סקירות מוצרים
מדריכי קנייה
חדשות הצרכנות
אוזניות
סמארטפונים
מסכי מחשב
מצלמות
טלוויזיות
מחשבים ניידים
רחפן Dji Phantom 4
יצרן: Dji
טווח מחירים: 3000 - 5000
כולל מצלמה: כולל מצלמה
זמן טיסה ממוצע: 28 דקות
מספר מנועים: 4
משקל: 1380 גרם
סוללה: 5350 mAh
GPS: כולל GPS
ציון WiseBuy
8.4
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
השוואת מחירים
סקירה מקצועית
מפרט המוצר
תמונות נוספות
מדריכי קנייה בקטגוריה
איך לבחור רחפן
בשוק יש מגוון עצום של רחפנים בגדלים שונים. עשינו סדר בין הסוגים השונים, מה כדאי לקנות לחובב ומה למקצוען וכמה זה יעלה לכם למדריך המלא
הסקירות החדשות בקטגוריה
9.0
קטן מימדים, קל לשליטה ובעל טווח מוגבל מאוד: הרחפן הקטן ביותר של DJI מציע את רוב התכונות המשוכללות של אחיו הגדולים...
9.0
קל לשליטה, וידאו מוצלח וערכה, שמכילה את כל הדרוש: הפאנטום 3 פרו של DJI מאפשר לכם לצלם ברזולוציה גבוהה ובקלות נפלאה...

סקירת wisebuy - רחפן Dji Phantom 4

שחר שושן | 15.05.2017
הטוב
  • קל להטסה
  • נוח לשימוש
  • תמיכה ב-D-LOG
הרע
  • תופס נפח רב
  • איכות צילום בינונית
בשורה התחתונה
הפאנטום 4 הוא רחפן איכותי וקל לשימוש, טווח הקליטה שלו מספק וכך גם האמינות הטכנית שלו. אך גודלו הפיזי לא מעודד במיוחד להשתמש בו, שכן הערכה כולה היא בגודל של מזוודה קטנה. איכות הצילום טובה אך לא מעולה ויחד עם האפליקציה המאוד בעייתית באנדרואיד, מתקבלת חבילה טובה אך לא מעולה. למרות שיש לפאנטום יכולות מוצלחות, נראה שכדאי לשקול את ה-Mavic במקומו.
Phantom 4
ההצעות הזולות ביותר למוצר זה
מחיר סופי: 4,949 ₪
מחיר סופי: 4,950 ₪
מחיר סופי: 4,989 ₪
הקדמה

יצרנית הרחפנים המוכרת בעולם - DJI הוציאה לשוק את ה-DJI Phantom 4 - רחפן המיועד לצלם החובב והמקצועי כאחד, כשהוא מכיל אפשרויות שליטה וצילום ידניות ומתקדמות לצד אפשרויות אוטומטיות פשוטות. השילוב הזה מאפשר לכל אחד ללמוד להטיס רחפן בקלות, אך הנקודה שבה הוא נכשל שוב ושוב, היא דווקא באפליקציית השליטה הייעודית.



נוחות השימוש

(40% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

ככל שהשנים עוברות, כך הרחפנים של DJI נהיים פשוטים יותר ויותר לשימוש, והפאנטום 4 הוא ללא ספק, הקל ביותר לתפעול מהמגוון של החברה בגודל הזה. המתחרה הבולט ביותר שלו הוא ה-Mavic ששיווקו החל לאחרונה בארץ והוא קטן משמעותית ממנו, הפאנטום מכיל את כל הדרוש לטיסה יציבה ואמינה.




הרחפן בנוי כך שכל אחד יכול להטיס אותו, כשהוא מסוגל להחזיק את מיקומו תחת השמיים במדויק וללא הפרעות, גם תחת רוח משמעותית. את הרחפן מטיסים באמצעות השלט הרחוק הייעודי שמצורף בערכה, כשאליו ניתן לחבר סמארטפון או טאבלט כדי לשלוט בפונקציות המתקדמות של הרחפן ולצפות בשידור חי מהמצלמה. אם תרצו לשחק ברחפן מבלי לצלם, ניתן לעשות זאת דרך השלט ללא צורך במסך כלשהו.


האפליקצייה מציגה שידור חי ב-720P מהרחפן, כשהווידאו והתמונות מוקלטים בטלפון באיכות נמוכה במקביל לכרטיס הזיכרון המותקן ברחפן, שם ניתן להקליט וידאו ברזולוציה של עד DCI 4K בעד 25 פריים לשנייה שזהו התקן הקולנועי ל-4K שהוא מעט יותר גדול מ-UHD, שזו הרזולוציה המקובלת למסכי 4K ביתיים. ברזולוציה זו ניתן להקליט בעד 30 פריים לשנייה. למי שחובב Slow Motion אפשר להקליט ב-FHD עד 120 פריים לשנייה. קצב המידע המקסימלי הוא 60 מגה ביט, ולשם השוואה, בפאנטום 4 פרו ניתן להקליט עד 100 מגה ביט. קצב המידע קובע את האיכות הכללית של הווידאו ואת עושר הפרטים בו, ללא קשר לרזולוציה שבה הוא מוקלט. ככל שקצב המידע גבוה יותר, כך התמונה עשירה יותר.




