סקירות מוצרים
מדריכי קנייה
חדשות הצרכנות
אוזניות
סמארטפונים
מסכי מחשב
מצלמות
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה לרכב Discovery 990
טווח מחירים: 400 - 600 ש"ח
יצרן: Discovery
רזולוציה: Full HD
עדשה: דו כיוונית
רזולוציית וידאו: 1920x1080 פיקסל
קצב פריימים: 30 fps
מסך: כולל מסך
גודל מסך: 3.0 אינטש
ציון WiseBuy
7.7
דירוג הגולשים
(3 מתוך 5)
השוואת מחירים
חוות דעת גולשים
סקירה מקצועית
מפרט המוצר
תמונות נוספות
מדריכי קנייה בקטגוריה
איך לבחור מצלמה לרכב
מצלמת דרך נועדה לתעד התרחשות חריגה במסלול הנסיעה, והיא מהווה עדות מהימנה בעת התדינות משפטית בנושאי תעבורה. מדריך WiseBuy יסייע לכם לבחור את מצלמת הדרך המתאימה למדריך המלא
חוות דעת גולשים
יעקב 01.05.18
David 05.08.18
yuri 05.10.18
הסקירות החדשות בקטגוריה
7.8
התקנה פשוטה, תפריט בעברית וחיישן GPS שלא תמיד עובד: מצלמת הרכב NextBase 4063 תצלם כמו כל מצלמה אחרת, ותיכשל בכל...
צחי הופמן | 06.02.2017
7.0
שתי מצלמות, זווית רחבה ואיכות נמוכה בלילה: ה-DS980 תצלם את פנים הרכב ומחוצה לו בו זמנית, רק תקוו שהתאונה לא תתרחש...

סקירת wisebuy - מצלמה לרכב Discovery 990

לירן עבדי | 04.12.2018
הטוב
  • התקנה מהירה וקלה
  • סידור מצוין של הסרטונים בכרטיס הזיכרון
  • הקלטה מחזורית, ניתן לחלק לזמנים שונים
  • בעלת מצלמה אחורית עם ביצועים מפתיעים
הרע
  • חיישן GPS מסורבל שסירב לעבוד
  • רמת פירוט נמוכה בצילומי לילה
  • יקר יחסית
בשורה התחתונה
מצלמת הרכב Discovery 990 עושה את מה שהיא אמורה ומתעדת היטב את מסלול הנסיעה ביום ובאור. נוחות ההתקנה והשימוש היו קלילות, איכות הסרטונים סיפקו אותנו ותכונות מתקדמות כמו "ניטור חניה" הקנו לו נקודות בונוס. מצד שני, על חיישן ה-GPS המסורבל קשה לסלוח, בטח בתג המחיר הנדרש עליו. מחירו הגבוה עלול להרתיע ובצדק – יש לו מתחרים ראויים לא פחות וכמעט בחצי מעלותו. נדמה שיתרונו הגדול הוא המצלמה הפנימית שהפתיעה לטובה, שלוודאי תהיה שימושית מאוד לנהגי מוניות או מורי נהיגה, למשל.
990
ההצעות הזולות ביותר למוצר זה
מחיר סופי: 523 ₪
מחיר סופי: 595 ₪
מחיר סופי: 595 ₪
הקדמה
ה-Discovery 990 היא מצלמת רכב דו כיוונית בעלת 2 מצלמות לצילום פנים וחוץ. המצלמה מסוגלת לתעד את הנסיעה ברזולוציה מקסימלית של 1080p ובזווית של 170 מעלות. עדשה נוספת מסוגלת לצלם את פנים הרכב, ברזולוציית 720p. עוד במצלמה: מסך בגודל 3 אינץ', אנטנת GPS המורכבת על תושב המצלמה, מיקרופון מובנה וסוללה בקיבולת 550mAh.

איכות הצילום

(60% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

רזולוציית הצילום מוצעת בכמה אפשרויות פופולריות, כשהנמוכה מתחילה ב-640x480p והגדולה ביותר היא 1440x1080p, בקצב צילום של 30 פריימים בשנייה ובזווית צילום של 170 מעלות שהייתה מצוינת – מספיק כדי שתסרוק את רוב השטח שהיה לפני המכונית שלנו.


איכות הסרטונים באור יום לא יוצאת מגדר הרגיל אבל גם לא גרועה במיוחד ואת החשוב ביותר, לוחית רישוי של המכונית שלפנינו – הצלחנו לזהות בבירור. מכוניות שהיו במרחק של יותר מ-5 מטר מרכבנו כבר לא הצלחנו לזהות, בעיקר בגלל רמת פירוט בינונית מאוד. למרבה ההפתעה, המצלמה הפנימית לא רעה בכלל: מזהים את פני הנוסעים בבירור, קולם נשמע בעוצמה מיטבית וצלולה ורק הנטייה הקשה לגוונים כחולים הפריעו לנו במעט.



בצילומי הערב גם כן לא התאכזבנו: רמת החדות לא צנחה מדי ולמרות אפקט הגירעון הידוע, הצלחנו לזהות כל לוחית רישוי שהופיעה מול הרכב שלנו. ברור שבכביש פחות מואר התקשינו מאוד עד כדי זיהוי בלתי אפשרי, אבל ברוב המקרים פנסי המכונית האירו היטב את המכונית שלפנינו, כך שברגע האמת המצלמה הצליחה לספק את הסחורה.



באשר לסאונד: איכות השמע טובה למדי – רעשי הרקע שבחוץ מורגשים אבל לא דורסים את השיחות שהתבצעו במכונית, בטח לא כשהחלונות היו סגורים. מצלמת ה-990 מאפשרת גם לצלם תמונה בודדת ברזולוציה מקסימלית של 12 מגה פיקסל וכן מצוידת בזום דיגיטלי 4X אבל מטבעו, הוא נוטה בעיקר לפקסל את התמונה הקיימת מאשר להגדיל אותה ולהשאיר אותה מיטבית לצפייה, מה גם שלא מצאנו סיבה טובה לצלם תמונות בודדות כשהמצלמה מקפידה לתעד כל רגע ב-1080p.

נוחות השימוש

(40% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

לצד המצלמה, במארז קיבלנו מתקן התקנה, מדריכון, כבל נתונים MicroUSB ומטען רכב המתחבר לכניסת המצת. התקנת המצלמה מאוד פשוטה: מתקן הפלסטיק הוצמד לחלון הקדמי באמצעות מדבקת ווקום מובנית והמצלמה מוברגת במסילה למתקן עצמו. את החוט, שארוך מספיק, העברנו בהצלחה ובצורה סמויה עד לכניסת המצת. לזכות היבואנית ברקום ייאמר שלרוכשים דרכה תינתן התקנה חינם בסניפי מוטורולה. לצערנו אין במטען הנכנס למצת כניסת USB נוספת, בניגוד למטעני רכב אחרים שיצא לנו לסקור.


כמו ברוב מצלמות הרכב ההקלטה כאן מחזורית, כלומר כל סרטון חדש דורס את הסרטון הישן ביותר בכרטיס הזיכרון, כאשר ככל שהכרטיס בקיבולת גבוהה יותר, כך יישמרו סרטונים ישנים יותר. כרטיס זיכרון MicroSD נתמך בעד כ-32GB, שלטעמנו מדובר בנפח מספיק בעבור הצורך אותו ממלא – תיעוד אירועים או תאונות שנרצה לשמור מיידית. תהליך העברת הסרטונים למחשב קליל: פשוט שולפים את כרטיס הזיכרון ומעבירים למחשב. פורמט הצילום הוא MOV, הנקרא בהצלחה ברוב נגני המדיה.


הסרטונים מסודרים בכרטיס הזיכרון בצורה מאוד מסודרת: תאריך, שעה מדויקת ומס' הקלטה בסוף כל קובץ, כאשר בסוף שם הקובץ ניתנת אות אנגלית: A מייצגת את המצלמה שמתעדת קדימה ו-B את זו שמצלמת את פנים הרכב. בין כל הקלטה ישנה חפיפה של 2 שניות, כך שאין סיכוי לאבד שום שניה חשובה בין הקלטות שלא תועדה. את הסרטונים ניתן לחלק למקטעים של 3, 5 ו-10 דקות.

במצלמה קיימת אנטנת GPS לתיעוד מסלול הנסיעה ומהירות הרכב, המתחברת עם כבל חיצוני לעמדה. על הנייר זה אולי נשמע טוב, אבל בשטח ההפעלה מסורבלת להחריד. ראשית, כדי להפעיל את סרטוני המצלמה בתוספת תיעוד ה-GPS, יש להוריד אפליקציה חיצונית שמגיעה בסינית כברירת מחדל (אך ניתן לשנות לאנגלית). הבעיה החמורה יותר: בשום שלב לא הצלחנו להפעיל את חיישן המיקום, למרות שעקבנו בדיוק אחר כל ההוראות. כנראה שהיינו סולחים אילולא פגשנו במצלמות רכב אחרות שלא רק שלא דרשו אפליקציה חיצונית כדי לצפות בסרטונים מבוססי מיקום, אלא גם שלא תבעו התקנת כבל נוסף ובטח שעבדו כמצופה מיד בהתחלה. 


למשתמשים מוצג מסך TFT בגודל 3 אינץ' עם 6 כפתורים וברור מאוד על מה יש ללחוץ ומתי. היינו שמחים רק ללחיצה עם קצת יותר ביטחון ולא לחוות את ההרגשה הפלסטיקית הזולה שמזוהה עם מכשירים אחרים שמגיעים מסין. התפריט זמין גם בעברית אבל יש שגיאות עברית קלות כמו "SD נבקשך להכניס כרטיס", "היינחה רוטינ", "שניות30" ודומיו שלא הופכות את חווית המשתמש למושלמת.



בין התכונות השימושיות ניתן למנות את חיישן G, אשר אמור לזהות בלימות חזקות או חבטות באוטו ולמנוע אוטומטית את המחיקה העתידית של אותו מקטע צילום שהתרחש בזמן האירוע. תכונת "שומר מסך" גורמת למסך להיכבות לאחר 30 שניות, דקה או שתי דקות – עניין חשוב שמונע הסחת דעת מצד הנהג. ניתן גם להגדיר כיבוי אוטומטי בתוך 3, 5 או 10 דקות.


מצב "ניטור חנייה" היא עוד תכונה מעניינת: כאשר היא מופעלת, המצלמה תתעד כל תנועה אשר מתרחשת באוטו בזמן שהוא דומם. המטרה כמובן לתעד תאונות בהם הפוגע לא השאיר פרטים וכיוצא בזה. בזמן זה הסוללה הפנימית מתחזקת את המצלמה ולפי היצרנית, אמורה לגרום למצלמה לפעול לפחות לילה שלם. באותו עניין, סוללת 550mAh נמצאת במארז ולמרבה ההפתעה מצליחה להחזיק היטב בכוחות עצמה את המצלמה, בניגוד לכמה מצלמות רכב מתחרות שזקוקות לחיבור מטען הרכב באופן תמידי. לכאן או לכאן, לא ראינו בכך יתרון משמעותי היות וייעודה של המצלמה להיות תמיד בתוך רכב, אשר זמין למקור חשמל תמידי מן הסתם. כמובן העניין הבולט לטובה בנושא זה הוא השימוש בתכונת "ניטור חנייה", שהוזכר קודם לכן.


מילון מונחי מצלמות לרכב
הצג הכל