חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
משחק ל X-Box Xbox One Quantum Break
התאמה לקונסולה: Xbox One
ז'אנר: פעולה
ציון WiseBuy
9.1
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
המוצרים המבוקשים
מחיר סופי: 162 ₪
מחיר סופי: 170 ₪
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - משחק ל X-Box Xbox One Quantum Break

לירן עבדי | 28.06.2016
הטוב
  • גרפיקה מדהימה ולכידת פנים יוצאת דופן
  • צוות שחקנים מרשים
  • סיפור מורכב ומהנה
הרע
  • משחק קצר יחסית
  • לוקח לעלילה זמן "להתניע"
  • אין משחק ברשת (Multiplayer)
בשורה התחתונה

המשחק Quantum Break מתגאה בגרפיקה פנטסטית שעולה על כל דמיון, יכולת שליטה בזמן פורצת דרך ועלילה מושקעת ומותחת בכיכוב שחקנים מוערכים, שהופכים את הכותר הזה להרבה יותר מעוד משחק יריות סטנדרטי. רגעי אקשן מתוחכמים יותר וחיי משחק ארוכים, היו מכתירים אותו בקלות כאחד ממשחקי השנה. אסור לפספס.

הקדמה

משחק הפעולה Quantum Break הושק ב-5 באפריל השנה, בפיתוחה של Remedy, תחת הפצת Microsoft וזמין לקונסולת Xbox One ול-PC. במרכז העלילה מתואר ניסוי כושל של חזרה בזמן וניסיונו של גיבור המשחק, ג'ק ג'ויס למנוע מהנבל, פול סרין להמשיך בתכניותיו העתידיות שעלולות להיות הרות גורל. המשחק הוא מסוגת יריות בגוף שלישי (Third-person shooter) ומלווה בפתירת חידות ואיסוף אלמנטים הנוגעים לעלילה.

עלילה

(40% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

הסיפור עוקב אחר ג'ק ג'ויס (בגילומו של השחקן שון אשמור), המעורב בניסוי חזרה בזמן שיצא מכלל שליטה. עם התקדמות העלילה נחשפים פרטים נוספים ומה שמתחיל כמו קרב יריות טיפוסי, הופך די מהר למלחמה של איש אחד מול הכוחות המזוינים של Monarch Corporation , תאגיד הענק שעומד מאחורי הניסוי, בראשם פול סרין (בגילום איידן גילן) שמשובץ בתפקיד האנטגוניסט וכן מנכ"ל החברה, מרטין האץ' (בגילום לאנס רדיק).

אגב, מאחורי הקלעים מתגלה כי מיקרוסופט החזיקה ברעיון שאפתני למדי: מיזוג פלטפורמות חלוצי בין משחק וידאו לסדרת טלוויזיה, שירוצו במקביל ויגוללו את העלילה מזוויות שונות. אלא שסדרת הטלוויזיה הנושאת את אותו שם בוטלה ורק ארבעה פרקים הספיקו לעלות לאוויר, שלפי צפייה, ממלאים רק חללים בעלילה המרכזית המוצגת במשחק.

Quantum Break

בחזרה לסיפור, אותו ניסוי שהשתבש לגיבור המשחק יכולות על-אנושיות המאפשרות שליטה ומניפולציה בזמן, בעזרתן ג'ק מברר את האמת על הארגון Monarch Corporation, שאיך לא, מתגלה שאינו תמים כפי שנדמה. הכוחות שקיבל השחקן מהווים רק תירוץ להתמודד מול גלים של אויבים ולפתור חידות לאורך הדרך, כשביניהן סצנות מעבר המקדמות את הסיפור.

קו העלילה מסקרן למדי, הוליוודי להפליא ושואב השראה מסרטים רבים העוסקים במסע בזמן. קל להתחבר לדמויות ולהזדהות איתן, רק חבל שלוקח זמן רב עד שהסיפור תופס תאוצה ומתחיל לעניין באמת. ליהוק הדמויות יוצא מגדר הרגיל ובצוות השחקנים ניתן למצוא הרבה שמות מוכרים, חלקם משתתפים או שהשתתפו בסדרות מופת ("משחקי הכס", "הסמויה", "פרינג'"). צוות השחקנים המרשים מעניק רובד נוסף לאופי הדמות, לאו דווקא בזכות הסיפור אלא בעיקר בגלל כריזמה טבעית שעוזרת לקדם את העלילה הראשית. לא פעם תסריט צולע הוחזק מעל המים בזכות החיוך הערמומי של איידן גילן או בשל מבטו המקפיא של לאנס רדיק.

Quantum Break

למרות המתבקש מסיפור העוסק בחזרה בזמן ומאפשר לנוע בין סצנות בצורה מתוחכמת, הסיפור של Quantum Break אינו מאפשר התקדמות שאינה לינארית. אמנם מדי פעם נשאלנו על בחירה בין שתי סיטואציות, אך השינויים כה מינוריים בהמשך שלא ראינו אותם כיתרון משמעותי למשחק שעוסק בתחום כה מתאים, וחבל.





גרפיקה וסאונד

(25% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

הגרפיקה במשחק היא מנקודות החוזק הבולטות בו. פני הדמויות הומרו למשחק במה שנראה כמו שיא חדש של דיוק ונאמנות למקור. תווי הפנים, קווי המתאר, תנועות השפתיים והעיניים: כל איזור ולו הקטן ביותר הועבר לקונסולה בצורה שטרם נראתה. שאפו אמיתי למפתחת Remedy Entertainment על לכידת פנים פנטסטית שהותירה אותנו המומים אחרי כל סצנת מעבר. גם הסביבה דינמית ויפיפייה: מחסן נטוש ואפל עטף אותנו בצללים מחשידים ובבית מבדוק ברחנו מפיגומים שאיימו לקבור אותנו תחתיהם, במפולת ברזל מהפנטת שגרמה לנו להיפסל בכוונה, רק כדי לצפות בהצגת המופת שהתחוללה מולנו.

Quantum Break

כשהזמן במשחק קופא, הגרפיקה במשחק מבריקה פי כמה, ומשחקי המניפולציה על הזמן והאופן בו הם מומחשים עובד בצורה מדהימה. התחמקנו באלגנטיות מכדורי רובי סער והקפאנו מנוף שהיה בדרכו הישירה אלינו. רגעים שבריריים שחולפים על פנינו מונצחים לעד, במחזה מרהיב של מכלול אלמנטים וויזואליים: גצים של חלודה נשרטת, שברי ברזל נחתכים באוויר ושאר קטיעות במימד הזמן שיוצרות במרחב צורות פוליגון מהפנטות. הרגעים הקטנים והקסומים האלה במשחק משדרגים את רגעי ה"זמן-כדור" (Bullet Time) המוכרים לנו ממשחקים קודמים ומוסיפים פן שונה למתרחש מסביבנו.

Quantum Break

גם הסאונד לא נופל: קולות עמומים נשמעים בהקפאת הזמן, רעשי "שיסוף" בזמן חיתוך המציאות ושאר אפקטים קוליים תורמים לחוויית השיטוט במימד העל-אנושי. הדיבוב, כאמור, משלים חוויה קולנועית אמיתית, תודות לשחקנים מעולים שמבצעים את עבודתם נהדר.


 

משחקיות

(20% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

הכוחות שהוענקו לגיבור המשחק יוצרות סטנדרט חדש של שליטה בזמן. ג'ק מסוגל להקפיא זמן באיזור מסוים, להשתגר למקום קרוב ברגע, לשחזר אירועים ושיחות קודמים שקרו באיזור, להקפיא כדורים בדרכם אלינו וזה רק על קצה המזלג. יכולות אלו ואחרות מעניקות אינסוף אמצעים לחיסול גלי האויבים, ולא משנה אם אתם הטיפוס ההגנתי שממתין לאויבים להגיע אליך, או מעדיף להסתער ביריות ולרסס עד שאחרון החיילים מפסיק לעמוד על רגליו- הבחירה בידי השחקן והכוחות המוענקים לנו, כבר בשלב מוקדם במשחק, מאפשרים זאת. חופש הפעולה הטקטי שימש אותנו מעולה, כאשר לא תמיד נראה כי יש דרך אחת ברורה לצאת מקרב יריות אליו נקלענו.

אין חדש תחת השמש בכל הנוגע לרגעי האקשן: הרוטינה של "לירות ממחסה" מתרחשת גם כאן ולמרות הנוסחתיות המשעממת, עובדת לא רע בכלל. לזכות האויבים ייאמר שהם אינם מסתפקים בלירות על קיר שעמדנו מאחוריו ובמרבית המקרים, ניסו לאגף אותנו ולזרוק רימונים בכדי שנאלץ לברוח מהמחבוא. בדומה לשיטתנו, גם הם הסתתרו מאחורי מחסות, ירו במעברים בין מחסות ואפילו תקשרו אחד עם השני בכדי לדחוק אותנו לפינה, להוביל אותנו למבוי סתום ולהכניע אותנו. גם גיוון סוגי האויבים סיפק אותנו: מחיילים רגילים הנושאים אקדחים אוטומטיים ורובי סער, דרך לוחמים ממוגנים בעלי נקודת תורפה מיוחדת ועד למתנקשים המצוידים בטכנולוגיית שליטה בזמן המחקה את הכוחות שלנו.

Quantum Break

פרט להתחמקות בין כדורים ובריחה מחיילי Monarch, ברחבי השלבים מסתתרים גם פרטי טריוויה וחידות, שאמנם אינם חיוניים למשחק, אך תורמים בניפוח הדמויות והרקע לאירועים, לטובת שחקנים חובבי העלילות, וכן עוזרים לקדם את הדמות מבחינת שדרוגים ופיתוח היכולות העל-אנושיות. לעיתים החידות לא מאוזנות ברמת הקושי: או שהמשחק "האכיל אותנו בכפית" ואמר לנו בדיוק לאן ללכת, או שסמך על ההיגיון שלנו מה כעת יש לבצע, ללא שום רמז ברור לעין. גם המכניקה הכללית ויכולת השליטה של הדמות יכולים להיות מייאשים במעט. בקטעי החידות שכללו מעבר בין פלטפורמות נדרשנו להפגין יכולות זריזות גבוהות במיוחד, שכן שגיאות תזמון קלות גרמו לנו לחזור לא פעם לנקודת ההתחלה. לאחר כמה ניסיונות כאלה תחושת ה"כיפיות" התחלפה די מהר בתסכול ורצון עז לסיים עם האיזור הספציפי הזה, ולחזור לירות על מישהו.

רב משתתפים ושימוש חוזר

(15% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

למשחק אין אופציית רשת וחבל שכך. שחקן ממוצע יוכל לסיים את הקמפיין ליחיד בתוך 9-10 שעות, ובהיעדר תכנים נלווים, מיצוי המשחק מגיע מאוד מהר. ניתן כמובן לחזור על המשחק בדרגות קושי שונות או להמשיך לאסוף רמזים הפזורים ברחבי השלבים, אך אין מדובר בתחליף לתוכן המסוגל להעניק המשך ראוי לשחקנים שיאהבו את המשחק וירצו עוד ממנו.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply