חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Panasonic Lumix DMC TZ7 / DMC ZS3 פנסוניק
מותג: Panasonic
סוג מצלמה: קומפקטית
רזולוציה: 10.1 מגה פיקסל
זום אופטי: 12
גודל חיישן: 1/2.33 אינטש
סוג סוללה: Li-Ion
מייצב תמונה: כולל
סוג פוקוס: אוטומטי בלבד
ציון WiseBuy
8.3
דירוג הגולשים
(4 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
ניר 11.12.10
רונן 15.06.10
מלכי 03.04.10
תום 24.02.10
יוסי 20.02.10
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Panasonic Lumix DMC TZ7 / DMC ZS3 פנסוניק

הטוב
  • עדשת זום גדולה בגוף קומפקטי
  • זווית רחבה 25 מ"מ
  • איכות תמונה טובה באור יום
  • צילום וידיאו איכותי וחסכוני ב-HD
  • נוחות תפעול טובה מאוד
  • מסך איכותי וגדול
הרע
  • ביצועי ISO גבוה פושרים
  • אין מצבי צילום ידניים
  • ביצועי פלאש מאכזבים
  • מסך דוהה באור שמש
בשורה התחתונה

Panasonic DMC-TZ7 היא מצלמה נוחה מאוד לתפעול ועם עדשה נדיבה בגוף קטן יחסית, מה שעושה אותה נוחה מאוד לנשיאה בטיולים ומסעות. איכות התמונה והוידיאו שלה טובות בסך הכל אבל לא מושלמות, בעיקר בעניין החדות וביצועי ה-ISO הגבוה. למי שמחפשים מצלמה אוטומטית ונוחה שמפיקה תמונות טובות בדרך כלל ווידיאו בהפרדה גבוהה, DMC-TZ7 היא בחירה ראויה.

הקדמה

אחרי ה-TZ5, מצלמת הסופר-זום הקודמת של פנסוניק שהפתיעה עם גוף קומפקטי מהמקובל וזכתה לפופולאריות רבה, ממשיכה פנסוניק עם הדגם החדש והמשופר - DMC-TZ7. הדגם החדש מתהדר בעדשת זום גדולה יותר (12 במקום 10), פונקציות חדשות ובעיקר צילום וידיאו ב-HD.

 DMC-TZ7
של פנסוניק מצטרפת לשוק הולך וגדל של מצלמות מסוגה, שמציעות זום נכבד בגוף קומפקטי ומיועדות לחובבי צילום ולטיולים בהן שיקולי המקום ונוחות הנשיאה מכריעים. זו מצלמה בעיצוב המסורתי של סדרת הקומפקטיות LUMIX של פנסוניק, עיצוב סטנדרטי אך נאה שלא מחדש הרבה.

המפרט הטכני כולל חיישן CCD בגודל 1/2.33  אינטש וברזולוציית 10.1 מגה פיקסל, עדשת זום X12 בטווח של 25-300 מ"מ עם מייצב תמונה אופטי, צילום וידיאו ברזולוציית 1280X720, טווח רגישות של 100-6400, זיהוי פנים, מסך בגודל 3 אינטש ויציאת Mini-HDMI.

Panasonic Lumix DMC-TZ7
פועלת על סוללת ליתיום-יון ייעודים ומאחסנת את התמונות והסרטונים על כרטיסי SD/SDHC.

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.

איכות צילום

(35% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

Panasonic DMC-TZ7 מציעה מספר מצבי צילום בגלגלת המצבים שלה, כולם אוטומטיים - אין מצבים ידניים כלשהם. תוכלו לבחור בין מצב אוטומטי, iAuto שכולל גם זיהוי סצנות ופנים, סצנות צילום, 2 מצבים מותאמים אישית ומצב Clipboard שמצלם ברזולוציה נמוכה המיועדת להצגה על המסך בלבד (כמו למשלוח מייל, העלאה לרשתות חברתיות וכדומה).

באור יום מספקת המצלמה איכות תמונה טובה מאוד. הצבעים חיים ויפים, החשיפות נכונות ברובן (פעמים מעטות בלבד הבחנו באזורים שרופים בתמונה), ובמבט כללי התמונות חדות. שמחנו לראות שאיכות האופטיקה של העדשה טובה למדי, ותופעות של טשטוש בקצוות התמונה או הילות סגולות כמעט ואינם מופיעים בתמונות. בקרופ 100% קל להבחין שהתמונות מעט רכות ולא לגמרי חדות, ולמרבה הצער אין אפשרות לשנות את החידוד במצלמה.

בעוד שבערכי ה-ISO הבסיסיים התמונות פחות או יותר נקיות מרעש, הרי שהוא מתחיל להיות ניכר כבר ב-ISO 400 וגם הצבעים מעט פחות רוויים. מכאן והלאה הרעש הדיגיטלי מתגבר ואיתו סימני מריחות ואיבוד פרטים בגלל מנגנון הסרת הרעשים, אך יש לציין שהמראה הכללי של התמונה נשאר טוב ובהדפסות קטנות
(10
X15 ס"מ) תוכלו להשיג תוצאות שמישות גם ב-ISO 800 ואפילו 1600 בשעת הדחק. טווח ה-ISO הרגיל מסתיים ב-1600, אבל תוכלו לבחור בסצנת צילום בשם High Sens שמאפשרת הקפצת ISO לעד 6400. איכות התמונה מתאימה לתיעוד דחוף בלבד.

ביצועי הפלאש מאכזבים למדי. הוא אינו מצליח להאיר כראוי גם סצנות פשוטות למדי, ובעוד שהאובייקט פחות או יותר מואר, סביבתו נותרת חשוכה. גם כשניסינו להשתמש בו כפלאש מילוי באום יום הוא אכזב והותיר את פני המצולם כהות מדי.

מייצב התמונה האופטי שמכונה כאן Mega OIS אפקטיבי מאוד ומצליח להפיק תמונות חדות וללא טשטוש גם במהירות תריס נמוכה של 1/8, גם כשהזום פתוח למלוא ארכו.

עדשת הזום נדיבה מאוד, ונותנת טווח שימושי ורחב. היא מעניק זווית רחבה במיוחד של 25 מ"מ, המאפשרת לתפוס תמונות רחבות גם בתוך הבית, לצד רמת הגדלה מצוינת של X12. העדשה נעה במהירות טובה ואפשר גם להכניס או להוציא אותה בתנועות קצרות כדי לדייק בבחירת אורך המוקד הרצוי.

Panasonic DMC-TZ7
עדשת הזום נדיבה מאוד, ונותנת טווח שימושי ורחב. היא מעניק זווית רחבה המאפשרת לתפוס תמונות רחבות גם בתוך הבית, לצד רמת הגדלה מצוינת של X12. העדשה נעה במהירות טובה ומאפשרת כוונון מדויק

מצב המקרו של המצלמה מרשים, ומצליח להתמקד ממרחק של 3 ס"מ מהעדשה ואף פחות. התמונות המתקבלות יפות ועשירות מאוד בפרטים.

פנסוניק DMC-TZ7 מתהדרת ב-27 סצנות צילום אוטומטיות, בהן כמה מפתיעות כמו אפקט צילום מגורען שמדמה צילום על פילם ישן בשחור לבן ומעניק תוצאות יצירתיות מאוד, או אפקט "חור מנעול" שמחשיך את קצוות התמונה ומעניק לה מראה מסתורי. מצב הפנורמה לעומת זאת מאכזב, ומלבד מתן העזרה הבסיסית בהצגת קצה התמונה הקודמת המצלמה נותרת אדישה ולא מסייעת בהלחמת התמונות לכדי תמנה פנורמית אחת.

מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

Panasonic DMC-TZ7 מאפשרת צילום וידיאו ברזולוציית HD (1280X720) בקצב של 30 פריימים בשנייה, והיא מהמצלמות הראשונות שמציעות את הקידוד האיכותי והחסכוני AVCHD Lite, שמאפשר להכפיל את משך הצילום על אותו נפח זיכרון. את קובצי הוידיאו שצילמנו היינו צריכים, משום מה, לחפש בנרות בתיקיות כרטיס הזיכרון, עד שמצאנו אותם באיזו תת-ספרייה נידחת.

איכות צילום הוידיאו טובה מאוד, עם פירוט טוב, צבעים חיים ויפים ואיכות שמע מצוינת בזכות ההקלטה הסטריאופונית. גם כאן היינו שמחים לחדות טובה יותר, כמו שמציעה ה-s90 של קנון, ולתנועה קצת חלקה יותר.

להפתעתנו הנעימה, הזום האופטי פעיל במצב צילום הוידיאו במלוא טווח העדשה - פונקציה שחסרה לנו במצלמות רבות - ומהירות התנועה שלו הואטה במתכוון כדי ליצור תנועת זום חלקה ונעימה לעין ולא קופצנית מדי.

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

נוחות שימוש

(30% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

כמו מרבית המצלמות מסוגה, שנאלצות לאכלס עדשת זום ארוכת-טווח בגוף קטן יחסית, Panasonic DMC-TZ7 היא מצלמה קומפקטית בגודל בינוני - לאמור, היא קטנה מספיק כדי להיכנס בנוחות לתיק צד קטן, אך בכיס המכנסיים היא תהיה מגושמת ותורגש היטב. עובייה 33 מ"מ ומשקלה נכבד - 206 גרם ללא הסוללה. בחזית המצלמה משמאל ישנה בליטה קטנה המשמשת כגריפ ומקלה על האחיזה.

Panasonic DMC-TZ7
זו מצלמה קומפקטית בגודל בינוני - היא קטנה מספיק כדי להיכנס בנוחות לתיק צד קטן, אך בכיס המכנסיים היא תהיה מגושמת ותורגש היטב. בחזית המצלמה משמאל ישנה בליטה קטנה המשמשת כגריפ ומקלה על האחיזה

המסך, בגודל 3 אינטש ועם 460 אלף פיקסלים, מספק איכות תמונה משובחת וצבעים יפהפיים, אך הוא מתקשה להתמודד עם שמש ישירה ודוהה באופן מורגש.

פריסת המקשים סטנדרטית למדי ונוחה לתפעול. בגב המצלמה נמצאים מקש הניווט, מקשי התפריט המהיר והתצוגה, מקש עגול ואדום המשמש להתחלה מיידית של צילום הוידיאו ובורר מצבים בין מצב צילום למצב צפייה. בראש המצלמה נמצאת גלגלת המצבים, ולצידה
הדק הצילום וסביבו חוגת הזום הנוחה שנעה בקלילות, ומתג הסטה להפעלה וכיבוי המצלמה.
Panasonic DMC-TZ7


המסך מספק איכות תמונה משובחת וצבעים יפהפיים, אך הוא מתקשה להתמודד עם שמש ישירה ודוהה באופן מורגש. פריסת המקשים סטנדרטית למדי ונוחה לתפעול, וכוללת בין היתר מקש המשמש להתחלה מיידית של צילום הוידיאו

תפריטי המצלמה, כרגיל במצלמות פנסוניק, מבוססי טקסט בפונט גדול וקריא והם פשוטים ללמידה ואינטואיטיביים מאוד. מלבד התפריט הראשי יש את Q. Menu, התפריט המקוצר שמציע גישה מהירה תוך כדי צילום לפרמטרים החשובים כמו איזון לובן, אזורי מיקוד, רגישות, יחס תמונה וכדומה.

בימין המצלמה, מאחורי דלת פלסטיק, נמצאים חיבורי ה-USB וה-Mini HDMI, ובתחתית המצלמה תמצאו את שקע ההברגה המתכתי לחצובה ואת הסוללה וחריץ לכרטיס הזיכרון מאחורי דלת עם נעילה.

ערכת המצלמה כוללת מטען ביתי, כבל USB, כבל AV, שרוך נשיאה, כרטיס SD בנפח 4GB, חוברות הדרכה בשפות שונות (כולל עברית) ודיסק עם תוכנת סנכרון וטיפול בתמונות.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

Panasonic DMC-TZ7 מופעלת ומוכנה לצילום במהירות של כ-3 שניות, ולוקח לה בין 2.5 ל-4 שניות כדי לקפל את העדשה ולכבות, תלוי באיזה מצב היה הזום.

מערכת המיקוד אמנם אמינה וטובה, אך מהירותה סבירה בלבד. בתנאים אידיאליים לוקח למצלמה כשנייה כדי להתמקד, ובתאורה מעט חלשה או כאשר הזום פתוח זמן המיקוד עלול להתמשך ל-2 שניות. בין תמונה לתמונה תאלצו לחכות כ-3 שניות לפחות, גם כשמצב ה-Auto Review כבוי, ובצילום עם פלאש זמן ההמתנה נוסק לכ-6 שניות.

צילום הרצף מאפשר מהירות בינונית של 1.5 תמונות בשנייה, כאשר תוכלו לבחור במצב הרגיל עם הגבלה ל-3 תמונות בלבד או במצב Unlimited שמאפשר צילום רצף ללא הגבלה, ככל שכרטיס הזיכרון יכול לשאת. בסצנות הצילום מצאנו סצנה שמכונה High Speed Burst שמאפשרת מהירות צילום רצף גבוהה בהרבה - כ-5 תמונות בשנייה, במחיר של ירידה ברזולוציית הצילום.

מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

Panasonic DMC-TZ7 מצוידת בסוללת ליתיום-יון ייעודית, שמספקת חי סוללה טובים למדי. הצלחנו לצלם איתה 500 תמונות ועוד כמה סרטונים באורך של כמה דקות כל אחד, עד שהסוללה נגמרה.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply