ל-Buds Pro יש פרופיל סאונד מאוזן וחסר יומרות. הוא לא בולט לטובה במיוחד ורק סגנונות ספציפיים מצליחים לחלץ מהן את כל הבאס שהן מסוגלות לייצר. ה-Buds Pro לא מספקות תחושה של מרחב ונפח כמו
ה-Buds Live של 2020, אך הן פיזית מתאימות להרבה יותר אוזניים בגלל העיצוב הסטנדרטי שלהן.
הווליום המקסימלי גבוה פי כמה ממה שהאדם הסביר יוכל לעמוד בו לאורך זמן והוא בהחלט לא נדרש כדי לחלץ מהאוזניות את המיטב שלהן, בין השאר בזכון מנגנון סינון הרעשים שעובד היטב, אך מסוגל לסנן תדרים נמוכים בלבד. בכך כל צלילי המקלדת, שקיות ורשרושים שונים נשמעים היטב ואף מוגברים על ידי המיקרופון הפנימי הפועל כחלק ממנגנון ביטול הרעשים. מצד שני, האטימה הפאסיבית שלהן גורמת לכל רעשי הפה, העקבים והנשימה, להישמע חזק באופן מוגזם, כך שלא נעים להשתמש בהן לאורך זמן. לטעמנו כל הרעיון סביב מנגנון סינון רעשים הוא לבודד מהסביבה ולספק שקט, גם אם המוזיקה לא פועלת. אך הסינון החלקי של רעשי הרקע, יחד עם הדגשת הרעשים הטבעיים של המשתמש, מייצרים תוצאה לא מוצלחת במיוחד.
צליל ב-360
אחד החידושים באוזניות היא התמיכה בצליל ב-360 מעלות. תכונה זו זמינה במכשירי סמסונג בלבד ועם ממשק מגרסת 3.1 ומעלה - שזה בעיקרון רק סדרת ה-S21,
שעובדת בזמן צפייה בווידאו בלבד, גורמת לפס הקול להישמע כאילו הוא בוקע מהטלפון עצמו. המשמעות היא שגם אם תסובבו את הראש, זה יישמע לכם כאילו הצליל מגיע מהמכשיר ולא מהאוזניות. הטכניקה הזו עובדת כל עוד הראש שלכם ישר ופונה ישירות למסך, אך אם תישענו לאחור, זיהוי התנועה יהיה שגוי. העקיבה אחר הראש פעילה בזמן צפייה בווידאו בלבד, גם אם תפעילו מוזיקה בדולבי אטמוס או ב-360 מ-Tidal הצליל הכיווני לא יופעל.
בפשטות, הטכנולוגיה נקראת HRTF או
Head related transfer function ובהינתן המידע הבא: מבנה האוזן, המרחק בין האוזניים וקוטר הראש, ניתן לחקות את האופן שבו האוזניים שומעות, ולעבד את הצליל כך שיישמע כאילו הוא מגיע פיזית מהמכשיר, לא מהאוזניות שמטבען, מקרינות קול מימין ומשמאל למשתמש, ולא ישירות מולו.
בהיעדר המידע, האפליקציה נשענת על מאגרי נתונים של סריקות HRTF ומכוונת למכנה המשותף, כדי לייצר את התוצאה הטובה ביותר, אך בסופו של דבר האפקט הזה יוצר מעין הד מיותר, כאילו אנחנו צופים בטלוויזיה בחדר ריק עם קירות חשופים. וזה לא היה כזה עניין אם סמסונג הייתה משקיעה עד הסוף ומאפשרת לסרוק את האוזניים דרך מצלמת המכשיר, כפי שהאפליקציה של קריאייטיב (כן, אלה מהסאונד בלאסטר) מאפשרת כבר שנתיים.
ולמרות כל זה, זו אפילו לא הבעיה המרכזית כאן, אלא הלייטנסי - הסאונד מגיב באיחור בולט לתנועת הראש. אז גם האשליה המינימלית ביותר של מרחב ומיקום, אינה רלוונטית. ניכר שסמסונג חדשה בטכנולוגיה הזאת שבשנתיים האחרונות זולגת מתעשיית האודיו המקצועי אל השוק הביתי ובעתיד הקרוב, נראה אולי שימוש לצליל מבוסס מיקום שלא מחייב שימוש בסמארטפון.
סמסונג השקיעה לא מעט כדי להוסיף את אפשרות עקיבת הראש לתוך הבאדס פרו - טכנולוגיה ניסיונית וצעירה בהיבט הזה, ובחרה לא להוסיף תמיכה בתקן הפופולרי AptX על כל סוגיו, או אפילו LDAC. איכות השמע לא עוברת את ה-16 ביט ב-44Khz כך שגם אם אתם שומעים קבצי FLAC, לא תקבלו את מלוא רוחב הפס הקיים במוזיקה עצמה.
תכונה אחרת מוצלחת בהרבה, היא דולבי אטמוס, שזמינה ברוב מכשירי הדגל של סמסונג מהשנים האחרונות. כאשר מופעלת מוזיקה בפורמט זה מ-Tidal, איכות הסאונד והחוויה עצמה משתפרים פלאים ומתקבלת תחושה של מרחב ומיקום. ניתן ממש לזהות היכן כלי הנגינה נמצאים סביבכם כך שהחוויה השתפרה פלאים.