נתחיל מכמה נתונים טכניים: המסך גודלו 23.8 אינץ' , רזולוציה מקסימלית עומדת על 1080p, התאורה האחורית מסוג WLED והניגודיות עומדת על 3000:1 עם בהירות מקסימלית של 350nits. עוברים לכמה תקנים: תמיכה ב-SRGB 126%, DCI-P3 93%, ADOBE RGB 94% ו-NTSC 96%. יש גם טכנולוגיית Low Blue Light לקריאה שפחות מאמצת את העיניים, כמקובל. פאנל ה- LED VAנחשב לאחיו המוזל של פאנל IPS היוקרתי: אמנם לא תהנו כאן מהצבעים הכי מדויקים או מזוויות צפייה משופרות, אבל הוא עדיין מגיב במהירות, לא רע למעצבים גרפיים, עורכי וידאו ויוצרי תוכן ואולי הכי חשוב, מדובר בפאנל שמעניק מענה מקצועי למדי לגיימרים.
בעבודה היום-יומית, אלא אם אתם עורכי תמונות או צלמים מקצועיים, איכות התמונה תספק אתכם מאוד. הבהירות גבוהה וגם 50-60% מעוצמתה המלאה שירתה אותנו נהדר במשרד מואר בתאורה בוהקת – וגם ציפוי ה- anti-glareמונע מהשתקפויות מעצבנות להופיע בצג. הניגודיות כאן טיפה מעל הסטנדרט לשביעות רצוננו וגווני השחורים מרובים מהרגיל. פאנל ה-VA מתגלה כנוטה לרוויה אפרורית-משהו, עם גוונים בגרסה עכורה יותר מהמקור, אם כי HDR Mode נוטה לשפר את איכות התמונה, במיוחד בגרסת ה-Picture בזמן שהאחרות (Movie ו-Game) נוטות לרווית-יתר, צמצום הפירוט ופיקסול טקסטים שערכנו בוורד. רק שימו לב שתחת מצבי HDR לא תוכלו להפעיל את מצבי Gaming Mode השונים אליהם נתייחס בהמשך.
עוברים לגיימינג ובין התכונות הרלוונטיות תמצאו כאן קצב ריענון 165Hz,
זמן תגובה 1ms ב-MPRT ו-4ms ב-GTG, תמיכה ב-Adaptive Sync שאמורה למנוע את העיכוב הקטן בין קצב הפריימים של המסך לזה של כרטיס המסך, אפקט היוצר "קריעת מסך". לפי Nvidia המסך שלפנינו מוגדר כ-G-SYNC Compatible, כך שלבעלי כרטיסי מסך שתומכים בטכנולוגיה לא אמורה להיות בעיה. לכרטיסי מסך של AMD אין אף התייחסות בנושא. באשר לקצב הריענון, שימו לב שרק כבל DP בגרסה 1.2 ידע להשיג את מקסימום הפריימים שיתאים לקצב הריענון 165Hz. חיבור עם כבל HDMI 1.4 או VGA יציעו כ-144Hz בלבד.
במסך שלושה מצבי משחק מובנים (FPS, Racing, RTS) זמינים בשליפה מהירה ועוד 3 מצבים (Gamer 1-3) המאפשרים התאמה אישית – המוגדרים לפי Game Color, LowBlue, Shadow Control להעצמת הצללים, סנכרון פריימים (Adaptive-Sync) וכמובן יתר פרמטריים שגרתיים כמו בהירות, ניגודיות, Gamma ושליטה על טמפ' הצבעים. החלק היעיל בסיפור הוא המעבר המהיר ביניהם: לא צריך להיכנס למסך ה-OSD המיושן והמתסכל של המסך ומספיק ללחוץ על מקש החץ השמאלי שיעביר בין סוגי התמונה שערכתם קודם לכן. יש גם Overdrive שמהותי לגיימינג. במבחן הטשטוש של UFO Motion, בזמני 165fps רואים כיצד עוצמת Strong נוטה לחדד פריטים מטושטשים, כשגרסה חלשה שלו כמו Weak שלא לדבר על Off, גורמת לאותם אלמנטים להיראות מטושטשים בתנועה מהירה. פיצ'ר שימושי לשחקנים תחרותיים.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
סוג פאנל למסך LCD. מסכים עם פאנל כזה הם איכותיים במיוחד והיקרים ביותר. הם מציגים זויות צפייה מעולות ודיוק צבע אופטימלי, ומתאימים לגרפיקאים מקצועיים שזקוקים לטוב ביותר. זמן התגובה שלהם לא מהיר כמו האחרים, אך מסכים כאלה לא נועדו מלכתחילה למשחק ווידיאו (למרות שהם יכולים להתמודד היטב גם איתם).
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.
ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.