סקירת wisebuy - קורקינט GoWheels X9
- מצטיין באספלט והפתיע לטובה על נתיבי עפר
- טווח נסיעה עד 35 ק"מ, כולל שיפועים
- מעצורי דיסק יעילים
- מערכת איתות
- פרופיל גדול שמקשה על אחסון
- גוף כבד במיוחד – 26 ק"ג
- חיווי סוללה מתעתע
- נטול ידית נשיאה
ה-GoWheels X9 הוא קורקינט עוצמתי עם טווח נסיעה נדיב, מעצורי דיסק ומערכת איתות מובנית. גלגלי השטח בקוטר 8.5 אינץ' יחד עם בולמי הזעזועים מלפנים ומאחור, מספקים נסיעה נוחה ויציבה גם בדרכים יותר קופצניות ויחד עם סוללת ה-48V המובנית, הוא הוכיח את עצמו גם ברחובות התלולים יותר.
עם זאת, המבנה שלו מגושם למדי, מערכת הקיפול לא נוחה במיוחד ובמשקל כבד של 26 קילו, נראה שה-X9 פונה בעיקר לקהל הבוגר והמנוסה שמחפש קורקינט עירוני מאסיבי.
ה-GoWheels X9 (בחו"ל נקרא Kugoo Kirin G2 Pro) הוא קורקינט חשמלי המתיימר להיות "אמין וקומפקטי לנסיעות בכביש ובשטח". לקורקינט צמד צמיגי שטח בקוטר 8.5 אינץ', סוללת 48V 15A עם טווח נסיעה מובטח של עד 40 ק"מ, שיכוך מלא בזכות בולמי זעזועים קדמי ואחורי ומעצורי דיסק מכניים מקדימה ומאחורה. עוד בקורקינט: מערכת איתותים, תאורת LED קדמית ומשקל נשיאה של עד 120 ק"ג. הקורקינט זמין בצבעי שחור/אדום ושחור/צהוב.
נוחות השימוש
(45% מהציון הסופי)נתחיל ממשקל גופו המפואר, כ-26.5 ק"ג, נתון גבוה במיוחד בשוק הקורקינטים החשמליים ובמילים אחרות, לא כלי רכב שמתאים לכל אחד ובטח שלא קל להרים אותו או לשאת אותו ממקום למקום. וזה מגביל לא מעט; בכניסה למעלית קטנה נאלצנו להיות יצירתיים ותחיבת הקורקינט לבגאז' היא משימה מאתגרת שדורשת ידיים מנופחות. ל-X9 גם פרופיל גבוה למדי בזכות כידון שמתארך עד לגובה שמתאים למשתמש בגובה 1.85-1.95 מטר – אבל ניתן כמובן להוריד את הכידון בכמה רמות גובה, המקובעות על ידי פינים ייעודיים.
ביצועים וקישוריות
(30% מהציון הסופי)הקורקינט צויד בסוללת 48V 15A, שלא כמו דגמי ה-36V, היא כן מציעה טווח נסיעה מספק, האצה גבוהה ואינה מושפעת דרמטית משיפועים או המשקל של הרוכב. על פי החברה, ה-X9 יכול לטפס בשיפוע של עד 20 מעלות ואמנם לא בדקנו עם מד זווית, אך הקורקינט הוכיח שסוללת ה-48V שלו מסוגלת להתמודד עם הכבישים התלולים שפגשנו במהלך הרכיבה, עם ירידה קלה במהירות מ-25 קמ"ש ל-18-22 קמ"ש.
מעצורי הדיסק ששולבו מלפנים ומאחור בלמו היטב בנסיעות שגרה – רק אל תמהרו לסחוט אותם במהירות מקסימלית; במקרה הטוב הבלימה תהיה איטית ותגרור אתכם עוד כמה מטרים בודדים, במקרה הרע גופכם עלול לעוף קדימה.
סוללה ואבטחה
(25% מהציון הסופי)טווח הנסיעה שמבטיח ה-X9 עומד על 40 ק"מ, כמובן בתנאים אידיאליים הכוללים משקל רוכב נמוך, רכיבה בנתיבים מישורים בלבד, על פני משטח המציע התנגדות קלה. אלא שהמציאות טיפה שונה והדרך שלנו מהבית לעבודה כללה לא מעט שיפועים מאתגרים, שאמנם כאמור צלח אותם ה-X9, אך הרגשנו כיצד הם משפיעים דרמטית על חיי הסוללה. בתום שלושה שבועות של רכיבה יום-יומית, די גילינו את טווח הנסיעה הריאלי שלו, שהתבטא בסביבות 30-35 ק"מ. השתמשנו בו להגיע למשרד ולחזור איתו הביתה בסוף יום, מרחק יומי כולל של 12 ק"מ ובפועל נדרשנו להטעין את הקורקינט בתום כל שלושה ימים בערך. לא רע. שימו לב שזמן טעינה מלא של הקורקינט אורך בין 7-8 שעות, לא קצר במיוחד – אבל אם ייטען במהלך הלילה או לאורך יום העבודה שלכם במשרד, הנושא נסבל.
כזכור, במסך מוצג מד הסוללה וייאמר לזכותו שהוא נדיב בפירוט ארוך, כלומר לא מדובר באותם מכווני סוללה מינימליים שמחולקים ל-2-3 פסי חיווי והפער בין 33% ל-66% הוא מלבן אחד בלבד. כאן החיווי יותר נדיב, כזה שמאפשר לדעת בדיוק רב יותר את סטטוס הסוללה. כל זה נחמד על הנייר, אלא שגילינו שחיווי הסוללה מתעתע, במיוחד באחוזים האחרונים, שם החיווי החל "לרקוד" והציג נתונים שונים שנעו בין 5-25%. זה אולי לא נורא כי בלאו הכי נדרשנו להטעין את הקורקינט בקרוב, אבל גם לא משאיר הרגשה בטוחה מדי לגבי הוודאות מתי באמת תתרוקן לחלוטין סוללת הקורקינט.