מטבעו של מסך 27 אינץ', ה-AG273QXP יתבע את נוכחותו המורגשת על השולחן. מידותיו: גובה 56 ס"מ, רוחב 61 ס"מ, עומק 27 ס"מ ומשקלו כ-7.55 ק"ג. לוגו AGON מודפס מקדימה, ג'ויסטיק לתפעול מסך ה-OSD מתחתיו ובגב המסך תמצאו את האסתטיקה המחייבת: לוגו AGON פלסטיק מוטמע בקצה, גריל חריצים שמקיף את עיגול ה-RGB וצמד קרסים כסטנד לאוזניות, אחד בכל צד של המסך. צורתו של מעמד השולחן המתכתי כחצובה בעלת 3 רגליים ומוגשמת להחריד לטעמנו. נכון, מסך בגודל 27 אינץ' לא תרצו להניח תחת מעמד רעוע מדי, אלא שזה של ה-AG273QXP כבד מאוד להזזה או הרמה והעובדה שהוא תופס חלק כה נרחב משולחן העבודה תגביל מאוד בעלי שולחנות קטנים או צרים מדי.
עוברים לחיבורים ובאגף הוידאו תמצאו מאחור צמד כניסות HDMI בגרסת 2.0 ועוד זוג DisplayPort 1.4. יש גם כניסת USB 3.2 (Gen 1) לחיבור HUB כך שכל מה שתחברו למסך, ייחשב כמחובר למחשב, ויש עוד צמד כניסות USB-A קלאסיות בתצורת downstream ports, כשאחת מהן תומכת בטעינה מהירה. מדובר בסט חיבורים לא רע בכלל שיאפשר לכם לחבר או להטעין את האביזרים ההיקפיים שלכם; אוזניות ועכבר אלחוטיים, מיקרופון וכו'. הכרנו חיבוריות יותר גבוהה ומתקדמת משל ה-AG273QXP, אבל אלא אם אתם מסטרימים משחק בשוטף, מנהלים מערך RGB מתקדם ועמוסים באביזרים פריפריאליים או במילים אחרות, זקוקים לכל כניסת USB אפשרית, התצורה שבמסך שלפנינו אמורה להספיק לכם. עוד עניין שהפריע לנו מעט: היעדרה של כניסת USB-C והגיע הזמן שבמסך מקצועי מודל 2022 יחכו לנו במארז חיבור לכבל הפופולרי. כניסה נוספת ואחרונה היא ה-3.5mm הקלאסית, לחיבור אוזניות ישירות למסך. בקופסה קיבלנו כבלי HDMI ו-DP, כל אחד באורך 1.8 מ'.
מסך OSD קיבל ריענון אסתטי מאז הדור הקודם של מסכי הגיימינג של AOC וגם התפעול שלו באמצעות ג'ויסטיק קלה בהרבה משיטת המקשים המייסרת של המסכים שיצאו אשתקד. ב-OSD תוכלו לבחור במצב ה-HDR המבוקש, שליטה על מצבי תאורת ה-LowBlue , שינוי טמפ' הצבעים, הוספת כוונת, מעבר בין Input ויתר הגדרות טכניות צפויות כמו קביעת ניגודיות, בהירות, כניסה למצב חיסכון באנרגיה וקביעת Gamma. ויש גם תוכנה בשם G-Menu. אל העזר הייעודי למחשב למדנו להתרגל, למרות הממשק המיושן שלה. החדשות הטובות הן שיצאו כמה עדכונים מאז הפעם האחרונה שנפגשנו איתה במסכי גיימינג אחרים מבית אותה יצרנית והפעם היא יותר יציבה ותגובתית.
בתפריטים תמצאו כמה שינויי תמונה קטנים שניתן גם למצוא במסך ה-OSD כמו הפעלת ה-HDR, קביעת הרזולוציה, קצב הריענון ומעבר בין Input. יש גם מעברים בין מצבי משחק, LowBlue ו-Eco לשימושים שונים כמו בעת גלישה ברשת, גיימינג או קריאת טקסטים לנוחות עדיפה. התכונה הכי מוערכת ושימושית עבורנו הייתה ה-Game Sync, המאפשרת להתאים כל תוכנה במחשב למצב התצוגה שיותאם אליה אישית. כלומר במידה ונפתח פוטושופ, המסך יעבור למצב התמונה שיועד לתוכנה מבעוד מועד. ברשימה כבר חיכו לנו כמה תוכנות גרפיות ועוד כמה משחקים, ואת אלו שממשק G-Menu לא הצליחה לאתר, מצאנו בעצמנו באמצעות בחירת קובץ ה-EXE הרלוונטי.
עוברים לתאורת LED כי אין אביזר גיימינג בלי תאורה מנקרת עיניים. בגב המסך חישוק תאורה RGB שאמנם לא תוכלו לראות, אבל כנגד קיר בחדר חשוך, התאורה תוצג היטב. עוצמת הבהירות המקסימלית רחוקה מלהציע בוהק אמיתי וגם אנימציית התנועה מרגישה קטועה במקצת אבל לפחות יש אופציה לסנכרון התאורה עם מכשירים היקפיים נוספים מבית היצרנית וכן אנימציות פופולריות כמו Breathing ,Rainbow, צבע סטטי ועוד. התאמה אישית גם נוכחת אבל לממשק יש הרבה ממה ללמוד מתוכנות מתחרות וכאן אין אופציה להזנת גוון HEX ובכלל, נוחות החלפת משחקי התאורה מאוד פרימיטיביים ומוגבלים בהמון פרמטרים.
הארגונומיות של המסך לא רעה: יכולת הגבהה של עד 11 ס"מ נוספים, סיבוב מעט מוגבל של 33 מעלות לכל כיוון ויש גם הטיה של 5 מעלות לאחור ו-33 מעלות קדימה. לא פחות חשוב לסטרימרים, מעצבים ומתכנתים: ה-AG273QXP מאפשר סיבוב של 90 מעלות ועבודה לאורך (portrait). כמקובל, את המסך ניתן גם לתלות על קיר או לחברו לתושבת בתקן VESA 75x75. עוד בקופסה קיבלנו מגני פלסטיק להתקנה מסביב למסגרת המסך, שמצדם ממסגרים אותו בחלקו העליון ובצדדים וחוסמים כניסת תאורה ומונעים השתקפויות סוררות. הסתדרנו נהדר גם בלעדיהם, בעיקר בזכות הבהירות המצוינת שיודע המסך להציע וההתנגדות המופתית שלו לתאורת מלאכותית כמו פלורסנט משרדי או תאורה טבעית כמו קרני שמש ישירות, הוא משהו שצריך לראות בעיניים כדי להבין.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה
בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.