חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מסך מחשב AOC 27G2U/BK
מותג: AOC, AOC
גודל מסך: 27 אינטש
High Definition: Full HD
רזולוציה מקסימלית: 1920x1080
סוג פאנל: IPS
קצב רענון: 144 Hz
מסך לגיימינג: גיימינג
זמן תגובה: 1 מילי שניה
ציון WiseBuy
8
דירוג הגולשים
(3 מתוך 5)
המוצרים המבוקשים
מחיר סופי: 1,250 ₪
מחיר סופי: 1,993 ₪
חוות דעת גולשים
Arbel Israeli 11.08.23
יאיר 27.10.22
יוסי 30.12.21
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מסך מחשב AOC 27G2U/BK

לירן עבדי | 15.06.2021
הטוב
  • פאנל IPS עם צבעים תואמים למקור
  • קצב ריענון 144Hz וזמן תגובה 1ms
  • תמיכה ב-AdaptiveSync וב-G-SYNC
  • יכולות כיוונון רבות
  • 4 חיבורי USB
הרע
  • נראות טכנית, נטול תכונות גיימינג מבחינה חיצונית
  • מסך OSD עתיק ומתסכל לשימוש
  • בהירות מסך חלשה
  • 1080p בלבד
בשורה התחתונה
הוא מספק קצב ריענון מצוין של כ-144Hz, זמן תגובה תחרותי, תמיכה ב-AdaptiveSync וב-G-SYNC והחיבוריות הרחבה שלו הופכת אותו ל-HUB לכל דבר. כמו מסכי גיימינג AOC רבים, גם ה-27G2U מוכיח את ביצועיו הטכניים הבולטים לטובה, אם כי כמה חסרונות בולטים מקלקלים את החגיגה: תצוגת 1080p בלבד ועוצמת בהירות נמוכה מורידים הרבה רוח מהמפרשים. אותנו הוא סיפק אבל אנחנו מכירים לא מעט גיימרים שלא יסכימו להתפשר בתחומים אלו.
הקדמה

ה-27G2U/BK הוא מסך גיימינג בגודל 27 אינץ' עם תצוגת IPS, רזולוציה מקסימלית של 1080p, זמן תגובה של 1ms בשיטת MPRT, קצב ריענון 144 Hzתמיכה ב- FreeSyncוהבטחה לשוליים מינימליים וחיבוריות רחבה. זמין בצבע שחור.

הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.   ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.

איכות התמונה

(70% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

נתחיל בנתונים על הנייר: מסך בגודל 27 אינץ' עם פאנל IPS, רזולוציה מקסימלית של 1080p, קצב ריענון 144Hz, זמן תגובה של 4ms (או 1ms בשיטת MPRT), בהירות 250cd/m2 , כיסוי sRGB 118%, כיסוי Adobe RGB 103%, בהירות 250cd/m², ניגודיות 1000:1 וזוויות צפייה של 178 מעלות. התכונה הבולטת ביותר לרעה כאן היא מידת הבהירות המקסימלית ולמרות שציפינו מראש לקבל בוהק תצוגה בינוני בלבד, קשה מאוד להתרגל לרמת הלובן המקסימלית, בטח אחרי שעברנו אליה ממסך משרדי שהציע בהירות של 500cd/m². במטלות פשוטות כמו כתיבת מיילים וגלישה ברשת זו לא באמת צרה, אבל כשעוברים לגיימינג והשמש העוצמתית של יוני חודרת לחדר, שם ה-27G2U מתגלה בחולשתו ולא תמיד עומד בסטנדרט הבהירות המצופה ממסך גיימינג ייעודי. בשעות הערב לא הרגשנו בחיסרון הבהירות הסבירה, אבל בעייתי לסמוך בצורה מלאה על מסך שיעיל במיוחד רק בשעות מסוימות במהלך היום.


AOC 27G2U/BK : ביצועיסט נטול בהירות


החדשות הטובות מגיעות מאגף איכות התמונה ופאנל IPS מסוגל להציע את הדרישות הסטנדרטיות של עיצוב גרפיקה בסיסי. יש כאן תאימות גבוהה לצבעים ועמידה בכמה תקנים שאמורים לספק את הסחורה בעת שיפוץ תמונות ועריכת גרפיקות לפלטפורמות דיגיטליות. יחס ניגודיות 1000:1 לא מציע משהו שטרם ראינו, אבל הריווח בין הלבן לשחור עזר לנו בעבודות יותר עדינות בפוטושופ וגם ברגעי חושך מאתגרים בכמה משימות התנגבות במשחק Cyberpunk 2077. זוויות הצפייה טובות וכאן פאנל ה-IPS מציג את אחת ממעלותיו: גם בצפייה מהצד הצבעים לא משתבשים ואיכות התמונה נשארת עדיין ברת-צפייה, עד גבול מסוים כמובן, שממילא לא ריאלי במיוחד. תצוגת 1080p הפושרת היא הרזולוציה המקסימלית שיודע המסך להציע – היינו שמחים ללפחות QHD (1440p), שלא לדבר על רזולוציית 4K שהופכת כמעט לסטנדרט בשוק מסכי הגיימינג כיום.

AOC 27G2U/BK : ביצועיסט נטול בהירות

בדקנו את קצב הריענון המובטח במבחן TestUFO ורק תחת overdrive ברמת Strong מצליחים ליהנות מתמונה ברורה ונטולת ghosting ככל הניתן. קיים רגעים קלים של overshooting אבל במצב הקודם לו, medium, לא הצלחנו להשיג את התוצאה המושלמת. כשה-overdrive כבוי שאריות פיקסלים נותרות מאחור באופן מורגש, כמצופה. בהתחשב בעובדה שמדובר בפאנל IPS ולא TN, כאשר האחרון הוא האידיאלי יותר עבור חווית צפייה מהירה יותר, מדובר בתוצאות טובות למדי: בתמורה לצבעים אותנטיים וזוויות צפייה יותר נדיבות, עדיין הצלחנו לקבל קצב ריענון שעומד במבחן המעבדה וזמני תגובה מצוינים, שמסוגלים לעמוד בתנאי דרישות הגיימינג מספיק עדכניות. על קצב הריענון קל להחמיא: חווית המשחק חלקה וכל מי שהתרגל לשחק במסך 60Hz יבחין מיד בהבדל; מתנועת הדמות הזריזה, דרך קצב פריימים שנשמר נהדר ועד למרוצי מכוניות שמציגות מחזה "נקי" יותר לעיניים ונטול קטיעות קטנות ומעצבנות, שרק כשחוזרים למסך סטנדרטי מצליחים להבחין בהם.


AOC 27G2U/BK : ביצועיסט נטול בהירות

באגף התאימות ל-GPU, המסך תומך ב-AdaptiveSync וב-G-SYNC, כך שלא משנה אם אתם בעלי כרטיס מסך מבית AMD או Nvidia, תהנו מסנכרון שמתיימר להיות מדויק בין ה-GPU למסך, תכונה שמונעת "קריעות" וחלוקת מסך מעצבנת שנוטה להתרחש ברגעי משחק מהירים. כבעלי כרטיס מסך GeForce 1070Ti מבית Nvidia, זוהנו בהצלחה וה-G-SYNC הוגדר בלוח הבקרה כ-compatible, כלומר תואם למסך ומסוגל לבצע G-SYNC. במבחן הגיימינג לא סבלנו ממסכים "חתוכים" ועבורנו מדובר בעיקר בפלוס גדול – לא כל מסכי הגיימינג מציעים תמיכה בשתי הטכנולוגיות מבית היצרניות המתחרות ועל כך השבחים למסך שלפנינו.

סוג פאנל למסך LCD. מסכים עם פאנל כזה הם איכותיים במיוחד והיקרים ביותר. הם מציגים זויות צפייה מעולות ודיוק צבע אופטימלי, ומתאימים לגרפיקאים מקצועיים שזקוקים לטוב ביותר. זמן התגובה שלהם לא מהיר כמו האחרים, אך מסכים כאלה לא נועדו מלכתחילה למשחק ווידיאו (למרות שהם יכולים להתמודד היטב גם איתם).
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.   ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
סוג פאנל למסך LCD. מסכים עם פאנל כזה הם איכותיים במיוחד והיקרים ביותר. הם מציגים זויות צפייה מעולות ודיוק צבע אופטימלי, ומתאימים לגרפיקאים מקצועיים שזקוקים לטוב ביותר. זמן התגובה שלהם לא מהיר כמו האחרים, אך מסכים כאלה לא נועדו מלכתחילה למשחק ווידיאו (למרות שהם יכולים להתמודד היטב גם איתם).
היחס בין הלבן הבהיר ביותר לבין השחור הכהה ביותר שהמסך מפיק. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הגוונים הכהים בתמונה יהיו מפורטים וברורים יותר והצבעים נאמנים יותר למקור. תכונה זו חשובה בעיקר לצפייה בסרטים ולמשחקים.   יחסי ניגודיות נפוצים נעים בין 1:400 ל-1:1000. במידה שהשימוש במחשב הוא ב-Word וביישומים פשוטים אחרים, יחס ניגודיות של 1:400 עד 1:800 יספיק. לצפייה בסרטים, למשחקים ולעבודה עם תוכנות גרפיקה מתקדמות רצוי לבחור ביחס ניגודיות של 1:1000 ויותר.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המדידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
סוג פאנל למסך LCD. מסכים עם פאנל כזה הם איכותיים במיוחד והיקרים ביותר. הם מציגים זויות צפייה מעולות ודיוק צבע אופטימלי, ומתאימים לגרפיקאים מקצועיים שזקוקים לטוב ביותר. זמן התגובה שלהם לא מהיר כמו האחרים, אך מסכים כאלה לא נועדו מלכתחילה למשחק ווידיאו (למרות שהם יכולים להתמודד היטב גם איתם).
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.

נוחות השימוש

(30% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

מראה ה-27G2U מוכר לנו ממסכי גיימינג אחרים מבית AOC, בעלי מראה פונקציונלי עם כמה עיטורים קטנים שמזכירים שמדובר במסך ייעודי. השוליים דקים יחסית ובשול התחתון והעבה מכולם הוצב לוגו AOC הכסוף. בגב המסך שני גרילים ארוכים, מלווים בפסים אדומים שמוסיפים עוד כמה נקודות זכות בודדות באגף הנראות – אבל תשכחו מתאורת RGB כמובן או תכונות גיימינג נוספות כמו קרס לתליית האוזניות למשל, המסך שלפנינו ניחן במראה טכני מדי. מלבד המסך, במארז קיבלנו כבל HDMI וכבל DP.


AOC 27G2U/BK : ביצועיסט נטול בהירות


מקשי שליטה בתחתית חלקו הימיני של המסך חושפים מסך OSD פרימיטיבי להחריד שמסרב להתקדם לשנת 2021. השליטה בו מתסכלת והלוואי ש-AOC ויצרניות נוספות יחליטו לרענן את התפריטים המשמימים הללו, שאופן השליטה בהם מדי שנה רק מדגיש כמה הם עתיקים ולא תואמים לנוחות השימוש הנדרשת כיום. המקשים עצמם נוקשים נורא וגורמים לכל המסך לזוז בעת לחיצה. לא פחות מעצבן: הם טבועים בתוך המסך, כך שיותר מדי פעמים חיפשנו בשיטוט עיוור את המקש הרלוונטי, שאמור להיות תחת האייקון שהוטבע במסך, אבל בפועל רחוק מלהיות נגיש או נוח לשימוש.

AOC 27G2U/BK : ביצועיסט נטול בהירות
AOC 27G2U/BK : ביצועיסט נטול בהירות
AOC 27G2U/BK : ביצועיסט נטול בהירות


בתפריט הפנימי נמצאות הגדרות המסך הטיפוסיות כמו טמפ' הצבע, בהירות, רוויה ועוד כמה תכונות גיימינג מבוקשות: קביעת פרופילים, מעבר בין מצבי תמונה ושינוי עוצמת ה-overdrive. קיימת גם תוכנה ייעודית למחשב בשם G-Menu ורק מאוחר יותר גילינו שדרכה רוב שינויים מתרחשים בקלילות יתר, ביניהם קביעת פרופיל גיימינג בין שלושה מובנים ו-Custom להעדפת המשתמש, עוד 3 מצבי תצוגה המיועדים לכותרי FPS, RTS ומרוצים, מעבר מהיר בין תאורת אור כחול (בהתאם לשימוש משרדי או קריאה), מעבר בין מצבי חיסכון באנרגיה, שינוי רזולוציה ו-Input רלוונטי. הכי שימושי עבורנו הייתה פינת ה-Custom, שהצליחה לגרום לנו לרצות לשחק עם הערכים ומדי כמה משחקוני Warzone להתחיל לחדד את הפרמטרים שהפכו אותנו לשחקנים טובים יותר, משינוי ה-overdrive, טמפ' הצבעים, הצבת סופר פריימים בצד ושינוי רמות ה-shadow כך שפינות אפלות יוארו טוב יותר.

AOC 27G2U/BK : ביצועיסט נטול בהירות

זוג רמקולים מובנים בעוצמת 2W כ"א גם שולבו במסך והם מספקים את המינימום הנדרש במקרה הטוב, בין אם זה למטרת שמיעת הקלטה ב-Whatsapp Web או צפייה בכמה סרטונים שגרתיים בפייסבוק, אבל תשכחו מהאזנה למוזיקה כבדרך אגב ובטח שלא תוכלו לשחק בעזרתן בהנאה. הרמקולים מספקים סאונד מאוד מחוספס, אנמי ומדוכא ואם תשאלו אותנו, מוטב היה ש-AOC היו פשוט נמנעים מלכתחילה לשלב רמקולים כה חלשים, בטח אם מתחשבים בקהל התובעני אליו ה-27G2U פונה.

מאחור זמינים צמד חיבורי HDMI, DP, VGA, AUX ולא פחות מארבע כניסות USB 3.0, שיכולים להחליף הרבה מטעני קיר. החדשות הטובות שיש גם כניסת USB Type B, כך שבחיבור כבל תואם (שלא צורף במארז), מאפשר להפוך את המסך ל-HUB לכל דבר ולמעשה כל התקן שיוכנס למסך, ייחשב כאילו הוכנס ישירות למחשב. משתמשים בעלי התקנים חיצוניים כמו מצלמת סטרימינג, מיקרופון, אוזניות בחיבור USB וכדומה יעריכו מאוד את החיבוריות הגבוהה.

ה-27G2U גמיש: ניתן להגביה את המסך בכ-13 ס"מ, לסובב אותו על צירו בכ-30 מעלות לכל צד וגם להטות אותו כ-21 מעלות קדימה וכ-4 מעלות אחורה. ניתן גם לסובב את המסך לתצוגה אנכית מלאה ויש גם תקן תלייה VESA כמצופה, במידה ותרצו לקבע את המסך בקיר. בשימוש היום-יומי הגמישות עובדת היטב: זוג רגליים אימתניות היוצרות צורת V מייצבות את המסך בשולחן ובתנועת סיבוב על צירו, גוף המסך לא נע אלא רק יחידת התצוגה, שזזה בחופשיות אבל עם התנגדות מספקת שלא נותנת הרגשה של חומר רופף מדי.

עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
חיבור רב תכליתי המיועד לחיבור מגוון אביזרים אל מסך הטלוויזיה, בהם מצלמת סטילס, מצלמת וידיאו, נגן מוזיקה, כונן זיכרון נייד (דיסק און קי) ועוד. ל-USB שלוש גרסאות: USB 1.1 מהדור הראשון שכבר לא קיים בדגמים החדשים, USB 2.0 בעל קצב העברת נתונים המהיר מקודמו פי ארבעים ו-USB 3.0 המהיר שבשלושה.
רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply