חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
משחק מחשב משחק מחשב Elden Ring
ז'אנר: תפקידים
תאריך כניסה לאתר: 1/2022
ציון WiseBuy
9.1
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Elden Ring

לירן עבדי | 08.03.2022
הטוב
  • תפאורה יצירתית ומפעימה עם בוסים מופתיים
  • חיי משחק ארוכים במיוחד
  • עולם פתוח בלתי מוגבל
  • משחקי Co-op מהנים
  • מנגנון לחימה מפותח
הרע
  • קרבות בוסים מאתגרים מאוד
  • אי אפשר לבחור רמת קושי
  • משחקיות שעלולה לתסכל
בשורה התחתונה
הוא תיסכל אותנו כמו שאף כותר לא הצליח, מאתגר בלי טיפת רחמים – ומציע את חווית הגיימינג המרתקת והמתגמלת ביותר שחווינו. Elden Ring הוא עוד פנינה מבית המפתחת FromSoftware, שאם יש משהו שהיא הוכיחה שהיא יודעת לייצר, הם משחקי הרפתקאות מופתיים שייזכרו לעד. אם תסכימו לעכל את העובדה ששום עזרה לא תקבלו מהמשחק והעצמאות כולה תלויה רק בכם, מחכה לכם משחק של פעם בחיים.
הקדמה

משחק התפקידים Elden Ring פותח על ידי FromSoftware והופץ על ידי Bandai Namco Entertainment ב-25.2 לפלטפורמות פלייסטיישן 4 ו-5, Xbox One וסדרת X/S וכן למחשב האישי, שגרסתו נבדקה בסקירה זו. עלילת המשחק מתרחשת בממלכת הארצות Lands Between, לאחר שהושמדה טבעת האלדן ורסיסיה התפזרו לכל עבר – על השחקן למצוא את כולם כדי להפוך לאדון האלדן.


עלילה

(30% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

ההתחלה מבטיחה: בימוי של המפיק המהולל הידטקה מיאזאקי ותרומה של הסופר הנחשב ג'ורג' ר.ר. מרטין באגף התפאורה אמורים יחד להציע סיפור פנטזיה על-זמני שיוצג לפי כל החוקים בספר. התוצאה הסופית לא רחוקה מכך, גם אם יומרנית מעט ולאורך הקמפיין יותר-מדי פעמים איבדנו כיוון עלילתי ולא ידענו מה אנחנו בדיוק עושים כרגע שמקדם את הסיפור, גם אם זה היה לבתר עוד בוס עצום בדרך להמשך הקמפיין. במרכז העלילה, דמותנו מנסה לאחד את כל ה-Runes שהתפזרו מהתנפצות טבעת האלדן, תירוץ די רופף ולא-מוסבר מספיק לתחילתו של שיטוט אינסופי ברחבה מפת המשחק העצומה. הסיפור לא נזנח כמובן, ומתואר מזוויות שונות ברצף אירועים שמלווים את הקמפיין הראשי, אבל קשה לנו להגיד שהעלילה סוחפת מדי – כנראה חובבי ז'אנר הפנטזיה יאמרו אחרת.


Elden Ring: יהלום מלוטש


הכרנו דמויות משנה שהופיעו בהמשך במקומות אחרים, חלקם סתם רצו לשוחח איתנו בלי משמעות כלשהי שיצאה מזה ודמויות רנדומליות אחרות שהפסיקו להופיע לאחר מכן, העניקו לנו יכולות שבלעדיהן לא היינו צולחים אזור רווי גופות מהלכות. דווקא חוסר-העקביות המבלבל הזה מוביל לחוויה ריאליסטית יותר, כזו שלאו דווקא מתגמלת אותך על כל מפגש עם NPC שגרתי. אם התרגלתם במשחקי הרפתקאות אחרים שכל דמות שתיצרו איתה אינטרקציה בוודאי תספק פריט מידע כלשהו או פואנטה לעלילה, ב-Elden Ring אין משמעות הכרחית לכך – וכך גם לצערנו הרצון הירוד שלנו ליצור אינטרקציה עם לא מעט דמויות שעברנו לידנו בצד הדרך והעדפנו לפסוח עליהם בהיעדר תגמול מספק.

Elden Ring: יהלום מלוטש

Elden Ring: יהלום מלוטש


לא פחות מתסכל, או לפחות כזה שלא מציע להמשיך לדבר עם הדמויות, היא העובדה שאין שום מעקב בנושא. אין במשחק תפריט משימות, נקודות ציון מהותיות או מעקב אחר משימה ואפילו הכוונה מסוימת לאזור מסוים תהיה מבוססת אך ורק על הזיכרון של השחקן. העניין נשמע הזוי ולא תואם למשחקי ההרפתקאות הסטנדרטיים שהכרנו בשנים האחרונות, אבל ב-FromSoftware לא מאמינים בחיים קלים ואם תבקשו להשלים משימה משנית, תהיו מוכנים לצפות בהרבה הדרכות walkthrough שיחכו לכם ביוטיוב. אצלנו זה בעיקר התבטא בהזנחה המונית של המון משימות משנה, פשוט כי המשכנו לסיפור המרכזי והספקנו לשכוח את בקשות הדמויות שפגשנו לפני שבוע.

גרפיקה וסאונד

(30% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

כיאה לסגנון עולם פתוח מבית FromSoftware, צפו לקבל יצירתיות מופתית ובלתי נגמרת. התפאורה והגרפיקה הכללית שומטות לסתות: יערות צפופים עמוסי דובי פרא, היכלים מפורטים עם תאורה מעומעמת וקלסטרופובית, טירות ענק שאפילו צריח בודד שלהן לא מצליח להידחס לכל פריים המסך – וכולן עמוסות באויבים תואמי אווירה. הבוסים הם ללא ספק המרשימים ביותר חזותית וככל שהיו יותר גרוטסקיים ומפורטים, כך היינו יותר מהופנטים מהם ולמדנו להעריך את גדולתם של מפתחי המשחק להציע אויבים כל כך מושכים ומאיימים כאחד.


Elden Ring: יהלום מלוטש
Elden Ring: יהלום מלוטש
Elden Ring: יהלום מלוטש


דווקא הסאונד ב-Elden Ring טיפה הפכפך ולא שומר על רמת מקצועיות אחידה. ברגעי שיטוט שגרתיים ברחבי המפה המוזיקה תואמת לסיטואציה הקלילה, שיכולה להתפתח תוך רגע למופע אימים רועם כשמגיחה קבוצת אויבים ואף מתעצמת כשבוס ענק ומאיים נכנס לשדה הקרב. הדיבוב לטעמנו פחות מרשים: בזמן שהבוסים מרטיטים את האוזניים עם דיבובים מצוינים ומלאי אימה, השיחות עם דמויות המשנה ולא מעט חלקים מהקמפיין ליחיד נותרים פושרים מאוד, כאילו המפתחת בחרה ביודעין להתפשר שם ולהציע מדובבים חצי-מקצועיים וחצי-מדויקים, עם רגעים מאוד לא זכירים שהעדפנו לדלג עליהם.

משחקיות

(20% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10
חופש הפעולה שניתן לשחקן ב-Elden Ring הוא עצום לאין שיעור. המשחק לא הגביל אותנו בשום שלב מיד מההתחלה ושום דבר לא עוצר את דמותנו לנסות להגיע לחלקים המסוכנים ביותר במפה, שנחשבים לחלקים מאוד מתקדמים בקמפיין ליחיד, אם בכלל נצליח לשרוד להגיע לעשירית מהדרך לשם. תשכחו מלינאריות מגבילה או קירות דמיוניים, המשחק סומך עליך לשוטט בלי סוף ולאתר את האויבים שברמתך, לחקור אזורים חדשים ולנסות לאסוף כמה שיותר פריטים כדי לחזק את דמותך. שחקנים שרגילים לקבל משימות עם יעדים ברורים או דרך שמובילה לאזור ברור נורא יתייאשו כאן, אלא שכנראה ממילא הכותר שלפנינו לא מנסה לקרוץ להם. ההכוונה היחידה שהמשחק מציע היא התקדמות לעבר האזורים שיקדמו את העלילה המרכזית, באמצעות מעין חצים צהובים המסומנים על פני המפה המלאה – וזהו. אל תסמכו על תיאור מילולי, הסבר על המשימה הבאה או מה יש לעשות כדי לעבור מכשול שנראה שאין שום דרך פיזית לעבור אותו.

Elden Ring: יהלום מלוטש
Elden Ring: יהלום מלוטש


עוברים למנגנון הקרבות וב-Elden Ring מציגים לנו סגנון לחימה שדי הכרנו מכותרים אחרים של המפתחת. ניתן להתגנב מאחורי האויבים אם תבקשו להימנע מאזעקת קריאה לעזרה או סתם אם תבקשו לחמוד פריט ולברוח, לנסות לבצע מהלכים מהירים ומפתיעים מאחורי גבי האויבים, להזמין רוחות שיילחמו לצידכם או הכי פשוט, לתקוף חזיתית ברכיבה ולקוות לטוב. על האויבים ניתן "להינעל" כך שהדמות תתמקד בדמות הקרובה ביותר אליכם, עוד תכונה שהכרנו מכותרי FromSoftware קודמים וניתן גם כמובן לחמוק בגלגול, לחסום מכות ולהשיב במכת נגד עוצמתית שתהמם את מי שמולכם. האויבים מהצד השני לא יעשו לכם חיים קלים: חלק ייחסמו את רוב המכות שלכם עם מגן, האחרים יזנקו עליכם מרחוק היתר יירקו רעל או שיישגרו להבות אש ולכל בוס יש את שיטת ההתקפה שלו – כך שמעיכת מקשים רנדומלית לא תעזור כאן, אלא רק אחרי שתבינו ותדעו להחזיר בסגנון התקפה אידיאלי.

Elden Ring: יהלום מלוטש


אף משחק הרפתקאות לא שלם בלי איסוף בלתי נדלה של חפצים, נשקים וכישופים וה-grinding כאן, איסוף חוזר ונשנה של אוצרות שמצאנו או הריגה חוזרת של אויבים, יכול לתסכל. מטרת העל כמובן היא לחזק את דמותנו כמה שיותר, כדי שנוכל להתמודד עם יריבים קשים יותר בהמשך – ואין דרך מהירה יותר מאשר לחסל שוב ושוב אויבים שתואמים לרמתנו, כך שנקבל את נקודות הניסיון (xp) הנחוצות במטרה לשפר את דמותנו בקטגוריות מד החיים, מד הקסם, חוזק כללי, רקיחת שיקויים ולימוד כישופים שהכרחיים, לא פחות מכך, לחיסול הבוס הגדול הבא. במובן ההמשכיות שלו, Elden Ring הוא כותר כמעט בלי סוף. אורך החיים של המשחק מרשים והקמפיין ליחיד גבה מאיתנו בערך 90-100 שעות עד שהגענו לסוף הסיפור, וזה עוד כשדילגנו על המון אזורים, משימות משנה ושאר פריטים שפשוט התייאשנו מניסיון לאסוף.

Elden Ring: יהלום מלוטש
Elden Ring: יהלום מלוטש


חייבים לדבר על רמת הקושי במשחק. כיאה למפתחת FromSoftware, מדובר בעוד כותר מאתגר ומתסכל במיוחד. אין כאן בחירת רמת קושי, שום הכוונה או "מצפן" שיגרום לנו להבין לאן ללכת ואין אפילו תיעוד של משימות צד שבחרנו לקחת על עצמנו. שחקנים שמכירים משחקים אחרים של המפתחת היפנית כמו Dark Souls ו- Sekiroירגישו מיד בבית ולא יבינו על מה המהומה, האחרים יכירו רמות חדשות של תסכול ובלבול. החלק הכי מאתגר במשחק הוא ללא ספק הבוסים שתכירו ברחבי מפת ממלכת Lands Between. מספר הפעמים שהובסנו שוב ושוב על ידי אותו בוס תגרום לשחקנים העקשניים ביותר למרוט שיערות מעצבים, אבל ברגע שסוף סוף הצלחנו להביס בוס טורדני במיוחד, מצאנו את עצמנו צורחים בחדר מהתלהבות - ואין הרבה כותרים שהצליחו להוציא מאיתנו תחושת סיפוק כל כך טהורה.

משחק ברשת

(20% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

במשחק קיים משחק Co-op, כלומר שיתוף פעולה בין שחקנים עד 4 דמויות, וכן PvP, מפגשים חזיתיים מול שחקנים בשר ודם מכל העולם. שני המצבים נתמכים בפלטפורמות בדורות שונים, כלומר שחקני פלייסטיישן 4 ו-5 יכולים לשחק יחד, אבל אין תמיכה ב- Cross Platform כך ששחקני מחשב למשל לא יכולים לשחק עם שחקני Xbox, חיסרון שעלול לצמצם את אורך חיי המשחק. על ידי הצבת שלט ייעודי שמזמין שחקנים רנדומליים או צוות משלכם, שחקנים נוספים ישתגרו לאזורכם וישלבו כוחות מול האויבים ברחבי מפת המשחק. כמובן שלחלופין ניתן להצטרף למשחקים רנדומליים אחרים ברחבי המפה, באמצעות שלט דומה עם ייעוד מקביל – דרך מעולה לחסל יחד בוסים שהתקשיתם מולם במיוחד. ב-PvP תכירו מקרוב יכולות-על של וותיקי Dark Souls שעשו לנו בית ספר וגרמו לנו לנטוש את סגנון המשחק הזה מאוד מהר. לכאן או לכאן, Elden Ring לא נגמר בקמפיין ליחיד וחגיגת הקרבות ממשיכה גם במולטיפלייר לעוד אינספור שעות של הנאה.


רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply