמויים והתפעול שלהם לא נוח כלל, בין אם זה במהלך ניווט בין תתי התפריטים ובין אם זה בהגדרת ידנית של ערכים - לטעמנו ג'ויסטיק היה פותר 95% מהתסכול שחווינו. גם מעבר בין מצבי משחק פופולריים כמו FPS או RTS מאוד נדרש כאן, בטח אם המסך משרת אדם שישתמש בו לא רק לגיימינג.
בהגדרות המסך תמצאו ערכי תמונה בסיסיים כמו בהירות, ניגודיות, gamma, כניסה למצב Eco, הפעלת וכיבוי HDR או DCR, ניתן לשלוט בטמפ' הצבעים ולשחק טיפה עם הפריים. יש גם תכונות גיימינג כמובן, בתפריט מיוחד הנקרא Game Settings: מעבר בין מצבי משחק מבוססי ז'אנרים פופולריים, 3 פרופילים להתאמה אישית, Shadow Control להנמכת הגוונים השחורים, כמה מצבי LowBlue שמנמיכים את התאורה הכחולה, בחירת עוצמת Overdrive , ספירת פריימים וכמובן הפעלת טכנולוגיית FreeSynce מבית AMD. גילינו שקיימת גם תמיכה ב-G-Sync מבית Nvidia המתחרה - וחבל שהיצרנית לא מציינת זאת בצורה רשמית. המשמעות לבעלי כרטיס מסך התומכים באחת הטכנולוגיות: לא תתרחש אפקט "קריעת מסך" שנובע מאי-סנכרון בין קצב ריענון של המסך לבין זה של הכרטיס הגרפי.
קיים גם פתרון ברמת התוכנה הנקרא G-Menu, מעין כלי עזר שמציע את רוב תפריט ה-OSD בממשק אסתטי פי כמה והרבה יותר נוח לשימוש. הוא מאפשר לבחור מצבי משחק ולהתאים אישית את שלושת מצבי המשחק הייעודיים השמורים למשתמש שהוזכרו קודם ויש אפילו אופציית ייבוא/ייצוא, במידה והגעתם ממסך AOC אחר. גם מצבי ה-LowBlue וה-Eco ניתנים לבחירה מהירה ובתפריט ה-Display תוכלו לבחור בין פרמטרים בסיסיים כמו Input, רזולוציה, קצב ריענון ויחס מסך.
האופציה הכי מעניינת וזו שמבליטה לטובה את התוכנה היא ה-Game Sync: מלבד רשימת תוכנות הבסיס הדי-לא ברורה שמציעה AOC, ניתן לבחור כל קובץ EXE במחשב, שבהפעלתו יופעל במקביל מצב התמונה שהוקצה לו מראש, בין אם זה תצוגת FPS, Racing או כל אחד משלושת מצבי התמונה שנקבעו מבעוד מועד. כך למשל ניתן להחליט שברגע שהנגן VLC יופעל, יופעל אתו מצב תמונה ייעודי לצפייה בסרטים. במקרה אחר שהפעלנו משחק, יופעל מצב תמונה FPS. במילים אחרות, נמנע מאתנו לשנות ידנית את מצב התמונה בהתאם לשימוש – משייכים EXE לתצוגה מועדפת והמעבר מתבצע אוטומטית בעת ההפעלה.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.