ראשית חשוב לזכור שמסך ה- G2590PX צויד בפאנל TN שאינו מיועד כלל לעבודות גרפיות מתקדמות ואינו יכול להחליף אף מסך IPS, הן ברמת הנאמנות למקור והן ברמת עושר הצבעים. אלא שלא על כך המסך של AOC נבחן, שצויד ביתרונות אחרים: זמן תגובה קצר של 1ms וקצב ריענון מצוין של 144Hz אמורים להפוך אותו על הנייר למסך מטבי עבור גיימרים. פונקציות גיימינג נוספות הם ה-Shadow Control, אפקט המאיר אזורים כהים מדי במסך מבלי להשפיע על שאר התמונה וכן Game Color, תכונה המאפשרת לתעדף צבעים בעוצמתם על פני אחרים.
התוצאות בשטח לא איחרו לבוא: קצב ריענון גבוה של 144Hz מספק תמונה חדה, מהירה ומדויקת יותר ממסכי ה-60Hz הסטנדרטיים וזה מורגש מאוד. במבחני ביצועים רואים את ההבדל הניכר באנימציה שנעה במהירות על המסך, כשתחת קצב פריימים נמוך יותר מקבלים "קטיעות", מעין מדרגות קלות-אך-מובחנות ביניהן הדמות זזה. כמובן שתחת קצב ריענון של 144Hz הדמות נעה על המסך באלגנטיות יותר, מה שמספק לעין האנושית אפקט של תמונה חלקה ונעימה יותר. קצת מאכזב שהרזולוציה המקסימלית היא 1080p בלבד, במיוחד בעידן שבו יותר ויותר משחקים תומכים ב-4K, כך שמסך ה- G2590PX עלול להפוך למיושן כבר בשנתיים הקרובות, מבחינת רזולוציה.
שיחקנו ב- Tom Clancy's The Division 2, כותר פעולה אשר אידיאלי עבור מסך גיימינג המציע זמן תגובה מהיר וקצב ריענון שיכול לשפר את ביצוענו בזמן חילופי יריות מהירים. החוויה אכן מצוינת: הפער בין המסך הנוכחי למסך ה-60Hz שהשתמשנו בו קודם לו הורגשו מאוד, מרמת האנימציה במעבר בין התפריטים, דרך השיטוט באתרים במפת וושינגטון שבמשחק ועד לקרבות היריות בפועל: הכל מגיב יותר מהר, חלק ומהנה פי כמה. גם עוד כמה שעות במשחק החדש RAGE 2 חושף את נקודת החוזק שלו: הצבעים העזים של הכותר נראים נהדר על פני תמונה חלקה ומאוד תורמים לאווירה לה התכוונו מפתחי המשחק. האם ה- G2590PXמעניק יתרון תחרותי מובהק בזמן משחק? כנראה שלא, אבל מי שכבר התמקצע במשחק כזה או אחר, אין ספק שביצועי הגיימינג שלו ייתמכו בעזרת המסך, שייתן את המענה הרצוי בהתאם ליכולות השחקן.
כמסך גיימינג, ה- G2590PX תומך ב-FreeSync, טכנולוגיית מניעת "קריעת מסך" מבית יצרנית הכרטיסים הגרפיים AMD, כך שיתרונו של המסך מתבטא ביכולתו להתאים את קצב הריענון לזה של כרטיס המסך ובכך למנוע קרטועים גרפיים הנובעים מאי-תאימות בין שני הרכיבים. לא הצלחנו למצוא מידע מהימן על G-SYNC, הטכנולוגיה המקבילה מבית Nvidia היריבה הגדולה, אך כבעליו הגאים של כרטיס המסך GeForce GTX 1070 Ti מבית Nvidia, לא סבלנו משום "קריעות מסך" או כל עיוות גרפי – הכל רץ חלק ונעים לעין. רק אל תשכחו לחבר את כבל ה-DP: שיטוט ברשת מגלה שכבל HDMI לא תומך בטכנולוגיית G-SYNC , בניגוד ל- FreeSync תומך בשני חיבורי הוידאו, גם DP וגם HDMI.
ועוד מילה על הבהירות: העוצמה המקסימלית עומדת על 400 cd/m² , נתון גבוה מהממוצע ומורגש מאוד. מיד בהתקנת המסך צמצמנו את הבהירות ורק ברמת 75 מתוך 100 המסך הרגיש לנו בהיר כמו מסך ה-IPS שהשתמשנו בו קודם לכן. כך שבהירות היא כנראה התכונה האחרונה שתחסר למשתמשים, גם למכורי התאורה הבוהקת שחייבים את המסך שלהם בהיר במיוחד.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.
ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.
ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה
בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.