כמו כן, תוכלו לבחור אם להקליט בפורמט MOV האיכותי יותר או כקובץ MP4 שהוא מוצלח גם כן, אך ראינו הבדלים באיכות הווידאו בין השניים לטוב ה-MOV. אך גם במצב הטוב ביותר, הווידאו עצמו אמנם חלק אך איכותו בינונית למדי. זה נראה שלא משנה כמה רזולוציה ידחסו לחיישן הזה, התמונה תישאר לא מרשימה במיוחד, וזאת ככל הנראה בגלל קצב המידע הנמוך. בכך זה נראה שדגם ה-Phantom 3 Pro סיפק תוצאות טובות יותר.


ככל שהמפעיל מיומן יותר, כך השוטים נראים יותר טוב. אך נתקלנו בבעיה עם פרופיל הצבע השטוח והמקצועי של DJI בשם D-LOG המוריד את רווית הצבעים בתמונה, כך שיהיה ניתן לבצע תיקוני צבע טובים יותר. ניסינו, ניסינו שוב ואז ניסינו עוד ועוד, אך לא הצלחנו להסיר את הצללים האדמומיים שהמצלמה לכדה. שיהיה ברור, ניתן לאזן את הצבעים בזמן העריכה ולעשות זאת בהצלחה, אנחנו יודעים את זה כי ראינו אינסוף וידאו שאחרים עשו, אך הדרך לשם כל כך סבוכה שלמרות ניסיונותנו החוזרים לא הצלחנו לאזן את הצבע בצילומים.


לעומת זאת, אם תבחרו להשתמש בפרופיל צבע סנטדרטי ורווי, תקבלו תמונה עשירה ונאה ביותר ישירות מהמצלמה, ללא צורך בתיקון צבעים לאחר מכן.


בנוסף לווידאו ניתן לצלם תמונות בפורמט RAW של אדובי מסוג DNG בגודל של 12 מגה פיקסל. על העדשה ניתן להתקין מגוון פילטרים כמו ND או פולרייזר כך שהמכשיר הזה מיועד לצלם שרוצה להתמקצע בתחומו ופחות כצעצוע.




אך עקב האכילס בכל הטכנולוגיה המתקדמת הזו היא דווקא האפליקציה, שכן זו פועלת מעולה במכשירים של אפל, ואיום ונורא במכשירי אנדרואיד. למעשה יש רשימה מצומצמת של מכשירים שבהם האפליקציה אמורה לעבוד כראוי, ואם במקרה יש לכם מכשיר אחר אז יש לכם בעיה.


בכך מצאנו עצמנו מרחפים מחוץ לשדה הראיה, כשלפתע התמונה המשודרת מהרחפן נעצרת, האפליקציה קופאת, ואין לנו קשר עין עם הרחפן כך שאי אפשר להטיס אותו חזרה. קראתם נכון, באמצע טיסה - האפליקציה נתקעת. כדי להחזיר אותה לפעולה, יש לסגור את כל האפליקציות הפועלות כדי לשחרר את הזיכרון, שכן זה נראה שהיא מאכלסת את כל זיכרון ה-RAM הזמין במכשיר עד שזה נתקע.


העובדה שהממשק יכול להיתקע אקראית תוך כדי טיסה באוויר, הופכת את תפעול הרחפן למסוכן ביותר. וזה נכון, הרחפן עצמו ממשיך להגיב, אך כל עוד אין לכם קשר עין איתו, אתם יכולים למצוא את עצמכם במצב שבו תסכנו לא רק את הרכוש שלכם, אלא אנשים מסביב.

סוללה ועמידות

(30% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

במצב האוטומטי הסוללה מחזיקה כ-25 דקות עד לרגע שבו הרחפן מנחית את עצמו מפאת חוסר אנרגיה. ניתן להניח שלא תטיסו אותו במרחק מה מכם כשאזהרת הסוללה החלשה מצפצפת בקול רם מהשלט, כך שבסופו של דבר מדובר בכ-20 דקות טיסה נטולת חרדה.


את הסוללה ניתן לשלוף מתוך הרחפן כך שניתן להחליפה ברגע, כשהטעינה נעשית דרך מטען ייעודי בגודל של מטען לפטופ רגיל. טעינת סוללה בקיבולת של 5,350 מיליאמפר תיארך כשעה וחצי. 


גוף הרחפן בנוי היטב כשהפעם בולם הזעזועים של המצלמה התלויה תחתיו מובנה בתוך גוף הרחפן ולא מחוצה לו כמו בפאנטום 3. המדחפים מולבשים על המנועים באופן ידני ויש להתקין ולקפל אותם בכל פעם שאתם מבקשים להטיס את הרחפן. שמחנו לראות שהוא מגיע כבר בתוך מזוודה ייעודית מקלקר עמיד, שמאפשר לשנע אותו ממקום למקום בלי לחשוש לנזק למצלמה המובנית.

הפאנטום 4 מכיל חידוש שימושי ביותר שמאפשר לו להתחמק ממכשולים. בדגם זה ישנה מצלמת סטריאו מבוססת תאורה (כך שהיא עובדת רק באור יום) הפונה קדימה ועוד מצלמת סטריאו מופנית כלפי מטה. חיישנים אלה מסוגלים לחוש בעומק של העצמים המופיעים מול הרחפן, ובהתאם לעצור אותו מלהתנגש בהם כשהמפעיל לא שם לב.

החיישנים, הפועלים רק במצב האוטומטי, מסוגלים לחוש ולעצור את הרחפן מפגיעה במהירות של עד 50 קמ"ש ובגובה של החל משני מטר. גם בזמן שאנחנו הטסנו בעדינות ובזהירות, הגענו הרבה מאוד פעמים למצב שבו החיישן עצר את הרחפן מלנוע, וכמעט כל הפעמים זה היה מוצדק. אך לפעמים הרגשנו שהוא קצת מציק וחוסם מהרחפן לנוע כפי שהיינו רצים, בכך הוא לא רק עוצר את התנועה, הוא יכול גם להאט את המהירות, במיוחד אם גובה הרחפן הנמוך. כל זה מאוד מתקדם וחיוני, אך לפעמים אתה רוצה לטוס על הקצה ובשביל זה צריך לעבור למצב אחר בשלט, כדי שהחיישן יבוטל. כך או כך, עצם קיומה של מערכת המסוגלת למנוע מטייס לעשות טעויות, משרה ביטחון רב גם בטייס המתחיל והלחוץ ביותר. 

עם זאת מדובר בחיישנים שפונים קדימה ומטה, בעוד שבדגמים המתקדמים יותר ישנם חיישנים בכל צדדי הרחפן, שכן בפאנטום 4 עדיין תוכלו לעשות תאונה אם תרחפן ימינה ושמאלה - משהו נפוץ למדי בצילומי רחפן כך שכדאי לשקול לשדרג לדגם ה-Pro כשזה יהיה זמין בישראל.

ביצועים

(30% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

ברמה הטכנית, הרחפן מסוגל להישלט במרחק של עד 4 קילומטר ללא הפרעות, אך הוא מוגבל למרחק של 500 מטר ולגובה של 120 מטר. ההגבלות האלה נועדו למנוע תאונות והן אכן חשובות, אך עם הזמן, גילינו שגם במקומות שלא מסומנים כאזורים אסורים לטיס - תכונה שהרחפן תומך בה וימנע מכם להטיס אם אכן תימצאו בתוך אזור שכזה, עדיין יש סכנות מתעופה אזרחית בגובה נמוך. בכך, הטסנו את הרחפן בחצר בית פרטי במושב בשרון בגובה של כ-40 מטר - גובה של בניין דירות, ולפתע הופיע מטוס ססנה 172 במה שנראה לתפיסתנו על הקרקע, באותו גובה כמו הרחפן. התקרית עברה בשלום אך היא הוכיחה שגם אם אתם נזהרים מאוד, עדיין יכולות להתרחש תאונות, אפילו אם עקבתם אחרי הוראות הבטיחות.




לרחפן ישנם שלושה מצבי טיסה, שניים מהם הם החשובים ביותר: הראשון הוא טיסה מונחית - התנועה חלקה ומיוצבת וכל חיישני המיקום פועלים, כך שאם תעזבו את הבקרים הרחפן ישאר במקומו. המהירות המקסימלית כאן היא 50 קמ"ש. המצב השני הוא מצב ספורט שבו חיישני המיקום מבוטלים והרחפן מסוגל לטוס במקסימום מהירות שהיא 72 קמ"ש. אך במצב זה מייצב התמונה של המצלמה לעיתים נכשל תחת הזווית החדה שהרחפן צריך לייצר כדי להתקדם במלוא המהירות, ובנוסף אם המצלמה מכוונת קדימה בקו ישר, יהיה ניתן לראות את המדחפים, מה שקצת חותר נגד הרעיון של צילום אווירי.


הרחפן מגיב היטב לשלט הרחוק הייעודי, כשהשליטה היא פרופורציונאלית, כלומר תנועה קטנה על השלט מיתרגמת לתנועה איטית של הרחפן, ואותו דבר עם תנועה מהירה ופתאומית. המשמעות היא שניתן לבצע מעקב מהיר אחר מטרה כמו מכונית נוסעת או סירת מירוץ.