חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
עגלה וטיולון Concord קונקורד
יצרן: Concord
סוג המוצר: עגלה
מספר מושבים: יחיד
מספר גלגלים: 4
צורת אחיזה: מוט יחיד
כיוון המושב: עם כיוון הנסיעה
ציון WiseBuy
7.5
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
השוואת מחירים
מחיר סופי: 2,828 ₪
מדריכי קנייה בקטגוריה
איך לבחור עגלת תינוק
מכל רשימת המוצרים שתצטרכו לקנות לקראת בואו של תינוק חדש, עגלת תינוק היא אולי המוצר המורכב ביותר לבחירה. השיקולים רבים ומגוונים, טווח המחירים רחב וההיצע גדול. המדריך הבא יעזור לכם לבחור נכון למדריך המלא
הסקירות החדשות בקטגוריה
8.9
יציבה, נוחה ומתקפלת בקלות: הסיטי מיני ארבעה גלגלים של בייבי ג'וגר מבטיחה ניידות גבוהה עם יכולת קיפול מצוינת
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - עגלה וטיולון Concord קונקורד

שחר שושן | 15.06.2016
הטוב
  • נוחה ביותר לנסיעה
  • אפשר להפוך את כיוון הישיבה
  • גלגלים גדולים משככים מהמורות
הרע
  • כבדה
  • קשה לקיפול
בשורה התחתונה

הסט מגיע עם שלדה, טיולון, סל-קל ועריסה (אמבטיה), בנוסף תקבלו גם כיסוי גשם וגגון מבד, כשמחירם המשוקלל אינו גבוה במיוחד וגם לא נמוך.

החומרים פה מרגישים פרימיום, העגלה נראית מעולה, יש הרגשה שמסתובבים עם משהו יוקרתי, עם זאת, הדגם שאנחנו בדקנו שהוא משומש כי עוד אנשים בדקו אותו, היה קצת עקום, כל העסק הרגיש שהוא נוטה קצת שמאלה, שזה מדאיג שזה יכול להגיע למצב הזה אחרי שימוש, שזאת בכלל אופציה בשביל השלדה להתעקם ככה.

הסל-קל אינו נוח במיוחד להתקנה בלי תושבת האיזו פיקס, העריסה מתקפלת כך שנוח מאוד לאחסן אותה בגמר השימוש והריפוד המובנה בה מצוין, הטיולון ניתן להצבה בשני הכיוונים אך אין לו מספיק אוורור או אפשרות לשכיבה, והשלדה כבדה אך מכילה מתלים מתקדמים שמשככים כל מהמורה בצורה מורגשת.

ללא ספק זהו סט שמעולה למי שמסתובב עם העגלה ברגל ופחות למי שצריך לקפל אותה לרכב או לגרור למעלה במדרגות.

הקדמה

מתוך מגוון העגלות העצום שזמין בישראל, חברת ב.ב קשרים מציעה את הסט Concord Neo הכולל סל-קל, עריסה שמגיעה בגרסה מתקפלת או קשיחה, טיולון שניתן להפוך את כיוון הנסיעה שלו ואת השלדה שמחזיקה את הכל.




נוחות השימוש

(60% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

נתחיל בלידה: הסל קל מיועד לשימוש מלידה ועד תשעה חודשים, וניתן לחבר אותו לשלדה של העגלה ולקבע אותו למושב האחורי עם חגורת בטיחות. עם זאת, הדרך שבה מתקינים את הסל קל ברכב דורשת העברה של החגורה מעל רגלי התינוק באזור הברך וברגע שכבודו מתחיל לפתח קצת שליטה בגפיים, המלאכה נהיית לא רק בעייתית אלא גם לא נוחה להורה. ניכר שהעיצוב בנוי כך שיהיה נוח להשתמש בו עם תושבת האיזופיקס המתקבעת לרכב, אך זו נמכרת בנפרד. בלעדיה, הכנסת והוצאת הילד לסל-קל אינה נוחה, כשהפתרון היחידי הוא לקחת אותו עם הסל-קל כפי שהוא ולחבר לשלדת העגלה. תיאורטית זה פתרון טוב אך היינו שמחים אם לא היינו צריכים לחגור את הכיסא מחדש כל פעם ופעם שנכנסים ויוצאים מהרכב.

הסל-קל מגיע עם ריפוד פנימי שניתן להסרה שמיועד להקטין את גודל המושב כדי להתאים ישר מלידה. ההתקנה וההסרה של התושבת קלה ביותר, והיא עשויה מחומר מאוד נעים למגע.

Concord Neo

ידית הנשיאה מתקפלת לאחור ובמצב זה היא צריכה להיות בזמן נסיעה. הקיפול שלה נעשה על ידי לחיצה על שני הכפתורים בצדדים הפונים כלפי מעלה. אין להתבלבל עם שני הכפתורים הפונים כלפי פנים שלחיצה עליהם מנתקת את הסל קל מהתושבת ברכב אם קיים או משלדת העגלה.

ההתקנה בעגלה נוחה ביותר, רק מחליקים את הסל קל לתושבת ולוחצים אותה כלפי מטה, היא כבר תינעל בעצמה. השחרור שלה לעומת זאת קצת יותר בעייתי. לא פעם לחצנו וקיפלנו את הידית בטעות כשרק רצינו להרים את הסל קל מהתושבת וזו יכולה להיות בעיה מכיוון שהידית עוברת למצב לא נעול, והסל קל יכול לנוע על הציר הזה בלי כוונה.

על הידית אפשר להתקין את כיסוי השמש הגמיש שמגן בערך מהשמש, את הכיסוי עצמו פחות אהבנו בגלל החלקים הבולטים שלו המשמשים לקיבועו על מסגרת הסל-קל. היות והידית אמורה להיות נעולה מאחור בזמן שימוש ברכב, הכיסוי שמיש רק לסיבוב בעגלה אך אזור הכיסוי קטן מאוד ולא שמיש במיוחד ונראה שזה דיי מגמתי בסט הזה.

החלק הבא בסט הוא האמבטיה, למעשה עריסה ניידת עם חידוש מעניין, היא גמישה. הקיפול והפריסה של האמבטיה יחסית קלים אך דיי מלאים בשלבים וזה פחות נחמד כשצריך להתעסק עם זה כל הזמן. עם זאת, כשמגיע הזמן לאחסן את האמבטיה היא תופסת הרבה פחות שטח מאמבטיה רגילה שאו שלא מתקפלת בכלל או רק קורסת מטה. ניתן לשאת את העריסה עם הידיות המובנות ולחבר אותה לשלדת העגלה ולמרות שהיא מתקפלת, במצב פתוח היא קשיחה כראוי ואפשר לתת לתינוק לישון שם בשקט.

האמבטיה מגיעה גם בגרסה קשיחה למי שרוצה, ואותה אפשר טכנית לקשור עם חגורת בטיחות ברכב אבל העניין מותר בתקינה באירופה, בארץ אין תקן לעניין וזה נחשב לא חוקי. זו עדיין אופציה.

החלק השלישי הוא הטיולון ונדבר עליו יחד עם העגלה עצמה. הטיולון מיועד למשקל של עד 15 קילו שזה אומר עבור חלק מהילדים שזה מתאים לעד גיל שנה וחצי בערך.

את הטיולון ניתן להציב בשלושה מצבים ולהפוך את כיוון הנסיעה, כשהזווית שבה כל מצב נמצא, משתנה לפי כיוון הנסיעה. בכך מצב אחד עם הפנים קדימה, הוא פחות אנכי ממצב אחד עם הפנים אחורה.

כוונן המצבים יכול להיות לא נוח במיוחד וצריך להשתמש בטכניקה מיוחדת כדי לגרום לזה לעבוד, אבל היכולת להפוך את כיוון הנסיעה מאפשר תקשורת מרגיעה עם התינוק, במיוחד כשמדובר בחודשים הראשונים כשהוא רק עובר מהסל-קל לטיולון, והוא קצת חסר ביטחון.

Concord Neo


עם זאת, אם התינוק פונה אליכם מרכז המשקל נמצא מעל הגלגלים הקדמיים והנהיגה הופכת ללא נוחה במיוחד, צריך ממש להשקיע מאמץ כדי להסתובב. אם הוא פונה קדימה, מרכז המשקל נמצא בדיוק במרכז העגלה ואז הנהיגה מאוזנת ונוחה מאוד.

המבנה של הטיולון הוא בתנוחת ישיבה קבועה כשזווית הנטייה של כל המושב ניתנת לקביעה, אין כאן מצב שכיבה. מעבר להשלכות על השינה, זה אומר שמאוד לא נוח להחליף חיתול בתוך העגלה וזה קצת בעייתי. בנוסף, ישנו הדום מתכוונן לרגליים כך שניתן לקבוע ישיבה יותר זקופה או אופקית.

מלפנים ישנו פגוש הניתן להסרה שמכיל בתוכו כיסוי רוח שאפשר למשוך מעל הרגליים של התינוק ולאחר מכן גם לקפל בקלות פנימה. מאוד שמחנו על הטאץ' הקטן הזה שכן רוחות קרירות המאפיינות עונות מעבר יכולות להופיע ללא התראה מוקדמת, וזה מאוד פרקטי להיות מוכן תמיד.

בחלק העליון ישנה חופה עם שני שלבים להגנה מהשמש אבל טווח הכיסוי שלה כה קצר שזה מתסכל. למעט שמש ישירה בצהריי היום, לא הצלחנו להטיל מספיק צל כדי לכסות את התינוק.  קונקורד מספקת עם העגלה גגון נמתח (חתיכת בד) בעיצוב תואם שניתן להשתמש בו אך ורק אם התינוק פונה אחורה, ועצם העובדה שהחברה מוסיפה גגון יחד בערכה מראה שקונקורד עצמה כבר יודעת שיש כאן בעיה. כך או כך, אם יש שמש של סוף היום, יש לכם בעיה.

הטיולון מוצב גבוה למדי בעגלה שזה טוב למי שרוצה להושיב את הילד ליד השולחן במסעדה או סתם שיהיה לו נקודת מבט יותר גבוה, ומקל מאוד על הגישה אליו. עם זאת נראה שהתינוק ספון לו בפנים, שזה מצוין לחורף כי נהייה שם חם מאוד, אבל בעייתי למדי בקיץ, כשאין כל אוורור מאחור.

Concord Neo

ידית הדחיפה ניתנת לכוונון כך שהורים נמוכים וגבוהים כאחד יכולים לדחוף. למעשה היא מסוגלת לרדת כל כך נמוך שילד קטן גם יוכל לדחוף אותה. בחלקה הימני ישנו מעצור המופעל ידנית, להבדיל מהמעצור הרגלי המקובל בעגלות, כשניתן לנעול את הגלגלים עם יד אחת אבל דרושות שתי ידיים כדי לפתוח את הבלם, בגלל מנגנון הבטיחות המובנה בו. הרעיון הבטיחותי הוא מבורך אבל הדרישה לשתי ידיים רק כדי להתחיל לזוז יכולה להיות בעייתית שכן, הורים לתינוקות הם קבוצה דמוגרפית ידועה של אנשים שאין להם שתי ידיים פנויות.

השלדה יושבת על ארבעה גלגלים מפוליוריתן כך שלא צריך לדאוג לפנצ'רים או החלפות צמיגים. הגלגלים הקדמיים ניתנים לנעילה כך שאם אתם בתוך שטח בעייתי כמו חול וכדומה אפשר לצאת ממנו יותר בקלות מבלי שהגלגלים ינועו לכל עבר.

הגלגלים האחוריים וזה החלק האהוב עלינו בדגם הזה, מחוברים דרך סט מתלים שנראים כאילו הגיעו מרכב פורמולה אחד. לעומת קפיצים פשוטים שיש בדגמים מתחרים, כאן מדובר במערכת מתלים שבאמת עושה משהו. הנסיעה חלקה כמו בנטלי, כשנוסעים על מדרכה משולבת, אקרשטיין, כמעט ולא מרגישים את המעבר מלבנה ללבנה, משהו שאני לא יכול לומר על עגלה פופולרית אחרת, למשל הבייבי ג'וגר שבה אין את הפונקציה הזאת.

קיפול ואחסון

(40% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

בחלקה התחתון של השלדה, בנוי ללא תלות במה שמותקן מעל, תא המטען קטן שיכול להיות לא נגיש לעיתים, תלוי מה תרכיבו על השלדה. למשל אם הטיולון מותקן, ובמקרה השארתם משהו בתא המטען, לא תוכלו לקפל את העגלה. אפילו חתיכת הבד של הגגון יכולה למנוע ממנגנון הקיפול הצפוף להתקפל. ובמידה וכן הצלחתם, אותו מנגנון מאפשר פתיחה רק כשהעגלה אנכית, בכך ברגע הפתיחה כל תכולת תא המטען נשפכת החוצה לרצפה.

תהליך הקיפול עצמו גם יכול להתיש בגלל עודף בטיחות: יש ליישר את המושב למצב P. ללחוץ על כפתור השחרור בידית הבלם, למשוך בשתי הידיים את ידיות השחרור המובנות בשלדת העגלה ולדחוף קדימה. להבין שיש משהו תקוע בפנים כי היא לא נסגרת, לפתוח מחדש, לשלוף מבפנים את מה שמפריע, ואז להיאבק בה עד שתיסגר.

Concord Neo
הנחנו שעם הניסיון נגלה שיטות חדשות ויעילות יותר לקפל אותה עם חפצים בפנים, אך פעם אחר פעם גילינו שהקיפול פשוט אינו נוח, וזו אולי הנקודה הבעייתית ביותר בעגלה הזאת. החלק הכי קריטי בתפעול שלה – הקיפול והפריסה, לא נוח. בעיות שכאלה גרמו לנו לא לרצות לקחת אותה ברכב, שאגב, למרות שאפשר לנתק את הגלגלים האחוריים, דרוש תא מטען אמיתי כדי לסחוב אותה, ברכבים קטנים כמו קיה פיקנטו ודומיו, לא יכולים לאכלס עגלה שכזו.




מעוניין שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image