חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Fuji FinePix Real 3D W3
מותג: Fuji
סוג מצלמה: קומפקטית
רזולוציה: 10 מגה פיקסל
זום אופטי: 3
גודל חיישן: 1/2.3 אינטש
סוג סוללה: ייחודית
מייצב תמונה: ללא
סוג פוקוס: אוטומטי בלבד
ציון WiseBuy
7.7
דירוג הגולשים
(5 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
ערן 14.06.11
Michael 26.04.11
itsik 20.12.10
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Fuji FinePix Real 3D W3

גד גניר | 22.06.2011
הטוב
  • צילום סטילס ווידיאו בתלת מימד
  • מסך תלת מימד שאינו דורש משקפיים
  • הפעלה וכיבוי נוחים של המצלמה
  • איכות חומרים והרכבה מעולים
הרע
  • זמן סוללה שערורייתי
  • מגבלות צילום הקשורות לטכנולוגיית התלת מימד
  • איכות צילום סבירה בלבד בצילום רגיל
  • גרעון רב ב-ISO גבוה
  • צילום וידיאו מאכזב מאוד באיכותו
בשורה התחתונה

Fuji Real 3D W3 היא מקרה קלאסי של מוצר בינוני למדי בפני עצמו, שהצליח להלהיב אותנו מאוד בזכות תכונה בולטת אחת. חשוב לנו להדגיש: אם שקלתם לקנות מצלמה קומפקטית ולצלם איתה ברוב הזמן תמונות רגילות, אין סיבה שתרכשו דווקא אותה, השוק מציע לכם אופציות טובות בהרבה ברמת המחיר הזאת, ואולי אף זולות יותר.

ובכל זאת, אם אתם בעלי מסך תלת מימד בבית, ורוצים לתעד סצנות בחייכם בצורה מוחשית יותר מאי פעם, או שסתם רוצים לקנות מצלמה שתהפוך אתכם למסמרי הערב בכל מקום אליו תלכו, ה-Fuji Real 3D W3 היא בהחלט בשבילכם.

הקדמה

מצלמות דיגיטליות תלת מימד הן עדיין מצרך מאוד נדיר במחוזותינו, ובמיוחד כאלה המצלמות תלת-מימד אמיתי, עם שתי עדשות, כמו ה-Fuji Real 3D W3. מדובר בממשיכת דרכה של ה- 3D W1 של פוג'י מהשנה שעברה, וכמוה גם היא כוללת שני חיישני 10 מגה פיקסל בטכנולוגייתCCD  ובגודל של 6.17X4.55 מ"מ, זום אופטי X3 בטווח של 35-105 מ"מ, צמצם בפתיחה של f/3.7 בצידה הרחב של העדשה, ומסך תלת-מימד שאינו זקוק למשקפיים בגודל 3.5 אינטש.

המצלמה מופעלת באמצעות סוללה ייעודית נטענת, ושומרת את התמונות והסרטים על כרטיס זיכרון מסוג SDHC, או על זיכרון פנימי צנוע בנפח 34MB.

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
זום אופטי מאפשר לקרב או להרחיק את האובייקט המצולם מבלי לפגום באיכות התמונה. זאת בשונה מזום דיגיטלי שמקרב ומרחיק את האוביקט באמצעות תוכנה ופוגם באיכות התמונה (ראו המחשה). טווח הזום מבוטא במכפלה כגון x3, x4 המציינת פי כמה ניתן להתקרב לאובייקט. במצלמות קומפקטיות רבות הזום האופטי הוא לפחות x3, אבל מומלץ לבחור מצלמה עם זום אופטי גדול יותר כדי שניתן יהיה לצלם אובייקטים מרוחקים מבלי להתקרב אליהם פיזית.  
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

מטבע הדברים, צילום התלת מימד ב-Fuji Real 3D W3 סיקרן אותנו הרבה יותר מביצועיה במצבי צילום אחרים, אך בכל זאת, על מנת לתת לכם תמונה מלאה, בחנו אותה גם בצילום רגיל. צילמנו עימה במגוון מצבים: בחוץ בצהריים, בתוך חלל משרדי, במהלך חתונה ועוד.

במבט ראשון, בצילום רגיל, עושה ה-Fuji Real 3D W3  עבודה לא רעה. הצילומים שצילמנו בחוץ יצאו חדים למדי, ועם גוונים יפים וריאליסטיים. עם זאת, צילומים שצילמנו בתנאי תאורה פחות אידיאליים, סבלו מגרעון קל שהובחן בעיקר בקווי גבול בין אזורים כהים לאזורים בהירים. מלבד זאת, התמונות התאפיינו בחוסר פירוט מספק לטעמנו באזורים כהים וחשוכים, שנראו בצילומים כהים מדי, וסבלו מרעש דיגיטלי וגרעון. התופעה חזרה על עצמה באופן מודגש יותר בצילומים שביצענו במהלך החתונה, ולמרות התמונות המרהיבות שהצלחנו להפיק, בכל הקשור לצבעים, בשאר ההיבטים של פירוט, וניקיון תמונה, ה-Fuji Real 3D W3 הציגה ביצועים פושרים מאוד. בהגדלת התמונות לגודל טבעי המצב החמיר – התמונות נראו מגורענות מאוד וסבלו מעיבוד תמונה מוגזם. במצביה האוטומטיים, למצלמה יש נטייה מרגיזה לקפוץ לרמותISO  גבוהות כדי להמנע מתמונות מטושטשות, אך התוצאה היא תמונות רועשות, וכאשר הן בגודל טבעי הן גם לא חדות מספיק. כאשר צילמנו במצבים ידניים והגדרנו בעצמנו את רמות ה-ISO  הצלחנו להוציא תוצאות טובות עד לדרגת ISO 400. ברמה של 800 התמונה כבר היתה מגורענת (המצלמה נוטה להגיע לרמה זו ברוב הצילומים האוטומטיים שאינם מתבצעים בצהרי היום בחוץ), וב-1600 מדובר כבר בתמונות שאינן שמישות.

בשימוש בפלאש התקבלו תוצאות סבירות, והפלאש הצליח להאיר בצורה טובה חדר בגודל ממוצע. בצילום פנים מקרוב הוא הצליח שלא לשרוף את פני המצולם, והגוונים נשארו ריאליסטיים יחסית.

הגענו לחלק המעניין באמת, ביצועי המצלמה בתלת מימד. כל תמונה שאנחנו מצלמים כאשר המצלמה נמצאת במצב תלת מימד, מפיקה שני קבצים: האחד JPG רגיל, והשני בשם קובץ זהה בפורמט MPO, שהוא למעשה אותה תמונה, רק בתלת מימד. בתמונות התלת מימד ניתן לצפות על מסך המצלמה (עליו נרחיב בהמשך) או על מסך חיצוני התומך בהצגת תכנים מסוג זה. אנחנו בדקנו את התמונות על מסך המחשב Toshiba A665-11T שסקרנו לא מכבר, המצויד במסך תלת-מימד עם משקפיים אקטיביים.

רוב התמונות שצילמנו סחטו קריאות התפעלות והתלהבות שלא זכורות לנו ממצלמות אחרות שבדקנו. איכות התמונות היתה אמנם סטנדרטית, אבל אפקט העומק בתמונה יצר התלהבות גם בקרב האנשים האדישים ביותר שנתנו להם לצפות בתמונות, והמשפט שחזר על עצמו הכי הרבה פעמים היה "זה העתיד!". עם זאת, העתיד אינו ורוד לחלוטין, לפחות לא נכון להיום: טכנולוגיית הצילום בתלת מימד מוגבלת עדיין על ידי חוקי הפיזיקה, או ליתר דיוק האופטיקה; למשל במרחק ההתמקדות. תמונות שצילמנו ממרחק של פחות מ-48 ס"מ מהאובייקט יצאו כפולות (אותה התחושה כמו להיות שיכור או לפזול לאורך זמן רב). ניתן אמנם לשנות את בקרת ההיסט, כלומר את הזוית המחברת בין שתי התמונות ויוצרת את אפקט העומק, אך הדבר משאיר אותנו עדיין עם תמונות שלא נעים לצפות בהן.

הזום של ה- Fuji Real 3D W3 צנוע מאוד, X3. לצערנו גם הזוית הרחבה של העדשה כאן, אינה רחבה מספיק, ועומדת על 35 מ"מ בצידה הרחב. זהו כנראה חלק מהמחיר אותו אנחנו נדרשים לשלם על מזבח התלת מימד.

למצלמה מספר מצבי צילום סטנדרטיים: M, A, P, ואוטומטי לחלוטין. מצבים נוספים הם SP1 המצלם שתי תמונות ברצף, אחת עם פלאש ואחת בלי, ומצב SP2 המצלם שתי תמונות ומאחד אותן, ובכך מפחית את הטשטוש בתמונה. בנוסף קיים כאן מצב A2D המצלם שתי תמונות ברצף, האחת בזום חופשי והשנייה בטווח הרחב ביותר של העדשה, ומצב צילום A3D, לצילום תמונת תלת מימד על ידי שימוש בעדשה אחת בלבד וצילום של שתי תמונות ברצף. ראוי לציין שניתן לצלם בכל אחד מהמצבים (למעט A3D) במצב צילום תלת מימד או צילום רגיל, לבחירתנו.

את תמונות התלת מימד לצערנו לא נוכל להמחיש (משום שסביר להניח שלמרבית הקוראים אין עדיין מסך תומך תלת-מימד בבית), ולכן נציג לכם כמה תמונות הדגמה רגילות שצילמנו עם ה- 3D W3. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחציו על התמונות להגדלה.

Fuji Real 3D W3

ISO 100 f/8, 1/280 sec

Fuji Real 3D W3

ISO 200, f/3.7, 1/90 sec

Fuji Real 3D W3

ISO 400, f/3.7, 1/100 sec

Fuji Real 3D W3

ISO 800, f/3.7, 1/105 sec

Fuji Real 3D W3

ISO 1600, f/3.7, 1/28 sec

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
7 מתוך 10

באמצעות ה- Fuji Real 3D W3 ניתן לצלם סרטוני וידיאו ברזולוציית HD 720p ובתלת מימד. לא ניתן להפעיל את הזום האופטי (או הדיגיטלי) בזמן הצילום עצמו. צילום הוידיאו הרגיל נראה רע, לא מפורט מספיק ומחודד באופן לא טבעי. באופן כללי, הסרטונים נראו כאילו עובדו יתר על המידה ומלאכותיים. בנוסף, בצילום באזורים שטופי אור, מופיעים קוים אנכיים על המסך.

איכות התמונה הנמוכה מאפיינת גם את הוידיאו בתלת מימד, וכל תנועה בסרט מלווה בריצודים קשים. עם זאת, אפקט העומק בהחלט מלהיב, ומפצה קצת על האיכות הכללית הלא טובה. איכות השמע בסרטונים טובה. המצלמה מקליטה את השמע בסטריאו, והשמע נשמע טוב יחסית.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

פוג'י Real 3D W3 מוגדרת אמנם כמצלמה קומפקטית, אך עם עובי של 124 מ"מ ומשקל של 230 גרם, אנחנו חוזרים מספר שנים אחורה, לימים בהם מצלמות קומפקטיות היו גדולות וכבדות יותר. עיצובית, היא נראית כאילו נשלפה מארון הציוד של באטמן: שחורה כולה, עם גימור דמוי מתכתי בחלקה הקדמי, יחד עם פס ניקל כהה מסביבה. בצד ימין שלה תמצאו דלת קטנה המסתירה חיבור Mini-HDMI וחיבור לכבל AV, ובחלקה העליון חוגת זום, לחצן צילום ומפסק בקרת היסט, לתיקון זווית החיבור בין הצילומים בצפייה בתמונות.

הדלקת המצלמה מתבצעת על ידי הסטה כלפי מטה של מגן העדשות. צורה זו אופיינית למצלמות מסדרת Z של פוג'י, ונוחה במיוחד למי שלא מעוניין לחפש מתג קטן בחלקה העליון של המצלמה. למי שרוצה רק לצפות בתמונות, לחיצה על המקש בגב המצלמה מאפשרת לעשות זאת, מבלי לפתוח כלל את המכסה העדשה. ככלל, איכות הבניה של המצלמה מצוינת, והיא נראית עמידה וקשיחה למדי.

Fuji Real 3D W3
זו מצלמה גדולה וכבדה יחסית שנראית כאילו נשלפה מארון הציוד של באטמן: שחורה כולה, עם גימור דמוי מתכתי בחלקה הקדמי, יחד עם פס ניקל כהה מסביבה. הפעלתה מתבצעת על ידי הסטה כלפי מטה של מגן העדשות

תפעול המצלמה פשוט מאוד, אבל ברגע הראשון שקיבלנו אותה התקשינו להבין כיצד ניתן לצלם בתלת מימד על ידי שימוש בשתי העדשות, ולא באמצעות צילום שתי תמונות ברצף. באופן הגיוני, חיפשנו את מצב הצילום בתלת מימד על חוגת מצבי הצילום, והמקום היחיד שבו מצאנו משהו עם הכיתוב 3D, היה מצב הצילום A3D עליו דיברנו קודם. רק לאחר מספר דקות של תהייה קלטנו את כפתור המעבר למצב תלת מימד, המאפשר למעשה צילום בתלת מימד בכל מצב צילום. לאחר הסתבכות קלה זו, תפעול המצלמה היה פשוט, והסימונים על גבי הלחצנים השונים ברורים ופשוטים למדי. מעבר להצגת תמונות מתבצע על ידי לחיצה על מקש ייעודי, אולם לחיצה נוספת על אותו מקש מקפיצה בפנינו הודעת שגיאה המבקשת מאיתנו בנימוס ללחוץ על הדק הצילום כדי לצאת ממצב צפייה בתמונות. תפריטי המצלמה הם אמנם בעברית, אך הם עיצובם בסיסי מאוד והם נראים מיושנים ומאוד לא מלוטשים. השליטה על הגדרות הצילום הידניות קבורה בתוך התפריטים, ואינה נוחה עבור מי שמעוניין בצילום באופן זה.

המסך הוא אחד מגורמי ההתלהבות המשמעותיים ביותר במצלמה הזו. מדובר במסך גדול מאוד המשתרע על 3.5 אינטש עם רזולוציה גבוהה של 1,150,000 פיקסלים. הוא תיפקד לא רע גם באור יום בתאורה רגילה, וגילינו גם שניתן להפעיל בהירות מוגברת שאף תשפר את ביצועיו באור יום. גולת הכותרת של המסך היא ללא ספק האפשרות לצפות בו בתמונות תלת מימד ללא צורך במשקפיים. בתוך הבית, האפשרות לצפות בתלת מימד עבדה נפלא ולמרות מספר תלונות על ריצוד, הרושם הכללי של רוב הצופים במסך היה מאוד חיובי. באור-שמש ישיר אפקט התלת מימד כמעט נעלם, וקשה היה להבחין בעומק בתמונות דרך המסך. עוד נציין שבצפייה בתלת מימד הרזולוציה יורדת משמעותית והתמונה הרבה פחות חדה – אם כי הדבר מאפיין כל מסך תלת-מימד מסוג זה שיצא לנו לפגוש.

Fuji Real 3D W3
המסך משתרע על 3.5 אינטש, וניתן לצפות בו בתמונות תלת מימד ללא צורך במשקפיים. זה עובד נפלא בתוך הבית, אך באור שמש אפקט העומק כמעט ונעלם

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

המצלמה נדלקת בתוך כ-3 שניות. 4 שניות עוברות מהרגע שבו צילמנו תמונת תלת מימד אחת, ועד שהיא ערוכה לצלם תמונה נוספת, כאשר בשתיהן עשינו שימוש בפלאש. כאשר ויתרנו על צילומי תלת מימד ועברנו לצילום במצב רגיל, הזמן בין תמונה לתמונה התקצר ל-2.9 שניות עם פלאש, ו-1.9 שניות בלעדיו.

מצב צילום-הרצף כולל 2 צילומים בשנייה במצב תלת מימד, תוך ירידה לרזולוציה של 3 מגה פיקסל בלבד. במצב רגיל ניתן לצלם בקצב של תמונה אחת בשנייה ברזולוציה המקסימלית, או 3 תמונות בשנייה ברזולוציית 3 מגה פיקסל.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

סוללה

(10% מהציון הסופי)
6 מתוך 10

Fuji Real 3D W3 מצוידת בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 1000mAh. באתר היצרן לא מפורטת כמות התמונות עבורה אמורה להספיק סוללה זו, וכנראה בצדק. צילום בתלת מימד, יחד עם הצגת התמונות על מסך תלת מימד בהיר מאוד, גורמים למצלמה להציג ביצועים מביכים למדי בכל הקשור לסוללה, העומדים על קצת פחות מ-110 תמונות. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי כל קובץ שצולם בתלת מימד, צולם למעשה פעמיים, גם בפורמט דו-מימדי.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply