על הנייר ב-AOC מבטיחים נתונים תחרותיים שירגשו את הגיימר הממוצע: קצב ריענון 144Hz, תצוגת QHD (1440X2560 פיקסלים), זמן תגובה 1 ms ב-MPRT, זמן תגובה 4 ms ב-GTG ובהירות בעוצמת 250nits. פאנל VA ששולב במארז אמור להציע את העמק השווה בין שני פאנלים לא-פחות מפורסמים, ה-IPS וה-TN. המשמעות: עושר צבעים גבוה משל TN אך לא כזה שמצליח להגיע לדיוק המרבי של IPS. במקביל, בדומה ל-TN, פאנל ה-VA מציע זמן תגובה נמוך (1ms ב-MPRT) שמעטים ממסכי ה-IPS יודעים להציע. על טווח הצבעים המוגבל קשה לנו להתלונן: השתמשנו במסך בכמה עריכות גרפיות ובאופן די מפתיע, למדנו להסתדר איתו ולפצות על הסטייה של גוונים חצי-דומים באמצעות תוכנות חיצוניות. כמובן שלא לכך מיועד המסך, לכן הערכנו את העניין פי כמה. בגיימינג כמובן אין לכך חשיבות רבה מדי, בוודאי כשמוסיפים פילטרים ושאר מאיצים שמנפחים את הרוויה, החדות והניגודיות בתצוגה. במילים אחרות, כשמגיעים למסכי גיימינג לטעמנו עדיף ביצועים גבוהים על פני דיוק צבע עילאי, לפחות אם אתם תחרותיים ולא מחפשים את החוויה הסינמטית.
הרזולוציה המקסימלית עומדת על QHD, כלומר 1440X2560 פיקסלים ביחס של 16:9, מידות די אידיאליות לגיימינג. לא לשכוח שאם את רוצים להריץ כותרים זוללי כוח עיבוד גרפי כמו Red Dead Redemption 2, Cyberpunk 2077, Far Cry 6 ודומיהם, עדיין תצטרכו להתחמש בכרטיס מסך מקצועי שיצליח גם להריץ אותם בקצב פריימים מספק כדי שלא תסבלו מחוויית גיימינג מקרטעת. בעניין הטכני הכל עובד כשורה: המשחקים מזהים את הרזולוציה הגבוהה ומציגים תוכן גבוה שכיף לצפות בו בזמן גיימינג, חוויתי או תחרותי. כאמור, עליכם לוודא שכרטיס המסך שברשותכם יוכל לתפקד ביעילות מול תצוגת 2K, מבלי להתפשר על הגדרות גרפיקות נמוכות שיוציאו את העוקץ מרכישת מסך עם
רזולוציה כה גבוהה ותובענית.
עוברים לזמן התגובה ו-4 ms ב-GTG הוא משהו שתרגישו ביכולותיו הנמוכות, בעיקר ברגעים חשוכים או במקומות בהן נוכחים גווני שחור רבים. במשחק Battlefield V למשל חווינו את האפקט הבעייתי: במשימת התגנבות עם הרבה רגעים כהים, כזו שמערבת הסתתרות מאחורי מחסות לרקע שמש בזריחה, הניגודיות בין האורות הבוהקים הנפלטים מהשמש לבין אזורי המחסה יצרו הפרדה עצלה-משהו. בתנועות מהירות אי אפשר שלא להבחין במריחות השחורות שמכונות גם Overshoot, האפקט ההפוך ל-Ghosting, עניין בלתי נמנע כשמסיטים את העכבר בזריזות וגווני השחור לא חוזרים במהירות לצבע הטבעי שלהם. את תופעת ה-Ghosting הכמעט-בלתי-נמנעת הצלחנו לרכך באמצעות ה-Overdrive, בשינוי הערך ל-Strong וההבדל גם בלט לטובה בבדיקת ה-UFO Test שערכנו לטובת העניין.
את קצב הריענון בתדר 144Hz תרגישו מיד, ממש מרגע הסטת העכבר והעבודה החלקה שבאה לאחר מכן הוא משהו שאפשר להתרגל אליו מיד ולהתקשות לחזור לאחור, למסך משרדי פשוט. זה כמובן מורגש פי כמה בגיימינג ולטעמנו מדובר באחד הפערים הגדולים ביותר במעבר ממסך משרדי למסך מקצועי שמיועד לגיימינג: יש במסך שמציע קצב ריענון גבוה מ-60Hz חוויה כל כך אלגנטית לעיניים, שכאשר חוזרים למסך סטנדרטי, התנועה מרגישה "מקרטעת" וטכנית יותר. כשעוברים לגיימינג העניין מתבטא בעיקר ברגעים מהירים, החל מקפיצת דמות מעל קופסה שנראית כמו החלקה של הדמות מעליה – ועד לפנייה חדה במשחקי מרוצים. האפקט כה חלק ורך לעיניים שקשה שלא להתמכר למסכים עם קצב ריענון גבוה.
ועוד מילה על תמיכה בתכונות מתקדמות: ה-Q27G2U תומך בטכנולוגיית Freesync Premium מבית AMD ולמרות שאין הצהרה רשמית על כך מצד יצרנית המסך, ישנה תמיכה גם ב-G-SYNC מבית Nvidia המתחרה. המשמעות משמחת בשני המקרים: לא משנה איזה כרטיס מסך יש לכם, המסך מסוגל ליצור חפיפה עם קצב הריענון של המעבד הגרפי ולמנוע קריעות מסך, תופעה שמציגה לרגעים קטנים-אך-מורגשים כאילו המסך נחתך ומחולק לשניים, כתוצאה מאי-התאמת קצב הפריימים בין קצב ריענון המסך לבין זה של כרטיס המסך.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המדידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.
ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.
ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.
ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המדידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.