חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Samsung NX10 סמסונג
סוג מצלמה: ללא מראה
סוג סוללה: ייחודית
מייצב תמונה: ללא
סוג פוקוס: אוטומטי + ידני
סוג עינית: כולל
חיבורים: USB 2.0
טווח ISO: אוטומטי, 100, 200...
טווח מהירויות התריס: 1/4000-30 שניות
ציון WiseBuy
8.8
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Samsung NX10 סמסונג

הטוב
  • איכות תמונה מצוינת
  • ביצועי ISO גבוה טובים
  • פלאש מובנה מעולה, Hot Shoe למבזק חיצוני
  • עדשת קיט מעולה – פנקייק 30 מ"מ F2
  • צילום וידיאו ב-HD
  • מסך AMOLED איכותי
  • ניקוי חיישן פנימי
  • גוף קומפקטי מאוד
הרע
  • רעש דיגיטלי קל מופיע גם ברגישויות נמוכות
  • ה-ISO האוטומטי לא מומלץ
  • עינית אלקטרונית ולא אופטית
  • מהירות המיקוד טובה אך לא משתווה ל-DSLR
  • אין מיקוד אוטומטי בצילום הוידיאו
  • ממשק מעוצב אך מעט איטי
בשורה התחתונה

סמסונג מפתיעה לטובה עם ה- NX10, ולמרות שהיא מצלמה מהדור הראשון של החברה בתחום היא עושה רושם של מוצר בשל למדי. היא משלבת בתבונה בין היתרונות של מצלמות הרפלקס והקומפקטיות גם יחד, ומעניקה צילום איכותי בזכות החיישן הגדול לצד תפעול יעיל וגודל קטן ונוח לנשיאה. עדשת הפנקייק שמגיעה כחלק מהקיט (אם תבחרו בה) מענגת ואיכותית להפליא, וביחד יוצרות השתיים ערכת צילום טובה מאוד.

במחיר הנוכחי שלה בשוק, תוכלו לקנות מצלמת
DSLR "אמיתית" ברמת כניסה עם יתרונות כמו מבחר עדשות ואביזרים רחב יותר, עינית אופטית וכדומה; אבל למי שמעוניינים במצלמה בגודל קומפקטי עם חיישן APS-C ומבלי לוותר על איכות הצילום, Samsung NX10 תעניק חוויית צילום נהדרת.

הקדמה

עולם הצילום לחובבים מתפתח במהירות לאחרונה. החברות הגדולות (כלומר, קנון וניקון) מוציאות מדי שנה דגמים ידידותיים וזולים ברמת כניסה, שהולכים ומתקרבים לדגמים המקצועיים יותר בתכונותיהם. אולימפוס ופנסוניק פתחו סגמנט חדש, ה-EVIL בפורמט Micro 4/3, שמשלב חיישן גדול יחסית בגוף קומפקטי וללא מנגנון המראה של מצלמות ה-DLSR המסורתיות. סמסונג, שלשמה התכנסנו בסקירה זו, מצאה דרך מעניינת לבלוט בין השמות הותיקים בעולם הצילום, עם ה-NX10 החדשה שלה: מצלמה בעלת עדשות מתחלפות, עם חיישן APS-C האופייני למצלמות רפלקס רגילות וללא מערכת המראה. היתרון על פני מצלמות ה-Micro 4/3 של מתחרותיה הוא שחיישן ה-APS-C גדול יותר, ולפיכך רועש פחות בתאורה חלשה.

המפרט של ה-
Samsung NX10 כולל חיישן CMOS בגודל 23.6x15.8 מ"מ (APS-C) וברזולוציית 14.6 מגה פיקסל, מסך בגודל 3 אינטש ועינית אלקטרונית, פלאש מובנה ו-Hot Shoe לפלאש חיצוני, צילום וידיאו ב-HD, מנגנון לניקוי אבק מהחיישן ועוד. המצלמה מאחסנת את התמונות על כרטיסי SD/SDHC ופועלת על סוללת ליתיום-ייעודית.

את ה-
Samsung NX10 קיבלנו לבדיקה עם 2 עדשות: Samsung NX 30mm f/2.0 (שגם נמכרת כעדשת קיט), ו- Samsung NX 50-200 mm f/4-5.6, שנמכרת בנפרד. במקום עדשת ה-30 מ"מ תוכלו לרכוש את המצלמה עם עדשת קיט סטנדרטית 18-55 mm.

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

NX10 היא הניסיון המשמעותי הראשון של סמסונג בעולם מצלמות הרפלקס (קדמו לה 2 מצלמות שהיו למעשה דגמים זהים למצלמות של Pentax שמותגו תחת השם סמסונג). עם רקע עשיר ומגוון בתחומי האלקטרוניקה והחשמל השונים ועם צוות פיתוח גדול ומתוקצב, היא מצליחה כבר בניסיון הראשון להפיק תוצאה ראויה ביותר.

איכות התמונה שמפיקה
Samsung NX10 משתווה ללא קושי למצלמות DSLR בדרגת המחיר שלה. התמונות שצילמנו באור יום יצאו נפלאות הן מבחינת איכות הצבעים והן מבחינת הפירוט והחדות. איזון הלובן היה מוצלח והגוונים טבעיים ויפים, עם מעברי צבע מדורגים בעדינות וטיפול מצוין בגווני עור אנושי. נהנינו לראות שהמצלמה הולכת בדרכן של אולימפוס וניקון ולא חוששת לתת לצבעים זריקת מרץ, מה שהופך כל תמונה למפגן צבעוני מושך – מבלי לפגוע בריאליסטיות של התמונה. חולשה קלה ניכרת באזור צבעי הסגול, שם הבחנו בנטייה של המצלמה להציג אותם לעיתים ככחול עמוק.

בזכות החיישן הגדול שלה מציגה ה-
Samsung NX10טווח דינמי טוב וביצועים ראויים ברגישויות גבוהות. תכונת Smart Range מבצעת בכוחות עצמה את הרחבת הטווח הדינמי לפי הצורך, ועושה זאת בהצלחה – מקרים עם צללים שחורים מדי שמעלימים פרטים, או של אזורים שרופים בולטים, היו נדירים. בצילום בתוך הבית ובתאורה חלשה מופיעה גרעיניות ככל שעולה ה-ISO, אך התופעה מבוקרת ועדינה יחסית והתמונות נותרות מפורטות ויפות עד ISO 1600, ושמישות במרבית המקרים גם ב-ISO 3200 המקסימלי. חשוב לומר עם זאת שהבחנו ברעש דיגיטלי קל גם בתמונות שצולמו ברגישויות נמוכות, בעיקר באזורים כהים בתמונה. לא מדובר בתופעה גורפת ומטרידה ובכל מקרה תבחינו בה רק בהתבוננות בקרופ 100%.

כשצילמנו במצבים האוטומטיים הבחנו בתופעה מרגיזה: המצלמה התעקשה לצלם בערכי
ISO נמוכים גם כשמהירות התריס ירדה מאוד עקב תנאי התאורה, מה שגרם לא פעם לתמונות מטושטשות. לא ברור למה המצלמה לא מעלה ISO, מה עוד שביצועיה ברגישות גבוהה כאמור טובים למדי. נקודה קטנה נוספת – במצב ISO אוטומטי המצלמה אינה מודיעה לפני הצילום באיזו רמת רגישות היא בחרה, וחבל. מי שרגיל לקבוע את ה-ISO בעצמו או לצלם באחד מהמצבים הידניים לא יוטרד מכך.

איזון הלובן האוטומטי מוצלח כאמור בתאורה טבעית, אך בתוך הבית ובעיקר בתאורת טונגסטן ונורת להט הוא אינו במיטבו ונוטה להפיק תמונות צהבהבות. בתאורה פלואורסנטית התוצאות טובות וטבעיות יותר. ניתן כמובן לבחור איזון לובן מתוך התבניות המוכנות, לקבוע איזון לובן ידני ואף לבחור בטמפרטורת הצבע באופן מדויק.

כאן המקום להזכיר את העדשות בהן השתמשנו, ובמיוחד לציין אחת מהן לשבח: עדשת הפנקייק 30 מ"מ (45 מ"מ אחרי הקרופ-פקטור) התגלתה כתענוג אמיתי. היא חדה מאוד מקצה לקצה, קטנטנה וקלה ובנויה היטב. בזכות הצמצם הפתוח לרווחה שלה,
f2, הצלחנו לצלם בתנאי תאורה חלשים ברגישויות נמוכות יחסית ולהפיק פעם אחר פעם תמונות נהדרות, נקיות וחדות, למרות שאין לה מייצב אופטי. הצמצם הפתוח מאפשר גם עומק שדה רדוד מאוד והפרדה מעולה של הנושא מהרקע, עם בוקה נעים וחלק יחסית. זווית הראייה שלה מצוינת וכמעט מקבילה לעין האנושית, וזו היתה הפעם הראשונה בה לא חשנו כלל בחסרונו של זום כלשהו. לטעמנו, זו אחת מעדשות הקיט הכיפיות והטובות שפגשו במצלמות ברמה זו.

עדשת ה-
50-200 פחות הרשימה אותנו. היא אמנם מעניקה זום נאה (עד 300 מ"מ אחרי קרופ-פקטור) והצבעים שלה יפים, אבל היא פחות חדה מהפנקייק ומנגנון הייצוב שלה לא תמיד אפקטיבי מספיק.

Samsung NX10


עדשת הפנקייק 30 מ"מ התגלתה כתענוג אמיתי. היא חדה מאוד מקצה לקצה, קטנטנה וקלה ובנויה היטב. בזכות הצמצם הפתוח לרווחה שלה ניתן לצלם בתנאי תאורה חלשים ברגישויות נמוכות יחסית. זווית הראייה שלה מצוינת וכמעט מקבילה לעין האנושית

מערכת המיקוד ב- Samsung NX10 מבוססת קונטרסט (בדומה למצלמות ה-PEN של אולימפוס), ובכך היא קרובה יותר למצלמות קומפקטיות מאשר ל-DSLR. מהירות המיקוד טובה מאוד יחסית לז'אנר – בין 0.3 ל- 0.6 שניות לוקח לה להתמקד בתאורה טובה – אבל עדיין לא משתווה למיקוד מבוסס הפאזות של מצלמות הרפלקס. עם 2 העדשות קרתה לא פעם תופעת ה- Focus hunting בה העדשה נכנסת ויוצאת בניסיון למצוא את נקודת המיקוד. בתאורה חלשה או בחושך המיקוד איטי יותר אך בעזרת נורת העזר החזקה הוא הסתיים בהצלחה במרבית המקרים.

הפלאש המובנה עושה עבודה מעולה, עם עוצמת הארה של
11GN, כלומר עד למרחק של 11 מטר ב-ISO 100. הוא מאיר באור חזק ואחיד חללים בינוניים עד גדולים, ובסצנה עם תאורה נוספת הוא משתלב נפלא עם התאורה הקיימת ומשמש כמילוי עדין בלבד כך שהתוצאה מזכירה פלאש מרוכך עם צבעים טבעיים, ולא "פלאש רצח" שמשטח את פני המצולמים. אין תופעות עיניים אדומות עם הפלאש הפנימי, גם לא כשצילמנו חיות בית. באמצעות הנעל החמה בראש המצלמה ניתן להרכיב מבזק חיצוני – יש 2 דגמים של סמסונג שמתאימים ל- Samsung NX10.

Samsung NX10


הפלאש המובנה מאיר באור חזק ואחיד חללים בינוניים עד גדולים, ובסצנה עם תאורה נוספת הוא משתלב נפלא עם התאורה הקיימת ומשמש כמילוי עדין בלבד. באמצעות הנעל החמה בראש המצלמה ניתן להרכיב מבזק חיצוני

מלבד מצבי הצילום הידניים (A, S, P, M) כוללת המצלמה גם מצב אוטומטי לחלוטין הכולל זיהוי סצנות, וכן שלל סצנות צילום כמו צילום יופי, טקסט, תאורה אחורית, זיקוקים, ילדים ועוד. בתפריט Picture Wizard תוכלו לבחור בפרופילי צבע מוגדרים מראש כמו Vivid, פורטרט, נוף וכדומה, להגדיר ידנית את הצבע, רוויה, ניגודיות וחדות ולקבוע 3 פרופילים מותאמים אישית לשימוש עתידי. עם זאת חסרה לנו שליטה על מנגנון ניקוי הרעשים; האפשרויות היחידות הן כיבוי והפעלת המנגנון ב-ISO גבוה או במהירות תריס נמוכה ותו לא.

Samsung NX10 מאפשרת צילום ב-RAW שמתבצע בקצב מהיר ומשביע רצון, ומעניק אפשרות לעריכה מתקדמת לאחר הצילום.

לפניכם מספר תמונות הדגמה שצולמו עם עדשת הפנקייק. שימו לב שאיכות התמונות המוגדלות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט.

Samsung NX10

ISO 200, f2, 1/2500  -  לחצו להגדלה 

Samsung NX10

ISO 400, f2, 1/15  -  לחצו להגדלה

Samsung NX10

ISO 800,f2,1/50  -  לחצו להגדלה

Samsung NX10

ISO 1600, f2, 1/250  -  לחצו להגדלה 

Samsung NX10

ISO 3200,  f2, 1/3200  -  לחצו להגדלה

הטווח הדינמי הוא הטווח שבין הנקודה הבהירה ביותר לבין הנקודה החשוכה ביותר בתמונה. ככל שהטווח הדינמי רחב יותר, כך התמונה שתתקבל תכיל מספר גדול יותר של גוונים וכתוצאה מכך – פרטים רבים יותר.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
כאשר מצלמים בחושך ומשתמשים בפלאש, קיימת לעתים  תופעה של עיניים אדומות. תופעה זו חריפה במיוחד כאשר הפלאש קרוב לעדשה. כדי לטפל בבעיה, בחלק מן המצלמות הפלאש יורה מספר הבזקים קטנים לפני ההבזק העיקרי מה שגורם לצמצום האישונים ולהפחתת התופעה.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

תכונות מיוחדות

(5% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

ניקוי חיישן: סמסונג NX10 כוללת תכונת ניקוי חיישן פנימית שמרטיטה אותו במהירות של 60 אלף פעם בשנייה, כך שהאבק שעלול להצטבר עם החלפת העדשות נושר ממנו. ניתן לקבוע שפעולת הניקוי תתבצע בכל הפעלה של המצלמה, או לבצע ניקוי באופן ידני כשיש צורך בכך.

מייצב תמונה: להבדיל ממצלמות אחרות ברמתה, ל-NX10 אין מייצב תמונה מובנה. פירושו של דבר הוא שכדי לקבל ייצוב תמונה תצטרכו לרכוש עדשות שכוללות תכונה זו. עם זאת, עדשת הפנקייק 30 מ"מ כמעט ואינה זקוקה לתכונה זו בזכות הצמצם הפתוח שלה שמאפשר ללכוד אור רב ולצלם במהירויות תריס גבוהות יחסית גם בתאורה חלשה, ואם תבחרו בה כעדשת הקיט לא תוטרדו מחסרונו של מייצב מובנה.

כבל שחרור: המצלמה כוללת שקע ייעודי לכבל שחרור. באמצעות כבל כזה, המשמש כמעין שלט חוטי, ניתן לצלם על חצובה מבלי לגעת במצלמה עצמה –  מה שמבטיח מקסימום יציבות וחדות לתמונה. בכבל שחרור משתמשים בעיקר בעת צילום בחשיפות ארוכות.

מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

וידיאו וקול

(10% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

כמו מרבית מצלמות הרפלקס בשנתיים האחרונות, Samsung NX10 מאפשרת צילום וידיאו ברזולוציית HD 720p, בקצב של 30 פריימים בשנייה. הסרטונים נשמרים בפורמט MP4 ובקידוד H.264. דקת צילום וידיאו תופסת כ-70MB מנפח כרטיס הזיכרון.

איכות צילום הוידיאו טובה בסך הכל, עם צבעים מצוינים וחדות יחסית טובה (אם כי ראינו כבר טובה ממנה). הסאונד מונופוני ובסך הכל באיכות ראויה, ויש גם מנגנון הפחתת רעשי רוח שפועל בהצלחה חלקית. עם זאת, מאכזב שהמצלמה לא תומכת במיקוד אוטומטי כלל במהלך צילום הוידיאו כך שתאלצו להתמקד באופן ידני – פעולה לא פשוטה שדורשת תרגול ויד יציבה. הסרטונים שניסינו לצלם נראו על פי רוב רועדים ולא ממוקדים מספיק.

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

בזכות הויתור על מנגנון המראה, Samsung NX10 היא מצלמה בגודל קומפקטי יחסית: עובייה כ-4 ס"מ ומשקלה (עם עדשת הקיט 30 מ"מ והסוללה) 499 גרם בלבד. להבדיל מדגמי ה-PEN של אולימפוס, למשל, העיצוב שלה קלאסי בצבע שחור עם גימור נתזים עדין, והיא נראים כמו מצלמת רפלקס רגילה שכווצה לעובי דק. המימדים הקטנים גורמים לכך שגם הגריפ מינימלי בלבד, והאחיזה בה אמנם לא בעייתית אבל גם לא נוחה ומפנקת כמו במצלמות בגודל מלא. איכות הבנייה הכללית מרשימה, ולמרות השימוש הנרחב בפלסטיק נראה שהיא חזקה למדי ומורכבת היטב.

Samsung NX10


זו מצלמה בגודל קומפקטי יחסית ומשקלה 499 גרם בלבד. העיצוב שלה קלאסי בצבע שחור עם גימור נתזים עדין, והיא נראים כמו מצלמת רפלקס רגילה שכווצה לעובי דק. המימדים הקטנים גורמים לכך שגם הגריפ מינימלי בלבד, והאחיזה בה פחות נוחה ממצלמות בגודל מלא

המסך בגב המצלמה משובח: זהו מסך מסוג AMOLED בגודל 3 אינטש וברזולוציה של 614 אלף נקודות, המעניק תמונה חדה מאוד, קצב רענון גבוה וצבעים נהדרים. עם זאת, בתאורת פלואורסנט הוא נוטה להבהב ובשמש ישירה הוא מתכהה. ניתן לכוון את בהירות המסך וגם לכייל את צבעיו.

להבדיל ממצלמות
DLSR "אמיתיות", העינית ב- Samsung NX10 היא אלקטרונית (EVF) ולא אופטית. מצד אחד, אין תחליף לאיכות שניבטת מהעינית האופטית המסורתית, אך מאידך העינית האלקטרונית מעניקה מידע רב יותר על מצב המצלמה והפרמטרים השנים. בזכות חיישן שנמצא מתחת לעינית, המעבר בין הצפייה במסך לעינית מתבצע באופן אוטומטי בהתקרבות הפנים לעינית – טריק חביב ונוח. העינית נראית קטנה מאוד אך למעשה מציגה תמונה גדולה להפתיע, ברזולוציית 640X480 המורכבת מ-921 אלף נקודות. התמונה והמידע המוצגים בה חדים וברורים, אבל ביחס למסך הנפלא איכות העינית מעט מאכזבת.

מקשי התפעול פזורים על גב המסך ובחלקו העליון, בדרך כלל בתבונה. מקש התפריט ממוקם משמאל לעינית, מקשי פיצוי החשיפה ונעילת המיקוד והמדידה נמצאים במקום הראוי להם, בחלק הימני העליון של גב המסך (בנגישות לאגודל), וקצת מתחת הדק הצילום בראש המצלמה ישנה גלגלת תפעולית קטנה ונוחה. גם שאר המקשים נמצאים היכן שציפינו למצוא אותם, והם מגיבים כראוי. המקש היחיד שפחות אהבנו הוא מקש הניווט ה-5 כיווני העגול, שלטעמנו הוא קצת קטן מדי. באמצעותו תוכלו לגשת ל-
ISO, איזון הלובן, קביעת שיטת החשיפה ושיטת המיקוד (קבוע, המשכי או ידני). היינו שמחים גם למקש RAW ייעודי.

Samsung NX10


מקשי התפעול פזורים על גב המסך ובחלקו העליון, בדרך כלל בתבונה. מתחת הדק הצילום בראש המצלמה ישנה גלגלת תפעולית קטנה ונוחה, גלגלת מצבי הצילום וחיבור לפלאש חיצוני

אל הפונקציות השכיחות ניתן לגשת בלחיצה על מקש ה-Fn שלצד המסך: רזולוציה, איכות התמונה, אזורי מיקוד, פלאש, מרחב הצבע (sRGB או Adobe RGB), הרחבת הטווח הדינמי והפעלת מייצב התמונה האופטי, במידה והעדשה תומכת בכך. שאר התכונות זמינות בתפריט ה-Menu הראשי. לגבי התפריט – סמסונג התאמצו כאן להעניק מראה עדכני ומודרני, והוא בהחלט נאה ומעוצב ממרבית המצלמות המתחרות שראינו לאחרונה, וגם מסודר בהגיון ונוח למדי. עם זאת הניווט בתפריטים קצת איטי, וחבל שכך.

Samsung NX10


המסך הגדול המעניק תמונה חדה מאוד, קצב רענון גבוה וצבעים נהדרים אך בשמש ישירה הוא מתכהה. העינית האלקטרונית נראית קטנה אך מציגה תמונה גדולה להפתיע. התמונה והמידע המוצגים בה חדים וברורים, אבל ביחס למסך הנפלא איכות העינית מעט מאכזבת

בימין המצלמה נמצא החריץ לכרטיס הזיכרון מתחת דלת קפיצית קשיחה. בצד השמאלי ממוקמים החיבורים למיניהם – שקע לחשמל, יציאת Mini HDMI, שקע לכבל סנכרון וחיבור USB קנייני המשמש לחיבור למחשב או כיציאת AV אנלוגית. החיבורים ממוקמים מאחורי דלת מוארכת שנסגרת ונפתחת כראוי. בתחתית המצלמה נמצאת הסוללה וכן שקע הברגה מתכתי לחצובה.

ערכת המצלמה כוללת כבל
USB, כבל חיבור לטלוויזיה, מטען ביתי, רצועת נשיאה, תקליטור עם תוכנת עריכה וחוברת הדרכה בעברית ואנגלית.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
בכל המצלמות קיים חיבור USB למחשב ובמצלמות מתקדמות ומקצועיות קיים חיבור FireWire בעל קצב העברת נתונים מהיר יותר. בחלק מהמצלמות קיים חיבור AV המיועד להעברת וידיאו ושמע לטלוויזיה, ויש מצלמות עם חיבור ישיר למדפסת בשם PictBridge.
בכל המצלמות קיים חיבור USB למחשב ובמצלמות מתקדמות ומקצועיות קיים חיבור FireWire בעל קצב העברת נתונים מהיר יותר. בחלק מהמצלמות קיים חיבור AV המיועד להעברת וידיאו ושמע לטלוויזיה, ויש מצלמות עם חיבור ישיר למדפסת בשם PictBridge.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

ביצועים

(10% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

Samsung NX10 נדלקת במהירות גבוהה של קצת פחות משנייה, ונכבית בתוך פרק זמן דומה.

בין תמונה לתמונה חולפות 1.5 שניות (כולל ביצוע הפוקוס) בלבד, שמתארכות ל-2.1 שניות בשימוש בפלאש המובנה. צילום הרצף מאפשר קצב לא רע של 3 תמונות לשנייה למשך 15 תמונות ב-
Jpeg, או 3 תמונות בשנייה למשך 3 תמונות בלבד ב-RAW.

מהירויות הסגר האפשריות נעות בין 30 שניות ל-
1/4000. במצב Bulb ניתן לחשוף את החיישן למשך 8 דקות תמימות.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

Samsung NX10 מצוידת בסוללת ליתום-יון בהספק של 1300mAh שמבטיחה עד 400 תמונות או 200 דקות שימוש (לפי תקן CIPA המחמיר).

בפועל מספקת המצלמה זמן סוללה ארוך בהרבה: הצלחנו לצלם איתה למעלה מ-1200 תמונות, כשליש מהן עם הפלאש המובנה, וכן כ-10 דקות וידיאו בטרם התרוקנה הסוללה.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply