חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
משחק ל X-Box Xbox One Middle-earth: Shadow of War
התאמה לקונסולה: Xbox One
ז'אנר: לחימה
ציון WiseBuy
9
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - משחק ל X-Box Xbox One Middle-earth: Shadow of War

לירן עבדי | 29.10.2017
הטוב
  • עלילה מקורית ומושקעת
  • מנגנון לחימה שממשיך להדהים
  • משימות צד בלתי נגמרות
  • חיי משחק ארוכים מאוד
הרע
  • מכיל מיקרו-רכישות
  • זמני טעינה ארוכים
בשורה התחתונה
ברוב האספקטים, Shadow of War הוא המשכון פנטסטי לקודמו. שיטת הלחימה מתוחכמת ומהנה, מנגנון Nemesis ממשיך להרשים, העושר האמנותי לא מפסיק להפתיע ומעולם לא היה ממכר ומתגמל כל כך לחסל נחילי אורקים במשך שעות. המשחק יתאים מאוד לחובבי סוגת עולם-פתוח אך נמליץ גם למי שמעדיף את המשחק שלו לינארי – בעיקר כי מדובר באחד הכותרים המוצלחים של השנה.
Middle-earth: Shadow of War
ההצעות הזולות ביותר למוצר זה
מחיר סופי: 39 ₪
מחיר סופי: 85 ₪
מחיר סופי: 99 ₪
להשוואת המחירים המלאה מ-6 חנויות>>
הקדמה
המשחק Middle-earth: Shadow of War הוא ממשיכו של Shadow of Mordor, הלהיט מ-2014 שהציע חווית משחק מהנה ומקורית במסגרת אירועי הארץ התיכונה, המבוססת על ספרי הפנטזיה של ג'.ר.ר טולקין. כותר הפעולה מסוגת עולם-פתוח מבטיח להעניק אינספור הרפתקאות חדשות במורדור האפלה, בתוספת מערכתNemesis משופרת שהתפרסמה בכותר הקודם, לצד שדרוגים בגרפיקה ובמשחקיות וכן מצבי משחק חדשים. הכותר, שפותח על ידי Monolith Productions, שוחרר לחנויות ב-10 באוקטובר וזמין למחשב האישי, ל- PlayStation 4 ול-Xbox One, שגרסתו נבדקה בסקירה זו.

גרפיקה וסאונד

(25% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

למרות שעברו 3 שנים מאז הכותר הקודם, התקשינו להבחין בהתקדמות גדולה מדי ברמה הגרפית. האורקים עדיין מפורטים ומכוערים להפליא ושטחי הפרא ממשיכים להיות מאיימים מתמיד, אבל רמת העושר באלמנטים בעייתיים יותר, כמו שיער או עשבים צפופים, מתקשים לבשר את המילה האחרונה בתחום. דווקא פני בני האדם, מובילי הקמפיין ליחיד, מעוצבים ברמה בינונית להחריד וכל החיילים האנושיים שבאו לעזרתנו בקרב נראים כמו מרבד משעמם של דמות אחת ששוכפלה יותר מדי פעמים. אגב, התופעה כלל לא תאמה לרמת הפירוט שמצאנו באורקים, חביבי המשחק שקיבלו בבירור יחס מועדף ותוארו בפרטי פרטים, בניגוד ברור לבני האנוש.


Middle-earth: Shadow of War: מחסלי האורקים


בדומה למשחק הקודם, אווירת הקרב ממשיכה להציג מפגן מרשים של קרב מבוים היטב. חצים נורים לכל עבר, מפלצות קטפולטה מרעידות את שדה הקרב ושאגות אימים מוסיפות תמריץ אדרנלין בכל עימות. המחזה בשטח גרפי מאוד, אפילו בוטה יותר מהכותר הקודם; לאיברים כרותים כבר התרגלנו, אלא שהפעם יוצרי המשחק הוסיפו למשוואת הגועל פיצוצי ראשים, קטיעות איברים שטרם ראינו ולקינוח, הוצאות להורג חדשות ומפוארות מתמיד. שחקנים שלא יכולים לסבול את המראות שתוארו, כנראה שממילא לא יבחרו בכותר המדובר אבל אלו שניחנו בקיבה חזקה יותר – מפתחי המשחק מגלים בפעם השנייה ששדה קרב יכול להפוך לאמנות של ממש.

בקמפיין הראשי שולבו קטעי וידאו תומכי עלילה שהיו כרגיל מקצועיים מתמיד, הן ברמת הסאונד והן ברמה הגרפית. קרן יער ותופי מלחמה תומכים בדיבובים מדויקים שפשוט כיף לשמוע ולהישאב לעולמם. האורקים שוב מסתמנים כ"הילד המועדף" של המפתחים וכל מפקד במורדור זוכה לדיבוב כה ייחודי, מלוטש ומלא אופי שרק מחכה לסרט בכיכובו הראשי.

עלילה

(50% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

גם הפעם אנו נכנסים לנעלי הסייר טאליון, מלווה ברוחו וכוחותיו של קלברימבור, מנהיג בני הלילית שנרצח על ידי סאורון. הסיפור ממשיך להיעטף על ידי העולם המרתק של מורדור המצמררת ומכורי "שר הטבעת" לא יצטרכו שום הקדמה כדי להיכנס מיד לענייניים. המשימה הראשית: להמשיך במסענו לדכא את כוחו של סאורון ולשחרר את הארץ התיכונה מהכוחות האפלים המאיימים על החיים השלווים בה. אלא שכבר בשעות הראשונות למשחק מגלים שנקודת החוזק היא לאו דווקא העלילה עצמה, הדיאלוגים או האווירה, אלא הדמויות שמרכיבות אותה, במיוחד מהצד השני: האויבים לא מפסיקים להפתיע וכל מי שעמד מולנו צויד באופי רווי תכונות, אינטרסים ודרכי התנהגות מקוריות.


Middle-earth: Shadow of War: מחסלי האורקים


עוד נקודת זכות לטובת המשחק: לא תמצאו כאן את התופעה הפופולרית של משחקי עולם-פתוח למחזר תלבושות, פנים או דיבוב. כל דמות עוצבה בהקפדה מעוררת השתאות והאופי שניתן לכל מפקד אורק הוא לא פחות ממחזה מרשים של מקוריות מתפרצת והשקעה שקל להבחין בה. ההבדלים בין האויבים מתבטאים בדברים הקטנים ביותר; סגנון דיבור, אלמנטים עיצוביים על השריון, צורת לחימה, צבע עיניים ואפילו אופן ההליכה. שום עימות לא דומה לאחר וכל מפגש אלים עם מפקד אורק מספק חוויה חד-פעמית וכל כך מתגמלת, הן ברמת הוויזואלית והן ברמת התוכן שהוא מוסיף לסיפור, לא משנה כמה גבוה מעמדו בהיררכיה הפיקודית.

דווקא עקב האכילס בכל הנוגע לסיפור הראשי מגיע מכיוון בני האדם; הם נראים גנריים לחלוטין, אנמיים באופיים, פועלים ממניעים קלישאתיים ולא מרגשים או מעניינים לפחות כמו האויבים. בין משימה למשימה בקמפיין המוביל, מוצעות המון משימות משנה המשלבות מפגשים עם אורקים - ודווקא באלו מצאנו הרבה יותר עניין ואתגר מאשר בסיפור הראשי.

משחקיות

(25% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

כמשחק עולם פתוח, Shadow of War מאפשר להתקדם בעלילה ראשית, לצד השלמת משימות צד מרובות. לשמחתנו, העולם כעת רחב בהרבה מהמשחק הקודם, הן בתוכן והן בתפאורה. כל עולם שונה במהותו אחד מהשני: מטירות ענק ארוכות עם מסדרונות צרים וארוכים, דרך ג'ונגל סבוך וירקרק עמוס יצורי פלא ועד לזירות גלדיאטורים שטופות דם ממעמקי הגיהינום. עושר התוכן הוורסטילי מתבטא גם בדמויות, בלבוש ובסגנון לחימה כמובן, כאשר כל אויב יודע לנצל את השטח לטובתו ולשחקן נותר האתגר להתמודד בחוכמה מול כל יריב בהתאם לסיטואציה אליה הוא נקלע.


Middle-earth: Shadow of War: מחסלי האורקים


גם מערכת Nemesis המצוינת שהפתיעה לטובה במשחק הראשון חוזרת לסיבוב נוסף, משופרת פי כמה. מדובר במנגנון מתוחכם של יצירת אויבים כך שכל עימות מול מפקד משפיע על שדה הקרב, לטובת ולרעת השחקן. כך למשל אם נובס על ידי מפקד אורק מסוים, הוא יתחזק, יקודם בשרשרת הפיקוד ובעימות הבא הוא יידע להציג טכנית קרב ודיאלוג התואמים למפגש השני. מערכת ה"זיכרון" הזאת ממשיכה לעבוד נפלא ומעשירה כל קרב באמוציות של ממש; בשום עימות אין תחושה של עוד-מאותו-דבר. האויב מצדו זוכר את שיטת הלחימה שלנו לקראת הקרב הבא, כך ששחקנים שרגילים למעוך כפתורים בקונטרולר ולצפות לעוד ניצחון ינחלו כאן רק תבוסה.

שיטת הצגת החוזקות והחולשות של כל מפקד אורק בטרם העימות ממשיכה לעבוד נהדר גם כאן, כשאת הרמזים לתכונות אלו משיגים באמצעות סחיטת מידע מחיילי אויב רנדומליים, בדומה לשאר משחקי עולם פתוח מוכרים מאוד. שיטות ההרג בלתי נגמרות; ניתן להרעיל, לחסל בהתנגבות, לגרום למפקד להזדעזע ולהחליש את כוחו, לנצל את העובדה שהוא פגיע בפני חיצים ולכוון הישר לראשו, להפיל אותו מצוק ועוד. העולם הפתוח של מורדור מצדו, מאוד נדיב בהצעות ולרשות השחקן עומדות מגוון שיטות הרג, כאשר לנו נותר רק לבחור בשיטת ההרג היעילה ביותר עבור המטרה שניצבה לפנינו: ניתן לשחרר חיית פרא מהכלוב שלה, לנפץ קן צרעות מעל ראשי האויבים או במקרה שסדר הכוחות לא עומד לצדנו - ניתן להפוך את הקערה על פיה על ידי פיצוץ חביות סמוכות, שיגרום לכאוס בשדה הקרב וכך נוכל לנצל הזדמנות פז לשסף את המפקד באין מפריע.

מנגנון הלחימה לא מחדש יותר מדי בבסיסו ומי ששיחק בכותר הקודם יסתדר מיד. מדובר באותה מערכת שניתן למצוא ביותר ויותר משחקים, המבוססים על המערכת המופתית שהוצגה במשחק Arkham Asylum ב-2009. מדובר בשיטת לחימה מתוחכמת ונוחה למדי, המתחשבת במגוון עצום של אויבים ומכילה מגוון רחב של תנועות לחימה שיתאימו לכל סוגי האויבים שנפגוש. בסוף כל שרשרת אירועים השחקן זוכה בנקודות ניסיון, באמצעותן ניתן לשפר את הדמות, להצטייד בנשקים חזקים יותר שנאספו משדה הקרב, להרחיב את תנועת השחקן, לייעל את הגנת השריון וכדומה.

כאמור, העולם הפתוח ב- Shadow of Warעצום וכדי להקל על התנועה בשטח כה גדול, אזורים רבים במפה מאפשרים מעבר מהיר ביניהם (תחנות Fast Travel), כאשר גם תנועתנו בשטח שופרה משמעותית: כעת טאליון הרבה יותר גמיש בתנועותיו ומסוגל להגיע למקומות גבוהים בזריזות יתרה. שינוי אחר שפחות אהבנו לעומת המשחק הקודם היא הוספת מיני-משחק בכל עלייה למגדל, שחושף במפה את משימות הצד ומיקום פריטים לאיסוף. החידוש בעיקר מתיש ודורש מהשחקן חיפוש רמזים משעמם שקוטע במעט את האקשן המגיע אחריו.

Middle-earth: Shadow of War: מחסלי האורקים

ניתן לבחור דרגת קושי אך לרוב לא מדובר באתגר של ממש. מנגנון ההתגנבות סלחן מאוד, לפעמים עד כדי גיחוך. נחיתה מגובה ממש בצמוד לאויבים לא מעוררת שום חשש ונדמה שאם נעמוד בזווית הנכונה בכל פעם, נוכל לחסל גם 100 אורקים כשאף אחד מהם לא מודע לטבח שמתרחש מתחת לאפו. ברמה הטכנית, התאכזבנו לגלות זמני טעינה איטיים למדי שלא זכורים לנו מהגרסה הקודמת. מעבר בין עולמות למשל אורך יותר מדי זמן וגם טעינת קטעי מעבר מורידים את הרוח מהמפרשים, אחרי קרב רווי חיסולים.

אי-אפשר לפרט על המשחקיות בלי כמה שורות על המיקרו-רכישות: לצערנו אחת התופעות המכוערות בעולם הגיימינג קיימת גם במשחק זה, אלא שלעומת משחקים אחרים, כאן לפחות לא ניתן להשיג יתרון לא הוגן בצורה מוגזמת, כזה שיועיל לשחקנים עם כיסים יותר עמוקים. כלומר בהשקעת מספיק זמן, שחקנים עתירי ניסיון לא יזדקקו לכסף אמיתי כדי לרכוש מאיצי יכולות, תיבות אוצר וכדומה, רק במטרה להשלים משימות באמצעותם.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply