כיאה למשחק GOW, האווירה הלוחמנית מהסדרה נוכחת בכל פינה: הדמויות מגושמות בגופן, הלוחמים המחוספסים, הדיאלוגים העוקצניים והאלימות הראוותנית – כולם מופיעים למכביר. זה עלול להיות "כבד" מדי למי שלא מכיר את הזיכיון אבל שחקני GOW לוודאי מיד ייכנסו לעניינים. המסור המפורסם נוכח, גם כחיסול אויב מקרוב וגם כהוצאה להורג מפוארת שמתוארת בפרטי פרטים, מביתור הגוף ועוד השפרצות דם על המצלמה שמתארת מקרוב את המחזה הגרפי המבחיל. בכלל, הרבה מהאלמנטים מהסדרה המוכרת מופיעים כאן וחוזרים בצורה מרעננת, כמו ה- Emergence hole המהולל שימשיך להקפיץ אויבים עד שנחסום את החור שנפער עם זריקת רימון מדויקת ואיך אפשר בלי, מפלצת ה- Brumak עם הנשקים הטבועים בזרועות שלה.
כמשחק תפקידים סטנדרטי, לכל צד בקרב ניתן מהלך, הכולל מס' תורות לכל חייל – שגם אותו ניתן לשדרג בעץ השיפורים הזמין לכל דמות. למרבה ההפתעה הנשקים עצמם לא משתנים אלא רק משתדרגים, דרך מציאת תיבות שפזורות לאורך מפות המשימות או באמצעות נקודות ניסיון שהצטברו מהשלמת משימות וחיסול אויבים. המשחק מציע 5 סוגי לוחמים; vanguard, scout, heavy, sniper ו- support, כשכל דמות חמושה בארסנל נשקים משלה, טכניקות קרב מתקדמות וכוח פסיבי. כך למשל החייל הכבד (heavy) מאובזר במכונת ירייה שמצוינת להתבצרות מאחורי מחסה וירייה מטווח בינוני לאויבים החוצים את קו האש. לעומתו, עם הצלף (sniper) נעדיף מן הסתם לפגוע באויבים מרחוק ונזכה לעוד ניסיונות צליפה כבונוס על כל חיסול מוצלח.
בכל כניסה לעימות המשחק מאפשר שימוש עד 4 חיילים בו זמנית, ולא האמנו כמה כוח אש יש לשליש כיתה צבאית ממוצעת: תור בודד מאפשר לשחקן להשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותו ומאוד מהר גילינו כמה זה מספיק. כשרימון נזרק, החייל החלוץ זורק ריפוי, מכונת הירייה מסמנת טווח הריגה והצלף הופך לבלתי נראה, העימותים הופכים למגוונים וטקטיים וכל תור מחושב בזהירות שלא מאפשרת מקום לאף מהלך פזיז. כל דמות מתפתחת תוך כדי לחימה ומשודרגת בהתאם לביצועים. שמנו לב גם לשיפורי נשק אסתטיים ועוד כמה תלבושות ללוחמים אבל ההבדלים מינוריים מדי בכדי לשים לב להבדל ודי השתעממנו מזה.
בוסים גדולים ואכזריים פגשנו בתום כל אקט עלילתי אבל שיטת הלחימה מולם דומה מאוד אחת לשנייה ודי מאכזב לגלות שדווקא בעימותים המצופים הריטואל הופך למוכר להחריד. כאמור, מעימות לעימות שיפרנו את הדמויות מקרב לקרב, כמו יצירת יריית פיצוץ שמרחיבה את רדיוס הפגיעה, הגברת הסיכוי לפגיעה קריטית ב-30% או הרחבת יכולות ה-Overwatch – ובלעדיהן יש משימות שפשוט אי אפשר לסיים, כך ששיפור דמות הוא הכרחי, גם אם אתם אוהבים שחקנים שמעדיפים אתגרים נטולי רחמים.
אגב Overwatch, מדובר באחד השימושים האהובים עלינו במשחק. זו תכונה פסיבית שמופעלת בתור שלנו, וגורמת ללוחם להגיב לתנועות האויב. כלומר ברגע שהגיע תור האויב והוא נכנס לשטח שסומן על ידינו בתור הקודם, דמותנו יורה עליו ויוצרת סוג של "שטח הריגה" מאוד יעיל. האינטליגנציה המלאכותית לא נשארת חייבת ורוב האויבים גם כן מנצלים זאת לטובתם – וכאשר חבורת אויבים מפעילה בבת אחת את ה- Overwatch שלהם על הלוחמים שלך, מאוד קל לשנוא בחזרה את טכניקת הקרב שכ"כ הועילה לך קודם לכן, בתור הקודם.
חשוב לדעת: קצב המשחק איטי מאוד מקטעי הפעולה המוכרים של הכותרים הקודמים. הטקטיקה מחושבת מאוד ו"לירות ולחשוב אחר כך" פשוט לא יעבוד כאן, בטח לא בשלבים מתקדמים יותר כשמגיחים אויבים שונים ולכל אחד מהם שיטה יצירתית יותר לחסל את חיילך בקרב. הטקטיקה שהמשחק מעודד אותנו היא בעיקר איגוף, איגוף ועוד איגוף. ירי כשהאויב מאחורי מחסות קשה מאוד אך מתגמלת בנקודות בונוס וזריקת רימונים או הגעה פיזית ישירות אל האויב ושימוש במסור חשמלי הן הדרכים המהירות לחסל את רוב האויבים. הבעיה: הדמות נותרת חשופה לגל אויבים חדש שלוודאי תכף יפתיע – כך שאין באמת צעד אידיאלי ונטול חסרונות.
משימות משנה גם נוכחות וברוב המקרים נדרש להשלימן כמה מהן כדי להמשיך בסיפור הראשי. הן לא רעות כמו שהן ארוכות מדי; לא פעם מצאנו את עצמנו פשוט מנסים לתקתק עוד משימה משנית כמה שיותר מהר רק כדי לחזור לאקשן המעניין. יש גם מטלות צדדיות להשלמה, כמו חיסול 8 אויבים בתור אחד, הימנעות לחלוטין מזריקת רימון או ניצחון המשימה ללא דמות הצלף – אבל אלו כבר לשחקנים מטיבי לכת ולא ראינו בהם יותר מדי עניין, עד שחזרנו לסיפור המרכזי. היתרון היחיד שמצאנו בהם הוא זכייה בשדרוגי נשקים ושיפור הדמויות, שיגבירו משמעותית את הסיכויים בהבסת האויבים במשימות הסיפור הראשי.
חייבים להתייחס לרמת האתגר: המשחק קשה, אפילו ברמה אחת לפני הקלה ביותר. אלה מגוון האויבים, קצב ההופעה שלהם והכיוונים המפתיעים מהם הם מגיחים שהופכים את Gears Tactics למאתגר באמת, אפילו לשחקני משחקי תפקידים וותיקים שכבר סיימו כותר או שניים בז'אנר הטקטי. המשחק לא עושה חיים קלים אפילו בשלבים הראשונים ונדרשת עקומת הלמידה מאוד תלולה כדי לנצח את רוב הקרבות. לשחקנים אוהבי אתגרים אלו חדשות מצוינות אבל לאלו שמתוסכלים במהירות – ראו הוזהרתם.
לצערנו לא הכל חלק ברמה הטכנית. יש עניינים מעצבנים לפעמים שקורים תוך כדי משחק כמו זווית מצלמה שמתמקדת לפתע בקופסה סתמית כשההוצאה להורג מתבצעת מלפניה, או למשל כשנכשלנו במשימה, המשחק החזיר אותנו לתחילת המשימה ולא לנקודת השמירה האחרונה שהיינו בה. לא מדובר בעניינים דרמטיים מדי אבל מורגש שהמשחק לא שוחרר אפוי במלואו, גם אחרי
טלאי כבד ששוחרר כשבוע לאחר מכן ועדיין לא טיפל בכמה בעיות מתסכלות.