במהלך השנה האחרונה התעצם וגדל לו שוק הרמקולים החכמים בקצב מרשים במיוחד, עם כניסתן לשוק של אפל ורמקול ה-HomePod, שיאומי והרמקולים החכמים שלה בשוק הסיני וכן גוגל עם מגוון נרחב של רמקולים חכמים מסוגים ותצורות שונות. חברת המחקר והאנליטיקה Strategy Analytics משחררת כמיטב המסורת את נתוני שוק הרמקולים החכמים לרבעון השלישי של שנת 2018 - ותוצאות המחקר מעניינות במיוחד.
על פי נתוני Strategy Analytics, מי שמצליחה לשמור (לעת עתה) על המקום הראשון בטבלת משלוחי הרמקולים החכמים בשוק הבינלאומי היא אמזון, עם סדרת מוצרי Amazon Echo שהתחדשה לאחרונה במגוון עצום של מוצרים חדשים. זו, מצליחה לשלוח ממפעליה 7.2 מיליון רמקולים חכמים במהלך הרבעון השלישי, המהווים לנתח של 31.6% מהשוק. מדובר בגידול של 45% בהשוואה לשנה שעברה, אך ראוי לציין כי ברבעון המקביל אשתקד הצליחה החברה לאחוז ב-64.8% מהשוק - כך שנתח השוק שלה הצטמצם ביותר מחצי.
במקום השני זו גוגל שמצליחה להגדיל משמעותית גם היא את משלוחי הרמקולים החכמים, עם 5.2 מיליון רמקולים שנשלחו ממפעליה וגידול של 174% בהשוואה לשנה שעברה. במקומות השלישי, הרביעי והחמישי מפתיעות 3 יצרניות סיניות: עליבאבא (2.2 מיליון, 9.5% מהשוק); Baidu (עם 1.9 מיליון ו-8.4% מהשוק) ושיאומי שמחזיקה בנתח דומה (1.9 מיליון יחידות ו-8.4% מהשוק). עבור עליבאבא ושיאומי מדובר בגידול עצום של 1,692 ו-1,900 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה, אז הם שלחו ממפעליהן 0.1 מיליון יחידות בלבד.
במקום השישי והמאכזב במיוחד עבורה נמצאת לא אחרת מאשר אפל, שמשתרכת הרחק מאחור עם רמקול ה-HomePod היקר למדי. זו, מצליחה לאחוז בנתח שוק של 4.8 אחוז בלבד, עם משלוחים בסך 1.1 מיליון רמקולים חכמים. יתר היצרנים בשוק המתפתח אוחזות יחדיו ב-14.7% ממנו ובמכירות של 3.3 מיליון. בסה"כ, מציג שוק הרמקולים החכמים גידול של 197% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה - גידול בלתי נתפס שרק מעיד על כך שמדובר באחד מן השווקים המתפתחים המשמעותיים ביותר בשוק הטכנולוגיה הביתית הבינלאומי.