ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, אפל, השיקה לפני קצת יותר משלוש שנים את שירות הזרמת המוסיקה העצמאי שלה, Apple Music, וזה הספיק לצבור לו עשרות מיליוני משתמשים משלמים מאז השקתו הראשונית. מלבד משתמשי האייפון, האייפד והמק, עבורם מגיע השירות מותקן מראש על גבי אפליקציית המוסיקה במכשיר או כחלק מאפליקציית iTunes במחשב, פיתחה והשיקה החברה את השירות גם עבור משתמשי אנדרואיד - כשמדובר היה באפליקציית אנדרואיד הראשונה איי פעם בפיתוחה של הענקית האמריקאית.
אלא שבשנתיים האחרונות החל להתעצמם לו שוק חדש, וזהו שוק הרמקולים החכמים. בזמן שעל שוק זה שלטה ועודה שולטת חברת אמזון עם סדרת מוצרי Amazon Echo, אלו לא תומכים בשירותי הזמרמת המוסיקה של אפל. וכעת, מודיעה אמזון באופן רשמי כי החל מה-17 בדצמבר, יום שני בעוד כשבועיים, שירותי Apple Music יהיו זמינים לכל משתמשי הרמקולים בסדרת אמזון אקו.
על מנת להתחיל ולבצע שימוש באפל מיוזיק באמצעות מוצרי הבית החכם של אמזון, ידרשו המשתמשים לגשת לאפליקציית Alexa ושם להתחבר עם חשבון ה-Apple ID שלהם ולאשר את השימוש בשירות. לאחר מכן, יוכלו הצרכנים פשוט לבקש מאלכסה לנגן עבורם שירים ישירות מאפל מיוזיק. כך, מצטרף Apple Music למגוון נרחב של שירותי הזרמת מוסיקה הזמינים כיום במוצרי Echo, וביניהם: ספוטיפיי, פנדורה, Prime Music של אמזון ועוד.
שירותי Apple Music אמנם הושקו לפני שלוש שנים בלבד, אך כבר כיום אוחזת החברה בנתח שוק מרשים במיוחד בשוק הזרמת המוסיקה. על פי הערכות שוק עבור המחצית הראשונה לשנת 2018, אפל אוחזת ב-19% משוק הזרמת המוסיקה הבינלאומי, המהווים ל-43.5 מיליון משתמשים. כך, אוחזת החברה במקום השני ברשימת שירותי הזרמת המוסיקה הפופולריים בעולם, ואילו במקום הראשון נמצא שירות ספוטיפיי, עם 83 מיליון מנויים ו-36% מהשוק.