המסך שלפנינו אמנם לא מיועד למשימות עיצוב מתקדמות ואכן גם לא נשפט בחומרה לפי הבדיקות הבאות, אבל הצליח להרשים שם. עדיין מדובר בפאנל IPS וטווח צבעים של sRGB 99% ועושר הגוונים, ללא שום כיול או התאמה לעבודות עיצוב שונות, היו מעולות. מסך ה-27GP750-B משרת היטב משתמשים שמעדיפים את חווית ה-Plug & Play המהירה, פשוט פותחים קובץ פוטושופ ומתחילים לעצב בלי יותר מדי כיולים והתאמות צבע קריטיות. כמובן שהוא לא מיועד עבור צלמים מקצועיים, אבל לשימושים הבסיסיים שלנו הוא עמד בגבורה והציע איכות תמונה מדויקת ששמרה על עבודה מקצועית.
בהירות המסך המקסימלית עומדת 400cd/ m ² וברוב הזמן העדפנו לעבוד ב-60-70% מהבהירות. בזמן גיימינג העצמנו טיפה את הבוהק, אבל אף פעם לא מצאנו את עצמנו משתמשים ברמה הבהירות הגבוהה ביותר – חדשות מצוינות עבור מי שמחפש את המסך הבהיר עד כדי סינוור. באשר לזוויות הצפייה, צפו לטוב ביותר ופאנל ה-IPS חושף גמישות יתרה בכל הנוגע לזוויות צפייה בלתי אפשריות, גם אם רובן בלאו הכי לא רלוונטיות ואנחנו לא מכירים יותר מדי גיימרים שלא ימקמו את המסך בדיוק מול עיניהם.
תצוגת 1080p , הרזולוציה המקסימלית שיודע המסך להציע, לצערנו מצננת את האווירה: זה לא שלא רואים חד כמו שהתצוגה הוותיקה מתעקשת להשתלב במארז המהודק הזה. קיווינו לקבל לפחות
רזולוציה בגודל 2K, בעידן שבו משחקי המחשב הפופולריים מסוגלים לסחוט הרבה יותר מכרטיסי המסך המפלצתיים שקיימים בשוק – וחבל שכל חווית הגיימינג מונמכת לרזולוציה בסיסית למדי. עוד עניין שכדאי לזכור: מדובר במסך 27 אינץ', כך שכל
פיקסל בודד במסגרת 1080p נראה פחות טוב על פני מסך כה גדול, מאשר במסך 24 אינץ', למשל.
עוברים לענייני גיימינג: המסך תומך ב-G-SYNC מבית Nvidia ו-FreeSync Premium מבית AMD, טכנולוגיות מתחרות שמשרתות את אותה מטרה: סנכרון בין קצב ריענון המסך לבין זה של כרטיס המסך. החדשות הטובות הן בעיקר עבור הגיימרים: לא משנה איזה כרטיס מסך ברשותכם, אין פשרות ובכל מקרה תיהנו מהטכנולוגיה המבוקשת – בניגוד ללא מעט מסכי גיימינג אחרים שמסוגלים לתמוך רק באחת מהטכנולוגיות.
קצב ריענון 240Hz וזמן תגובה מצוין של 1ms הם נתונים שגיימרים ישמחו לקבל: מדובר בזמני תגובה פנטסטיים ובפועל נהנים מתצוגה חלקה שמגיבה נפלא לעיניים, משיטוט עכבר שגרתי ברחבי שולחן העבודה ועד לתנועה חלקה של הדמות שמשייטת ברחבי המפה. הפער העצום בין מסך משרדי עם קצב ריענון 60Hz למסך גיימינג שכזה יורגש מיד - ופי כמה בגיימינג. עניין טכני שחשוב להדגיש: כותרי הגיימינג של 2021, גם אם יוצגו ברזולוציה 1080p בלבד, עדיין ידרשו הרבה משאבי מערכת מצד המחשב, הן מבחינת המעבד והן מבחינת הכרטיס הגרפי.
במילים אחרות, כדי להצליח להגיע לקצב פריימים של למעלה מ-200fps תצטרכו לבצע הרבה פשרות בהגדרות הגרפיקה של המשחק. במשחק Warzone הצלחנו להגיע ל-170fps בנקודות שיא תחת הגדרות בינוניות אבל ב-Red Dead Redemption 2 למשל הצלחנו להוציא מהכותר התובעני קצב פריימים של 80-90fps בהגדרות שבין Low ל-Medium. משחק הפעולה Borderlands 3 היה טיפה יותר סלחן ותחת הגדרות Ultra קיבלנו ממוצע של 60-70fps, קצב שעדיין מציע חווית משחק חלקה למדי – אבל בטח כבר הבנתם שכדי לסחוט מהמסך את המקסימום, תצטרכו מחשב שיידע להתמודד איתו. כל התוצאות נבדקו עם כרטיס מסך GTX 1070Ti ומעבד i7-8700K.
סוג פאנל למסך LCD. מסכים עם פאנל כזה הם איכותיים במיוחד והיקרים ביותר. הם מציגים זויות צפייה מעולות ודיוק צבע אופטימלי, ומתאימים לגרפיקאים מקצועיים שזקוקים לטוב ביותר. זמן התגובה שלהם לא מהיר כמו האחרים, אך מסכים כאלה לא נועדו מלכתחילה למשחק ווידיאו (למרות שהם יכולים להתמודד היטב גם איתם).
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה
בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המדידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.
ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.