חברת DJI הידועה מתחום הרחפנים, השיקה רחפן חדש הממוקם בין המאביק פרו לספארק. עם יכולות טיסה וצילום כמעט כמו של האח הגדול, נראה ש-DJI עלתה על נוסחה מנצחת
חברת DJI הסינית המתמחה בייצור רחפנים איכותיים לשוק המקצועי וגם למשתמשים חובבים, השיקה אח קטן לרחפן המקצועי MAVIC PRO, ושמו נקרא MAVIC AIR. מבחינה חיצונית, הרחפן החדש מזכיר את הספארק הקטן, בעיקר עם שילובי צבעים נאים כמו אדום או לבן, וגם בזכות האפשרות להכניס את הרחפן לכיס או לתא בתיק - הוא קטן ביחס לפרו וניתן להתנייד איתו בצורה קלה ופשוטה, בין היתר הודות למשקל עצמי של פחות מ-450 גרם.
שלט הרחפן מושאל מדגם הספארק, כאשר ישנו מקום מיוחד לסמארטפונים או טאבלטים (עד אייפד מיני) לטובת תצוגה ושליטה מורחבת, זאת בשונה מהשלט המקצועי של המאביק, המגיע עם מסך מובנה. אל השלט ניתן להוסיף משקפי צפייה מיוחדים הנקראים DJI Goggles לחווית טיסה מדויקת יותר.
מצלמת הרחפן משלבת את היכולות של המאוויק פרו והספארק, כאשר היא מצוידת במייצב תמונה (גימבל) בעל 3 צירים, זאת בשונה מהספארק שבו נמצאים רק 2 ציר כך שהוא לא מסוגל לצודד. החיישן עצמו יצלם תמונות בגודל 12 מגה פיקסל עם תמיכה באופציית HDR, והוא מסוגל לייצר תמונה ב-360 מעלות ובגודל 32 מגה פיקסל – מה שיתרום רבות ליצירת תוכן למשקפי מציאות מדומה.
הסרטת הוידאו תבוצע בתקן 4K ב-30 פריימים, או לטובת צילום איטי וחלק במיוחד – בתקן 1080p עם 120 פריימים לשנייה. עם איכויות גבוהות של הסרטת סרטים מגיעה תמיכה בכרטיסי זיכרון אולטרה מהירים בנפח של עד 128 גיגה ביט, והוא כולל בתוכו 8 גיגה ביט פנימיים למקרים בהם הכרטיס מלא.
יכולות השליטה על הרחפן ועל המצלמה הושאלו מהספארק, והוא מסוגל להמריא מכף היד, ולזהות מחוות יד לטובת צילום, הסרטת וידאו, וגם להתקרב או להתרחק עפ"י רצון המשתמש. DJI אף ציידה אותו בחיישני קירבה אחוריים, כדי למנוע התנגשויות או תאונות בטיסה אחורה.
בנוסף לכל אלה, כפי שניתן למצוא בשאר הרחפנים תוצרת החברה, גם למאביק AIR חיישנים רבים המזהים חפצים, עצים ושאר מכשולים, כשלראשונה הרחפן לא נעצר מול המכשול אלא מסוגל לעקוף אותם במהלך הטיסה ולהתקדם הלאה.
מרחק השליטה של ה-AIR התקצר לעומת אחיו הגדול, ובעזרת השלט המצורף ניתן להגיע לטווח של עד 4 ק"מ בתדר 2.4GHZ, כאשר הטסה ללא שלט תקצר עוד יותר את טווח המרחק והשליטה ברחפן. מצבי הטיסה המגוונים נמצאים ב-AIR החדש, כאשר בין היתר ניתן למצוא TapFly המאפשר לסמן על המפה או על המסך נקודה מסוימת והרחפן יטוס אליה באופן אוטומטי, ואופציה למעקב מתקדם העוקב אחרי חפצים (רכב או אופנוע) או אנשים בתנועה.
מצב הספורט האהוב על נהגים או על צלמים המחפשים שוטים מהירים מציע מהירות טיסה גבוהה של עד 68 קמ"ש, אך גם מרוקן את הסוללה במהירות רבה יותר. אגב סוללה, זו מספיקה לדברי החברה לזמן טיסה של עד 21 דק' – נמוך מאחיו הגדול המתגאה בכמעט חצי שעה זמן טיסה.
מחירו של ה-AIR יעמוד בארה"ב על 799 דולר לחבילה הבסיסית, ו-999 דולר לחבילה המהודרת הכוללת כמו תמיד, עוד סוללות, ומדחפים חלופיים.