סקירת wisebuy - קורקינט GoWheels EX-PRO 2021
- בולם זעזועים אחורי
- תאוצה מהירה
- נוח לאחסון
- קל משקל
- משקל נשיאה מרבי 90 ק"ג בלבד
- מהירות מקסימלית נמוכה
- חווית נסיעה מגמגמת
- טווח נסיעה מגביל
הקורקינט החשמלי GoWheels EX-PRO מציע צמיגי גומי בקוטר 8.5 אינץ', מנוע 250W, בולם זעזועים אחורי, מהירות נסיעה מקסימלית של 23 ק"מ וטווח נסיעה של עד 25 ק"מ. משקלו של הקורקינט עומד על 13 ק"ג, הבנוי משלדת אלומיניום וכולל צג דיגיטלי, פנס LED קדמי ומבטיח להתקפל בקלות. זמין במגוון צבעים.
נוחות השימוש
(45% מהציון הסופי)המראה של ה-EX-PRO מוכר מאוד והוא מזכיר להחשיד אם לא זהה למדי לקורקינט הפופולרי של שיאומי, ה-Xiaomi Mi Electric Scooter S1. לעומתו, ב-GoWheels טוענים שמדובר בקורקינט דומה, רק עם יתרונות נוספים שחסרים בזה של היצרנית הסינית, ביניהם בולם זעזועים אחורי, כידון מחוזק בצורה עדיפה וצג משופר. גלגלי גומי 8.5 אינץ' מבטיחים למנוע פנצ'רים וייאמר לזכותם שלעומת גלגל פנאומטי (הכולל צמיג ופנימית), גלגלים קשיחים כמו גומי אכן נטולי יכולת לקבל תקר והתחזוקה שלהן פשוטה וזולה יחסית. החיסרון? אחיזת כביש פחות גבוהה, עליה יתואר בהמשך.
ביצועים וקישוריות
(30% מהציון הסופי)מהירות הנסיעה המקסימלית של הקורקינט עומדת על עד 23 ק"מ, לא רחוק מדי מהמהירות המותרת בחוק (25 ק"מ). החדשות הרעות הן שהרבה מתנאי הדרך לא מאפשרים לו להגיע לשם בקלות: מספיק שעלינו על מהמורה, פסי האטה או סתם לרגע גלשנו לדרך הכוללת אבנים משתלבות - ומהירות מתחילה לאבד משיאה. ההאצה של ה-EX-PRO לפחות די מהירה ומאוד מהר מגיעים לטווח ה-15-20 ק"מ, אבל נוטים גם להישאר שם במסלול נסיעה שגרתי. בשורה התחתונה, החדשות הרעות הן שלוקח יותר זמן להגיע עם הקורקינט ליעד מאשר כלי תחבורה חשמליים אחרים ומהירים יותר שהתנסינו בהם.
סוללה ואבטחה
(25% מהציון הסופי)סוללת ליתיום 36 וולט, 7.8 אמפר מבטיחה טווח נסיעה של עד 25 ק"מ, נתון שדי תאם למציאות: אחרי נסיעת 12 ק"מ הסוללה עמדה בדיוק על חצי ואחרי עוד 10 ק"מ הופיע פס אחרון בחיווי סטטוס הסוללה. העניין הבעייתי הוא שבאחוזי הסוללה האחרונים, המנוע מדגיש עד כמה קשה לו וכוחו פוחת משמעותית, דבר שמתבטא במהירות מקסימלית שצונחת דרמטית (10-15 קמ"ש) והתמודדות נוראית עם מדרונים, ממש עד כדי האטה מורגשת ונסיעה במהירות של כ-5-7 קמ"ש. כך שגם אם על הנייר מובטח טווח נסיעה של עד 25 ק"מ, באחוזי הסוללה האחרונים ה-EX-PRO לא באמת שמיש לנסיעה אידיאלית.
ברמת האבטחה, אין אפליקציה נתמכת בנמצא (בניגוד לדגם של שיאומי) והאופציה היחידה לאבטח את הקורקינט היא פיזית, כלומר באמצעות מנעול כלשהו שימנע גניבה.