חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Fuji X-S1
מותג: Fuji
סוג מצלמה: דמוי SLR
רזולוציה: 12 מגה פיקסל
סוג סוללה: ייחודית
מייצב תמונה: בעדשה
סוג פוקוס: אוטומטי + ידני
סוג עינית: דיגיטלית
משקל: 920 גרם
ציון WiseBuy
8.9
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Fuji X-S1

אורי הראל | 30.03.2012
הטוב
  • איכות תמונה טובה מאוד
  • עדשה איכותית בעלת זום גדול ואפקטיבי
  • אינסוף אפשרויות צילום
  • מסך מפרקי ועינית אלקטרונית
  • שלל לחצני קיצור יעילים
  • חיבור לפלאש חיצוני
הרע
  • משקל כבד
  • לחצנים נוקשים
  • זמן הדלקה ארוך
בשורה התחתונה

Fuji XS-1 היא המצלמה האידיאלית לאלו שרוצים להרגיש עם וללכת בלי. אם חשקה נפשכם בעדשה טובה עם זום גדול ובמצלמה חצי מקצועית, אך אינכם רוצים להשקיע בקניה של עדשות רבות, זו המצלמה עבורכם. שלל אפשרויות צילום מעניקים לכם את היכולת להוציא כל תמונה שחלמתם עליה מהמצלמה בזכות החיישן הגדול, העדשה, צילום ב- RAW, חיבור לפלאש חיצוני ועוד. אם החלטתם לרכוש את המצלמה, קחו בחשבון שתצטרכו אולי גם לקנות מנוי לחדר כושר בשל משקלה הכבד.

הקדמה

Fujifilm היא ככל הנראה יצרנית הפילם היחידה ששרדה את המעבר לצילום הדיגיטלי, ובהצלחה מרובה. היא לא בוחלת באף נישה ומייצרת מצלמות פשוטות לצד מצלמות מקצועיות, מצלמות עממיות לצד מצלמות יוקרה. סדרת ה-X היוקרתית מתאפיינת גם בעיצוב מתוחכם וגם בטכנולוגיה מתקדמת. ה-X-S1 נבדלת ממצלמות הסדרה בכך שהיא הגדולה והכבדה ביותר, אך היא טומנת בחובה הפתעות רבות.

למצלמה חיישן EXR-CMOS בגודל 2/3 אינטש ברזולוציה של 12 מליון פיקסלים. החיישן משנה את אופן עבודתו בהתאם לתנאי התאורה – כאשר הם הופכים חשוכים, כל צמד פיקסלים "הופך" לפיקסל אחד ובכך ביצועי ה-ISO הופכים טובים יותר; כאשר האור ניגודי וחזק החיישן מרחיב את הטווח הדינמי, כאשר מחצית הפיקסלים לוכדים את הפרטים באזורים הבהירים, ומחציתם השנייה את הפרטים באזורים הכהים.

מלבד החיישן המתוחכם, המצלמה מצוידת בעדשת זום אימתנית X26 המקבילה ל-24-624 מ"מ במצלמות 35 מ"מ. העדשה מכילה 12 קבוצות של 17 עדשות, כאשר 2 עדשות קיבלו ציפוי ED שמפחיתים עיוותים כרומטיים. מפתח הצמצם המקסימלי שלה הוא f/2.8 בקצה הרחב ו-f/5.6 בקצה הרחוק שלה. האור הזורם דרכה נקלט ברגישות של 100-12800 ISO והתמונות נשמרות בפורמט JPEG או בפורמט RAW (ניתן לעבד תמונות אלו בעזרת התוכנה המצורפת למצלמה). למצלמה מגוון עצום של אפשרויות ומצבי צילום, והיא מכילה שליטה ידנית מלאה בכמעט כל פרמטר צילום אפשרי.

התמונות נשמרות על כרטיס זיכרון מסוג SD/SDHC/SDXC ובמקרה חירום יש למצלמה זיכרון פנימי סמלי בנפח 26MB.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

פוג'י X-S1 מבטיחה הרבה – היא מצלמת SLR כמעט לכל דבר ועניין, מלבד מנגנון המראות והאפשרות להחליף עדשות, והיא אכן מצליחה לגשר על הפער באיכות התמונה בין דמוי SLR ומצלמת SLR אמיתית. המפרט העשיר שלה – עדשת Fujinon (המותג של פוג'י שאחראי לעדשות טלוויזיה רבות ואיכותיות), בצירוף עם חיישן ומעבד ה-EXR שנקלח מה-100 X הזכורה לטובה, מספקים חווית צילום משובחת.

התרשמנו לטובה מכמעט כל הפרמטרים - התמונות חדות מאוד ועשירות בפרטים בכל אורכי המוקד, ויכולנו לבצע קרופ לתוך התמונה ועדיין לשמור על איכות סבירה. מנגנון ניקוי הרעשים שלה אפקטיבי, והחיישן הגדול מאפשר צילום של תמונות שימושיות אפילו ב- ISO 3200. הרגישות לאור מגיע עד ל-ISO 12800 אך לדעתנו התמונות ברגישות זו אינן שמישות.

בתמונות בעלות עומק שדה רדוד קיבלנו בוקה טוב מאוד עם רקע נמוג ורך. הצבעים שלה אומנם עשירים מאוד, אך לא נאמנים במדויק למציאות, ונוטים לגוונים חמים. עקב כך, המצלמה מתקשה קלות בשחזור של הסגולים-אדומים. ניתן לתקן זאת באמצעות תיקון איזון לובן בתפריט המצלמה, עד שתנוח דעתכם. מצאנו את העדשה ללא עיוותים כרומטיים משמעותיים, וללא עיוותי חבית או כרית סיכות מורגשים.

Fuji XS-1
למרות גודלה הנדיב, מצאנו את העדשה ללא עיוותים כרומטיים משמעותיים, וללא עיוותי חבית או כרית סיכות מורגשים

מייצב התמונה שנמצא בעדשה עובד טוב, והוא אף חיוני בשימוש בקצה הרחוק של העדשה – ניתן לצלם במהירות של 1/15 שניות ללא חשש רעד, ובאורכי המוקד הקצרים יותר אפשר לרדת גם מ-1/10 שניות. מצב המקרו מפיק תמונות נפלאות וניתן להתקרב עד כס"מ מהאובייקט.

למצלמה יש מבזק פנימי, וניתן לחבר אליה באמצעות ה-Hot Shoe גם מבזק חיצוני; אנחנו קיבלנו לבדיקה את המבזק E-42 מתוצרת Fuji. נתחיל עם המבזק הפנימי – הוא עובד בצורה טובה, מאיר חללים בינוניים וגדולים כאחד ולא שורף את פני המצולמים. המבזק אינו קופץ אוטומטי, אלא יש ללחוץ על כפתור כדי להכניסו לפעולה.

המבזק החיצוני מזכיר את המבזקים המקצועיים של היצרניות האחרות בתחום הצילום, ועל אף שהוא קל משקל ואיכות הבניה שלו לא מרשימה, הוא מספק תוצאות מרשימות מאוד. הוא מצליח להאיר בצורה מושלמת ומדויקת כל סביבה, בתוך מבנים ומחוצה להם באמצעות מנגנון ה-TTL שלו. למשתמשים מתקדמים, ניתן לעקוף את מנגנון ה-TTL האוטומטי ולהשתמש במצבי A או M על מנת להתאים אותו כאוות נפשכם היצירתית. הפלאש מתכוונן אחורה, קדימה ולצדדים, וכן יש לו מפזר אור נשלף.

במצלמה שפע עצום של אפשרויות ומצבי צילום מיוחדים. אותנו תפס במיוחד צילום 360 מעלות שעובד מעולה (הצלם מסתובב על צירו ותוך כדי הצילום המצלמה "תופרת" את התמונה). כמו כן, יש מצב צילום שמיועד ליכולות ה-EXR של המצלמה, והוא כולל בתוכו צילום לשיפור הטווח הדינמי, שיפור פרטים, שמירה על ISO גבוה ורעש נמוך וכן מצב EXR אוטומטי שיקבע באיזה מצב אתם צריכים להשתמש בהתאם לסיטואציה.

פוג'י הכניסו גם את מצבי הצילום המוכרים מרוב המצלמות שנמכרות כיום, כגון מצב צילום שמותאם לזיקוקים, חוף הים, פרצוף כלב/חתול, פורטרט ועוד. לא מצאנו פילטרים מיוחדים, אך כן מצאנו הדמיה של סרטי צילום מפורסמים (של פוג'י) – Provia, Astia ו-Velvia, וגם אם התוצאות לא נראות דומות במיוחד, ניתן להשתמש באפשרות זו על מנת לתת קצת יותר או פחות רוויה לתמונות, כל אחד ואחת וטעמם.

לפניכם מספר תמונות הדגמה שצומו עם ה- X-S1. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Fuji XS-1

ISO 100, f/6.4, 1/180 sec

Fuji XS-1

ISO 320, f/3.2, 1/500 sec

Fuji XS-1

ISO 640, f/8, 1/1800 sec

Fuji XS-1

ISO 800, f/2.8, 1/17 sec

Fuji XS-1

ISO 6400, f/2.8, 1/250 sec

חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
מדד המצביע על רגישות חיישן התמונה לאור. ככל שהמדד גבוה יותר, כך המצלמה תוכל לצלם תמונות בתאורה נמוכה יותר, אולם החיסרון של מדדים גבוהים הוא בכך שחיישן התמונה מייצר "רעש" (פגיעה באיכות התמונה). בכל מצלמה דיגטלית יש מספר דרגות ISO שנעים במידות 50, 100, 200, 400, 800, 1600 ואף יותר. למשתמש הממוצע יספיק טווח של 100 עד 400.  בכל המצלמות הקומפקטיות המצלמה קובעת בעצמה את הרגישות הרצויה בהתאם לתנאי הצילום (Auto), ובמצלמות המתקדמות יותר וכן במצלמות חצי מקצועיות ומקצועיות ניתן לשלוט ברגישות באופן ידני.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

גם בתחום הוידיאו ה-X-S1 לא מאכזבת כלל – היא מצלמת וידיאו ברזולוציה של 1920X1080, כלומר ב-HD מלא. התנועה חלקה, והצבעים טובים מאוד הן בצילום חוץ והן בצילום פנים. בדומה למצלמות ה-DSLR, גם מצלמה זו מעניקה ניחוחות קולנועיים בצילום בוידיאו, הודות לעומק השדה הרדוד ולמשחקי הפוקוס הידניים.

הוידיאו מקודד בפורמט H.264 ונשמר בקבצים מסוג MOV.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

זוהי מצלמה גדולה וכבדה מאוד. היא שוקלת 945 גרם (יחד עם סוללה וכרטיס זיכרון), ואחרי דקה או שתיים של החזקה היד מתחילה לכאוב, אך צריך לזכור כי מצלמת DSLR המצוידת בעדשה בעלת אורך מוקד דומה כנראה שוקלת פי 4 או 5.


גוף המצלמה מכוסה בגומי שחור מחוספס שמרגיש טוב ביד ונותן תחושה ומראה מקצועיים יותר. הגריפ שלה מאוד נוח לאחיזה, אך רצועת הצוואר שלה לא מוצלחת במיוחד מכיוון שהיא לא רכה וגורמת להזעה, ואנחנו ממליצים לחפש אלטרנטיבה. מימדי המצלמה הם 13.5 ס"מ לרוחב, 10.7 ס"מ לגובה ו-14.9 ס"מ לעומק, וכמובן שהיא איננה נכנסת לכיס ומומלץ לרכוש עבורה תיק נפרד מותאם למצלמות. העדשה שלה מתארכת באופן משמעותי עם סיבוב טבעת הזום (המכוסה בגומי), והשימוש בטבעת הזום עצמו נוח ואינטואיטיבי. טבעת הפוקוס הידני לעומתה אינה כה נוחה, ולוקח זמן רב לפקס בעזרתה.

Fuji XS-1
זוהי מצלמה גדולה וכבדה מאוד ששוקלת 945 גרם. גוף המצלמה מכוסה בגומי שחור מחוספס שמרגיש טוב ביד ונותן תחושה ומראה מקצועיים יותר. הגריפ שלה מאוד נוח לאחיזה

למצלמה עינית אלקטרונית, כלומר מסך LCD זעיר בעל 1,440,000 פיקסלים בגודל 0.47 אינטש המוקרן לתוך הפריזמה. כל המידע זמין בעינית, היא בהירה בכל מצב ופשוט כיף להשתמש בה. המסך שלה הוא חוויה בפני עצמה – כבר זמן רב שלא נתקלנו במסך מפרקי שמאפשר לנו נוחות צילום מקסימלית כמו זה שב-SX-1. אם נרצה לצלם מגבוה או מנמוך, נוכל לסובב את המסך כך שיקל עלינו את ביצועה הקומפוזיציה. המסך הוא בגודל 3 אינטש והוא בעל 460 אלף פיקסלים. בעת צילום בחוץ ביום בהיר כל הנתונים מופיעים בבירור, הודות למנגנון מיוחד שמזהה את תנאי התאורה. במסך עצמו נוכל לראות שלל מידע ונתונים על המצלמה והתמונה. אהבנו מאוד את מד האופק שמתריע אם המצלמה מוצבת על העוקם.

ה-X-S1 מרובת כפתורים וגלגלות. בחלקו הימני של הפאנל העליון ומעל הגריפ נמצא את כפתור ההפעלה שחובק את הדק הצילום, ולידו נמצא את בורר מצבי הצילום הרציף וכן את כפתור פיצוי החשיפה, שבמצב ידני הוא משמש למעבר בין מהירות התריס לצמצם. כפתור ברירת הצילום הרציף מאפשר גם Bracketing רגיל, ברקטינג של סוגי פילם וברקטינג של ISO. כפתור Fn1 הממוקם לידם מיועד לתכנות של ברירה בין מספר אופציות, כגון זום דיגיטלי חכם, שינוי טווח דינמי, זיהוי פרצופים, בדיקת פוקוס נכון ועוד. אנחנו לא מצאנו את הכפתור הזה כשימושי במיוחד, ובעיקר התבלבלנו בינו ובין כפתור פיצוי החשיפה השימושי הרבה יותר.

למצלמה שתי גלגלות – האחת בוררת בין מצבי הצילום הרבים, והשני משמשת לניווט כללי ולשינוי ערכי צילום, כגון מהירות תריס, צמצם, חשיפה ועוד. בנוסף על מצב צילום ידני מלא וכן מצבי קדימות צמצם, תריס ומצב P, נמצא גם שלושה מצבי C שמאפשרים להגדיר מראש את המצלמה שלנו לסיטואציות ספציפיות, כמו במצלמות מקצועיות.

Fuji XS-1
למצלמה שתי גלגלות – האחת בוררת בין מצבי הצילום הרבים, והשני משמשת לניווט כללי ולשינוי ערכי צילום, כגון מהירות תריס, צמצם, חשיפה ועוד

בגב המצלמה מימין למסך נמצא את הפריסה המוכרת ממצלמות חובבים רבות – כפתור ה-Menu מוקף בלחצני הטיימר, הפלאש והמקרו. פוג'י הוסיפו לגב המצלמה כפתורים יותר מקצועיים שמשמשים אותנו לגישה נוחה ומהירה להגדרות הצילום: כפתור נעילת חשיפה/מיקוד, כפתור צילום ב- RAW, כפתור Fn 2 הניתן לתכנות וכפתור התצוגה.

משמאל למסך מוקמו כפתורים מצילי חיים, המאפשרים גישה מיידית לאיזון לובן, קביעת ISO, ברירת אזורי מיקוד ושיטת חשיפה. במצלמות חובבים רבות צריך לנווט בצורה מייגעת ואיטית עד שמגיעים לאפשרויות אלו, ובמעבר בין תאורה מלאכותית לתאורה טבעית הכפתורים הללו מוכיחים את נחיצותם. כפתור המעבר בין העינית לצג האחורי התגלה כקשה ללחיצה וצריך ללחוץ עליו מספר פעמים עד שמתבצע המעבר.

בלחיצה על כפתור התפריט אנחנו מגיעים לממשק התפעול וההגדרות של המצלמה. גם כאן יש המוני אופציות ופיצ'רים, והניווט בתוך התפריטים קצת מתיש עקב הריבוי שלהם. ניתן להגדיר כמעט כל פרמטר אפשרי של צילום – טווח דינמי, רוויה, חדות ועוד ועוד. אנחנו מצאנו שכדאי להוסיף מעט חדות ולהוריד קצת רוויה על מנת לקבל תמונה מאוזנת וחדה.


הממשק עצמו מעט ספרטני במראהו, והיינו שמחים לגלגלת אחורית שתקל על מלאכת הניווט, מכיוון שהכפתורים עצמם קצת נוקשים ללחיצה.

Fuji XS-1
מזמן לא נתקלנו במסך מפרקי שמאפשר לנו נוחות צילום מקסימלית כמו זה שב-SX-1. המסך הוא בגודל 3 אינטש והוא בעל 460 אלף פיקסלים. בעת צילום בחוץ ביום בהיר כל הנתונים מופיעים בבירור

הכפתור האחרון נמצא משמאל לעדשה והוא מאפשר לנו לברור בין פוקוס ידני, פוקוס עוקב ופוקוס יחיד, ושוב חוסך לנו את הצורך בנבירה בתפריטים.

למצלמה חיבור Mini-HDMI, יציאת A/V, כניסת מיקרופון וחיבור USB, כולם ממוקמים מאחורי דלת בצד שמאל של המצלמה. הכרטיס נכנס מצד ימין והסוללה בתחתית המצלמה מתחת לגריפ.

בערכה מצורפים חוברת הוראות באנגלית, סוללה ומטען, רצועה וכן סך שמש עשוי מתכת המתברג בקלות על העדשה.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
זום דיגיטלי מאפשר לקרב ולהרחיק את האובייקט המצולם באמצעות תוכנה פנימית תוך פגיעה באיכות התמונה. לכן, בבחירת מצלמה יש להתעלם מהזום הדיגיטלי ולהתמקד בזום האופטי בלבד.
הטווח הדינמי הוא הטווח שבין הנקודה הבהירה ביותר לבין הנקודה החשוכה ביותר בתמונה. ככל שהטווח הדינמי רחב יותר, כך התמונה שתתקבל תכיל מספר גדול יותר של גוונים וכתוצאה מכך – פרטים רבים יותר.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
הטווח הדינמי הוא הטווח שבין הנקודה הבהירה ביותר לבין הנקודה החשוכה ביותר בתמונה. ככל שהטווח הדינמי רחב יותר, כך התמונה שתתקבל תכיל מספר גדול יותר של גוונים וכתוצאה מכך – פרטים רבים יותר.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

החולשה העיקרית של המצלמה היא כנראה הזמן העובר בין הדלקתה עד לצילום האפשרי הראשון – 4.1 שניות. המצב משתפר בצילום בין תמונה לתמונה והזמן עומד על 1.3 שניות. בשילוב פלאש עוברות כ-1.9 שניות. בשילוב הפלאש החיצוני עוברות כ-4 שניות בין טעינה לטעינה.

קיימים ארבעה מצבי צילום רציף הנבדלים במהירותם. מצב L מספק מהירות של 3 פריימים לשנייה, M מספק 5 פריימים לשנייה, H מספק 7 פריימים לשנייה ואילו SH מאלץ אתכם לרדת ברזולוציה ל-6 מגה פיקסל אך מאפשר לכם להספיק 10 פריימים בשנייה, שזה צילום רציף מהיר ומספק לצילומי אקסטרים, בעלי חיים וילדים קטנים.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

סוללה

(10% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

המצלמה מצוידת בסוללת Li-ion מדגם NP-95 והיא מספיקה לכ-500 צילומים, כאשר שליש מהם צולמו עם הפלאש הפנימי. נכון שיחסית למצלמות אחרות בשוק ההספק הזה הוא נמוך, אך בשל הפונקציות המרובות של המצלמה, אנו סבורים שזו פשרה סבירה והגיונית.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply