חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Olympus SZ11 אולימפוס
מותג: Olympus
סוג מצלמה: קומפקטית
רזולוציה: 14 מגה פיקסל
זום אופטי: 20
גודל חיישן: 1/2.3 אינטש
סוג סוללה: ייחודית
מייצב תמונה: בחיישן
סוג פוקוס: אוטומטי בלבד
ציון WiseBuy
8
דירוג הגולשים
(5 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
יעקב כהן 26.09.14
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Olympus SZ11 אולימפוס

הטוב
  • זום X20 בגוף קומפקטי
  • עיצוב יוקרתי ומושך
  • צילום מקרו מצוין
  • תפעול וארגונומיה נוחים
  • זמני אתחול ומחזור מהירים
  • איכות תמונה טובה למדי באור יום
הרע
  • המצב האוטומטי לא מוצלח
  • רעש דיגיטלי במרבית הרגישויות
  • גוונים לא טבעיים בשימוש בפלאש
  • איכות בינונית בצילום הוידיאו
  • אין מצבי צילום ידניים
בשורה התחתונה

SZ-11 היא מצלמה יפהפייה ועתירת זום, שיש לה פוטנציאל רב – ולא ממומש טוב מספיק. למרות כמה הברקות (למשל, צילום המקרו המשובח), איכות התמונות הכללית לא מרשימה במיוחד, ותתאים לאלו שזקוקים בעיקר למצלמה זריזה ונוחה להעלאה לפייסבוק. מצד שני, הזום הגבוה מרמז על פנייה לקהל יעד של מטיילים ונוסעים, ולהם המצלמה לא ממש תתאים בגלל התוצאות הפושרות.

הקדמה

קטגוריית המצלמות דמויות-SLR עברה מטמורפוזה בשנתיים האחרונות, ואולימפוס אחראית במידה רבה על חלק ממנו. במקום מצלמות גדולות, כבדות ועתירות פונקציות, פגשנו בזמן האחרון מצלמות כמו אלו שבסדרת SZ של אולימפוס: קטנות, קלות, אוטומטיות ברובן – אך מבלי לוותר על הזום. אולימפוס מכנה את המצלמות בסדרה זו Travelers, מתוך מחשבה שהן תתאמנה לטיולים בזכות הממדים הקטנים והזום הגדול.

SZ-11, אחד הדגמים החדשים בסדרה זו, היא מצלמה מעוצבת להפליא שמציעה זום X20. המפרט שלה כולל חיישן CCD בגודל 1/2.3 אינטש וברזולוציית 14 מגה פיקסל, מעבד תמונה TruePic III , טווח עדשה של 25-500 מ"מ, צמצם מקסימלי f/3.0, טווח רגישויות ISO של 80-1600, צילום וידיאו HD 720p ועוד.

למצלמה זיכרון פנימי סמלי בנפח 59MB, והיא מאחסנת את התמונות על כרטיסי SD/SDXC. היא פועלת על סוללת ליתיום-יון ייעודית.

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

ממצלמה שאינה מציעה מצבי צילום ידניים, מצופה שתעשה חיל עם המצב האוטומטי שלה. למרבה הצער, זה לא המצב ב- SZ-11. היא יודעת להפיק תמונות יפות עם קצת הכוונה, אבל דווקא מצב iAuto שלה אכזב.

בעוד שבצילום באור יום קיבלנו לרוב תמונות נאות, מוארות כהלכה ועם הצבעים העשירים והחיים, האופייניים לאולימפוס, הרי שתמונות שצילמנו בתוך המשרד או בבית יצאו מטושטשות במקרים רבים מאוד. נראה שהמצלמה מהססת להשתמש בקצה העליון של טווח ה-ISO שלה, וכך בוחרת שוב ושוב במהירות תריס נמוכה מדי שגורמת לתמונה להיטשטש, אם בגלל רעידת היד ואם בגלל תזוזת המצולם. הפתרון הוא להשתמש בפלאש, שמפתיע לטובה ומאיר כהלכה חללים בינוניים, אבל גילינו שהוא הרבה פחות טוב בצילום אנשים: הוא הופך את פניהם לאדמדמים באופן מאוד לא מחמיא ובאופן כללי מעוות את הגוונים.

מעבר לבעיית הטשטוש האמורה, תמונות שצולמו ברגישות שמעל ISO 200 היו בדרך כלל בעלות גרעיניות ורעש דיגיטלי גבוהים ממה שקיווינו, וניסיונות מנגנון ניקוי הרעשים לנקות חלק מהרעש פוגע בפירוט ובחדות. בצילום בתאורה טובה (בעיקר באור יום), התמונות נראו חדות יחסית ומפורטות למדי, אבל במבט בוחן בקרופ 100% נראו גרעיניות, פגמים ומריחות שפוגמים בפירוט. מצב "כיול צל" אוטומטי מסייע למצלמה להשאיר פירוט מספיק גם בחלקים המוצללים בתמונה ולא לאטום אותם כליל.

מצב צילום אחד הצליח להצטיין ממש, והוא מצב הסופר-מקרו. המצלמה מקבעת את העדשה באופן אוטומטי במצב פתוח מעט (ולא בצד הרחב ביותר שלה), מה שלא מאפשר התקרבות מלאה אלא ממרחק של כ-4 סנטימטר מהאובייקט, אבל בתמורה מתקבל בוקה יפהפה (טשטוש הרקע) ובמקביל האובייקט עצמו חד ומפורט.

מלבד מצב הצילום האוטומטי מצאנו מצב P המאפשר שליטה על פונקציות כמו איזון לובן, פיצוי חשיפה, ISO, מצבי רצף וכדומה (אך לא שליטה ידנית על הצמצם או התריס), מצב פנורמה נוח, שלל סצנות צילום סטנדרטיים למדי, מצב Magic עם פילטרים שונים לצילום עם נופך אמנותי וכן מצב 3D. במצב זה תוכלו לצלם 2 תמונות בזו אחר זו, בהיסט קל ביניהן (המצלמה מורה לכם לזוז קצת ימינה ולוכדת את התמונה השנייה בעצמה), ומאחדת אותן אחר כך לתמונה תלת-ממדית אחת, שבה תוכלו לצפות מאוחר יותר על מסך התומך בכך.

לפניכם מספר תמונות הדגמה שצולמו עם ה- SZ-11. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Olympus SZ-11

ISO 80, f/8.7, 1/125 sec

Olympus SZ-11

ISO 80, f/4.4, 1/5 sec

Olympus SZ-11

ISO 200, f/3, 1/5 sec

Olympus SZ-11

ISO 400, f/3, 1/50 sec

Olympus SZ-11

ISO 800, f/3.5, 1/15 sec

חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

כמו מרבית מתחרותיה, Olympus SZ-11 מאפשרת צילום וידיאו ברזולוציית 1280X720 ובקצב של 30 פריימים בשנייה. הסרטונים מקודדים במקודד AVC ונשמרים בקונטיינר הנפוץ MP4.

גם צילום הוידיאו אינו עומד בציפיות. התמונה עמוסה ברעש דיגיטלי גם בצילום בתנאי תאורה טובים, וניכר גם מעין חידוד יתר שגורם למראה מלאכותי ומעובד. הזום האופטי זמין במהלך צילום הוידיאו ונע באיטיות הנדרשת (כדי שהתמונה לא תהיה קופצנית מדי), אך משמיע חריקה שנשמעת בפס-הקול. איכות הקלטת השמע טובה למדי.

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

למרות הזום הענק שהיא מאכלסת, SZ-11 היא מצלמה בגודל סביר לחלוטין, שאולי לא נכנס לכיס אך יישב בנוחות בתיק-יד קטן. עובייה 40 ס"מ בחלק העבה ביותר ומשקלה 226 גרם כולל הסוללה. העיצוב שלה מהיפים שראינו לאחרונה, עם גימור כסוף מבריק מלמעלה, חזית דמוית מתכת מוברשת אפורה וקימורים חלליים אטרקטיביים. בזכות הגריפ מימין היא גם נוחה לאחיזה ולצילום.

Olympus SZ-11
עיצוב המצלמה מהיפים שראינו, עם גימור כסוף מבריק מלמעלה, חזית דמוית מתכת מוברשת אפורה וקימורים חלליים אטרקטיביים. בזכות הגריפ מימין היא גם נוחה לאחיזה ולצילום

כמו שאר המצלמות של אולימפוס לאחרונה, סט המקשים צנוע במכוון, במטרה לפשט את השימוש. בחלק העליון נמצא לחצן הפעלה וכיבוי ולחצן הצילום המוקף בטבעת זום נוחה. בגב המצלמה מימין תמצאו גלגלת תפעולית יעילה המשמשת גם כלחצנים, 5 במספר; לחצן גדול וברור לצילום וידיאו מיידי, לחצני צפייה, תפריט ולחצן המסומן בסימן שאלה, המעניק מידע מפורט על מצבי הצילום ומסייע עם טיפים לצילום נכון – בעברית. הלחצנים הללו מתכתיים, עגולים ובולטים כראוי, כך שהם נוחים ללחיצה.

Olympus SZ-11
כמו שאר המצלמות של אולימפוס לאחרונה, סט המקשים צנוע במכוון, במטרה לפשט את השימוש. בחלק העליון נמצא לחצן הפעלה וכיבוי ולחצן הצילום המוקף בטבעת זום נוחה

בקדמת המצלמה, על החלק הבולט מעט המאכלס את העדשה, ישנו מתג הסטה קפיצי שמקפיץ את הפלאש. מיקומו נבון והוא נגיש לאצבע ביד שמאל האוחזת במצלמה. כאשר הפלאש אינו מורם, המצלמה לא תקפיץ אותו אוטומטית או תציע לכם להפעילו במידת הצורך, אלא פשוט תנסה לצלם בלעדיו, מה שכאמור מוביל לתוצאות לא אופטימליות.

המסך, בגודל 3 אינטש וברזולוציה של 460 אלף פיקסלים, מעניק תצוגה טובה למדי המשקפת את התמונות כפי שייראו לאחר מכן על מסך המחשב. הוא בהיר דיו כדי לאפשר צפייה גם בשמש.

Olympus SZ-11
המסך, בגודל 3 אינטש וברזולוציה של 460 אלף פיקסלים, מעניק תצוגה טובה למדי המשקפת את התמונות כפי שייראו לאחר מכן על מסך המחשב. הוא בהיר דיו כדי לאפשר צפייה גם בשמש

תפריטי המצלמה הגיוניים ונוחים לניווט בדרך כלל. במסך הראשי תוכלו לגשת לפונקציות הנפוצות (במצב P למשל תוכלו להגדיר במהירות את הרגישות, פיצוי החשיפה וכדומה), ושאר ההגדרות נמצאות בתפריט ה-Menu. שינוי של הגדרות כמו איזון לובן או פיצוי חשיפה גורם להצגת 3 חלוניות, אחת מציגה את המציאות כפי שהיא ומשני צדדיה היא מוצגת כפי שתראה לאחר השינוי – למשל, בפיצוי חשיפה תראו תמונה אחת בחשיפת יתר ואחת בחשיפת חסר. תצוגה כזו נותנת מושג טוב איך ייראה הצילום בפועל. עם זאת, הפריע לנו שהתפריט המקוצר במסך הראשי חוזר בכל פעם לראש המסך, כך שאם תרצו לשנות ISO מספר פעמים, למשל, תצטרכו בכל פעם לגלול עד למטה אחרי כל תמונה – במקום שהסמן יישאר במקום האחרון בו השארתם אותו.

בימין המצלמה נמצאים מתחת למכסה גומי מוארך חיבורי Mini-HDMI ו-USB קנייני לחיבור למחשב, ובתחתית נמצאים הסוללה, כרטיס הזיכרון ותבריג פלסטיק לחצובה.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.
מצב בו חיישן המצלמה נחשף זמן רב מדי לאור בגלל צמצם פתוח מדי או מהירות תריס גבוהה מדי, וכתוצאה מכך התמונה יוצאת "שרופה", כלומר שהחלקים המוארים נראים לבנים לגמרי וחסרי פרטים.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

אולימפוס SZ-11 נדלקת ומוכנה לצילום הראשון, לאחר מיקוד, תוך 2.2 שניות, שזו מהירות טובה למדי, ונכבית תוך כ-2 עד 2.5 שניות, תלוי במצב העדשה.

בין תמונה לתמונה המתנו 1.8 שניות בלבד, ובשימוש עם פלאש התארך זמן ההמתנה במעט ל-2.8 שניות. בסך הכל מדובר בביצועים מהירים יחסית למצלמות מסוגה. המיקוד עצמו מתבצע במהירות סטנדרטית ואף למעלה מכך בתאורה טובה, ובסיוע של נורת העזר המצלמה מצליחה להשיג פוקוס מוצלח בדרך כלל גם בחושך, תוך זמן סביר.

צילום הרצף הרגיל מתבצע בקצב של תמונה בשנייה, וברזולוציה המלאה. במצב המהיר הראשון המצלמה הגיעה לקצב מצוין של כ-8 תמונות בשנייה ברזולוציית 5 מגה פיקסל, ובמצב המהיר השני ניתן להגיע לקצב זריז עוד יותר ברזולוציית 3 מגה פיקסל.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

סוללה

(10% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

המצלמה מצוידת בסוללת ליתיום-יון (LI-50B) בקיבולת של 925mAh, שלפי התקן המחמיר של CIPA אמורה להספיק ל-200 תמונות.

בפועל, קיבלנו זמן סוללה טוב בהרבה, אך לא מהגבוהים כיום. הסוללה הספיקה לנו צילום של כ-600 תמונות, שליש מהן עם פלאש, ועוד כמה סרטונים.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply