חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Olympus SP565 UZ אולימפוס
מותג: Olympus
סוג מצלמה: דמוי SLR
רזולוציה: 10 מגה פיקסל
זום אופטי: 20
גודל חיישן: 1/2.33 אינטש
מייצב תמונה: בעדשה
סוג פוקוס: אוטומטי + ידני
סוג פוקוס אוטומטי: 143 נקודות מיקוד
ציון WiseBuy
8.6
דירוג הגולשים
(3 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
tomer 21.04.09
31.03.09
איתמר 30.03.09
אהוד 25.03.09
יעקב 20.03.09
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Olympus SP565 UZ אולימפוס

הטוב
  • איכות צילום כללית טובה מאוד
  • מצב אוטומטי אמין ומדויק
  • פלאש טוב וחכם
  • צילום רצף מהיר
  • זום X20 שקט ומהיר
  • מסך איכותי
  • ארגונומיה טובה
  • מערכת הפעלה נוחה ובעברית
  • קטנה יחסית לסופר זום
הרע
  • רעש דיגיטלי מורגש גם ב-ISO נמוך יחסית
  • ISO גבוה לא שמיש
  • תמונות רכות בהגדלת 100%
  • צילום וידיאו מאכזב
  • עינית קטנה ולא איכותית
  • אין תושבת לפלאש חיצוני (בניגוד ל-570)
בשורה התחתונה

ה- SP-565 UZשל אולימפוס היא מצלמת סופר זום טובה ומהנה לשימוש. היא מומלצת לחובבי צילום שרוצים להוציא תמונות יפהפיות בלי הרבה מאמץ, לצד ורסטיליות וגמישות מרביות – טווח עדשה עצום, אפשרויות ידניות ושפע פונקציות צילום וכוונון שונות.
 
מי שמפשפש בתמונות לעומק ימצא את הפגמים, בהם רכות כללית, גרעיניות ועוד ולכן היא לא תתאים לחובבים-מקצועיים יותר (גם בגלל היעדר תושבת לפלאש חיצוני), אבל על מסך המחשב או בדפוס בגודל סביר היא תנפיק תמונות שתתגאו בהן.

הקדמה

SP-565 UZ היא מצלמת הסופר זום השנייה שהוציאה אולימפוס בתוך שנה, והיא דגם ההמשך של קודמתה SP-570 UZ שהוכרזה רק חצי שנה קודם לכן. ברוב רובם של הפרמטרים אלו שתי מצלמות כמעט זהות, וההבדלים ביניהם מסתכמים בעיקר בגודל ומשקל מופחתים, גודל מסך ועוד כמה שינויים מינוריים. גם במחיר אין כמעט הבדל בין הדגם הותיק לחדש, ונראה שאולימפוס פשוט נאלצה לשחרר דגם ביניים לשוק כדי להתחרות בחלופות שהציעו החברות המתחרות.

ה-SP-565 UZ, מצלמה מבית טוב ומסדרה מצליחה, מתהדרת בעדשה עם זום אופטי עצום X20 ועדשה רחבת זווית (26-520 מ"מ), מייצב תמונה כפול וצילום רצף מהיר מאוד עם קצב של 13.5 תמונות בשנייה. היא מצוידת בחיישן CCD 1/2.33 אינטש בן 10 מגה פיקסלים, פלאש מובנה מתרומם (ללא תושבת לפלאש חיצוני שקיים בדגם הקודם), מסך בגודל 2.5 אינטש ועינית אלקטרונית, טווח ISO נרחב של 64-6400, צילום וידיאו ואפשרויות שליטה ידניות מלאות.

SP-565 UZ פועלת על 4 סוללות AA, ומאחסנת את התמונות והסירטונים על כרטיס xD. אולימפוס עדיין לא הטמיעה מעבר לכרטיסי SD סטנדרטיים כמו שעשתה לאחרונה פוג'י, אך היא מספקת עם המצלמה מתאם xD לכרטיס Micro-SD הזול משמעותית מכרטיס xD ממוצע.

זום אופטי מאפשר לקרב או להרחיק את האובייקט המצולם מבלי לפגום באיכות התמונה. זאת בשונה מזום דיגיטלי שמקרב ומרחיק את האוביקט באמצעות תוכנה ופוגם באיכות התמונה (ראו המחשה). טווח הזום מבוטא במכפלה כגון x3, x4 המציינת פי כמה ניתן להתקרב לאובייקט. במצלמות קומפקטיות רבות הזום האופטי הוא לפחות x3, אבל מומלץ לבחור מצלמה עם זום אופטי גדול יותר כדי שניתן יהיה לצלם אובייקטים מרוחקים מבלי להתקרב אליהם פיזית.  
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

איכות צילום

(35% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

בצילום באור יום, SP-565 UZ מפיקה תוצאות יפות ומרשימות. צילמנו אתה במצב האוטומטי כדי לבדוק את הבחירות שעושה המצלמה ללא התערבותנו, ונוכחנו שהיא מסתדרת מצוין בלעדינו. החשיפות היו כמעט תמיד מדויקות, גם בסצנות עם ניגודיות גבוהה (כמו אזורים שטופי שמש מול אזורים מוצללים מאוד), ובדרך כלל לא הופעל הפלאש שלא לצורך. למי שלא אוהב לערוך את התמונות אחרי הצילום, המצלמה הזו אידיאלית משום שהתמונות שהיא מפיקה נראות מצוין כמו שהן: הצבעים נפלאים, רוויים היטב אך גם נאמנים למקור, החדות טובה באופן כללי והמיקוד לרוב היה נכון, אך ב-Pixel Peeping, כלומר בהתבוננות מדוקדקת ב-100% החדות לא גבוהה במיוחד וניכרת רכות מסוימת בכל התמונות. לקראת סוף טווח הזום (הענק) איכות התמונה יורדת עוד קצת והתמונות נראות רכות ושטוחות למדי. תופעות אופטיות מטרידות אחרות כמו הילות סגולות ועיוותים בקצוות הטווח של העדשה הופיעו ברמה מתונה ולא ייראו בהדפסות בגודל סביר. בתמונות עם עומק שדה רדוד, לרוב בשימוש בזום גבוה, הופיע "בוקה" (האזור המטושטש שמאחורי האובייקט הממוקד) רך ונעים לעין.

SP-565 UZ מאפשרת צילום בטווח ISO גבוה של עד 1600, או עד 6400 ברזולוציה של 5 מגה פיקסל בלבד. להלכה זה אומר שתוכלו לצלם מבלי להזדקק לפלאש גם בסצנות חשוכות מאוד; למעשה הרעש הגרעיני מופיע כבר בערכי ISO נמוכים והופך לבעייתי כבר ב-ISO 400 ואף פחות מכך –  בעיה שכיחה במצלמות עם חיישן קטן. כאן בא לעזרת המצלמה מייצב התמונה האופטי שלה שעושה עבודה טובה מאוד. כשצילמנו בתוך הבית מבלי להרים את המבזק, המצלמה נצמדה לערכי ISO נמוכים יחסית והשתדלה לפצות על מהירות הסגר הנמוכה בעזרת המייצב האופטי, בהצלחה טובה למדי, וקיבלנו תמונות חדות למדי גם במהירות סגר 1/13 ואף פחות מכך. כשדחקנו בה עם סצנות חשוכות היא העלתה באי רצון את ה-ISO, עדיין לא לרמה גבוהה מדי, והתמונות יצאו גרעיניות מאוד. כשהרמנו את הפלאש (הפלאש אינו קופץ מאליו ויש להרים אותו באמצעות כפתור מכני קטן לצדו) שמחנו לראות שהוא עושה עבודה מצוינת בהארת חלל בגודל בינוני עד גדול באופן אחיד. גם בצילום פורטרט מקרוב הפלאש התאים את העוצמה במדויק ונתן תוצאה נעימה יחסית, מבלי לשרוף את פני המצולם.

בצילומי מקרו במצב סופר מקרו, הצלחנו לצלם עצמים ממרחק זעיר של 1 ס"מ בלבד מהעדשה, וקיבלנו תמונות יפות מאוד, עשירות בפרטים וממוקדות כראוי.
 


 

SP-565 UZ מציעה כמה וכמה פרמטרים לשיפור ולכוונון איכות התמונה, חלקם חבויים בתפריטים הפנימיים ולחלקם יש מקשים ייעודיים. תוכלו להגדיר את החדות, הניגודיות והרוויה, וישנו מצב של "כיול צל", השימושי בתמונות עם ניגודיות גבוהה ומבהיר את האזורים המוצלים ובכך מאזן את התאורה בתמונה – בדקנו והופתענו לראות עד כמה המצב יעיל. זאת בנוסף לשלל הפרמטרים הידניים הרגילים, בהם תוכלו לשלוט על החשיפה, ה-ISO, איזון הלבן וכו'. כמו כן ישנה פונקציית זיהוי פנים שהפכה כבר לסטנדרט, וגם כאן היא פועלת היטב.

Olympus SP-565 UZ
באור יום, SP-565 UZ מפיקה תוצאות יפות ומרשימות. בצילום פנים הרעש הגרעיני מופיע כבר בערכי ISO נמוכים והופך לבעייתי כבר ב-ISO 400 ואף פחות מכך –  בעיה שכיחה במצלמות עם חיישן קטן. כאן בא לעזרת המצלמה מייצב התמונה האופטי שלה שעושה עבודה טובה מאוד

מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
6.5 מתוך 10

צילום הוידיאו במצלמה הזו מאכזב למדי. איכות התמונה אמנם טובה מאוד בתאורה טובה (קרי – בחוץ), אך בתוך הבית מופיע רעש דיגיטלי מורגש מאוד. ניתן לצלם ברזולוציה מקסימלית של 640X480 ובקצב של  30 פריימים בשנייה, כך שהתמונה זורמת וחלקה למדי. איכות הקול סבירה ותו לא.

במהלך הבדיקה צילמנו כמה סרטונים ושמחנו לגלות שניתן להפעיל את הזום האופטי למלוא אורכו במהלך הצילום. כשהעברנו את הקבצים למחשב נוכחנו לדעת בצער מה שכברירת מחדל הסאונד אינו פעיל והסרטים שצילמנו יצאו אילמים. הפעלנו את הקלטת הסאונד ויצאנו לצלם, ואז התאכזבנו בשנית כשמצאנו שהזום אינו פעיל כשיש הקלטת סאונד. והחלק האחרון והמרגיז ביותר – למרות שניתן לשמור יותר מ-9 דקות באיכות מקסימלית על כרטיס בן 1GB, כל קליפ מוגבל ל-40 שניות בלבד. חבל.

נוחות שימוש

(30% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

ביחס למצלמות סופר זום, SP-565 UZ היא מצלמה די קטנה וגם משקלה סביר – 413 גרם (8 גרם יותר מה-SP-570). מערכת האופטיקה שלה בנוייה כך שהעדשה הענקית נכנסת במלואה לגוף המצלמה ומשאירה בליטה קטנה בלבד. המצלמה מצוידת בגריפ אחיזה די נוח עם ציפוי נעים למגע. שאר גוף המצלמה עשוי פלסטיק קשיח שחור עם דגם של נתזים כהים מעליו (מזכיר מצלמות מקצועיות דוגמת Nikon D200), ואיכות הבנייה משביעת רצון.

Olympus SP-565 UZ
ביחס למצלמות סופר זום, SP-565 UZ היא מצלמה די קטנה וגם משקלה סביר – 413 גרם. המצלמה מצוידת בגריפ אחיזה די נוח עם ציפוי נעים למגע. שאר גוף המצלמה עשוי פלסטיק קשיח שחור ואיכות הבנייה משביעת רצון


 


הארגונומיה של ה- SP-565 UZטובה מאוד, ופריסת המקשים אינטואיטיבית והגיונית. חוגת הזום חובקת את מקש הצילום, ולצדה נמצאים גלגלת המצבים וכפתור ההפעלה. שאר המקשים נמצאים לצד המסך – מקש הניווט העגול עם פס הכרום סביבו, מקש הצפייה, התפריט, התצוגה ומקש ייעודי לפונקציית כיול הצל. מעל כל אלה ישנו מקש קטן לנעילת המדידה, ולצד העינית – מקש המעביר את הצפייה מהעינית למסך ובחזרה. המקשים כולם נגישים ומגיבים היטב, גם אם אינם גדולים במיוחד.

גלגלת המצבים כוללת את מצבי הצילום הנפוצים – אוטומטי, סצנות, מצבים ידניים P,A,S,M, צפייה וצילום וידיאו; וגם שני מצבים ייחודיים כמו מצב Guide שמציע הדרכה טקסטאלית לכל מצב צילום, ומצב צילום מותאם אישית – מעין תבנית של הגדרות והעדפות אישיות שניתן לשמור ולהפעיל באופן מהיר. מצב הסצנות כולל 25 סצנות שמוצגות באייקון, טקסט ותמונת הדגמה, ביניהן כמה לא שגרתיות כמו צילום ציפורים, מטבח ומאחורי זגוגית.

עדשת הזום שקטה ומהירה מאוד: מעבר בין הזווית הרחבה ביותר לצרה ביותר לוקח פחות מ-2 שניות. רמת הדיוק סבירה, אם כי כצפוי לא קל לשלוט בזום כה גדול באמצעות חוגה אלקטרונית. המצלמה מציעה פונקציית "זום עדין" שמאפשרת כיוון מדויק ועדין בסוף טווח הזום, אך היא פעילה רק ברזולוציית צילום של 3 מגה פיקסל. מהירות המיקוד סבירה עד טובה (בעיקר בעדשה הרחבה), וקיימת נורת עזר למיקוד בחושך שעושה את העבודה.

Olympus SP-565 UZ
הארגונומיה של ה- SP-565 UZטובה מאוד, ופריסת המקשים אינטואיטיבית והגיונית. חוגת הזום חובקת את מקש הצילום, ולצדה נמצאים גלגלת המצבים וכפתור ההפעלה. שאר המקשים נמצאים לצד המסך. המקשים כולם נגישים ומגיבים היטב, גם אם אינם גדולים במיוחד.


 


המסך, בגודל 2.5 אינטש וברזולוציה של 230 אלף פיקסלים, איכותי וחד ובעל קצב רענון גבוה. הוא מציג את התמונות שצולמו באיכות וצבעים נהדרים. העינית האלקטרונית מחווירה לעומתו – היא קטנה ובאיכות נמוכה יחסית. לידה יש גלגלת קטנה שניתן לכוון באמצעותה את הדיופטר למרכיבי משקפיים.

מערכת ההפעלה של המצלמה מצוינת, ומזכירה בנוחות ובאינטואיטיביות שלה את הממשקים של קנון. לחיצה על מקש Func (האמצעי במקשי הניווט) מציג את אפשרויות הצילום השכיחות בשתי שורות משמאל ובתחתית הצג, ומקש ה-Menu מוביל לשאר התפריטים. הטקסט ברור וקריא, וכמו במצלמות אולימפוס אחרות – בעברית מלאה ובשלל שפות נוספות.

השקעים והחיבורים השונים מפוזרים סביב המצלמה. מימין, מאוחרי דלת בעלת ציר יציב וחזק נמצא החריץ לכרטיס הזיכרון, משמאל – שקע לחשמל ושקע USB המשמש לחיבור למחשב וגם כיציאת A\V – שניהם מאחורי כיסוי גומי חזק, ובתחתית המצלמה יש דלת פלסטיק עם נעילה ל-4 הסוללות. לצדה שקע לחצובה עשוי פלסטיק. למצלמה מצורף כיסוי עדשה נפרד, אותו מומלץ לחבר ברצועה לגוף המצלמה כדי שלא יאבד.

Olympus SP-565 UZ
המסך איכותי וחד ובעל קצב רענון גבוה. הוא מציג את התמונות שצולמו באיכות וצבעים נהדרים. העינית האלקטרונית מחווירה לעומתו – היא קטנה ובאיכות נמוכה יחסית. לידה יש גלגלת קטנה שניתן לכוון באמצעותה את הדיופטר למרכיבי משקפיים

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
יחידת מידה המשמשת למדידת העוצמה של עדשה. הדיופטר, למשל, הוא גם ה"מספר" של משקפיים. במצלמות מסוימות שקיימת בהם עינית אופטית או אלקטרונית, ניתן לכוון את הדיופטר בעזרת גלגלת זעירה לצד העינית, כך שבעלי משקפיים יוכלו לכוון את האופטיקה של העינית בהתאם ל"מספר" שיש להם ולראות אותה ממוקדת.
בכל המצלמות קיים חיבור USB למחשב ובמצלמות מתקדמות ומקצועיות קיים חיבור FireWire בעל קצב העברת נתונים מהיר יותר. בחלק מהמצלמות קיים חיבור AV המיועד להעברת וידיאו ושמע לטלוויזיה, ויש מצלמות עם חיבור ישיר למדפסת בשם PictBridge.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

למצלמה לוקח כ-2 שניות להידלק, ובערך כזמן הזה לכבות ולקפל פנימה את העדשה. בין תמונה לתמונה תחכו כ-2.5 שניות – לא מעט, אבל החדשות הטובות הן שגם עם פלאש זמן ההמתנה דומה, וזה כבר לא רע בכלל. ההשהייה בין הלחיצה לצילום עצמו (Shutter Lag) סבירה – 0.55  שניות.

אחת התכונות המעניינות בדגם הזה היא פונקציית צילום הרצף. מצב הרצף הרגיל לא מרשים במיוחד, ומאפשר צילום של 4 תמונות תוך 3.4 שניות (וכמעט 7 שניות נוספות לעיבוד התמונות). לעומת זאת יש 2 מצבי צילום רצף מהיר, המאפשרים צילום מהיר במיוחד של עד 13.5 פריימים בשנייה, במחיר של הורדת הרזולוציה (5 מגה פיקסל במצב מהיר 1 ו-3 מגה פיקסל במצב מהיר 2, המהיר מעט יותר). בעזרת מצבים אלו ניתן לתפוס רגע כמו זינוק של אופנוע או נסיקה של ציפור. בנוסף יש מצב פוקוס אוטומטי עוקב (כלומר בלחיצה רציפה המצלמה עושה בכל פעם מיקוד ואחריו צילום), או מצב Brcaketing שמאפשר צילום של התמונה בשלוש חשיפות שונות.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

סוללה

(10% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

SP-565 UZ פועלת על 4 סוללות AA, ובבדיקה שלנו היא השיגה משך פעולת סוללה נדיר. בדקנו אותה עם 4 סוללות נטענות ניקל-מטאל 2700mAh, והצלחנו לצלם בעזרתה קצת יותר מאלפיים תמונות לפני שהסוללות נגמרו – כשלפחות מחצית מהתמונות צולמו עם פלאש. במהלך הבדיקה הפעלנו שימוש אינטנסיבי בזום, צפינו בתמונות שהתקבלו ובאופן כללי ניסינו להקשות על המצלמה, ועדיין היא השיגה את משך הפעולה המרשים ביותר שפגשנו עד כה במצלמות שאינן DLSR.

על מסך המצלמה מופיע מד סוללה קטן שאמור לחוות על מצב הסוללה, אך גילינו שהוא אינו אמין – לפחות לא בסוללות נטענות; לאורך כל הבדיקה המחוון הציג סוללה טעונה במלואה, עד הרגע בו קיבלנו התראה שהסוללה עומדת להיגמר. בגלל אורך החיים יוצא הדופן של הסוללות לא ראינו לנכון להפחית לה נקודות על סעיף קטן זה.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply