חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Casio Exilim EX-S200
סוג מצלמה: קומפקטית
רזולוציה: 14.1 מגה פיקסל
זום אופטי: 4
גודל חיישן: 1/2.3 אינטש
סוג סוללה: ייחודית
מייצב תמונה: בחיישן
סוג פוקוס: אוטומטי + ידני
סוג עינית: ללא
ציון WiseBuy
7.1
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Casio Exilim EX-S200

עידו אשפיז | 20.06.2011
הטוב
  • אינספור סצנות צילום
  • מסך טוב מאוד
  • מצב צילום מהיר
  • איכות בנייה טובה
הרע
  • איזון לובן לא עקבי
  • פלאש חלש למדי
  • לכידת וידיאו לא מרשימה
  • כפתורים שטוחים ורופפים
  • היעדר חיבור HDMI
בשורה התחתונה

קסיו S200 היא מצלמה קומפקטית חביבה מאוד. על פניו יש לה פוטנציאל שרק צריך לדעת לממש באמצעות תפריט הסצנות הנרחב; בפועל רוב הזמן התמונות אמנם טובות, אך לא מספיק, והוידיאו לא מוצלח. המצלמה מתאימה למי שמוכן להתפשר על איכות הוידיאו עבור פירוט סצנות אינסופי שיאפשר לו לצלם כמעט בכל סיטואציה מבלי להתעסק בפרטים הטכניים.

הקדמה

EX-S200 נמנית על סדרת Exilim של קסיו, שמכילה כמה תת-סדרות של מצלמות ובהן מצלמות מהירות, מצלמות משולבות GPS, מצלמות פוינט-אנד-שוט פשוטות ועוד. הדגם הזה משתייך לסדרת הפוינט-אנד-שוט בה המצלמות נועדו להיות אלגנטיות וקלות לתפעול ככל האפשר ולספק תמונות איכותיות למשתמש הביתי.

S200  כוללת חיישן CCD בגודל 1/2.3 אינטש ומצוידת בעדשה בעלת זום אופטי X4 בטווח של 27-108 מ"מ, מייצב תמונה מכני, צילום וידיאו ברזולוציית HD ומסך 2.7 אינטש. המצלמה שומרת את התמונות על גבי כרטיס SDHC ובעלת זיכרון פנימי בנפח 34.9MB.

Global Positioning System מצלמה עם מקלט GPS מובנה מסוגלת לקלוט את המיקום המדויק בכל זמן נתון ולשמור את נקודות הציון בתמונות המצולמות. לאחר הצילום ניתן לקטלג את התמונות לפי האזורים בהם צולמו, להעלות אותן לשירותים מבוססי מיקום שונים (כמו Google Earth) וכדומה.
זום אופטי מאפשר לקרב או להרחיק את האובייקט המצולם מבלי לפגום באיכות התמונה. זאת בשונה מזום דיגיטלי שמקרב ומרחיק את האוביקט באמצעות תוכנה ופוגם באיכות התמונה (ראו המחשה). טווח הזום מבוטא במכפלה כגון x3, x4 המציינת פי כמה ניתן להתקרב לאובייקט. במצלמות קומפקטיות רבות הזום האופטי הוא לפחות x3, אבל מומלץ לבחור מצלמה עם זום אופטי גדול יותר כדי שניתן יהיה לצלם אובייקטים מרוחקים מבלי להתקרב אליהם פיזית.  
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

רוב התמונות שהפיקה ה- Casio EX-S200 היו באיכות טובה, ובתנאי תאורה טובים אפילו טובה מאוד. במבט כללי התמונות חדות ויפות, אם כי נראה שאיזון הלובן לא מאוזן כל-כך וניתן לזהות שינוי בצבעים בחלק מהתמונות, עם נטייה לגוונים קרים יותר. נטייה זו גם גורמת לחלק מהתמונות להיראות דהויות מעט. מבט מעמיק בתמונות מגלה גם גרעון קל בעומק התמונות, בניסיון של המצלמה ליצור מראה חד, בעיקר בתנאי תאורה לא טובים. גירעון זה לא אמור להפריע בפיתוח בגודל סטנדרטי, אך יורגש למדי בתמונות גדולות יותר.

