חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
פלייסטיישן - משחקים PS4 Injustice 2
קונסולה: PS4
סוג: פעולה
ציון WiseBuy
9.3
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)

סקירת wisebuy - פלייסטיישן - משחקים PS4 Injustice 2

לירן עבדי | 02.08.2017
הטוב
  • סיפור שיספק את המעריצים
  • מנגנון לחימה מתקדם ומהנה
  • מגוון שיפורים ושדרוגים לדמויות
  • משחק רשת עשיר בתוכן
הרע
  • קטעי עלילה קלישאתיים שעלולים להימאס
  • גיבורי העל המפורסמים מוצגים בגרסה פחות מוכרת
בשורה התחתונה
המשחק Injustice 2 הוא כל מה שאפשר לבקש ממשחק מכות קלאסי: דמויות רבות לבחירה הנשענות על גיבורי הקומיקס הקלאסיים שכולם אוהבים, בלב סיפור מסקרן עטוף קטעים סינמטיים מרהיבים ומנגנון לחימה מתוחכם שיספק שעות רבות של הנאה. גם אם אינכם אוהדי ז'אנר משחקי המכות, תנו ל-2 Injustice סיכוי ואולי תופתעו לגלות עד כמה הוא פנטסטי. מומלץ בחום.
Injustice 2
ההצעות הזולות ביותר למוצר זה
מחיר סופי: 80 ₪
מחיר סופי: 98 ₪
מחיר סופי: 99 ₪
הקדמה
משחק הלחימה Injustice 2 פותח על ידי NetherRealm Studios ושוחרר על ידי Warner Bros. במאי 2017 לפלטפורמות Xbox One, PlayStation 4 וכן הושק בגרסת סלולר לאנדרואיד ול-iOS. הכותר ממשיך את קודמו בעל שם דומה, הן עלילתית והן במנגנון הלחימה ואף מוסיף במשחק זה תכונות נוספות כמו שדרוג דמויות בכלי לחימה מתקדמים, פרטי לבוש ואפיון דמויות בהתאמה אישית עשירה יותר.

עלילה

(40% מהציון הסופי)
9 מתוך 10
למשחק מוצע קמפיין ליחיד המגולל בקצרה את עלילות המשחק הקודם. הפעם גיבורינו נדרשים לסכל את מזימתם של חבורת נבלים הנכללים בקבוצת The Society, בראשות ברייניאק, האנטגוניסט הראשי ודמות מוכרת ביקום DC, לשלוט על כדור הארץ.

במהלך הסיפור נרקמות בריתות בלתי צפויות, מתרחשות בגידות מפתיעות וכשהכל מתובל בעולם הקומיקס של אחת המפיצות הפופולריות בעולם, השחקן נהנה מחגיגת גיבורי-על מהנה, מורכבת ופקחית, גם אם אינו אוהד קומיקס מושבע.

Injustice 2: כל מה שאפשר לבקש

גיבורי על מוכרים ופחות קופצים לביקור בעלילה, חלק לתפקידי מפתח והאחרים לרגעים משניים שתומכים בעלילה אך לא באמת מקדמים אותה. באטמן וסופרמן הם הבולטים בסיפור כמובן, אך המון הופעות אורח מלהיבות של וונדרוומן, Green Arrow, הארלי קווין, קאטוומן, סייבורג, אקווהמן וטובים אחרים מגיחים לסצנות נפלאות שמאפשרות לשחקן להיכנס לנעליהם ולהילחם על גורל כדור הארץ. מהצד השני חיכו לנו המון יריבים ראויים ובלתי נשכחים, ביניהם Gorilla Grodd, Reverse-Flash, ביין, Poison Ivy, Deadshot ועוד.

בעלילה שולבו כמה גיבורים פחות מוכרים כמו Cheetah, Blue Beetle, Atrocitus ו- Swamp Thing, וזו בדיוק הנקודה בה מרגיש כאילו DC ביקשו לצרף כמה שיותר דמויות בסיפור המרכזי, על חשבון סיפור מאורגן היטב. למרבה המזל מדובר בחיסרון היחיד של העלילה; הסיפור אמנם שופע בדמויות, אך מאחורי רובן מוצג סיפור צולע שרק מנסה לתרץ את הופעתן הצנועה במסגרת האירועים המרכזיים והתוצאה היא בעיקר ניפוח עלילה שלא לצורך.

חובבי הקומיקס לא ימצאו בכך פגם מן הסתם אך שחקנים שמחפשים עלילה נטולת קטעים מטרחנים יזכו כאן לכמה רגעים משעממים ו"רעש" עלילתי שבהחלט לא היה נחוץ.

גרפיקה וסאונד

(25% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10
כנראה בשל ענייני זכויות יוצרים, דמויות המשחק מעט שונות מגרסתן הפופולרית שהופיעו באקרנים ובדפי הקומיקס. ב- Injustice 2סופרמן עוטה על עצמו מעין מסיכה עתידנית, בטמן מצויד בחליפה משוריינת, וונדרוומן לא דומה במיוחד לגל גדות ואפילו הג'וקר לא מזכיר שום גרסה שנראתה במסך הגדול לאחרונה.

זה לא הופך את הופעתן לפחות מושקעת ורמת הפירוט והדגש בהצגת המרכיבים הקטנים ביותר יוצאת מן הכלל. נדמה כי מעצבי הדמויות עבדו שעות נוספות כדי לא לגרום למעריצי חברת הקומיקס הפופולרית להתאכזב ולתוצאה הסופית מגיעות רק מחמאות – כיף להיבלע ליקום DC, לאנימציות החלקות ולאווירת "הטובים נגד הרעים" במלחמה על כדור הארץ.

Injustice 2: כל מה שאפשר לבקש

הסביבות בהן נלחמנו דינמיות, מרתקות ומלאות חיים. לא משנה באיזה אזור ניסינו להביס את היריב, הסביבה הקפידה לנוע מסביבנו, כאילו הקרב שמתנהל במרכזה מהווה אירוע בר חלוף. חפצים רבים הפזורים באזורי הקרב לקחו חלק פעיל והפכו לכלי עזר, בין אם זו ניידת משטרה שבקפיצה ממנה התחמקנו מהלייזר של סופרמן ובין אם מדובר בכדור אנרגיה שנתלש מהתקרה ושוגר אל וונדרוומן בבעיטה אווירית.

קטעי הסאונד לא נופלים באיכותם ועומדים ברף הגבוה שהציבו ביצועי הגרפיקה – כיף לשמוע דיבובים מקצועיים שעומדים מאחורי דמויות כל כך מוכרות. הטקסטים מעט קלישאתיים אבל לא ציפינו לתהיות יקומיות ממשחק לחימה קליל. בכל הנוגע לשאר צלילים שגרתיים ואפקטים קוליים שחולפים ליד האוזן, אגרוף הצליח להישמע כמו חבטה מסחררת והטחת היריב ברצפה מדומה לביקוע הקרקע תחתיו. כשכל רחשי הרקע משתלבים לכדי מערכה אחת – מקבלים קרב בין גיבורי על שלא יבייש שום סצנה הוליוודית.

גם ביצועי המערכת מצוינים וזמני טעינה אפסיים מציבים את השחקן תמיד בלב האירועים. תודות לקטעי מעבר שהשאירו אותנו מרותקים למסך בין קרב למשנהו, הטעינה לשלב הבא מתבצעת תוך כדי צפייה ובכך נחסכו מאתנו רגעים קטנים שקוטעים את רצף המשחק ומשאירים את השחקן שבוי בפני משחק שלעולם לא נח.

משחקיות

(20% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10
מנגנון הלחימה קליל ודומה לרוב משחקי הארקייד - בסיס המכניקה מוצג מיד בתחילת המשחק, בסדרת קרבות שמתארת את רוב סוגי המכות, השילובים ושאר הטכניקות המיוחדות שיבדילו בין ניצחון לתבוסה.

אין רגע דל במהלך העימותים: ניתן לנצל את הסביבה לטובת הדמות, מזריקת מחשב בוער על היריב ועד להטחתו באנדרטת טבע סמוכה. כשהמזל לא עמד לצדנו, הפעלנו את אופציית Clash, משחקון הימור על ביצועי הדמות בהמשך המשחק. כשהדמות שלנו ספגה מספיק פגיעות, נפתחה לנו האופציה להפעיל את ה- Super Moveשלה; מכה סינמטית ועוצמתית שיכולה בקלות להכריע את הקרב לטובתנו. מורכבות הקרב עלולה להיראות עמוסה אך נשמתו של המשחק טמונה בכך – יכולתו לייחד כל קרב ולהפוך אותו לגדול מהחיים, תודות למנגנון משחק שלא מפסיק להפתיע ובזכות אפקטים מדהימים שתומכים במשחקיות המהנה הזו.

Injustice 2: כל מה שאפשר לבקש

כמיטב משחקי המכות, גם Injustice 2 מציע שילובי מכות (Combo) מרהיבים, המנצלים כל אלמנט בשדה הקרב. מה שמתחיל כאגרוף פשוט יכול להסתיים בסדרת מהלכים מתקדמת שניצלה את כל האמצעים שעמדו לרשותנו; העפת האויב לאוויר, ניצול של הסביבה בעודו נוחת והפעלת Super Move מיד בנחיתה. רצף שכזה עלול לקחת לשחקן המתחיל כמה שעות תרגול בכדי לשלוט בו אך תחושת הסיפוק בסוף מהלך שכזה פשוט מרגשת וגורמת לשחקן לחפש שילובים נוספים אצל דמויות אחרות.

המשחק מציע כמה רמות קושי והפער ביניהם מצוין: אין רמה שהייתה לנו קלה או קשה מדי ולאחר כמה שעות משחק בהחלט מורגשת עקומת למידה שהרשתה לנו להגביר את רמת הקושי ולקבל אתגר של ממש. ההבדלים בין רמות הקושי של האינטליגנציה המלאכותית מתבטאים בעיקר בשימוש נבון של טכניקות לחימה מתקדמות וניצול חכם של הסביבה העומדת לרשות האויב, אך העניין לא מורגש מדי ולרגע אין תחושה שהיריב הממוחשב מאפשרת לשחקן האנושי לבצע כל תרגיל העולה על רוחו – תמיד יש התנגדות, גם אם מינימלית. עדיין מעיכת כפתורים תעזור ברמת החלשות אך מרמת הקושי הבינונית ומעלה, נדרשת הבנה מלאה של טכניקת הקרב כדי לנצח את היריב.

כשסיימנו את הקמפיין ליחיד נחשפנו לעולם התוכן העשיר שהציע 2 Injustice. כמות בלתי נדלית של אביזרים, כלי לחימה, תלבושות ושיפורי דמות עומדות לרשות השחקנים, אשר מושגים בעיקר בשיטוט בקמפיין ליחיד והשלמת משימות משנה כמו ניצחון יריב באמצעות Super Move כמכה אחרונה, השלמת רצף אינטרקציות עם הסביבה ועוד. לצד האביזרים, צברנו נקודות ניסיון (XP) עבור הדמויות איתן נלחמנו, ששיפרו את יכולותיהן בקרב וקיבלנו גישה לאביזרים מתקדמים ששדרגו את כוחותיהם בשטח- החל מצמד אקדחים חדש להארלי קווין, דרך העצמת האגרופים של באטמן ועד שיפור הקלשון של אקווהמן בשיניים מחודדות יותר.

מצב משחק שאהבנו במיוחד הוא ה-Multiverse, המכיל מעין משימות משנה בהן השחקן צריך לנצח סדרת גיבורים בעולמות מקבילים לשלנו הניתנים לאיתור באמצעות סורק ה- Brother Eye. מדובר במשימות זמניות ומאתגרות אך מתגמלות מאוד – לשחקן שצולח עוד עולם רווי אויבים מובטחת למשל תלבושת נדירה לאחד מגיבורי העל או שדרוג נדיר במיוחד. שילוב האויבים המקורי, לצד התגמולים הבלתי מוגבלים וכמות העולמות שמשתנה ללא הרף הפכה את ה- Multiverse לסגנון המשחק האהוב עלינו, אשר טמן בחובו הרפתקאות שתמיד היה כיף לחקור.

משחק מרובה משתתפים

(15% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

לצד המשחקיות העשירה ליחיד, 2 Injustice מציע גם אתגרים לחובבי האתגרים מול שחקנים בשר ודם. קיימים מצבי משחק פופולריים כמו אחד על אחד, קרבות ידידות שלא משפיעים על הסטטיסטיקות וגם מצב מהנה במיוחד בשם Guild, המאפשר לשחקן להצטרף לקבוצת לוחמים בסגנון משחק שמזכיר את Multiverse אשר מוצע במשחק ליחיד. האתגר די דומה אלא שהפעם יש משמעות לכוחה של קהילה וניתן להשלים במשימות רק באמצעות מאמץ קבוצתי.


כמו רוב המשחקים, אם לא כולם, חיי המדף של משחק תלויים בקהילה המזינה אותו. המשחק 2 Injustice אמנם הושק לא מזמן ואין זו חוכמה להתפאר בכך, אך נכון לכתיבת שורות אלו למשחק יש קהילת שחקנים אדירה המקימה אגודות חדשות מדי יום – יתרון משמעותי לאלו שמיצו את הקמפיין ליחיד ומעוניינים להצטרף לקבוצת שחקנים החולקת הערצה לגיבורי העל של DC.


Injustice 2: כל מה שאפשר לבקש


באשר לפן הטכני, לא נתקלנו בשום קשיים: קל למצוא משחקים ברשת וההתחברות אליהן מידית – תוך שניות בודדות מרגע מציאת המשחק החל הקרב להיטען. לאגים קטנטנים הופיעו בכמה רגעים בודדים כך שלא התייחסנו לכך וכמובן ששום ניתוק פתאומי בעת הקרב לא התרחש.

מעוניין שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image