סקירת wisebuy - מצלמה לרכב Discovery 990
- התקנה מהירה וקלה
- סידור מצוין של הסרטונים בכרטיס הזיכרון
- הקלטה מחזורית, ניתן לחלק לזמנים שונים
- בעלת מצלמה אחורית עם ביצועים מפתיעים
- חיישן GPS מסורבל שסירב לעבוד
- רמת פירוט נמוכה בצילומי לילה
- יקר יחסית
איכות הצילום
(60% מהציון הסופי)רזולוציית הצילום מוצעת בכמה אפשרויות פופולריות, כשהנמוכה מתחילה ב-640x480p והגדולה ביותר היא 1440x1080p, בקצב צילום של 30 פריימים בשנייה ובזווית צילום של 170 מעלות שהייתה מצוינת – מספיק כדי שתסרוק את רוב השטח שהיה לפני המכונית שלנו.
נוחות השימוש
(40% מהציון הסופי)לצד המצלמה, במארז קיבלנו מתקן התקנה, מדריכון, כבל נתונים MicroUSB ומטען רכב המתחבר לכניסת המצת. התקנת המצלמה מאוד פשוטה: מתקן הפלסטיק הוצמד לחלון הקדמי באמצעות מדבקת ווקום מובנית והמצלמה מוברגת במסילה למתקן עצמו. את החוט, שארוך מספיק, העברנו בהצלחה ובצורה סמויה עד לכניסת המצת. לזכות היבואנית ברקום ייאמר שלרוכשים דרכה תינתן התקנה חינם בסניפי מוטורולה. לצערנו אין במטען הנכנס למצת כניסת USB נוספת, בניגוד למטעני רכב אחרים שיצא לנו לסקור.
כמו ברוב מצלמות הרכב ההקלטה כאן מחזורית, כלומר כל סרטון חדש דורס את הסרטון הישן ביותר בכרטיס הזיכרון, כאשר ככל שהכרטיס בקיבולת גבוהה יותר, כך יישמרו סרטונים ישנים יותר. כרטיס זיכרון MicroSD נתמך בעד כ-32GB, שלטעמנו מדובר בנפח מספיק בעבור הצורך אותו ממלא – תיעוד אירועים או תאונות שנרצה לשמור מיידית. תהליך העברת הסרטונים למחשב קליל: פשוט שולפים את כרטיס הזיכרון ומעבירים למחשב. פורמט הצילום הוא MOV, הנקרא בהצלחה ברוב נגני המדיה.
הסרטונים מסודרים בכרטיס הזיכרון בצורה מאוד מסודרת: תאריך, שעה מדויקת ומס' הקלטה בסוף כל קובץ, כאשר בסוף שם הקובץ ניתנת אות אנגלית: A מייצגת את המצלמה שמתעדת קדימה ו-B את זו שמצלמת את פנים הרכב. בין כל הקלטה ישנה חפיפה של 2 שניות, כך שאין סיכוי לאבד שום שניה חשובה בין הקלטות שלא תועדה. את הסרטונים ניתן לחלק למקטעים של 3, 5 ו-10 דקות.
במצלמה קיימת אנטנת GPS לתיעוד מסלול הנסיעה ומהירות הרכב, המתחברת עם כבל חיצוני לעמדה. על הנייר זה אולי נשמע טוב, אבל בשטח ההפעלה מסורבלת להחריד. ראשית, כדי להפעיל את סרטוני המצלמה בתוספת תיעוד ה-GPS, יש להוריד אפליקציה חיצונית שמגיעה בסינית כברירת מחדל (אך ניתן לשנות לאנגלית). הבעיה החמורה יותר: בשום שלב לא הצלחנו להפעיל את חיישן המיקום, למרות שעקבנו בדיוק אחר כל ההוראות. כנראה שהיינו סולחים אילולא פגשנו במצלמות רכב אחרות שלא רק שלא דרשו אפליקציה חיצונית כדי לצפות בסרטונים מבוססי מיקום, אלא גם שלא תבעו התקנת כבל נוסף ובטח שעבדו כמצופה מיד בהתחלה.
למשתמשים מוצג מסך TFT בגודל 3 אינץ' עם 6 כפתורים וברור מאוד על מה יש ללחוץ ומתי. היינו שמחים רק ללחיצה עם קצת יותר ביטחון ולא לחוות את ההרגשה הפלסטיקית הזולה שמזוהה עם מכשירים אחרים שמגיעים מסין. התפריט זמין גם בעברית אבל יש שגיאות עברית קלות כמו "SD נבקשך להכניס כרטיס", "היינחה רוטינ", "שניות30" ודומיו שלא הופכות את חווית המשתמש למושלמת.
בין התכונות השימושיות ניתן למנות את חיישן G, אשר אמור לזהות בלימות חזקות או חבטות באוטו ולמנוע אוטומטית את המחיקה העתידית של אותו מקטע צילום שהתרחש בזמן האירוע. תכונת "שומר מסך" גורמת למסך להיכבות לאחר 30 שניות, דקה או שתי דקות – עניין חשוב שמונע הסחת דעת מצד הנהג. ניתן גם להגדיר כיבוי אוטומטי בתוך 3, 5 או 10 דקות.
מצב "ניטור חנייה" היא עוד תכונה מעניינת: כאשר היא מופעלת, המצלמה תתעד כל תנועה אשר מתרחשת באוטו בזמן שהוא דומם. המטרה כמובן לתעד תאונות בהם הפוגע לא השאיר פרטים וכיוצא בזה. בזמן זה הסוללה הפנימית מתחזקת את המצלמה ולפי היצרנית, אמורה לגרום למצלמה לפעול לפחות לילה שלם. באותו עניין, סוללת 550mAh נמצאת במארז ולמרבה ההפתעה מצליחה להחזיק היטב בכוחות עצמה את המצלמה, בניגוד לכמה מצלמות רכב מתחרות שזקוקות לחיבור מטען הרכב באופן תמידי. לכאן או לכאן, לא ראינו בכך יתרון משמעותי היות וייעודה של המצלמה להיות תמיד בתוך רכב, אשר זמין למקור חשמל תמידי מן הסתם. כמובן העניין הבולט לטובה בנושא זה הוא השימוש בתכונת "ניטור חנייה", שהוזכר קודם לכן.