חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
קורקינט GoWheels X9
מותג: GoWheels
סוג: קורקינט חשמלי
ייעוד: למבוגרים
גלגלים: 2 גלגלים
מתקפל: כן
תאורה: אחורית, קדמית mAh
בלמים: בלימה מכנית
טווח נסיעה מרבי: 40 ק"מ
ציון WiseBuy
8.4
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - קורקינט GoWheels X9

לירן עבדי | 26.01.2023
הטוב
  • מצטיין באספלט והפתיע לטובה על נתיבי עפר
  • טווח נסיעה עד 35 ק"מ, כולל שיפועים
  • מעצורי דיסק יעילים
  • מערכת איתות
הרע
  • פרופיל גדול שמקשה על אחסון
  • גוף כבד במיוחד – 26 ק"ג
  • חיווי סוללה מתעתע
  • נטול ידית נשיאה
בשורה התחתונה

ה-GoWheels X9 הוא קורקינט עוצמתי עם טווח נסיעה נדיב, מעצורי דיסק ומערכת איתות מובנית. גלגלי השטח בקוטר 8.5 אינץ' יחד עם בולמי הזעזועים מלפנים ומאחור, מספקים נסיעה נוחה ויציבה גם בדרכים יותר קופצניות ויחד עם סוללת ה-48V המובנית, הוא הוכיח את עצמו גם ברחובות התלולים יותר.


עם זאת, המבנה שלו מגושם למדי, מערכת הקיפול לא נוחה במיוחד ובמשקל כבד של 26 קילו, נראה שה-X9 פונה בעיקר לקהל הבוגר והמנוסה שמחפש קורקינט עירוני מאסיבי.

X9
ההצעות הזולות ביותר למוצר זה
מחיר סופי: 3,715 ₪
מחיר סופי: 3,715 ₪
מחיר סופי: 3,718 ₪
להשוואת המחירים המלאה מ-6 חנויות>>
הקדמה

ה-GoWheels X9 (בחו"ל נקרא Kugoo Kirin G2 Pro) הוא קורקינט חשמלי המתיימר להיות "אמין וקומפקטי לנסיעות בכביש ובשטח". לקורקינט צמד צמיגי שטח בקוטר 8.5 אינץ', סוללת 48V 15A עם טווח נסיעה מובטח של עד 40 ק"מ, שיכוך מלא בזכות בולמי זעזועים קדמי ואחורי ומעצורי דיסק מכניים מקדימה ומאחורה. עוד בקורקינט: מערכת איתותים, תאורת LED קדמית ומשקל נשיאה של עד 120 ק"ג. הקורקינט זמין בצבעי שחור/אדום ושחור/צהוב.

נוחות השימוש

(45% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

נתחיל ממשקל גופו המפואר, כ-26.5 ק"ג, נתון גבוה במיוחד בשוק הקורקינטים החשמליים ובמילים אחרות, לא כלי רכב שמתאים לכל אחד ובטח שלא קל להרים אותו או לשאת אותו ממקום למקום. וזה מגביל לא מעט; בכניסה למעלית קטנה נאלצנו להיות יצירתיים ותחיבת הקורקינט לבגאז' היא משימה מאתגרת שדורשת ידיים מנופחות. ל-X9 גם פרופיל גבוה למדי בזכות כידון שמתארך עד לגובה שמתאים למשתמש בגובה 1.85-1.95 מטר – אבל ניתן כמובן להוריד את הכידון בכמה רמות גובה, המקובעות על ידי פינים ייעודיים.


GoWheels X9: חזק אך כבד

GoWheels X9: חזק אך כבד


משטח הרכיבה מעט צר מהממוצע, עם פסים דקים ומחוספסים ששולבו לאורכו שמונעים החלקה בעת הרכיבה – ובקצוות המשטח קשתות פלסטיק שמונעות התזת מים על הרוכב, במידה ותעברו מעל שלוליות או אם תרכבו בדרך רטובה. עוברים לכידון: מול הרוכב מסך רחב המציג נתונים רלוונטיים כמו קמ"ש עדכני, מצב הסוללה וההילוך הנוכחי. כמקובל, לחצן הגז הקפיצי ממוקם בידית ימין ומתחתיו פתח כניסת המפתחות. בידית שמאל מתג הזזה עבור הפעלת תאורה הקדמית, מתחתיו מערכת איתות ולבסוף מקש עבור הצפצפה המובנית, שאמנם גבוהה וצרחנית, אבל לא בטוח שנהגים סמוכים יישמעו אותה בלב פקק רועש.

GoWheels X9: חזק אך כבד
GoWheels X9: חזק אך כבד


באגף התאורה, ב-X9 יש התייחסות למה שחשוב: מקדימה, תאורת LED חזקה ובצדדיה זוג פנסים קטנים שגם כן מאירים את הדרך. מאחור 3 פנסים אדומים, שניים בצד עבור איתות ועוד נורת ברקס מרכזית הממוקמת מעל הגלגל האחורי. רוב התאורות עושות את העבודה; הן בוהקות מספיק כדי להאיר דרכים חשוכות, אבל על תאורת הברקס האחורית קשה יותר לסמוך בשעות היום ולצערנו היא בולטת בשעות הערב בלבד. גם פנסי האיתות הרבה פחות מורגשים ביום, אבל לפחות אלו לא דרמטיים כמו הצורך בתאורה אחורית שתתריע על בלימה.