על אף האמור, את יעודה ממלאת המצלמה נאמנה –  צילום משפחתי פשוט. תמונות בהן הנושא ברור וקרוב (4-5 מטרים) מהמצלמה יצאו טובות ומדויקות, וגם איזון הלובן שיתף פעולה באופן יחסי. בצילום בתוך הבית ללא מבזק המצלמה מתעדפת העלאת רגישות על פני זמן חשיפה, וכך קיבלנו תמונות טובות גם ב- ISO 800. ניסיונות מכוונים להגיע ל-ISO גבוה יותר במצב האוטומטי לא צלחו, על אף שהמצלמה מציעה שינוי ידני של הרגישות עד 3200. כנראה שיש סיבה טובה למגבלה פנימית זו שכן תמונות ב- ISO 1600 מתקבלות מגורענות למדי, על גבול הבלתי-שמישות.

הפלאש במצלמה אינו חזק, ומאיר בקושי חללים בינוניים. התקשינו לקבל צילומי פורטרטים מוצלחים עם מבזק זה. הצילומים יצאו מגורענים או שטוחים ומרוחים, ונראה שהמבזק האוטומטי לא פועל בצורה מיטבית. גם צילום באמצעות הפונקציה הייעודית לצילום פורטרטים לא הרשימה במיוחד והתוצאות שלה לא היו שונות במיוחד מהמצב האוטומטי. מה שכן, צילום בפונקציה ייעודית מאפשר הוספת "איפור" על פני המצולם, ונעשה אוטומטית כשהמצלמה מזהה פנים. מנגנון זיהוי הפנים טוב ועבד כמעט תמיד כמו שצריך. מנגנון האיפור בעיקר החליק את התמונות, העלים פרטים מפני המצולם ויצר הילה בהירה סביבו. ניתן לבחור בתפריט כמה בדיוק רוצים ל"אפר" את  המצולם בתמונה בסולם של 1 עד 12. לטעמנו כל העניין הזה מיותר, וחבל שברירת המחדל של המצלמה מפעילה את זה, ועוד בדרגה 7.

ל- Casio S200 מייצב תמונה מכני מובנה שפועל אוטומטית. הוא עושה עבודה טובה, ופרט להאטה זניחה בעיבוד התמונה הוא רק תורם למצלמה.

צילום המקרו והסופר-מקרו לא רע, אך היא בפירוש לא מהמצטיינות בתחום. כדי להפיק תמונת תקריב טובה יש צורך במספר ניסיונות צילום כיוון שהמצלמה לא ממהרת להתמקד על האובייקט, ובאופן כללי נותנת רושם שהיא לא נהנית להתקרב לנושאי הצילום שלה. לא הצלחנו לצלם מקרו במרחק קטן מ-7-8 ס"מ. גם כשצילום המקרו צלח והאובייקט היה ממוקד היטב, אפקט הבוקה כאן הוא לא מהטובים שראינו; הרקע מטושטש קלות אך לא מספיק לטעמנו.

ל- Casio EX-S200 שני מצבי צילום עיקריים – Auto ו-Premium Auto. זהו חלק מטרנד שניתן למצוא בהרבה מצלמות, מצב אוטומטי לצד מצב "חכם" שמזהה את הסצנות ומבצע התאמות, לקבלת תוצאות מיטביות. מדי פעם אמנם מבליחות צמד תמונות שניתן לראות בהן הבדלים תהומיים לטובת מצב הפרימיום. אך פעמים רבות מצב הפרימיום לא הצליח לזהות את הסצנה כראוי וקיבלנו צמדים של תמונות זהות.

במצב האוטומטי הרגיל ניתן לשלוט במספר מאפיינים בתמונה: גודל התמונה במגה-פיקסלים, איכות הצילום בוידיאו, התנהגות המבזק, אופן המיקוד וצילום עצמי. בנוסף ניתן לשנות את פיצוי החשיפה, איזון הלובן והISO- ידנית, אך כדי לבצע זאת יש צורך להיכנס לתפריט הראשי של המצלמה, ולאתר בתוכו את האפשרויות המבוקשות. מצב הפרימיום מנטרל את רוב האפשרויות הנ"ל ומותיר את הצלם עם השליטה על המבזק ועל הצילום העצמי.

יתר מצבי הצילום מרוכזים תחת תפריט הנקרא Best Shot, שם יש לא פחות 42 סצנות צילום שונות, החל מצילום נוף ועד הקלטת קול בלבד ללא תמונה. בין שלל האפשרויות ניתן למצוא אפשרות להפרדת הנושא מהרקע ולקבל רק את הנושא (קשה לביצוע ונותן תוצאות מוזרות בעיקר), צילום פורטרט עצמי של שני אנשים, צילום אוכל וגם מצבים שימושיים יותר כמו צילום זרימת מים (לקבלת אפקט מריחה), שקיעות, ספורט, זיקוקים ולילה שהוא המצב היחידי שמאפשר חשיפה של יותר מ-1/2 שנייה. בלטה בהיעדרה האפשרות לצילום פנורמה.

לפניכם מספר תמונות הדגמה שצולמו עם ה- S200. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Casio EX-S200

ISO 50, f/3.5, 1/640 sec
Casio EX-S200

ISO 50, f/8, 1/160 sec

Casio EX-S200

ISO 100, f/3.2 1/15 sec

Casio EX-S200

ISO 1600, f/3.2, 1/125

מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
6 מתוך 10

צילום הוידיאו כאן מתבצע ברזולוציית 1280X720 ובקצב של 30 פריימים בשנייה, ולא מדובר בנקודת החוזק של המצלמה הזו. איכות הסרטונים לא טובה מספיק, ואפילו תאורת חדר חזקה לא מונעת גרעיניות של הסרט. אמנם אין מריחות של התמונה, אך קיים לאג מורגש בזמן הצפייה שגורם לקפיצות בסרט. יש אפשרות לשליטה בזום הדיגיטלי בזמן לכידת הוידיאו, אך זה רק גורע מהאיכות הירודה גם כך. מה שכן ניתן לעשות הוא לכוון את העדשה מבעוד מועד, ואז להתחיל לצלם.

איכות הקלטת הקול לא רעה, אם כי עצמת השמע של הרמקול הפנימי במצלמה חלשה מאוד. בדומה לדגמים מתחרים לא ניתן לעצור את ההקלטה ולהמשיך מאותה נקודה, וכל עצירה גוררת הפקת קובץ חדש. נקודת זכות נרשמה כשגילינו שניתן לשלב צילום רגיל באיכות שנקבעה מראש, ואף בשילוב מבזק ופיצוי חשיפה שנשלטים באמצעות לחצני המצלמה תוך כדי לכידת הוידיאו, וכך לנצור רגעים בשני הפורמטים. זה בהחלט רעיון יפה, וחבל שביצועי הוידיאו של המצלמה לא מספיק טובים. חשוב גם לציין שאפשרות זו יוצרת קפיצות בסרטון, לרוב קצרות מאוד (פחות משנייה), כיוון שהמצלמה לא יכולה להתמודד עם 2 הפורמטים יחד.

כאשר מנגנים על גבי המצלמה סרטוני וידיאו, יש אפשרויות שליטה בסרט כמו הרצה קדימה או אחורה, וגם זו אפשרות שלא מובנת מאליה.

במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
7 מתוך 10

אי אפשר לומר על ה- Casio S200 שהיא מצלמה גדולה, אך בהחלט ראינו קטנות ואלגנטיות ממנה, ובעלות מפרט דומה. בחזיתה בולטת מהגוף טבעת כסופה המקיפה את העדשה, שמוסיפה עוד מ"מ יקר לעובי שלה העומד על 99 מ"מ. הגודל שלה מהווה יתרון באחיזה בה משום שיש מספיק מקום כדי לאחוז אותה בבטחה. גוף המצלמה עשוי מתכת המעניקה תחושת איכות ועמידות. המצלמה זמינה בצבעים כסף, כתום, שחור, וורוד וכחול כהה.

Casio EX-S200
הגודל הבינוני של המצלמה מהווה יתרון באחיזה בה. גוף המצלמה עשוי מתכת המעניקה תחושת איכות ועמידות. היא זמינה בצבעים כסף, כתום, שחור, וורוד וכחול כהה

ממצלמה לא-קטנה שכזו, הופתענו קצת לגלות שהיא מצוידת במסך בגודל 2.7 אינטש בלבד ולא גדול יותר. עם זאת, מדובר במסך טוב מאוד; אמנם לא רב פיקסלים (רזולוציה של 230 אלף פיקסלים) אך מתפקד טוב מאוד גם באור שמש ישיר ובכל זווית צפייה. עינית אין בדגם זה.

בראש המצלמה נמצאים מתג ההפעלה, השקוע בגוף המצלמה בצורה המקשה על הפעלתה, והדק הצילום המוקף בטבעת הזום. הכפתורים רחוקים דיים זה מזה ולא ניתן להתבלבל ביניהם. טבעת הזום לא קשה מדי והעדשה נענית לה בזריזות.

Casio EX-S200
בראש המצלמה נמצאים מתג ההפעלה והדק הצילום המוקף בטבעת הזום. הכפתורים רחוקים דיים זה מזה ולא ניתן להתבלבל ביניהם. טבעת הזום לא קשה מדי והעדשה נענית לה בזריזות

בגב המצלמה יש את כפתור לכידת הוידיאו המסומן בנקודה אדומה, לחצן שמחזיר למצב צילום מכל מצב אחר במצלמה, 5 מקשי ניווט בתצורת טבעת, כפתור הצגת תמונות ואת כפתור ה-Auto שציינו קודם לכן. כל הלחצנים שטוחים אך יחסית נוחים ללחיצה, פרט להדק הצילום וכפתור הניווט המרכזי: הם רכים ורופפים, ולא תמיד ברור אם הלחיצה עליהם נקלטה. גם העובדה שכפתור הניווט המרכזי והטבעת שמקיפה אותו הם באותו עובי, הופכת את הלחיצה עליהם למעט בעייתית, ולא פעם התבלבלנו בין הלחצן המרכזי לאחד הצדדים.

Casio EX-S200
המסך לא גדול אך טוב מאוד; הוא מתפקד היטב גם באור שמש ישיר ובכל זווית צפייה. הלחצנים בגב המצלמה שטוחים אך יחסית נוחים ללחיצה, פרט להדק הצילום וכפתור הניווט המרכזי: הם רכים ורופפים, ולא תמיד ברור אם הלחיצה עליהם נקלטה

בתחתית המצלמה נמצא המכסה לתא הסוללה וכרטיס הזיכרון. הוא נפתח באמצעות מתג קפיצי מפלסטיק, אך כדי לסגור אותו צריך להחזיק את המכסה ולהחזיר את המתג למקומו. מדובר בפטנט לא נוח במיוחד, כיוון שהמכסה לא גדול וכך גם המתג המדובר. הסוללה וכרטיס הזיכרון שניהם נמצאים בעומק של כשני מ"מ בתוך המצלמה, מה שמעט מקשה מעט על שליפת הכרטיס והסוללה, שוב כיוון שמדובר בתא לא גדול.

בימין המצלמה יש דלת פלסטיק קטנה המסתירה את חיבור הכבל הייעודי למחשב. פתיחת הדלת הקטנה הזו מחייבת טיפוח ציפורן ייעודית או נשיאת אולר צמוד למצלמה, אחרת מדובר במשימה הגובלת בבלתי אפשרי. בעת חיבור הכבל למחשב לא מתקבלת שום אינדיקציה על טעינת הסוללה, כך שהתקשינו להסיק מכך אם המצלמה נטענת או לא; גם חיפוש בספרות המלווה לא פתר את התעלומה.

הניווט בתפריט המקוצר שעל המסך פשוט ונוח ונותן מענה לרוב הדרישות. תפריט העומק של המצלמה כבר פחות נוח משמעותית, הוא מורכב משלושה תתי-תפריטים שהניווט ביניהם לא כל כך נוח, ואופן החלוקה ביניהם גם כן לוקה בחסר. כדי להגיע להגדרה של פונקציות שכיחות כמו פיצוי החשיפה, איזון הלובן או רמת הרגישות, תאלצו לעבור לפחות בין 2 מסכים שונים.

ניתן לשנות את מאפייני התצוגה על גבי המסך, אך מי שמקווה לקבל היסטוגרמה או את זמן החשיפה ומפתח הצמצם בזמן אמת יתבדה. שינויי התצוגה מוסיפים שעון ומספר התמונות שנותרו בכרטיס הזיכרון, וזהו בערך.

בערכה ניתן למצוא מטען חיצוני לסוללה, כבל לחיבור המטען לחשמל, כבל USB, כבל חיבור לטלוויזיה, מתאם Micro-SD וכרטיס זיכרון Mirco-SD בנפח 2GB.

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
גרף ויזואלי המציג ניתוח של גווני התמונה (לפי גווני היסוד RGB) או של כמות האור - האזורים הכהים לעומת הבהירים בתמונה. באמצעות ההיסטוגרמה ניתן, עוד לפני המעבר למסך המחשב, לנתח את התמונה ולראות אם יש בה אזורים חשוכים לחלוטין (ייוצגו באמצעות עמודות גבוהות בצד השמאלי) או שרופים (עמודות גבוהות בצד הימני), וכך לכוון מחדש את נתוני הצילום כדי לקבל תמונה מאוזנת וחשופה כראוי.   מצלמות רבות מציעות היסטוגרמה בזמן אמת, שמאפשרת כיוון מדויק של התמונה עוד טרם הצילום.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

קסיו S200 נדלקת ומוכנה לצילום תוך 3 שניות, נתון זמן סביר. בתנאי תאורה טובים לוקח למצלמה כחצי שנייה להתמקד, ובתאורה חלשה כשנייה אחת.

בין תמונה לתמונה עם מבזק יש להמתין כ-2.5 שניות, ללא מבזק כשנייה עד שנייה וחצי וקיים במצלמה מצב צילום מהיר המאפשר זמן מחזור קצר יותר משנייה אחת, ללא מבזק. חשוב לציין שבמצב הפרימיום זמני המחזור מתארכים משמעותית, עד כדי 3-4 שניות בין תמונה לתמונה, כיוון שהמצלמה מבצעת עיבוד ארוך יותר במצב זה.

במצב צילום רציף ניתן לצלם עד 10 תמונות בשנייה ברזולוציה הגבוהה ביותר. בסך הכל לא מדובר במצלמה זריזה במיוחד, פרט לצילום הרציף המהיר.

פרק הזמן שחולף בין צילום אחד עד שהמצלמה מוכנה לצילום הבא, ויכול לנוע במצלמות השונות בין פחות משנייה (במצלמות רפלקס) למספר שניות.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

סוללה

(10% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

המצלמה מגיעה עם סוללת ליתיום יון בקיבולת 600mAh הנטענת בנפרד מהמצלמה תוך כשלוש שעות, לפי הצהרת היצרן. טעינה אחת של הסוללה הספיקה לנו לצילום של כ-500 תמונות, מתוכן כשליש צולמו עם פלאש, וכחמש דקות של קטעי וידיאו.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply