חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
סקירה מקצועית
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - Sony DSC-TX5 : אלגנטית וקשוחה

הטוב
  • איכות תמונה טובה בדרך כלל
  • תוצאות טובות בצילום בתאורה קלושה
  • וידיאו איכותי ב-HD
  • מסך מגע גדול ונוח
  • ביצועים זריזים
  • עמידות בקור, מים, אבק ונפילות
  • צילום רצף מהיר
הרע
  • ארגונומיה לא מספיק נוחה
  • רעש דיגיטלי גם ברגישויות נמוכות
  • רזולוציית המסך בינונית
בשורה התחתונה

Sony DSC-TX5 היא מצלמה אטרקטיבית בהרבה מובנים. מצד אחד היא קטנה ומעוצבת, מצד שני היא מפיקה תמונות ווידיאו באיכות גבוהה ומצד שלישי היא גם קשוחה ועמידה במים, קור, נפילות ואבק. נוסף על כל זה היא קורצת לחובבי גאדג'טים וחידושים טכנולוגיים, עם מסך מגע ותכונות מתקדמות כמו צילום HDR, צילום פנורמה נוח להפליא ועוד. אפילו חיי הסוללה שלה מפתיעים לטובה.

מנגד, הארגונומיה אינה מצטיינת ויחד עם המסך הדוהה בשמש היא עלולה לתסכל משתמשים שבסך הכל רוצים לצלם בקלות. למי שמוכן ללמוד אותה ולהתמודד עם חסרונותיה הקלים יחסית, היא תעניק תמורה טובה מאוד.

הקדמה

סדרת TX של סוני, שכוללת מצלמות פרימיום דקיקות ועתירות טכנולוגיה, מתחדשת בדגם חדש. Sony מפתיעה בדגם הזה, DSC-TX5, ולצד העיצוב היוקרתי האופייני ומסך המגע הגדול היא מציידת אותו בעמידות גבוהה שמקובל למצוא במצלמות מסורבלות וגדולות בהרבה; לדברי החברה זו המצלמה הקשיחה הדקה בעולם.

מפרט המצלמה כולל חיישן
CMOS בגודל 1/2.4 אינטש וברזולוציה של 10.2 מגה פיקסל, עדשת זום X4 רחבת זווית מבית Carl Zeiss, מייצב תמונה אופטי, מסך מגע בגודל 3 אינטש, צילום וידיאו HD, צילום רצף מהיר ושלל מצבי צילום.

עיצוב המצלמה דומה עד זהה לדגמים האחרים בסדרה, עם גימור מתכתי יוקרתי ומכסה עדשה רחב. חידוש נוסף ומשמח בדגם הזה (ובשאר דגמי 2010) הוא הויתור של סוני על הבלעדיות לכרטיסי ה-
MS הקנייניים שלה, והתמיכה בכרטיסי SD רגילים. המצלמה זמינה בצבעים שחור, כסוף, ורוד, ירוק ואדום.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

כמו ב-TX1 שסקרנו בעבר, גם ב-TX5 שיבצה סוני את החיישן החדש שלה, Exmor R שיחד עם מעבד התמונה Bionz מבטיח ביצועים משופרים בתאורה חלשה.

בתמונות שצילמנו באור יום הפיקה ה-
Sony CyberShot DSC-TX5 תמונות טובות מאוד. אהבנו את הצבעים היפים והרוויים כראוי, את הפירוט הרב והחדות הטובה. בתאורה טבעית איזון הלובן היה מדויק, והחשיפות על פי רוב טובות – אזורים שרופים הופיעו לעיתים רחוקות יחסית. מצב ה-iAuto עושה עבודה מעולה בזיהוי סצנות ומצבים שונים באופן אוטומטי, כולל זיהוי פנים, מעבר למצב מקרו ועוד. בהתבוננות בתמונות בתקריב (קרופ 100%) הובחן רעש דיגיטלי גם ב-ISO בסיסי, אבל הוא לא ניכר בצפייה רגילה ולא יופיע כלל בהדפסה.

בצילום בתוך הבית איכות התמונה נותרת די טובה. הרעש הדיגיטלי מתגבר אמנם, אבל נותר מבוקר וללא סימני מריחות ואיבוד פרטים רב מדי. הבחנו שבתאורה מלאכותית מתקשה המצלמה באיזון הלובן האוטומטי, ותמונות שצילמנו בתאורת נורות-להט יצאו צהבהבות. שמחנו לגלות שגם ב-
ISO 800 הצלחנו להשיג תמונות באיכות ראויה בהחלט; ברגישות גבוהה יותר הפרטים העדינים אבדו בגלל מנגנון ניקוי הרעשים. ציון לשבח מקבל מייצב התמונה האופטי, שבלי שהרגשנו בכך הצליח לחפות על רעידות היד האקראיות שלנו; לא מצאנו כמעט תמונות מטושטשות כלל בכל התמונות שצילמנו במהלך הבדיקה.

הפלאש המובנה קטן אמנם אבל אפקטיבי מאוד. הוא מבזיק בחוזקה ומאיר היטב חלל בגודל בינוני, וגם בצילום פורטרט ממרחק קצר הוא עושה עבודה טובה ומאיר את פני המצולם מבלי לשרוף אותו. הבחנו שכשצילמנו עם הפלאש כשהזום היה פתוח, קרה לא פעם שצידי התמונה נותרו חשוכים למדי.

Sony CyberShot DSC-TX5 מצוידת בעדשת זום פנימית שאינה בולטת מגוף המצלמה (מה שמוסיף לקומפקטיות ולעמידות שלה), בטווח שימושי של 25-112 מ"מ. הזווית הרחבה מאפשרת לתפוס שטח רב מבלי לצעוד אחורה – אידיאלי לצילום בתוך מבנה או לצילומי ארכיטקטורה. איכות העדשה סבירה בהחלט ביחס לעדשות מסוגה. עיוות חבית מופיע בצורה מתונה מאוד והילות סגולות נראו לעיתים רחוקות יחסית. עם זאת היינו שמחים לתמונות מעט חדות יותר.

Sony DSC-TX5
Sony CyberShot DSC-TX5 מצוידת בעדשת זום פנימית שאינה בולטת מגוף המצלמה, מה שמוסיף לקומפקטיות ולעמידות שלה. הזווית הרחבה מאפשרת לתפוס שטח רב מבלי לצעוד אחורה, אידיאלי לצילום בתוך מבנה או לצילומי ארכיטקטורה

זיהוי הפנים פועל כהלכה ומזהה עד 8 פרצופים גם בפרופיל מלא. מצב המקרו מאפשר צילום ממרחק מינימלי של סנטימטר אחד בלבד, ומפיק תמונות תקריב מרשימות.

כמו בדגם הקודם, גם ב-Sony TX5 מצאנו כמה מצבי צילום שימושיים וחדשניים שמייעלים את תהליך הצילום: Sweep Panorama מאפשר צילום פנורמה בתנועה יחידה ורציפה (כמו צילום וידיאו), ומפיק פנורמה מעולה וללא סימני תפירה; מצב Hand-held Twilight שנועד לצילום בתאורה חלשה, המצלם רצף מהיר של תמונות ומאחד אותן לתמונה אחת עם רמת רעש מופחתת בהצלחה מרשימה למדי; מצב HDR שמרחיב את הטווח הדינמי בתמונה ומונע אזורים חשוכים ושרופים בסצנות קונטרסטיות במיוחד ועוד.

Sony CyberShot DSC-TX5 כוללת 12 סצנות צילום, בהן צילום אוכל, שלג, ספורט, דמדומים, זיקוקים וצילום מתחת המים.

מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
תופעה אופטית שמתרחשת לרוב בזווית רחבה מאוד של העדשה, בה קווים ישרים בתמונה מתעגלים מעט במרכזם ויוצרים מראה עגלגל ו"חביתי" (שכיח בעיקר כשמצלמים דלת, חלון ועצמים מלבניים אחרים). בעדשות איכותיות התופעה מצומצמת יותר בזכות מנגנונים אופטיים שונים.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

סוני TX5 מסוגלת לצלם וידיאו ברזולוציית HD 720p ובקצב של 30 פריימים בשנייה. הסרטונים נשמרים בקידוד MPEG4 החסכוני. הזום האופטי זמין במהלך צילום הוידיאו והוא נע באופן חלק ובמהירות מבוקרת כך ששימוש בו לא נראה קופצני וחובבני.

איכות צילום הוידיאו מצוינת: התמונה חדה ומפורטת להפליא, הצבעים נהדרים והתנועה רציפה ודי חלקה. מבט בוחן יגלה ריצוד של רעש דיגיטלי קל ברקע, בעיקר בצילום בתוך הבית, אבל הוא לא מטריד או מורגש במיוחד. המיקרופון המובנה קולט צלילים בהצלחה רבה והשמע איכותי וחד, עם מינון רעש רקע סביר וללא רעשים מכיוון הזום האופטי.

חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.

נוחות שימוש

(30% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

למרות היותה עמידה וקשוחה, Sony CyberShot DSC-TX5 היא מצלמה קומפקטית, דקה ואלגנטית מאוד. עובייה 1.8 ס"מ בלבד, ומשקלה 128 גרם. העיצוב מינימליסטי ועדכני, עם גימור מתכתי ומכסה קדמי גדול לעדשה, שהסטתו כלפי מטה מפעילה את המצלמה.

Sony DSC-TX5
למרות היותה עמידה וקשוחה,Sony TX5  היא מצלמה קומפקטית, דקה ואלגנטית מאוד. העיצוב מינימליסטי ועדכני, עם גימור מתכתי ומכסה קדמי גדול לעדשה, שהסטתו כלפי מטה מפעילה את המצלמה

גב המצלמה חף ממקשים והוא מוקדש כולו למסך מגע בגודל 3 אינטש וברזולוציה של 230 אלף פיקסלים. תצוגת המסך טובה בסך הכל, אבל לא חדה מספיק – הרזולוציה פשוט נמוכה יחסית למסך בגודל כזה, מה שגורם לאייקונים ולטקסטים להיראות מגורענים למדי. כשיצאנו עם המצלמה לשמש גילינו שהמסך מתכהה קשות והופך לכמעט בלתי שמיש, גם בגלל טביעות האצבע הרבות שמקשות מאוד על הצפייה. כמסך מגע מתפקד המסך היטב. זהו מסך קפאסיטיבי כך שהוא מגיב לנגיעות קלות והדיוק שלו טוב מאוד. ניתן למקד בנגיעה במסך במקום הרצוי.

Sony DSC-TX5
גב המצלמה חף ממקשים והוא מוקדש כולו למסך מגע בגודל 3 אינטש.  תצוגת המסך טובה אבל הרזולוציה נמוכה יחסית. בשמש המסך מתכהה קשות והופך לכמעט בלתי שמיש. כמסך מגע מתפקד המסך היטב, הוא מגיב לנגיעות קלות והדיוק שלו טוב מאוד

בחלק העליון של ה- Sony TX5 נמצא מקש הצילום המוארך, משמאלו מקש ההפעלה וכיבוי ומימינו מתג הזום – שלושתם קרובים מדי זה לזה, ובמדרגה קלה מתחת – מקש למצב הצפייה. מתג הזום הקטנטן נע לצדדים והוא לא נוח כלל: לא רק שצריך להפעיל לחץ כדי להזיז אותו, הוא גם צמוד מדי למקש הצילום ופעמים רבות נלחץ לנו הדק הצילום במקומו. העדשה עצמה נעה במהירות סבירה של כ-2 שניות מהזווית הרחבה לצרה ובחזרה.

Sony DSC-TX5
בחלק העליון נמצא מקש הצילום, משמאלו מקש ההפעלה וכיבוי ומימינו מתג הזום, ובמדרגה קלה מתחת – מקש למצב הצפייה. מתג הזום הקטנטן נע לצדדים והוא לא נוח כלל: צריך להפעיל לחץ כדי להזיז אותו והוא צמוד מדי למקש הצילום

בתחתית המצלמה נמצאת דלת קטנה עם מנגנון נעילה שתחתיה נמצאים הסוללה וחריץ כפול לכרטיסי זיכרון מסוג
MS ומסוג SD/SDHC. מאחורי דלת קטנה נוספת נמצא חיבור קנייני המשמש לחיבור למחשב ולחיבור למסך חיצוני. החיבור תומך בהעברת אות ברזולוציה של 1080i.

ממשק המגע של המצלמה דורש לימוד, אבל אחרי תקופת התרגלות קצרה התגלה כידידותי והגיוני. משני צידי המסך סדורים שני טורי אייקונים שמעניקים גישה לתכונות הנפוצות. המצלמה אוטומטית ברובה ולא תמצאו כאן שליטה על ערכי הצמצם והתריס, אבל ניתן לשנות
ISO, להגדיר איזון לובן, פיצוי חשיפה וכדומה. בגישה למקש הווירטואלי Menu תגיעו לתפריט מלא, מבוסס אייקונים אף הוא, עם אפשרויות שונות להגדרה וכוונון של תפקוד המצלמה ושל איכות התמונה.

Sony TX5 היא מצלמה אלגנטית ואקסקלוסיבית למראה, אבל אי אפשר להתעלם מהצד הקשוח שלה. סוני מצהירה על כך שהיא עמידה במים עד לעומק של 3 מטר, חסינה בפני אבק, מסוגלת להמשיך לפעול בטמפרטורה של -10 מעלות ואף תשרוד נפילה מגובה של 1.5 מטר. אם נצרף את הנתונים המרשימים הללו לגזרה הדקה שלה, TX5 היא ללא ספק המצלמה הקשוחה האטרקטיבית ביותר שיצא לנו לפגוש.

Sony DSC-TX5
סוני מצהירה שהמצלמה עמידה במים עד לעומק של 3 מטר, חסינה בפני אבק, מסוגלת להמשיך לפעול בטמפרטורה של -10 מעלות ואף תשרוד נפילה מגובה של 1.5 מטר – נתונים מרשימים עבור מצלמה כה קטנה ודקה

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

Sony CyberShot DSC-TX5 מציגה ביצועים זריזים למדי, מה שהופך את השימוש בה למהנה ואפקטיבי.

המצלמה מופעלת ומוכנה לצילום הראשון בתוך כ-1.8 שניות, ונכבית תוך שנייה אחת (בהסטת מכסה העדשה). מהירות המיקוד טובה מאוד, ועולה על דגם מקביל של
Canon שבדקנו. בין תמונה לתמונה תמתינו זמן קצר של 1.6 שניות, ובצילום עם פלאש מתארך הזמן ל-5 שניות – סטנדרטי.

צילום הרצף במצלמה מרשים בהחלט, וכולל מצב מהיר של 10 תמונות בשנייה ברזולוציה מלאה, תכונה שיכולה להיות שימושית מאוד בצילום ילדים באמצע משחק או לצילומי ספורט מהירים.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

סוללה

(10% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

סוני TX5 מצוידת בסוללת ליתיום-יון שלדבר החברה מסוגלת לספק עד 125 דקות שימוש או עד 125 תמונות סטילס.

כמו ב-
TX1, גם כאן נראה שסוני נזהרה קצת יותר מדי: לעומת הנתונים הצנועים של הצהרת היצרן, הצלחנו להשיג משך פעולת סוללה של למעלה מ-520 תמונות, כשליש מהן עם פלאש, ועוד כמה סרטונים. למצלמה עם מסך מגע גדול אלו חיי סוללה מספקים.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply