סקירות מוצרים
מדריכי קנייה
חדשות הצרכנות
אוזניות
סמארטפונים
מסכי מחשב
מצלמות
טלוויזיות
מחשבים ניידים
משחק מחשב משחק מחשב World of Warcraft Battle For Azeroth
ז'אנר: אסטרטגיה
ציון WiseBuy
7.6
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
סקירה מקצועית
מפרט המוצר
תמונות נוספות
הסקירות החדשות בקטגוריה
8.4
עלילה מסועפת, מכנית קרב פשוטה וקמפיין ראשי קצר: משחק הלחימה הוותיק Soulcalibur חוזר במהדורה השישית בסדרה הכוללת...
9.3
גרפיקה מרהיבה, חידות מגוונות ואינטליגנציה מלאכותית חלשה: Shadow of the Tomb Raider הוא המשחק השלישי והאחרון בסדרה...

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב World of Warcraft Battle For Azeroth

לירן עבדי | 06.09.2018
הטוב
  • שישה אזורים חדשים לחקור
  • מצב War mode משכלל את שדה הקרב
  • עשיר בתוכן
  • מצב רשת מתקדם ועמוס בשחקנים
הרע
  • עלילה מושקעת אך בנאלית
  • תקלות טכניות לסירוגין
  • חווית משחק "מסורתית" יותר
  • ביצועי גרפיקה נמוכים, שלא השתנו שנים
בשורה התחתונה
בחבילת ההרחבה Battle for Azeroth למשחק התפקידים ההמוני World of Warcraft תמצאו עלילה חדשנית, משחקיות מוכרת ואהובה ואינספור משימות משנה ופריטי איסוף לאתר, כולל מצב לחימה שמשדרג את כללי המשחק ולא פחות מ-6 אזורים חדשים לחקור ולאהוב. אם אתם שחקני WoW, כנראה שלא משנה אילו חסרונות נציין כאן – המשחק כבר אצלכם ביד, אבל אם עדיין לא שמתם ידכם על חבילת ההרחבה החדשה, תשמחו לדעת שלמרות מגרעותיו, מדובר בתוספת מעולה לכותר האהוב.
הקדמה
חבילת ההרחבה Battle for Azeroth הוא הכותר השביעי בסדרת משחק הרשת הפופולרי World of Warcraft וממשיכו של Legion, שיצא ב-2016. בין החידושים: העלאת רמת הדמות מ-110 ל-120, סביבות שטרם נראו, דמויות חדשות, שיתופי פעולה מסקרנים בין גזעים, עלילה חדשה ואינספור משימות משנה. המשחק פותח והופץ על ידי Blizzard Entertainment ב-14 באוגוסט לפלטפורמות macOS ו-PC, שגרסתו נבדקה בסקירה זו.

גרפיקה וסאונד

(30% מהציון הסופי)
6.5 מתוך 10

הגרפיקה של המשחק בשוטף מעולם לא היה הצד החזק של משחקי WoW; מדובר בשיפורי ביצועיים מינוריים מאז יציאתו הראשונה של המשחק שהתרחשה למעלה מעשור, ועם כל הסימפטיה למשחק שמחזיק כל כך הרבה שנים בשוק, זה באמת לא יעזור – מדובר בביצועים שלא מספיקים כלל למצופה מהסטנדרט של משחקים מודל 2018. ועדיין, זה עובד. הרצינות והמקצועיות שב- Blizzardכל כך ידועים בזכותן הופכות את כל העניין הגרפי לנסלח למדי, גם אם יש כאן טקסטורות מרוחות, "קריעת" דמויות ואנימציות תנועה פשוטות למדי. במבחן התוצאה אי אפשר לזלזל במאות אזורים, אלפי דמויות ועשרות אלפי אנימציות, צמחיות, בגדים, כישופים, פריטי איסוף ושאר אלמנטים שהפכו את העולם של WoW לאחד המורכבים והמגוונים בעולם הגיימינג – הישג לא מבוטל כלל. התפאורה גם משתנה כמובן ותמצאו כאן באמת הכל מהכל: שדה קרב אימתני על לבה רותחת, התחמקות מחצים במדבריות שוממות ורדיפה אחרי דרקונים בביצות טובעניות.



הבלאגן האמיתי מתרחש בשדה הקרב, שם כבר אפשר ליהנות מחוויה ויזואלית מרשימה, במיוחד כאשר עשרות שחקנים בשר ודם מרחבי העולם משתתפים בפלישה מפוארת אל כיבוש טירה, כשבצד השני גלי אויבים מכל הסוגים והגדלים מסתערים אלינו. כשמוזיקת המלחמה הנהדרת ברקע משתלבת עם עשרות הקסמים והנשקים שמושלכים בזה הרגע על מאות אויבים בצד השני – זו כבר ממש חגיגה לעיניים, גם אם אינה הוקרצה ממנועי הגרפיקה המוכשרים ביותר.

עלילה

(30% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

איך לא, עלילת חבילת ההרחבה נעה שוב על טווח האיבה העזה בין צבא ה-The Alliance בראשות בני האדם ושאר הגזעים מול The Horde, שנוסד מגזע האורקים המפורסם. בסיפור המרכזי תמצאו את כל הנרטיבים הנדרשים שהופכים עלילה בדיונית למופרכת, סוחפת ומלחמתית ככל הניתן: זה מתחיל בתאוות בצע של סמכות, מתגלגל לנקמה וכמובן – הרצון של כל שבט לשלוט על השני. בדרך כלל Blizzard נמנעת מלקחת צד במריבה רבת השנים ולא מציגה אף גורם חיובי בוויכוח כדי לשמור על מתח ודילמה מוסרית, אלא שהפעם בבירור The Horde הם האשמים בפריצת מלחמה נוספת. אל דאגה: בסופו של יום לא תימנע מכם האופציה לשחוט אויבים רבים ככל הניתן, וכשהחרב מתנופפת בלי הבחנה, אין באמת יכול להבדיל בין יריב לחבר – העיקר שנקודות הניסיון יצטברו להן.



המציאות המשחקית עלולה להתפרש מאוד מהר כיצירת קונפליקט ריק מצד היוצרים ועלילה די פושרת כתירוץ לשיסוף צווארים מסיבי, אלא שסיפור יש כאן - הבעיה שהוא נבלע בהמון משימות, פריטים ודמויות שמתווספות בכל רגע נתון למשחק. לכאן או לכאן, בלאו הכי מעריצים מסורים של משחקי WoW לוודאי לא צריכים אותנו כדי להשתכנע שמדובר במשחק עם עוד תוכן עלילתי, גם אם הוא לפרקים נדרס על ידי כמויות התוכן האינסופיות שחבילת ההרחבה ומשחק הבסיס מציעים.

קטעים סינמטיים וסרטוני מעבר פחות מושקעים אפשר למצוא בין מערכה למערכה, המקדמים גרפית את חווית המשחק הפשוטה למדי של "רטש ועבור לאויב הבא" – ומעניקים בעיקר נפח בריא לאווירה שעלולה לשעמם שחקנים שימצאו את המשחקיות החוזרת על עצמה למשך שעה שלמה, למשל. בסרטוני המעבר Blizzard כרגיל לא מפשלת: יש אופי לסצנה וכל דמות עשירה בתכונות שהופכות את העלילה להרבה יותר משכנעת מעוד סתם סיפור פנטזיה שמאבד אחיזה מהמציאות – ולו רק בשביל רמת הפירוט וההשקעה הניכרת, מגיעים ל- Blizzardשבחים.

משחקיות

(20% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

זה לא סוד ששחקני WoW ירגישו מיד בבית. המשחקיות ממשיכה מיד לאחר עלילת חבילת ההרחבה האחרונה Legion ולא מעט מהפעילויות מתרחשות ב-Azeroth, במהלכן נקבל שרשרת המכונה Heart of Azeroth המעניקות תכונות מיוחדות לדמות. אם בחרתם להתחיל דמות מאפס, שישה גזעים מכל שבט עומדים לשירותכם, לצד גזע ה-Pandaren, אשר כולם מחולקים ל-11 תפקידים, ביניהם הלוחם, השאמאן, הכוהן, המכשף, הצייד וה- Paladinהקלאסי כמובן.



באשר למפות, שתי יבשות חדשות לחלוטין נחשפות בפנינו הפעם: Kul Tiras ל- The Alliance ו- Zandalar ל-The Horde, המתחלקות כל אחת לשלושה אזורים שונים. קיימים הבדלים ברורים ומדהימים בין כל אזור, מתפאורה לילית יפיפייה שנראית כמו זוהר הקוטב ועד לפירמידות ענק שהושאלו מבני המאיה, ובמהלך השיטוטים ניתן לצבור מוניטין בקרב ה- Factionsהשונים ולצלוח הישגים שהקנו לנו נשקים שונים. המשימות רבות משתנות כמובן בין סוגי המפות וכוללות לא רק לחימה אישית בלבד – לעיתים נדרשנו לפצח פאזל קליל או לעלות על תותח ולמנוע מרבבות אויבים להסתער על שערי העיר.

כמצופה, יש משימות משנה ברחבי המפה והן רבות מכפי שתוכלו לשער. זה לא בהכרח טוב כמו שזה נשמע: הוספת הקווסטים על פני המפות החדשות גורמות לשחקן לחזור בפעם האלף לנקודה בה ביקרנו, לשסף שוב את אותם אויבים ולאסוף בפעם המי-יודע-כמה את אותו פריט שישדרג את הדמות. חלק מהמשימות סיזיפיות ודורשות סבלנות שלא ברא השטן, האחרות טיפשיות ופשוטות להחריד ואת רובן ניתן לסכם ב"לך ל-X, חסל את Y". תשכחו גם מרגעים הירואיים – רוב הזמן התנועה ברחבי המפה משעממת ואי אפשר לסמוך מדי על משימות המשנה של הקמפיין המוביל שיפיח רגעים מסעירים במשחק. בין אם חיסלנו מגפת זומבים, שחררנו אסירים מידי אורקים או חילצנו אלפית שאיבדה דרכה – ראיתם אחד, ראיתם את כולם.


לצערנו לא מעט בעיות טכניות פגמו בחוויית המשחק, כמו משימה שאי אפשר להשלים כי חסר לנו פריט שמסרב להופיע, אויב בלתי ניתן לפגיעה ודיאלוג שלא פועל, ואלו רק חלק מהבעיות שהפריעו לנו. לפעמים פשוט המתנו עד שהבעיה "תשתחרר" מעצמה ולעיתים אתחול של המשחק פתר את הנושא, אבל לא צריך לספר לשחקן מתקדם כמה מתסכל לא להצליח לסיים משימה בגלל תקלה שלא תלויה בו. ניווט הדמות עדיין מסורתית ומסורבלת מדי לטעמנו: המון פעמים נתקלנו במכשולים עקשניים או ב"חורים ברצפה" שלא סלחו על מעידות וגרמו לנו לבזבז יותר מדי זמן רק בניסיון להגיע למקום מסוים. שחקני WoW וותיקים אולי כבר רגילים לתופעות הללו, אבל זה לא אומר שצריך להתעלם מהן.

משחק ברשת

(20% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

גולת הכותרת של משחקי WoW מאז ומתמיד היו שדות הקרב העצומים, שהכילו מיליוני שחקנים מרחבי העולם, המתוחזקים על ידי אחת מקהילות הגיימינג החזקות בשוק המשחקים. שיתופי הפעולה במהלך הקמפיין הראשי נהדרים – הקרבות מלאים בשחקנים מתחילים, מתקדמים ומקצועיים, וכשבכוחות משותפים הושגה עוד מטרה, כל השחקנים נהנים מנקודות ניסיון, צבירת אביזרים חדשים ולא פחות חשוב, הושגה חוויה מתגמלת מאוד מתחושת ה"ביחד" בשדה הקרב.



משחקי PvP (שחקן מול שחקן) יש גם יש, כולל אופציית War Mode, המאפשר להפוך את הדמות למטרה מבוקשת ביותר, על סמך מספר ההריגות שביצענו, כאשר ככל שנחסל יותר אויבים, כך נהפוך לנמלט פופולרי יותר בעיני חבריך למשחק, שרק יבקשו לגבות את הפרס על ראשינו. השינוי מורגש בעיקר ביצירת שיתופי פעולה מלהיבים שגורמים לקבוצת אנשים אנונימיים אחד לשני לרדוף אחרי מחסל מבוקש – ולחגוג על דמו בשיתוף רצחני ומפצה מאוד. די מהר גילינו שהמצב החדש מציע גם את הדרך הזריזה ביותר לצבור נקודות ניסיון, עד לרמה מקסימלית חדשה של 120. הבעיה במצב הלחימה החדש: גם שועלי קרבות שבזבזו לא מעט שעות במשחק עלולים למצוא עצמם בחוויית משחק מאתגרת ביותר, וכשהסכין תמיד מונחת על צווארנו, העדפנו לא פעם לבטל את סגנון המשחק ולהמשיך לקצור גלי אויבים עם בינה מלאכותית בלי חשש שנחוסל שוב ושוב.