סקירות מוצרים
מדריכי קנייה
חדשות הצרכנות
אוזניות
סמארטפונים
מסכי מחשב
מצלמות
טלוויזיות
מחשבים ניידים
משחק מחשב משחק מחשב Soulcalibur VI
ז'אנר: פעולה
ציון WiseBuy
8.4
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
סקירה מקצועית
מפרט המוצר
תמונות נוספות
הסקירות החדשות בקטגוריה
9.3
גרפיקה מרהיבה, חידות מגוונות ואינטליגנציה מלאכותית חלשה: Shadow of the Tomb Raider הוא המשחק השלישי והאחרון בסדרה...
9.0
סדרת המשחקים המוכרת חוזר לסיבוב נוסף עם שינויים מהותיים ומצב באטל רויאל. האם הכותר החדש יצליח להפתיע את המעריצים...

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Soulcalibur VI

לירן עבדי | 01.11.2018
הטוב
  • מצב משחק Libra of Soul מצוין
  • עלילה גדולה ומסועפת – לשמחת המעריצים הכבדים
  • מכניקת קרב פשוטה וקלה ללימוד
  • סט "קומבואים" ענק לכל דמות
הרע
  • רמת קושי נמוכה
  • קמפיין ראשי קצר יחסית
בשורה התחתונה
הכותר Soulcalibur VI הוא משחק לחימה קלאסי המבוסס על תשתיות שהופכות אותו לארקייד קליל ומצוין: מבחר דמויות עם סגנונות לחימה ייחודיים, עלילה מורכבת המוצגת מזוויות רבות לבחירת השחקן, מצבי משחק מספקים ביניהם Libra of Soul הנהדר וגם קרבות רשת מצטרפות לחגיגה. יש חסרונות כמובן אבל הן לא מהותיות כשמתחשבים בחבילה הכוללת ובסופו של יום Soulcalibur VI הוא משחק מכות מהאסכולה הישנה – וטוב שכך.
הקדמה
משחק הלחימה ,Soulcalibur VI הכותר החדש בסדרה הפופולרית, פותח על ידי Bandai Namco Entertainment. והופץ ב-19 באוקטובר, לפלטפורמות Xbox One, PlayStation 4 ול-PC, שגרסתו נבדקה בסקירה זו. בין החידושים שניתן למצוא בפרק האחרון של סדרת המשחקים המוכרת: קמפיין ליחיד מבוסס עלילה ומכניקת קרב חדשה בשם Reversal Edge, המאטה את הזמן ומאפשרת ליריב לבצע מהלך נגד היריב.

עלילה

(30% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

הפעם העלילה חוזרת אחורה ומתמקדת באירועים שקדמו לסיפורים האחרונים, עד למאה ה-16 כדי לחשוף "אמיתות נסתרות", בחיפוש אחר חרבות הנשמה האגדיות. המשחק מציע 2 הרפתקאות מבוססות עלילה: Libra of Soul ו- Soul Chronicle. נתחיל דווקא מהחוויה הקצרה והפחות מרשימה: Soul Chronicle היא משחקיות מבוססת סיפור, כאשר לשחקן ניתנת האפשרות לבחור לשחק דמות לנעליה הוא ייכנס ויחווה את הקרבות שלה במקביל לציר הזמן העלילתי. כמות הדמויות הגדולה בהחלט מספקת זוויות שונות על אותו סיפור אבל כשהכל נראה עוד מאותו דבר, כל חווית Soul Chronicle מרגישה רפטטיבית וכנראה שתתאים בעיקר למעריצים הכבדים שרוצים לעטוף את הסיפור מכל כיוון ולא לפספס שום פריט טריוויה הנוגע לעלילה הראשית.




החוויה המפתיעה לטובה נמצאת ללא ספק ב-Libra of Soul, שם יצרנו דמות מאפס, מבחירת הגזע, דרך רוחב הכתפיים ועד לכלי הנשק בעזרתם הוא ילחם. טיילנו ברחבי מפת Soulcalibur, פגשנו יריבים, יצרנו אינטרקציות עם ידידים ושכרנו לוחמים, השלמנו משימות צד, אספנו חפצים וכלים לשימוש עתידי, שיפרנו את דמותנו באמצעות נקודות ניסיון וצברנו הישגים במסגרת הסיפור. חשוב לציין לרעה את רגעי הדיאלוגים שמורידים את הקצב, בהיעדר קולות המשוחחים וכל שנותר לשחקן זה לקרוא שיחות טקסט בלתי נגמרות, שגם לא בדיוק מהוות חלק חשוב מהקרב שיגיע רק לאחר מכן. המשחק גם מנסה להעניק תחושה שבחירת המשפטים תשפיע על משך המשחק אבל תוצאת ההחלטות שלנו מינורית ולא הרגשנו חוויה משתנה, כששילבנו בין בחירות "רעות" ל"טובות".



גרפיקה וסאונד

(30% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

עלילת Soul Chronicle נהנית מסיפור מפותל ועשיר בדמויות וסיטואציות, כשכולן נהנות מדיבוב מקצועי, המוצג באמצעות קוביות קומיקס שאולי לא משתוות לקטעי המעבר הוויזואליים שאנו רגילים לראות במשחקים פופולריים אחרים, אבל עדיין מצליחות להציע קסם אישי משלהם שהופך את העלילה לסיפור גרפי משכנע. הדמויות הנצחיות מופיעות כאן: Sophitia, Nightmare, Ivy, Voldo, Xianghua ואפילו Yoshimitsu מסדרת Tekken המשובחת ו-Geralt ממשחקי The Witcher קופצים לביקור.




באשר לביצועי הלוחמים עצמם, Soulcalibur לא נופל באחת הנקודות החזקות שלו ומציע 20 דמויות ייחודיות, מפורטות לעילא, אשר מצוידות בכלי לחימה אקזוטי כלשהו בתוספת סגנון לחימה מרשים ומורכב. האנימציות מרהיבות והצבעים הצבעוניים המרצדים פשוט עושים את העבודה והופכים את המשחק השישי בסדרה לכותר ארקייד בכל רמ"ח איבריו, כמצופה. גם שדות הקרב נראות מצוין, למרות היצירתיות הדי-מוגבלת שניכרת בהם: יער אפל, דיונות לוהטות, נמל יפני סוער וקרקע בוצית מוקפת סלעים הם רק חלק מהמקומות בהם נערכו הקרבות – ולצערנו אין בהם חידוש בולט כלשהו, שהיוו לטעמנו תפאורה מינימלית בלבד לקרבות הראוותניים שהתחוללו במרכזם.

בכל הנוגע לעניינים הטכניים, לשמחתנו הכל רץ חלק: אין כאן ביצועי גרפיקה שטרם נראו, כך שמסכי הטעינה די מינימליים ולא עוברות יותר מכמה שניות בודדות בין קרב לקרב, מה שמאוד משמר את קצב האקשן.



משחק ברשת

(20% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

המשחק מציע גם אפשרות להתמודד מול יריבים בשר ודם ברחבי העולם, תחת מצבי המשחק Ranked ו-Casual. ניתן גם לצפות בדירוגי הלוחמים העדכניים ביותר, כולל אפשרויות לסנן לפי אזור וסגנון לחימה. מצב נוסף שמציע המשחק הוא הקלטת הקרבות האישיים ולצפות בהן שוב וללמוד מהן או לשתף עם הקהילה את הישגי הקרבות שלכם.


באשר לרמת הקושי, בניגוד לאינטליגנציה המלאכותית הנמוכה שהציג המשחק, העולם שבחוץ הרבה יותר אכזרי ושחקנים מרחבי העולם הצליחו להשפיל אותנו שוב ושוב לפני שהבנו שנדרשות לנו עוד שעות תרגול ארוכות לפני שנצליח להוות אתגר ראוי לשחקני שאר העולם.




ברמה הטכנית, לא התקשינו למצוא עימותים מהירים וכל קרב מתחיל תוך מספר שניות, תודות לקהילת שחקנים ענקית וזמינה למשך כל שעות היממה. גם מהלך הקרב היה חלק ושום בעיות טכניות כמו עיכובים במהלך הקרב או קריסות מערכת פגמו בחוויית המשחק ברשת.




משחקיות

(20% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

מצבי המשחק כוללים את העלילה הראשית, ארקייד קלאסי למשחקים מהירים, מצב אימון לשינון מהלכי קרב מיוחדים - כשהכל מתפרש על פני 20 דמויות בחירות, מתוך 11 אזורי קרב המוצעים לשחקן. למי שלא מחפש תירוץ לקרב מהיר, מצב הארקייד והאימון משמשים לשחרור נטול רסן של אגרופים והוצאת אגרסיות מהירה. החדשות הטובות הן שמכניקת הקרב של Soulcalibur VI פשוטה להפליא ולא דורשת זמן לימוד ממושך - אפילו נקצין ונאמר שאת רוב הקרבות ניצחנו בזכות מעיכת כפתורים אגרסיבית שעבדה מצוין. כמובן שעדיין נדרשנו להגן היכן שצריך ולהתרחק ברגע של התקפה מסיבית מהצד השני, אבל ההיגיון הבסיסי של כל שחקן פעולה ישמש כאן לעזר, כלומר לתקוף כשהיריב לא מגן ולהגן כשהיריב מתחיל ברצף מכות. שלא תטעו: לכל דמות קיימת רשימת קומבואים מרשימה, אלא שרובה באמת לא הכרחית כדי לנצח עוד קרב שגרתי.


באותו נושא, רמת הקושי במשחק לא גבוהה בלשון המעטה וגם אם לא תנצלו חצי משיטות הלחימה הזמינות לכם, עדיין כנראה שתסיימו את רוב הקרבות כשידכם על העליונה, פשוט כי האינטליגנציה המלאכותית לא עושה חיים קשים מדי לשחקן האנושי ובשלבים הראשונים אפשר אפילו להגיד שהיריבים פשוט רצו לאגרופים שלנו, עם מינימום ניסיונות התקפה מצדם.



ואי אפשר בלי חידוש: מכניקת ה- Reversal Edge המרעננת שמופיעה לראשונה בכותר מתרחשת כאשר הדמות הנגדית משיבה בהתקפת נגד, ולמשך 2 שניות הקרב מוצג באיטיות, עד שהמכה הבאה מונחתת על היריב. גרפית, האפקט נראה מדהים ומאוד מוסיף לאווירת הקרב אבל אישית לא ראינו במכניקה מעבר לגימיק וניסיון לפלפל את שדה הקרב בעוד תכונה מעניינת, שגם ככה ברוב המקרים נשענת על השחקן ראשון שהקיש ולא על ניסיון בקרבות או הפעלת תרגיל מסוים. הרנדומליות בסיכויי הניצחון בעיקר גרמה לנו לוותר על התרגיל, שאמנם מרהיב וויזואלית, אבל לא בהכרח יגרום לנו להחטיף ראשונים ולהשיג עליונות.

בדומה למשחקי מכות אחרים, גם דמויות Soulcalibur VI סופגות אנרגיה במהלך הקרב, אותם ניתן להפעיל כתרגיל "סופר-מהלך" על היריב. ניתן להשליך בדרגה 1 או 2 החזקה יותר, שאמנם אורך יותר זמן להשיג אותה, אבל עוצמתה קטלנית ובדרך כלל מסיימת את רוב הקרבות. כל המהלכים המתקדמים כוללים קטע סינמטי ייחודי לכל דמות, זעקני ורועש מתמיד – כמסורת משחקי הארקייד היפניים.