GoWheels X9: חזק אך כבד

מקנחים בקיפול הקורקינט. בתחתית מוט הכידון ידית קפיצית, כאשר זו נמשכת מטה, הכידון מוטה לאחור – עד שנתפס בקרס ייעודי הנמצא מעל הגלגל האחורי. מלאכת הקיפול לא אלגנטית במיוחד, בטח אחרי שפגשנו כמה קורקינטים עם מערכת יותר אינטואיטיבית ו"קליקית" ולטעמנו יש שני אשמים: משטח הרכבה נוטה ליפול לצד במהלך הקיפול ומסרבל את המטלה - וצריך גם לזכור שה-X9 כבד במיוחד, כזה שתובע התנגדות ראויה מצד המשתמש כשהוא מנסה לשלב את הכידון במדויק אל הקרס. בתום הקיפול נותרנו עם יציקת ברזל במשקל 26 ק"ג ובהיעדר ידית נשיאה או לפחות תופסן נשיאה במשטח הרכיבה, נותרנו בלית ברירה עם קורקינט שניתן להרימו רק מהכידון המקופל – לא פעולה קלה או נוחה במיוחד, בטח כשמנסים להרים אותו לבגאז' ברכב גבוה או אם תנסו לנוע איתו כמה מטרים ברכבת.

ביצועים וקישוריות

(30% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

הקורקינט צויד בסוללת 48V 15A, שלא כמו דגמי ה-36V, היא כן מציעה טווח נסיעה מספק, האצה גבוהה ואינה מושפעת דרמטית משיפועים או המשקל של הרוכב. על פי החברה, ה-X9 יכול לטפס בשיפוע של עד 20 מעלות ואמנם לא בדקנו עם מד זווית, אך הקורקינט הוכיח שסוללת ה-48V שלו מסוגלת להתמודד עם הכבישים התלולים שפגשנו במהלך הרכיבה, עם ירידה קלה במהירות מ-25 קמ"ש ל-18-22 קמ"ש.


מעצורי הדיסק ששולבו מלפנים ומאחור בלמו היטב בנסיעות שגרה – רק אל תמהרו לסחוט אותם במהירות מקסימלית; במקרה הטוב הבלימה תהיה איטית ותגרור אתכם עוד כמה מטרים בודדים, במקרה הרע גופכם עלול לעוף קדימה.


GoWheels X9: חזק אך כבד
GoWheels X9: חזק אך כבד


צמיגי שטח 8.5 אינץ' מספקים חיכוך חלק כחמאה וכל עוד תרכבו בכביש אספלט או בנתיב ייעודי, תרגישו שיוט זורם ונקי מרעידות גוף. העניינים מסתבכים כשעולים על נתיבים עמוסי מהמורות או כשנאלצים לעבור לנתיב שטחי יחסית, אז חווית הרכיבה הופכת למעט יותר קופצנית. החדשות הטובות הן ששילוב משקל גוף קורקינט כבד יחסית לצד גלגלי השטח, הופך את העניין ליותר נסבל מאשר מתחריו נטולי החריצים הדקים בגלגלים. כלומר תשכחו מגלגלי גומי ומשטח רכיבה צר שגורמים לכידון "לרקוד" - בניגוד לאלו, ה-X9 הוכיח עליונות נאה כשעלינו על שבילי עפר או סתם דרכים "רשמיות" אך משובשות בגלל סדקים, פתחי ביוב בולטים וכדומה.

סוללה ואבטחה

(25% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

טווח הנסיעה שמבטיח ה-X9 עומד על 40 ק"מ, כמובן בתנאים אידיאליים הכוללים משקל רוכב נמוך, רכיבה בנתיבים מישורים בלבד, על פני משטח המציע התנגדות קלה. אלא שהמציאות טיפה שונה והדרך שלנו מהבית לעבודה כללה לא מעט שיפועים מאתגרים, שאמנם כאמור צלח אותם ה-X9, אך הרגשנו כיצד הם משפיעים דרמטית על חיי הסוללה. בתום שלושה שבועות של רכיבה יום-יומית, די גילינו את טווח הנסיעה הריאלי שלו, שהתבטא בסביבות 30-35 ק"מ. השתמשנו בו להגיע למשרד ולחזור איתו הביתה בסוף יום, מרחק יומי כולל של 12 ק"מ ובפועל נדרשנו להטעין את הקורקינט בתום כל שלושה ימים בערך. לא רע. שימו לב שזמן טעינה מלא של הקורקינט אורך בין 7-8 שעות, לא קצר במיוחד – אבל אם ייטען במהלך הלילה או לאורך יום העבודה שלכם במשרד, הנושא נסבל.


GoWheels X9: חזק אך כבד
GoWheels X9: חזק אך כבד


כזכור, במסך מוצג מד הסוללה וייאמר לזכותו שהוא נדיב בפירוט ארוך, כלומר לא מדובר באותם מכווני סוללה מינימליים שמחולקים ל-2-3 פסי חיווי והפער בין 33% ל-66% הוא מלבן אחד בלבד. כאן החיווי יותר נדיב, כזה שמאפשר לדעת בדיוק רב יותר את סטטוס הסוללה. כל זה נחמד על הנייר, אלא שגילינו שחיווי הסוללה מתעתע, במיוחד באחוזים האחרונים, שם החיווי החל "לרקוד" והציג נתונים שונים שנעו בין 5-25%. זה אולי לא נורא כי בלאו הכי נדרשנו להטעין את הקורקינט בקרוב, אבל גם לא משאיר הרגשה בטוחה מדי לגבי הוודאות מתי באמת תתרוקן לחלוטין סוללת הקורקינט.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply