חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Sony CyberShot DSC-HX100V סוני
מותג: Sony
סוג מצלמה: דמוי SLR
רזולוציה: 16.2 מגה פיקסל
זום אופטי: 30
גודל חיישן: 1/2.3 אינטש
סוג סוללה: Li-Ion
מייצב תמונה: כולל
סוג פוקוס: אוטומטי + ידני
ציון WiseBuy
8.9
דירוג הגולשים
(5 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
ויליאם 24.11.11
tal 07.11.11
גולש 08.09.11
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Sony CyberShot DSC-HX100V סוני

עידו אשפיז | 20.03.2012
הטוב
  • צילום וידיאו 1080Pאיכותי מאוד
  • זום אופטי נדיב X30
  • מייצב תמונה מעולה
  • מסך מפרקי חד ומצוין
  • GPS
  • חיי סוללה ארוכים
הרע
  • חיישן קטן באופן מורגש
  • עינית אלקטרונית בינונית
  • היעדר דחיסת RAW
  • מהירות תפעול ומחזור פעולה פושרים
בשורה התחתונה

Sony HX100V, כמכלול, היא מצלמה טובה. יש לה תכונות של מצלמה מצוינת ברגע שמתרגלים אליה ולומדים את המגבלות שלה – אך אין לה איך להתבטא. על כל המנגנונים החכמים שיש לה, היא עדיין צריכה לדחוס 16.2 מליון פיקסלים לחיישן קטן מאוד – ואת זה היא עושה לא מספיק טוב, לפחות בצילום סטילס. בוידיאו לעומת זאת היא מתפקדת נהדר. היא תתאים למי שמוכן להתפשר על איכות הסטילס וגודל פיתוח התמונות שלו, תמורת סופר-זום משוכללת עם יכולות וידיאו מעולות וחיי סוללה מצוינים.

הקדמה

Sony DSC-HX100v היא תחילתה של סדרת הסופר-זום של סוני שכוללת כיום מצלמה נוספת, HX200v. שתיהן בעלות זום של X30 ונבדלות זו מזו בעיקר בכמות הפיקסלים שעל החיישן: ל-HX200v יש 18.3 מגה פיקסל, בעוד ל- HX100V יש 16.2 מגה-פיקסל.

עוד במפרט: חיישן CMOS (Exmor R) בגודל 1/2.3 אינטש, צילום וידיאו Full HD, מייצב תמונה אופטי, מסך מפרקי בגודל 3 אינטש, עינית אלקטרונית, GPS מובנה ותמיכה בצילום בתלת-ממד. עדשת הזום, מבית Carl Zeiss,  מספקת טווח של 27-810 מ"מ, עם צמצם מירבי f/2.8. זמני החשיפה נעים בין 30 ל-1/4000  שניות, ורגישות החיישן מגיעה עד 3200 ISO.

המצלמה פועלת על סוללת ליתיום-יון נטענת ומצלמת על כרטיסי MS2 של סוני או SDHC/SDXC, כאשר סוני ממליצה על כרטיסים מ-Class 4 ומעלה.

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
Global Positioning System מצלמה עם מקלט GPS מובנה מסוגלת לקלוט את המיקום המדויק בכל זמן נתון ולשמור את נקודות הציון בתמונות המצולמות. לאחר הצילום ניתן לקטלג את התמונות לפי האזורים בהם צולמו, להעלות אותן לשירותים מבוססי מיקום שונים (כמו Google Earth) וכדומה.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

נפתח בשורה התחתונה: איכות הצילום פה קצת אכזבה אותנו. ממצלמה בקטגוריה הזו, שעומדת מול מתחרות רציניות מבית קנון ופוג'י – ציפינו להרבה יותר.

במבט כללי התמונות טובות. הצבעים עשירים מאוד, התמונה ממוקדת ונראית חדה יחסית. מבט בוחן מגלה שכמעט בכל תמונה ובכל ISO יש מריחות ומחסור בפרטים בעומק התמונה. הרעש נובע מהיחס הגרוע של גודל חיישן למגה פיקסלים; במילים פשוטות, יותר מדי פיקסלים על פחות מדי חיישן. שינוי ההגדרות לצילום ב-10 מגה פיקסל מועיל לעניין, אך לא מספיק.

היות ומדובר במצלמת סופר-זום רצינית, ראוי לציין שלפחות לאורך המרחקים השונים האיכות נשמרת. בצילום בזום מקסימלי ומינימלי איכות התמונה עקבית ואין הרעה נוספת כתוצאה מהזום. הדבר נכון לא רק לרעשים אלא גם לעיוותי תמונה – סוני הצליחו לצמצם אותם כמעט לחלוטין. אין אפקט "עין דג" לא רצוי בצילום רחב, וגם בקצה הרחוק של הזום לא נרשמו עיוותים.

למצלמה הזו יש את מייצב התמונה הטוב ביותר שנתקלנו בו. בזום מלא והתבוננות במסך התמונה אמנם קופצנית (באופן טבעי) אבל חצי-לחיצה על הדק הצילום מכניסה את המייצב לעבודה והתמונה לא קופצת וגם לא קופאת לרגעים. המייצב נותן תחושה כאילו המצלמה נעה על גבי חצובה. באמת מצוין.

תנאי תאורה בינוניים לא עוזרים למצלמה הזו. טווח הרגישות אינו מרשים במיוחד, 100-3200. הוא מחולק ל-15 סטופים, וכמעט בכולם אפשר להפיק תמונות שמישות ומעלה. ככל שעולים בטווח הרגישות כך קשה יותר לייצר תמונה טובה, ומעל 2500 רוב התמונות כבר בלתי שמישות.  לעזרת התאורה ב-ISO הבינוני מגיע פלאש עוצמתי. הפלאש במצלמה הזו חזק למדי ומאיר היטב חללים בינוניים ומעלה. לרוב יופקו תמונות טובות, בעיקר של דוממים. בצילום פורטרטים הוא עושה עבודה קצת פחות טובה\ ולא אחת "נשרפו" מצולמים תחת אורו החזק.

צילום המקרו במצלמה הזו גם טוב למדי. ניתן להתקרב עד כדי 2-3 ס"מ מהאובייקט, להתמקד בו כראוי ולקבל תמונות טובות מאוד, בעלות אפקט בוקה נהדר. הטלה-מקרו בדגם הזה מעט מוגבל, אבל אפשרי גם כן – וגם במקרה הזה אפקט הבוקה מרשים ויפה.

Sony HX100V מציעה שני מצבים חכמים: חכם, וממש חכם. המצב החכם של היום הוא המצב האוטומטי של פעם, כזה שמנסה למדוד תאורה ולהתאים אליה את הפרמטרים של הצילום. במצלמה הזו המצב הזה פועל היטב. מדידת התאורה נכונה והתמונות יוצאות רוויות במידה.

המצב הממש חכם אמור לזהות בנוסף על התאורה גם סצנות צילום, לדייק יותר את פרמטרי הצילום ולהפעיל טריקים נוספים כמו זיהוי פנים וחיוך. המצב הזה פועל מצוין, רק שהוא מכיל טריקים בעייתיים. המנוע של סוני עובד כל הזמן, מזהה כמעט כל מצב צילום ומצליח בעבודתו להתאים את פרמטרי הצילום לסצנה. למשל, מנגנון זיהוי הפנים ננעל על הפנים של מושא הצילום ומסרב להרפות. בתאורה בעייתית ללא פלאש המצלמה עושה שימוש ב-Bracketing, כלומר ירייה של רצף תמונות מהיר, כדי לאחד אותן לאחר מכן ולייצר מהן תמונה אחת טובה, אך מצד שני – המנגנון לא מושלם ומייצר לא פעם תמונות מעט מטושטשות. החיסרון המרכזי של המצב החכם הזה הוא העובדה שפרט לשליטה בפלאש ובפיצוי החשיפה הצלם לא יכול לשנות כלום, אפילו לא צילום רציף או אופן מיקוד.

למצלמה יש מצב צילום פנורמי טוב שמאפשר לצלם פנורמות בקלות – לחיצה וגרירת המצלמה בכיוון הרצוי יוצרת תמונה פנורמית טובה בו במקום.

עוד מצבי צילום שבנמצא: צילום תלת ממדי (תמונה יחידה שנשמרת כתמונה תלת מימדית לבעלי המסכים המתאימים), בחירה מתוך 16 סצנות מוכנות מראש כגון זיקוקים או נוף, וגם סצינות מורכבות יותר כמו פורטרט בתאורה חלשה, מצב עם תיקון צללים לצילומים בעלי ניגודיות גבוהה ועוד. בנוסף על כל אלו ישנם 4 המצבים הקלאסיים M, A, S, P ומצב MR שמאפשר לשמור הגדרות צילום ספציפיות שיהיו זמינות תמיד.

בלטה בהיעדרה דחיסת תמונות בפורמט RAW, כפי שציפינו למצוא במצלמה יומרנית שכזו.

לפניכם מספר תמונות הדגמה שצולמו עם ה-HX100V. שימו לב שאיכות התמונות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Sony DSC-HX100V

ISO 100, f/5/6, 1/250 sec

Sony DSC-HX100V

ISO 500, f/4, 1/60 sec

Sony DSC-HX100V

ISO 1250, f/2.8, 1/60 sec

Sony DSC-HX100V

ISO 2000, f/2.8, 1/30 sec

החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

Sony HX100V  היא מצלמה בעלת נתוני פתיחה מצוינים בתחום הוידיאו. מדובר בצילום ברזולוציית Full HD, כלומר 1080p, בקצב מרשים מאוד של 50 פריימים בשנייה באחד משני מצבים: 50i  או 50p. הראשון הוא למעשה צילום של 25 פריימים בשנייה, כאשר כל פריים מצולם פעמיים ונעשה איחוד של המידע מהפריימים (Interlaced). השני הוא פשוט צילום של 50 פריימים בשניה.

הצד הויזואלי של הנתונים הטכניים מרשים לא פחות. הסרטים שצילמנו היו באיכות גבוהה מאוד, נטולי רעש כמעט לחלוטין גם בתאורה בעייתית. הם התנגנו היטב ללא ריצודים ותקיעות, וגם מייצב התמונה הנהדר מורגש בהם – אין ולו שמץ תזזיתיות. ניתן לעשות שימוש בזום במהלך הצילום – הוא מוגבל לתנועה איטית מאוד ושקטה למדי – כך שאין לה זכר בצילום.

חיסרון קטן ויחיד הוא חוסר רגישות קל במיקרופונים. לא כל הקולות והצלילים עשו את דרכם לסרטים, גם כאלו שהיו קרובים יחסית למצלמה. הקלטת הקול היא סטריאופונית, וגם כך ניגונו במצלמה.

חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

סוני HX100V מאופיינת במידות סופר-זום סטנדרטיות: 119 x 88.9 x 93 מ"מ, ובמשקל סביר של 574 גרם. היא לא קלה במיוחד, אך עדיין בגדר הסביר. העדשה עשויה פלסטיק שחור-מבריק והיא מחוברת לגוף העשוי פלסטיק שחור-מט עם גימור מחוספס קלות. הגימור המבריק בחזית נותן לה מראה יוקרתי משהו, אך מאחור היא שגרתית למדי.

Sony DSC-HX100V
סוני HX100V מאופיינת במידות סופר-זום סטנדרטיות ובמשקל סביר של 574 גרם. העדשה עשויה פלסטיק שחור-מבריק והיא מחוברת לגוף בגימור שחור-מט. הגימור המבריק בחזית נותן לה מראה יוקרתי משהו

כראוי לקטגוריה, המצלמה מתאפיינת ביכולת צילום ידני מלאה המתאפשרת בצורה יחסית זריזה ואינטואיטיבית. בניגוד לשיטות הנהוגות בהן משלבים כפתורים וחוגות לשלוט בפרמטרי הצילום השונים, את המצלמה הזו מתפעלים באמצעות חוגה יחידה שהיא גם כפתור. היא נמצאת בגב המצלמה, בסמוך למיקום האגודל מימין למעלה. ברירת המחדל של החוגה היא שינוי זמני החשיפה. לחיצה עליה מעבירה אותה למצב בו ניתן לבחור פרמטר אחר לשינוי, באמצעות גלילה.

במצב הצילום הידני המלא (M) החוגה מדלגת בין מפתח צמצם, זמן חשיפה ורגישות ה-ISO. במצב האוטומטי המלא היא שולטת רק בפיצוי החשיפה (-2-2). צורת התפעול הזו עובדת בסך הכל, אך היא פחות טובה משמעותית ממצלמות שמציעות שילוב של כפתורים וחוגות. השליטה כאן מעט אטית בגלל הצורך לדלג כל הזמן בין הפרמטרים – זאת עוד לפני הרכות המוגזמת של הצד הכפתורי שבה. התגובה שלה ללחיצה אטית במקרה הטוב ולא קיימת במקרה הרע.

פרט לחוגה, על גב המצלמה ישנם עוד מספר כפתורים. 5 מקשי הניווט, תפריט ועזרה נמצאים בחלק התחתון, ולצד העינית נמצאים כפתור ההקלטה המהירה ומעבר לצפייה בתמונות. הכתפורים כולם שטוחים למדי אך מגיבים היטב.

המסך המפרקי הוא בגודל 3 אינטש ובעל רזולוצייה מצוינת של 921 אלף פיקסלים. המסך מצוין ומתפקד היטב כמעט בכל תאורה. המפרק שלו מאפשר לו סיבוב של 90 למעלה 60 מעלות למטה, ומספק צילום נוח משלל זויות. מאחורי המסך מסתתר כפתור ריסט קטנטן המאפשר לאפס את פרמטרי המצלמה. הגישה אליו צריכה להיעשות באמצעות נעץ או עט.

מעל המסך נמצאת עינית אלקטרונית, ולצידה חיישן המעביר אוטומטית את התצוגה מהמסך לעינית. העינית בגודל 0.2 אינטש ובעלת 201 אלף פיקסלים. זה אמנם נשמע הרבה למסך הקטנטן, אך בפועל איכות העינית לא מספיק טובה, קצב הרענון שלה נמוך וכאשר מנסים לצלם בה בתנועה הדבר מורגש במיוחד. ניתן לשנות את המיקוד בעינית (דיופטר) לבעלי משקפים ואצבעות ברזל. החוגה קשה מאוד ולא פשוט לסובב אותה.

Sony DSC-HX100V
המסך המפרקי הוא בגודל 3 אינטש ובעל רזולוצייה מצוינת של 921 אלף פיקסלים. המסך מצוין ומתפקד היטב כמעט בכל תאורה. העינית פחות מרשימה

בראש המצלמה ניתן למצוא את חוגת המצבים, כפתור ההפעלה, כפתור בורר בין המסך לעינית, כפתור לתכנות עצמי וכפתור הבורר בין מצבי המיקוד. בדומה ללחצנים האחרים במצלמה גם כאן הם כולם שטוחים אך מגיבים היטב. עוד בראש המצלמה נמצא כמובן הדק הצילום המוקף חוגת זום. גם כאן חצי-לחיצה ממקדת את התמונה ומכניסה את המייצב להילוך גבוה – אך אין שום פידבק מההדק. הכפתור כל כך רך שפשוט אין איך לדעת מתי הוא חצי-לחוץ ומתי לא, וחובה להתבונן במסך לשם כך.

סוני הוסיפה לדגם הזה מספר פיצ'רים חביבים. הראשון שבהם הוא GPS מובנה שמאפשר תיוג-גיאוגרפי של התמונות. הוא פשוט להפעלה וקליטת הלווינים במצלמה די טובה בסך הכל. פיצ'ר נוסף במצלמה, כזה הלקוח מעולם ה-DSLR, הוא השימוש בטבעת זום סביב העדשה. מנגנון הטבעת הזה חשמלי ולכן ישנה השהייה קצרה בין סיבוב הטבעת לסיבוב הממשי של העדשה. בנוסף, אין גבולות לסיבוב. כדי לפתוח את העדשה יש צורך בכמעט סיבוב שלם, כשהחצי הראשון מגיע ל-X10, ואז מדלג מיד ל-X30. ההשהייה והסיבוב הארוך הנדרש גרמו לנו להעדיף את העבודה עם חוגת הזום השגרתית.

Sony DSC-HX100V
בראש המצלמה ניתן למצוא את חוגת המצבים, כפתור ההפעלה, כפתור בורר בין המסך לעינית, כפתור לתכנות עצמי וכפתור הבורר בין מצבי המיקוד, וכמובן הדק הצילום המוקף חוגת זום

על העדשה ישנו כפתור המאפשר מעבר בין פוקוס ידני לאוטומטי. כאשר עושים שימוש בפוקוס ידני הטבעת עוברת לשמש למיקוד, וחוגת הזום הקטנה שולטת בלעדית בזום. גם עבור השימוש בפוקוס ידני, הטבעת החיצונית דרשה סיבובים ארוכים מדי לשימוש סביר.

משמאל המצלמה נמצאים שני מכסים: אחד קטן המכסה חיבור למטען, ואחד גדול המכסה חיבורי HDMI ו-USB. שני המכסים קפיציים ונפתחים בקלות ובנוחות. לא קיים במצלמה חיבור Hot-shoe לפלאש חיצוני ועזרים נוספים.

באריזת המצלמה מגיעים כרטיס זיכרון, מטען וכבל חשמלי מתאים, סוללה, רצועת נשיאה, מכסה עדשה, כבל USB וספרות הדרכה.

רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
יחידת מידה המשמשת למדידת העוצמה של עדשה. הדיופטר, למשל, הוא גם ה"מספר" של משקפיים. במצלמות מסוימות שקיימת בהם עינית אופטית או אלקטרונית, ניתן לכוון את הדיופטר בעזרת גלגלת זעירה לצד העינית, כך שבעלי משקפיים יוכלו לכוון את האופטיקה של העינית בהתאם ל"מספר" שיש להם ולראות אותה ממוקדת.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
Global Positioning System מצלמה עם מקלט GPS מובנה מסוגלת לקלוט את המיקום המדויק בכל זמן נתון ולשמור את נקודות הציון בתמונות המצולמות. לאחר הצילום ניתן לקטלג את התמונות לפי האזורים בהם צולמו, להעלות אותן לשירותים מבוססי מיקום שונים (כמו Google Earth) וכדומה.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

סוני HX100V נדלקת ומוכנה לשימוש תוך 2.3 שניות – זמן סביר יחסית לקטגוריה. באופן מפתיע, זמן הכיבוי שלה זהה.

בצילום רגיל ניתן לצלם תמונה כל 2 שניות, ובצילום עם פלאש צריך להמתין 3 שניות בין צילומים. עד כאן זמנים בינוניים ומטה. הצילום הרציף לא בדיוק מציל את המולדת במקרה הזה. ניתן לצלם רצפים של 10 תמונות בשנייה, או 10 תמונות בקצב של 2 בשנייה. שתי האופציות לגמרי לא רעות, אך בהחלט לא ייחודיות.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

המצלמה פועלת באמצעות סוללת ליתיום-יון ייעודית בעלת קיבולת של 870mAh שהפיקה לנו למעלה מ-1200 תמונות סטילס, כשליש מהן עם פלאש. בנוסף לכך מספר דקות של סרטי וידיאו צולמו, והתיוג הגיאוגרפי פעל גם כן בחלק נרחב מהזמן. מדובר במספר מרשים של תמונות, שמלווה בפיצ'ר נהדר של המצלמה להעריך את זמן חיי הסוללה בדקות שמוצג על גבי המסך כל זמן השימוש.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply