חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
משחק מחשב משחק מחשב Borderlands 3
ז'אנר: תפקידים
ציון WiseBuy
8.9
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Borderlands 3

לירן עבדי | 16.10.2019
הטוב
  • היקום של Borderlands התרחב והמפות גדלו משמעותית
  • עלילה ארוכה ומורכבת
  • יותר סוגי נשקים, יותר סוגי אויבים
  • משחק רשת משופר עם קהילה ענקית
הרע
  • המשחקיות לא השתנתה מדי
  • סובל מבעיות טכניות
  • משימות בוס שעלולות להתיש
בשורה התחתונה
סדרת משחקי הפעולה עושה זאת בפעם השלישית וממשיכה להוכיח גם ב- Borderlands 3 שיש לה ביד כותר מנצח שלא זקוק ליותר מדי שינויים קיצוניים כדי להצליח. תאהבו או תשנאו את החזרתיות, המשחק ממשיך ליהנות מסטייל ששמור רק לו, מצליח להציע חוויה מהנה ומורכבת ועל המשחק ברשת אפשר רק להחמיא. יש לא מעט באגים וכמה משימות טרחניות כמעט גרמו לנו לאבד סבלנות – אבל אלו רגעים מינוריים בהתחשב בהתרשמות הכללית והמוצלחת שלנו: Borderlands 3 הוא משחק פעולה מצוין שאסור לפספס.
הקדמה
משחק היריות מגוף ראשון Borderlands 3 ממשיך את שני המשחקים הקודמים בסדרה המפורסמת, פותח על ידי Gearbox Software, הושק על ידי 2K Games ויצא לחנויות ב-13.9, לפלטפורמות Google Stadia, PlayStation 4, Xbox One ולמחשב האישי, שנבדק בסקירה זו.

עלילה

(30% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

המשחק נפתח בפנדורה, העולם שהיה מאז ומתמיד לב סדרת Borderlands. כ- Vault Hunters, השחקן שוב נכנס לעוד קונפליקטים סבוכים שצצו לאחר מותו של Handsome Jack, הנבל מהמשחק הקודם ונפילתו של תאגיד Hyperion. המחליפים שלו: זוג האחים טרוי וטיירין קאליפסו, שהקימו יחד את הכת הרצחנית Children of the Vault במטרה למצוא את האוצרות שטרם נמצאו בפנדורה. האחים הם כל מה שאפשר לצפות מנבלים קלאסיים של סדרת Borderlands: הם מעצבנים, צוחקים עלינו בתום רוב המשימות, מזלזלים בשחקן בכל דרך אפשרית ומלאים באופי ועלילות פנימיות שרק גורם לשחקן לרצות לנקום בהם כמה שיותר מהר, וכשהם מלווים אותנו לאורך כל הסיפור ליחיד, הגחלת נשמרת בוערת כך שהם תמיד ברקע, בעודנו ממתינים לעימות הגורלי מולם.


Borderlands 3: המשך מעולה


כיף לגלות שיש גם המון דמויות עבר שחוזרות בכותר השלישי ועוזרות לנו במשימות: המתנקש Zer0, Maya ה-Siren, Brick וגם Mordecai עם העוף הטורף החדש שלו תומכים בנו בזמן חילופי יריות ומספקים את הופעות האורח שכל מעריץ Borderlands יעריך מאוד. עוד סיפורים שמתגלים הם האנשים שמאחורי יצרניות הנשקים שכיכבו במשחקים: Maliwan, Atlas ו- Jakobs; השחקן נחשף ליריבויות הגלויות והסמויות, מה שמעניק המון נפח לנשקים שעטפו את המשחקיות המפורסמת ומאז ומתמיד היוו חלק בלתי נפרד מסדרת המשחקים. השחקן אפילו נחשף למערכת יחסית מפתיעה של Sir Hammerlock ולהופעת הכניסה המעולה של Tiny Tina – אבל ניתן למעריצים לגלות אותה בעצמם.

Borderlands 3: המשך מעולה


ארבע דמויות חדשות הצטרפו למשחק וניתנות לבחירה: Amara, Moze, Zane ו- FL4K, כשלכל אחד קטעי קול ייחודיים, שמשנים כמובן את סגנון דו-השיח מול הדמויות אותן נכיר במהלך הסיפור הראשי. אין כאן שינויים משמעותיים מבחינת העלילה הראשית או משימות המשנה, פרט לכמה עקיצות אופייניות לדמות ומשפטים שמתאימים לדיאלוגים השוטפים.

משחק ברשת

(20% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

אחד מסימני ההיכר המזוהים ביותר עם משחקי Borderlands היו עימותי ה-Co-Op, בהם עד 4 שחקנים לקחו חלק במשימות משותפת ויחד השיגו את מטרות הקבוצה. יש כאן בעיקר חדשות טובות וב- Borderlands 3 קיבלנו את כל מה שהיה חסר לנו במשחקים הקודמים: סימון יעד או מטרה שמוצגת במשותף לכולם, חלוקה יותר הוגנת של אוצרות ועוד כמה תכונות ממשקיות ששמחנו לקבל.

Borderlands 3: המשך מעולה


אחת מבעיות המשחק הקודם שטופלה וטוב שכך, הייתה הצטרפות של שחקנים חזקים או חלשים במיוחד לעימותים שרחוקים מאוד מהרמה שלהם, כך שנוצרו המון עימותים קלים או מאתגרים מדי. הפתרון: המשחק מאפשר למצוא עימותים בהתאם לרמה הנוכחית של השחקן, אם כי עדיין ישנה אופציה להצטרף למשחקים קלים או קשים יותר, אם תרצו להשיג נקודות ניסיון בזמן קצר או לעזור לחברים שמתקשים במשימה מסוימת וזקוקים לשחקן עוצמתי במיוחד שיקל על המשימה.


Borderlands 3: המשך מעולה

שחקנים ברשת לא קשה למצוא ואנחנו די בטוחים שזה אחד המשחקים שהכי קל היה לנו למצוא עמיתים בשר ודם להשלמת משימות. הקהילה הענקית, לצד ריבוי המשימות ואפשרויות פיתוח הדמות מאוד מעודדות את השחקן לצאת החוצה ולהמשיך לחקור את עולמות Borderlands – שעות רבות לאחר השלמת הקמפיין ליחיד. הבעיה שגם כאן, בדומה לקמפיין ליחיד, יש לא מעט באגים ועדיין זקוקים כמה תיקוני מערכת כדי לחדד את המשחקיות בפן הטכני ולהפוך את Borderlands 3 למשחק מצוין, גם ברשת.


משחקיות

(20% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

מפתחי המשחק במלכודת מסוכנת: המשחקיות של הכותרים הקודמים בסדרה הייתה מצוינת בשעתה וכמשחק שלישי נדרש חידוש של ממש כדי לגרום למעריצים לחזור לסיבוב נוסף בעולם המופרע של Borderlands. נתחיל מהסוף והחדשות הרעות (או הטובות, תלוי איזה שחקנים אתם) הן שהכל מרגיש קצת מאותו הדבר של הכותרים הקודמים בסדרה. זה לא דבר רע, אגב, אבל שחקנים מנוסים עלולים להשתעמם הרבה יותר מהר משחקנים שטרם התנסו באחד ממשחקי Borderlands. המשוואה עדיין עובדת מצוין: שיטוט אינסופי ברחבי העולמות, איסוף כמות מגוחכת של נשקים רנדומליים ותסריטים משעשעים שמלווים את המשימות ולא היו מביישים אף סיטקום. האם זה רע? ברור שלא. האם אפשר היה לחדש יותר? יכול להיות שכן.


Borderlands 3: המשך מעולה


לעיתים Borderlands 3 מרגיש כמו חבילת הרחבה מגושמת במיוחד שצוידה בשדרוג גרפי, לעיתים המשימות המשניות חזרתיות מדי והיינו שם רק כדי להשיג נקודות ניסיון ואפילו יכלנו להישבע שכבר ראינו את הסביבה הג'ונגלית ההיא במשחק הקודם – אבל אף פעם לא השתעממנו. בכותר החדש של Borderlands נותרו כל האלמנטים שהפכו אותה לסדרה מוצלחת כל כך: הופעות אורח של דמויות בתרבות הפופולרית, הרבה עקיצות שנינות למשחקים בולטים אחרים בתעשייה, משימות משנה הזויות ועולם ענק שכיף לחקור לא פחות מאשר להילחם בו. במילים אחרות, הנוסחה עדיין עובדת, גם אם הופעלה בפעם השלישית.

Borderlands 3: המשך מעולה


Borderlands 3: המשך מעולה


אז מה כן חדש? לצד אלמנטים מוכרים כמו חשמל, אש, קרח ועוד - אלמנט חדש הצטרף למשחק, אטומי, שיוצר נזק מתמשך וגורם ולאויבים להתפוצץ ולהשאיר קרינה סביבתית במותם. נוספה החלקה תוך כדי יריה, רקיעה בקרקע וגרימת נזק סביבתי - תכונה הגיעה מהמשחקון הקודם, Borderlands: The Pre-Sequel ויצרנית נשקים בשם COV (Children of the Vault) שהבריקה עם נשקים מצוידים בתחמושת בלתי מוגבלת – אך עדיין תצטרכו מדי פעם לצנן את הנשק. הפעם אנו גם יוצאים מגבולות העולם של פנדורה ומגלים עולמות נוספים ברחבי הגלקסיה, ענקיים ומרהיבים מאי פעם, ביניהם אנו מתניידים עם Sanctuary, שהספיקה להפוך לספינת חלל, בהמשך לאירועי Borderlands 2.

Borderlands 3: המשך מעולה

Borderlands 3: המשך מעולה


המנה העיקרית של המשחק היא ללא ספק הנשקים וכמו בכל כותר Borderlands שמכבד את עצמו, הם מגיעים כאן בכמויות לא הגיוניות. ארסנל הנשקים כה רחב ומשתנה שפשוט אי אפשר לעקוב אחרי סוג נשק כזה או אחר – ועד שחשבנו שכבר פגשנו נשק מסוים, גילינו שמשתמשים בו לצורה אחרת לגמרי, הוא כולל אלמנט קטלני אחר ואפילו משמש כרימון קופצני כשטוענים אותו מחדש. אם זה לא מספיק, הפעם התווסף למחצית הנשקים שימוש משני, כך שאקדח שיורה כדורים רגילים יידע גם לשגר טילים מתבייתים ורובה סער הופך למטול רימונים בעת הצורך.

Borderlands 3: המשך מעולה


עוברים לדמויות איתן נחצה את קו העלילה: אהבנו לשחק עם Amara, שמעדיפה עימותים קרובים ומהירים וגם FL4K התגלה כדמות מצוינת, לשחקנים שאוהבים לשסף אויבים בחיות הפרא שלנו שטיפחנו לאורך המשחק. את ארבעת הדמויות אפשר כמובן לשדרג בדמות עצי פיתוח רחבים ומשתנים, על ידי חיסול אויבים והשגת נקודות ניסיון. עוד הטבות לשיפור הדמות מגיעות בסוף המשחק, כאשר בתום העלילה אנו נחשפים לטבלת הנתונים שלנו ושיפור שלהם על ידי השלמת מטלות תוך-משחק, כמו גרימת נזק באמצעות רובי אש או חיסול 100 יצורי אזור מסוים, לדוגמה.

Borderlands 3: המשך מעולה


הבוסים הגדולים גם כאן ובערך בכל 40 דקות משחק פגשנו בדמות שחיסולה הסופי לא מסתיים בכמה כדורים בודדים. הם זוכים לכניסה ממותגת ומקורית במיוחד, נהנים ממכניקת קרב שדורשת למידה, חסינים לאלמנט מסוים ובדרך כלל הקרבות מתרחשים בזירה ממולכדת – תכונות שמוסיפות פן טקטי ללחימה. יש רגעים מתסכלים שחשוב לציין, כמו מכות נוקאאוט מוגזמות שגורמות לשחקן לאבד את כל חייו בבת אחת ובמקום שהמשחק יציע לנו לחסל אויב חלש ולחזור למשחק באמצעותו (Second Wind), שדה הקרב מורכב רק מהבוס הראשי, כך שכל נותר לנו הוא למות סופית בפעם המי-יודע-כמה ולחזור לעימות כשבריאותו של הבוס מלאה – וחוזר חלילה.

Borderlands 3: המשך מעולה

רמת הקושי מצוינת, מזכירה את העלייה ברמת הקושי בכותרים הקודמים וכמעט תמיד תתאים לרמת השחקן – כל עוד כמובן תעקבו אחרי הקמפיין ליחיד ותבחרו מדי פעם לקחת כמה משימות משנה כדי להשוות את העוצמה של השחקן ליריבים הבאים, בעימות המסוכן יותר. הקמפיין ליחיד אורכו בערך 30-40 שעות, תלוי ברמתכם כמובן, אם כי 1,200 השעות הרשומות שלנו ב-Steam במשחק Borderlands 2 יעידו על כך שכותרי הסדרה רחוקים מלהציע "רק" את שעות הקמפיין הראשי ומשחק הרשת צפויים לחמוד את רוב שעות הפנאי שלכם.

Borderlands 3: המשך מעולה


תופעת חבלי הלידה לא חסה על Borderlands 3 ויש המון בעיות טכניות במשחק שטרם נפתרו: מכונית שתקועה בין שני מכשולים ומאלצת לאתחל את המשימה, איסוף נשקים אגדיים בקלות יתרה שהתגלה כבאג, לאגים כבדים בעת פיצול מסך והיו אפילו משתמשים שדיווחו על אובדן שמירות במשחק. באגים במשחקים חדשים ומבוקשים הם לא עניין חדש בשמי הגיימינג, אבל חשוב לקחת בחשבון את העניין הטכני המעיק שעלול לגרום למפח נפש לא מבוטל שהשפיע גם עלינו בכמה משימות.

גרפיקה וסאונד

(30% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

סגנון הקומיקס המוכר של משחקי Borderlands מככב גם כאן, עם ליטושים הכרחיים כמובן, שיתאימו לתקופה הנוכחית. אין מה לדבר על ריאליזם או טכנולוגיית לכידת פנים; יש כאן גמדים רצחניים, מפלצות ענק ואויבים שמתחזקים כשמאבדים את ראשם. וזה עובד - הצבעוניות של Borderlands שיחקה תפקיד משני מכובד בסיפור שכולו הומור צעקני וגרוטסקי, כך שתפאורה לעגנית שתתמוך בה נדרשת.


Borderlands 3: המשך מעולה


כיאה למשחק שמקדש נשקים מכל הסוגים והמינים, Borderlands 3 התעלה על המסורת שיצר וממש מצליח להציע עוד – מבלי להרגיש חזרתיות או תחושת מיחזור של אלמנטים שהשחקנים כבר ראו. מראה הנשקים השתנה כמעט כליל, כמובן פרט לכמה מודלים שעברו שיפורים גרפיים וגם באגף הסאונד כל צליל מובחן ומופרד, מטעינת תוף אקדח המגנום של Jakobs ועד לחימום היתר בנשקי COV שמאיימים להתפוצץ לנו בפנים.

Borderlands 3: המשך מעולה

Borderlands 3: המשך מעולה


האויבים מגיבים בהתאם: צעקות האימה, השעטה לעברנו, שובלי הרימונים האדומים שעפו לידנו ושריקות הכדורים שחבטו במגני פלדה – אין נושא גרפי או קולי שלא טופל ב- Borderlands 3 וההתייחסות לפרטים הקטנים מאוד מורגש, כמו זה למשל שאויב שחוסל על ידינו מרחוק מאומת בקול פצפוץ חלוש, כחיווי לכך ש"טיפלנו" בו.

מעוניין שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image