חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Samsung EX1/TL500 סמסונג
סוג מצלמה: קומפקטית
רזולוציה: 10 מגה פיקסל
זום אופטי: 3
גודל חיישן: 1/1.7 אינטש
סוג סוללה: ייחודית
מייצב תמונה: בעדשה
סוג פוקוס: אוטומטי + ידני
סוג עינית: ללא
ציון WiseBuy
8.5
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Samsung EX1/TL500 סמסונג

גד גניר | 18.01.2011
הטוב
  • צמצם 1.8 רחב במיוחד
  • מסך מפרקי איכותי
  • תפעול קל ונוח
  • אפשרויות מגוונות לשליטה ידנית
  • ביצועים מצוינים בתאורה נמוכה
  • איכות חומרים והרכבה מעולים
הרע
  • זום X3 בלבד
  • וידיאו באיכות מאכזבת
  • ביצועי הפלאש פושרים
בשורה התחתונה

Samsung EX1 היא מצלמה מתקדמת ואיכותית, אך לא בהכרח מתאימה לקהל הרחב. היא מספקת איכות תמונה מעולה, שליטה בהגדרות הצילום ותפעול נוח במצבים הידניים, אך מצד שני הזום הקצר והוידיאו הבסיסי עשויים להרחיק אותה ממרכז המיינסטרים שמכתיב זום גבוה יחסית ווידיאו ב-HD.

לטעמנו,
EX1 היא מעין "מצלמה קומפקטית מקצועית", שתתאים לצלמים חובבים או לבעלי DSLR המעוניינים במצלמה טובה נוספת וקטנה מבלי להתפשר על איכות תמונה. למרות שלא קשה להגיע עימה לתוצאות טובות, לא היינו ממליצים עליה למשתמשים בראשית דרכם.

הקדמה

השקתה של ה-EX1 מהווה כניסה לתחום חדש מבחינת סמסונג, ותחרות ישירה עם מצלמות כגון ה-G12 של Canon וה-  DMC-LX3של פנסוניק. מדובר בקטגוריית מצלמות ייחודית המיועדת לצלמים מתקדמים המעוניינים באיכות צילום גבוהה ובשליטה ידנית נרחבת על הגדרות הצילום, ויחד עם זאת לשמור על גודל מצלמה קומפקטי.

המפרט של ה-
EX1 מרשים למדי. היא כוללת עדשה רחבת זווית בטווח של 24-72 מ"מ של Schneider בעלת מפתח צמצם של f1.8, חיישן CCD בגודל 1/1.7 אינטש וברזולוציית 10 מגה פיקסל, מייצב תמונה כפול, טווח רגישויות ISO שנע בין 64 ל-3200, מסך אחורי מפרקי בגודל 3 אינטש, פלאש מובנה נשלף וחיבור Hot Shoe לחיבור פלאש חיצוני.

 Samsung EX1מופעלת באמצעות סוללה נטענת, ואת התמונות היא מאחסנת על כרטיס זיכרון מסוג SD/SDHC.

החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

לאחרונה סקרנו כאן שתי מצלמות מדור המצלמות החדש של סמסונג, שתיהן מצלמות  בעלות עדשות מתחלפות ושתיהן הציגו ביצועים מצוינים בכל הקשור לאיכות התמונה. שמחנו לראות שמגמה זו נמשכת גם ב-EX1.

הנתון המרשים ביותר לטעמנו במפרט של ה-
EX1 הוא הצמצם הרחב שלה, העומד על f1.8. הצמצם הרחב מאפשר כניסת אור רב יותר אל החיישן, תוך כדי השארת התריס פתוח לזמן מינימלי. הדבר מאפשר יצירת תמונות נטולות טשטוש בתנאי תאורה קשים, ואפקט בוקה יפהפה עם תמונות בעלות עומק שדה רחב.

בצילום באור יום התקבלו גוונים ריאליסטיים אך יחד עם זאת גם מלאי חיים. התמונות שצולמו במצבים האוטומטיים נהנו מחשיפה מאוזנת ומגוונים מציאותיים, ומי שמיומן בצילום ידני יצליח להפיק תמונות מרשימות עוד יותר.

עם צמצם פתוח לרווחה, מייצב תמונה כפול וחיישן גדול יחסית למצלמה קומפקטית, סיקרן אותנו מאוד לראות את ביצועיה בלילה ובתנאי תאורה נמוכה. התוצאות היו מעולות: תמונות שצולמו ברמת
ISO של עד 400 נראו נהדר, חדות ויחד עם זאת נטולות גרעון כמעט לחלוטין. רוב התמונות שצילמנו ברגישות ISO 800 היו שמישות, אך סובלות מגרעון קל ורעש דיגיטלי עדין מאוד שניכר אך ורק בהגדלת התמונה לגודלה האמיתי. באופן די מפתיע, במעבר למצבי ISO של 800 ומעלה, מופיעה על מסך המצלמה הערה המזהירה כי הרעש בתמונה עשוי להיות גבוה –  מה שמתברר כנכון בתמונות שצולמו ברמות ISO של 1600 ו-3200. מעבר לכך, מצביה האוטומטיים של המצלמה אינם עוברים לרמות ISO גבוהות מ-800, והדבר גורם לפעמים למריחות וטשטוש בתמונות בתנאי תאורה קשים.

Samsung EX1 מצוידת בפלאש קופץ הנפתח בהסטת מפסק. גודלו קטן מאוד וביצועיו בהתאם: הוא אינו מצליח להאיר כראוי חדרים בגודל בינוני, התמונות שצולמו בעזרתו לא היו מוארות מספיק. עוצמתו הנמוכה של הפלאש פעלה לטובת המצלמה רק בהיבט אחד – הוא אינו "שורף" את פניהם של מצולמים, ואינו פוגע בגווני הצבע בתמונה. החלק הטוב הוא, כמובן, שיש חיבור לפלאש חיצוני שיאפשר לכם להפיק תמונות מעולות גם בתנאי חשכה גמורה - אם כי מדובר בתוספת תשלום ובסרבול ניכר של המצלמה.

צילומי מקרו שצילמנו היו מעולים: התמונות מפורטות וחדות מאוד, וניתן להתקרב אל האובייקט המצולם עד למרחק של 5 סנטימטרים.

הזום המקסימלי במצלמה הוא
X3, עובדה שמגבילה מאוד את הוורסטיליות שלה ואת מגוון הצילומים שניתן לעשות באמצעותה. היתרון הוא שכרגיל בעדשות שניידר האיכות האופטית מצוינת ולא נתקלנו בעיוותים בתמונות לאורך טווח הזום. אהבנו גם את הזווית הרחבה במיוחד, 24 מ"מ, שמאפשרת צילומי נוף רחבים וכן תמונות בתוך הבית מבלי לצעוד אחורה כדי שכולם ייכנסו לפריים.

את רוב הבדיקות ביצענו באמצעות המצב הידני ומצב
Smart (שקובע אוטומטית גם את סצנת הצילום המתאימה). מעבר לכך, ישנו מצב Dual שמפעיל את מייצב התמונה הכפול, המשלב בין ייצוב תמונה דיגיטלי לאופטי. לא הצלחנו להבחין בהבדלים מהותיים בין מצב זה למצב הצילום האוטומטי; כך או כך כמעט ולא נתקלנו בתמונות מטושטשות עקב רעידת היד.

לפניכם מספר תמונות הדגמה שצולמו עם ה- Samsung EX1. שימו לב שאיכות התמונות המוגדלות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Samsung EX1

ISO 80, f4.3, 1/350 sec

Samsung EX1

ISO 200, f2.5, 1/45 sec

Samsung EX1

ISO 400, f2.4, 1/15 sec

Samsung EX1

ISO 800, f2.5, 1/180 sec



Samsung EX1

ISO 1600, f2.5, 1/45 sec


Samsung EX1

ISO 3200, f2.5, 1/30 sec

החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
7 מתוך 10

הופתענו והתאכזבנו לראות שמצלמה ברמת מחיר זו כוללת צילום וידיאו ברזולוציה מקסימלית של 640X320 פיקסלים בלבד, ועוד יותר הופתענו לגלות שהפוקוס במצב הוידיאו נשאר קבוע, כך שאם התחלנו את הסרטון בצילום חפץ קרוב וניסינו לעבור לצילום הנוף – התמונה תהיה מטושטשת. מלבד אכזבות אלו, כל השאר היה סביר לחלוטין: הסאונד, למרות היותו מנופוני, איכותי למדי, וגווני הצבע יפים וחיים גם בצילום בתוך בית וגם בצילום בחוץ באור יום.

קבצי הוידיאו נשמרים בפורמט
MP4. משום מה, הסרטונים מוגבלים לאורך מקסימלי של 20 דקות (לא נורא – ממילא מעטים מאוד המקרים שתרצו לצלם זמן רב כל כך ברצף). ניתן להפעיל את פונקצית "השתקת זום" לצילום הוידיאו, אך מסתבר שפונקציה זו משתיקה למעשה גם כל רעש אחר כל עוד נעשה שימוש בזום.

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

סמסונג EX1 עשויה ברובה ממתכת והיא חזקה וקשיחה מאוד. איכות ההרכבה שלה מעולה ואפילו מנגנון המסך המפרקי משדר עמידות ואמינות. החומרים האיכותיים מהם עשויה המצלמה גובים את מחירם ומשקלה לא קל בכלל יחסית לגודלה: 386 גרם. למרות זאת, מימדי המצלמה קומפקטיים למדי והיא נוחה לאחיזה. הגריפ מכוסה בגומי מחוספס המשפר את האחיזה בו. העיצוב חמור סבר וענייני, עם קווים ישרים וגימור מתכת מוברשת בחלק הקדמי.

בקדמת הגריפ נמצאת גלגלת תפעולית קטנה, שיחד עם הגלגלת בגב המצלמה מאפשרות שליטה נוחה במהירות פתיחת התריס וברוחב פתיחת הצמצם. כמו במצלמות אחרות של סמסונג, גם כאן השימוש במצב הידני היה נוח מאוד בשל השימוש בגלגלות, וגם בזכות מדיד על מסך המצלמה, שמציג את איזון הבהירות בתמונה ומנחה את המשתמש לקבלת חשיפה מאוזנת. הגלגלת בחלקה האחורי של המצלמה (שמקיפה את לחצן הניווט הראשי) פחות נוחה מהקדמית, ותנועתה אינה רציפה ומדויקת מספיק.

Samsung EX1


המצלמה עשויה  ברובה ממתכת והיא חזקה וקשיחה מאוד. משקלה לא קל,  386 גרם, אך מימדיה קומפקטיים למדי והיא נוחה לאחיזה. העיצוב חמור סבר וענייני, עם קווים ישרים וגימור מתכת מוברשת בחלק הקדמי

בחלקה העליון של המצלמה ניתן למצוא את חוגת מצבי הצילום, חוגה הקובעת את אופן הצילום (רצף, מתמשך, מושהה וכמובן תמונה יחידה) הדק הצילום וטבעת הזום שסביבו, וכן מתג קפיצי לפתיחת הפלאש. הבחירה של סמסונג להשתמש בשתי חוגות נפרדות מוכיחה את עצמה לאורך זמן כנוחה מאוד; האפשרות להחליף מצב מצילום יחיד לצילום ברצף נגישה מאוד וזריזה מאוד, כראוי למצלמה מסוג זה.

אם תנסו להדליק את המצלמה כאשר מכסה העדשה מונח עדיין על העדשה, תופיע הודעה על המסך המתריעה על כך שהמכסה עדיין במקומו, ואז המצלמה תכבה מיד - מרגיז. נקודה מציקה נוספת היא מיקום הפלאש ומתג השליפה שלו: המתג עצמו צר, והאצבע שמסיטה אותו תמיד תסתיר חלק מהפלאש עצמו שנשלף החוצה. השילוב של פינה חדה יחסית לפלאש וקפיץ חזק במיוחד הופך את חוויית פתיחת הפלאש ללא נעימה במיוחד.

Samsung EX1
בחלקה העליון של המצלמה נמצאות חוגת מצבי הצילום, חוגה הקובעת את אופן הצילום (רצף, מתמשך, מושהה ותמונה יחידה) הדק הצילום וטבעת הזום שסביבו,  חיבור למבזק חיצוני וכן מתג קפיצי לפתיחת הפלאש

מסך המצלמה הוא אחד מהיתרונות הגדולים שיש לסמסונג להציע נכון להיום על פני שאר המצלמות בשוק. סמסונג שילבה ב-EX1 מסך בטכנולוגיית AMOLED בגודל 3 אינטש. המסך מתפקד היטב כמעט בכל מצב ומציג צבעים חיים ותמונה חדה מאוד. העובדה שזהו מסך מפרקי הנע על שני צירים לא רק מגינה עליו משריטות כאשר המצלמה אינה בשימוש, אלא גם מאפשרת צילום בזויות לא שגרתיות (אחיזת המצלמה מעל הראש, או קרוב אל הרצפה). למרות המסך המעולה, מצלמות מתחרות בקטגוריה כדוגמת ה-Canon G11 מצוידות גם בעינית, ועבור מי שרגיל לצלם כך, החוסר בעינית מורגש.

Samsung EX1
סמסונג שילבה במצלמה מסך AMOLED מפרקי בגודל 3 אינטש, שמתפקד היטב כמעט בכל מצב ומציג צבעים חיים ותמונה חדה מאוד. עם זאת, החוסר בעינית מורגש

כמו במצלמות סמסונג אחרות שסקרנו לאחרונה, גם כאן ישנה גישה מהירה להגדרות המצלמה דרך כפתור Fn, ומי שרוצה לצלול עמוק יותר אל תוך התפריטים יוכל לעשות זאת דרך כפתור Menu. מבחינת יכולות ההתאמה האישית במצלמה רבות ומגוונות. קיימת שליטה על מדידת אור, פיצוי חשיפה, שליטה על מצב הפוקוס האוטומטי ואפילו קיימת אפשרות לצילום תמונות בקבצי RAW. הממשק נוח אינטואיטיבי והעיצוב שלו מודרני ומלוטש להפליא, כולל הנפשות מרהיבות ואייקונים מעוצבים. הבעיה היחידה בה נתקלנו בתפעול ממשק המצלמה הוא התנגשויות הגדרות מסוימות: לדוגמה, לא ניתן להפעיל את הפלאש במצב צילום רצף, או שלא ניתן להפעיל צילום רצף במצבי הצילום האוטומטיים, ולוקח זמן עד שלומדים את כל ההתנגשויות.

ערכת המצלמה כוללת מטען ביתי, מכסה לעדשה (המתחבר למצלמה בחוט), כבל USB לחיבור למחשב, כבל AV ורצועת נשיאה עבה ואיכותית.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

סמסונג EX1 נדלקת ומוכנה לצילום בתוך כ-2 שניות. 2 שניות יעברו בין צילום לצילום, ובמידה ובחרתם לצלם באמצעות פלאש, הזמן הזה יתארך לכ-5 שניות. באופן כללי מדובר בזמן מהיר יחסית.

מצב צילום הרצף של המצלמה מייצר קצב צילום של תמונה לשנייה – זמן סביר בלבד. לא ניתן לעשות שימוש בפלאש במהלך צילום רצף. כמו כן, למצלמה אפשרות צילום
Bracket בו המצלמה מצלמת לבחירתנו את אותה תמונה 9 פעמים בסגנונות צילום שונים או 3 פעמים עם איזון לובן שונה, או 3 פעמים עם מצבי חשיפה שונים.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

טעינת הסוללה של ה- Samsung EX1 תארך כ-150 דקות כאשר המצלמה כבויה. מדובר בסוללת Li-ion בקיבולת של 1130mAh. הצהרת היצרן מחמירה ביותר, ועומדת על 240 תמונות בלבד.

אנחנו הצלחנו להפיק מהמצלמה הרבה מעבר לכך: כ-473 תמונות צילמנו באמצעותה, כאשר גם צילמנו קבצי וידיאו, ושליש מהתמונות כללו שימוש בפלאש. ראוי לציון שהטעינה נעשית באמצעות מטען
USB סטנדרטי, אליו מתחבר כבל הסנכרון של המצלמה – פתרון נוח במיוחד, שמאפשר להשתמש בכל מטען USB אוניברסאלי כמטען עבור מצלמה זו.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply