סקירת wisebuy - קורקינט GoWheels EX8S
- מהירות תאוצה יוצאת מגדר הרגיל
- פס תאורה במשטח הרכיבה
- קטן ומפתיע ביחס לביצועים
- בולמי זעזועים מורגשים
- מצטיין בשיפועים חדים
- חווית נסיעה רוטטת על אבנים משתלבות
- נסיעה מזגזגת עם רוחות חזקות
- ברגי הכידון נוטים להשתחרר
- מחוון סוללה מגמגם

נוחות השימוש
(45% מהציון הסופי)ל-EX8S אין מראה מגושם מדי ואולי אפילו צנוע ביחס לקורקינטים המסיביים יותר שהתרגלנו להכיר – אבל הוא בשום צורה לא משחק לבני נוער ועדיין מדובר בכלי עבודה שייקח ויחזיר אתכם למקום העבודה ולסידורים ברחבי העיר. גובה הכידון, אורך המשטח, הברקסים הרחבים - כולם מצריכים שליטה בוגרת בכלי המהיר הזה. רובו צבוע שחור, מלבד חלקים אדומים קלים כמו לוגו היצרנית על משטח הרכיבה ופס LED שמופיע לאורכו של המשטח. בכל הנוגע לתאורה, מקדימה ומאחורה ישנם זוג פנסי LED, כולל תאורת צד המגיעה ממשטח הרכיבה, בפס אדום צר ומובחן למדי. תאורה מופעלת בלחיצה ממושכת על מקש ה-MODE, הכפתור הפיזי שלצד הצג.


ביצועים וקישוריות
(30% מהציון הסופי)נתחיל מהשורה התחתונה: מדובר באחד הקורקינטים העוצמתיים שיצא לנו לפגוש. החל מהתאוצה הראשונית ב-EX8S, דרך הזריזות שבה הוא מגיע לשיא הקמ"ש המותר בחוק ועד לבלימות המידיות הופכות אותו לאחד החזקים בתחומו כרגע – והחלק הכי מפתיע הוא מידותיו הצנועות, שלא קרובות לקורקינטים אחרים שדומים לו ביכולותיו אבל גדולים ממנו פיזית בכמה רמות. בשורה טובה נוספת היא שבניגוד לכמה קורקינטים שפגשנו, כאן לא נדרשת דחיפה כדי להתניע את הקורקינט ואחוזי הסוללה שנותרו כמעט ולא משפיעים על כוח המנוע. הדבר אומר שבין אם סוללת הקורקינט טעונה במלואה או שנותרו לה 10% אחרונים, הנוסע כמעט ולא מרגיש בהבדל – זאת לעומת דגמים אחרים שמשפיעים על כוח המנוע, בין אם זה בגלל חולשה טבעית מהמנוע ובין אם זה החלטה מצד היצרנית להיכנס למצב "חיסכון בסוללה", על חשבון פגיעה דרמטית במהירות נסיעה. אנחנו מעדיפים את האופציה בקורקינט שלפנינו, כך שהמנוע אינו מושפע כמעט כלל מאחוזי הסוללה שנותרו.


סוללה ואבטחה
(25% מהציון הסופי)סוללת 48V הוכיחה את עצמה היטב; עם משקל רוכב של 75 ק"ג לגמנו בכל יום 10 ק"מ מישוריים ברוב הדרך, עד שבסוף היום השלישי נדרשנו להטעין שוב. כלומר בערך 30 ק"מ הצלחנו לסחוט מה-EX8S, אמנם לא תוצאה שעומדת באותו קו של הבטחת היצרנית (40 ק"מ) אבל אנחנו חיים בשלום עם להטעין את הקורקינט פעם בשלושה-ארבעה ימים. מהירות הטעינה איטית למדי; כשהגענו למשרד מיד טענו את הקורקינט ורק לקראת סוף היום המטען השלים טעינה מלאה, כלומר בערך 7-8 שעות טעינה, מ-0% ל-100%. החיבור לחשמל נמצא בחלק הקדמי של משטח הרכיבה והטעינה מתבצעת עם המטען שקיבלנו, בהברגה מהירה אל השקע בקורקינט, המוסתר בכיסוי סיליקון נשלף שמונע חדירת אבק ומים.

בצג הקורקינט מחוון סוללה פשוט המוצג בפסים, נטול אחוזים או כל חיווי שמאפשר להעריך כמה דקות נסיעה או קמ"ש נותרו עד שהסוללה אוזלת לחלוטין. עוד בעיה; מחוון הסוללה לא מדויק ולא פעם תפסנו אותו מזייף וקופץ בין שלושה פסים, לארבעה ולבסוף לשניים. אחרי כמה דקות נסיעה המחוון "מתאפס" אבל אין תמיד תחושת ביטחון לגבי סטטוס הסוללה האמיתי. לא קיבלנו עם הקורקינט מנעול כלשהו אבל המבנה הסטנדרטי של גוף ה-EX8S יאפשר לכם לנעול אותו עם כל מנעול חוליות פשוט.