ספוטיפיי, מאחורייך: צמד ענקיות הטכנולוגיה הפופולריות, גוגל ואמזון, משיקות באופן רשמי גרסה חינמית במודל Freemium לשירותי הזרמת המוסיקה העצמאיים שלהן, Amazon Music ו-YouTube Music, שתהיה זמינה דרך הרמקולים החכמים המגיעים מתוצרתן. הדברים מגיעים בהמשך לדיווח שפורסם במהלך השבוע שעבר בנושא זה.
הגרסה החינמית ל-YouTube Music תהיה זמינה דרך סדרת הרמקולים החכמים של גוגל, Google Hoome, בעוד Amazon Music החינמית תהיה זמינה בסדרת מוצרי Echo של אמזון. שני שירותי המוסיקה בהזרמה החדשים של החברות אמנם יהיו חינמיים, אך ההאזנה בהם תהא מלווה בפרסומות, זאת בניגוד לגרסאות הפרימיום שמוצעות בתשלום.
משתמשי יוטיוב מיוזיק שיהיו מעוניינים להפתר מהפרסומות ולאפשר לעצמם האזנה למוסיקה כשהאפליקציה רצה ברקע וכן להוריד שירים להאזנה אופליין, יוכלו להרשם לשירות שבתשלום ובמחיר של 9.99 דולר לחודש. בשלב זה זמין שירות YouTube Music החימי בארה"ב, בריטניה, קנדה, מקסיקו, אוסטרליה, גרמניה, צרפת ומספר שווקים נוספים.
מנגד, באמזון התמחור מעט יותר גמיש: צרכני Amazon Music בגרסה החינמית יוכלו להרשם לשירות בתשלום נמוך יותר של 3.99 דולר עבור Amazon Music Unlimited. באמצעות מנוי זה יוכלו הצרכנים לגשת לכל השירים וללא פרסומות, אך אלו יהיו זמינים דרך מוצרי Echo מבית אמזון בלבד.
אם יחפצו הצרכנים בהאזנה למוסיקה דרך הפלטפורמות השונות - ידרשו לשלם סכום של 9.99 דולר לחודש. בשירות החינמי של אמזון, שזמין למשתמשי החברה בארה"ב בלבד בשלב זה, יהיו זמינים 2 מיליון שירים בלבד, בעוד בשירות הזרמת המוסיקה שבתשלום זמינים למעלה מ-50 מיליון שירים.
השקת שירותי הזרמת המוסיקה החינמיים על ידי אמזון וגוגל מהווה הכרזת מלחמה ישירה מול ספוטיפיי, ענקית הזרמת המוסיקה. האחרונה מחזיקה גם כן בשירות "Freemium" המאפשר לצרכנים להאזין לשירים ללא צורך בתשלום, אך עם מספר הגבלות וכן בשילוב פרסומות. באמצעות מהלך זה, מעוניינות גוגל ואמזון "לחטוף" את לקוחות ספוטיפיי החינמיים, מה שיאפשר להן הכנסה גבוהה יותר מפרסומות וכן מהלך שיביא עימו פוטנציאל עתידי להגדלת כמות הצרכנים שלהם מנוי בתשלום.