סקירת wisebuy - מצלמה לרכב ProVision ISR S2
- חיישני חניה ותנועה (G-Sensor)
- התקנה פשוטה ומהירה
- סט אביזרים רחב
- אפליקציה גנרית שנוטה לקרוס
- צילומי וידאו חלשים
מצלמת הרכב S2 מבית Provision-ISR מציעה הקלטה דו-ערוצית בו-זמנית, מארז אלומיניום ומסך IPS בגודל 3 אינץ'. צמד החיישנים במצלמות הקדמית והאחורית מקליטות ברזולוציה 1080p ב-30 פריימים בשנייה וכן היצרנית מבטיחה "ביצועי לילה טובים". עוד במצלמת הרכב: חיישן G-Sensor ותמיכה באחסון של עד 128GB באמצעות כרטיס MicroSD. המצלמה זמינה בצבע שחור.
איכות הצילום
(60% מהציון הסופי)נתחיל מכמה נתונים על הנייר: רזולוציית ההקלטות בעדשה הקדמית והאחורית זהות ומציעות תיעוד סרטונים ברזולוציה של 1920x1080 פיקסלים ב-30 פריימים בשנייה, הנשמרים בפורמט (MOV(H.264.
נוחות השימוש
(40% מהציון הסופי)פותחים בהתקנת המצלמה הראשית בשמשה הקדמית ואין כאן הליך שונה מכל מצלמת רכב אחר שהתקנתם בעבר. תושבת פלסטיק מתחברת פיזית אל גג המצלמה במסילה ייעודית ומעל מצמידים מדבקת 3M שקיבלנו במארז. הצד השני של המדבקה יודבק אל השמשה – ומצורף במארז גם פלסטיק מלבני שקוף שיכול לחצוץ בין השמשה למדבקה, אם לא תרצו להשאיר סימנים או לוודא הדבקה בטוחה ונקייה יותר. התהליך דומה בהדבקת המצלמה האחורית. בקופסה קיבלנו לא מעט אביזרים משלימים, ביניהם ריחן עץ, תושבת מגנטית ומדבקות 3M תואמות לצורת התושבת.
עוברים לענייני חיווט: במארז קיבלנו מטען רכב הנכנס למצת כמקובל, בסופו יציאת USB כך שתוכלו להטעין גם את הסמארטפון שלכם במקביל. הכבל ארוך מאוד, כזה שמאפשר להעביר אותו מתחת לשטיח שבמושב שליד הנהג, דרך המסילה – ועדיין להישאר עם עוד המון כבל ספייר, לפחות במקרה שלנו, כשהתקנו את המצלמה בקיה ספורטאז'. במארז גם מקל פלסטיק שעוזר לתחוב את הכבל אל מסילת הגומי. חיווט המצלמה האחורית טיפה יותר מתאגר וממושך, אבל אם תשקיעו בהסתרה נאה ויסודית, תקבלו כבלים שמציצים מעט מאוד ממסילת הגומי.
בהתקנה הראשונית של צמד המצלמות אין מה להגדיר יותר מדי; הרזולוציה הנבחרת היא הגבוהה ביותר בברירת המחדל, התאריך והזמן כבר נקבעו מראש ותאמו למציאות ורק את כרטיס הזיכרון נדרשנו לפרמט. מעל המצלמה יציאת ה-USB-C עבור חיבור הכבל המספק את החשמל מהמצת ולצידו יציאת 3.5 מ"מ לחיבור המצלמה האחורית שתתעד את הנעשה בגב הרכב במקביל. במצלמה הקדמית שולב מסך IPS צבעוני בגודל 3 אינץ' המוצג על פני 640X320 פיקסלים ותפעולו מתבצע באמצעות כמה מקשים ייעודיים שלצידם אייקון המסמל את תכליתם – אבל תשכחו לנסות לזהות משהו בחושך.
במסך יש את כל מה שכבר ראינו בכמה וכמה מצלמות רכב: שינויי הגדרות בסיסיות כמו קביעת שפת התפריט וביניהם עברית, שינוי תאריך ושעה, צמצום בהירות המסך וביטול הצפצוף המעצבן בעת כל הקלקה. בתפריט הגדרות הוידאו ניתן לשנות את הרזולוציה, להוסיף חותמת תאריך ושעה שמאוד נדרשות, להפיל את חיישני הרעד ומשגוח החניה, להפעיל HDR (שבברירת המחדל פועל ולא נדע למה שתעדיפו לכבות) ואפשר גם לקבוע את ההקלטה המחזורית, בין דקה, 3 או 5 דקות.
באגף התכונות המיוחדות תמצאו חיישן רעידה שגם מוכר יותר כ-G-Sensor, חיישן רגישות המזהה תנועות מהירות כמו התנגשות או האצה/האטה פתאומית, שגורמים למצלמה להגן על קבצי ההקלטה האחרונים מפני מחיקה. עוד מאפיין מוכר בקטגוריה: חיישן חניה שכאן מכונה "גלאי תנועה". בתיאוריה, המצלמה תקליט אוטומטית כל תנועה הנעשית לפניה כשהרכב חונה ודומם. הדבר דורש מן הסתם חיווט של המצלמה לתיבת הפיוזים כדי שהיא תמשיך לעבוד בזמן שהרכב אינו מונע. ראוי לציין שבקופסת המוצר מספקים את הכבלים הרלוונטיים - שלא בדומה לכל מצלמת דרך שבדקנו.
יש גם אפליקציה נתמכת בנמצא, הנקראת roadcam שנראית ומרגישה גנרית למדי, מאלה שמעניקות שירות לעשרות מצלמות רכב מבית יצרניות שונות. זה לא אומר שהתכונות לא עובדות ברוב הזמן, כמו צפייה בזמן אמת על המתרחש, וקביעת הגדרות כמו שינוי רזולוציית הוידאו או הפעלת ניטור חניה. ציינו "רוב הזמן"? זה כי האפליקציה נוטה לקרוס מעת לעת ואחרי 3-4 נפילות תוכנה פתאומיות, העדפנו להחזיר את השליטה לתפריט המצלמה האחורית.
את כרטיס הזיכרון הכנסנו למחשב וגילינו שה-S2 מסדר את הסרטונים כרונולוגית כמקובל, עם חלוקה נוספת לתיקיית מצלמה אחורית ותיקיית מצלמה קדמית. האחסון המקסימלי הנתמך כאן הוא עד 128GB, באמצעות כרטיס זיכרון MicroSD. סרטון בן 3 דקות שוקל סביבות 280MB, מה שמשאיר מספיק מקום לאחסון סרטונים בני כמה ימים טובים אם לא שבועות, תלוי מן הסתם כמה אתם נוהגים ברציפות מדי יום. במילים אחרות, לא צריך להזדרז לחלוץ את סרטוני החירום לפי שאלו יידרסו על ידי חדשים.