חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
משחק מחשב משחק מחשב Tom Clancy's The Division 2
ז'אנר: פעולה
ציון WiseBuy
8.8
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
סקירה מקצועית
מפרט המוצר
תמונות נוספות
הסקירות החדשות בקטגוריה
8.3
אווירה יפנית מרתקת, משחקיות טקטית ורמת קושי גבוהה: המשחק החדש מבית FromSoftware מבטיח חווית משחק אפלה ומפותלת בעולם...
7.5
משחקיות משופרת, סביבה דינמית וערמה של באגים: 7 שנים לאחר יציאתו, Assassin's Creed 3 זוכה לשיפורי גרפיקה ומשחקיות....

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Tom Clancy's The Division 2

לירן עבדי | 14.04.2019
הטוב
  • וושינגטון הבירה נטושה, מפורטת ומהפנטת
  • עיר ענקית ומלאה בפעילויות לחימה
  • כלי נשק ואביזרי קרב מרובים ומקוריים
  • משחק רשת יוצא מגדר הרגיל
הרע
  • אופי משימות חזרתי - עלול לשעמם
  • קהילה שממשיכה לגדול ועדיין לא בשיאה
  • עדיין צצות בעיות טכניות שהצטמצמו אך לא נעלמו
בשורה התחתונה
עם פוטנציאל ענק להפוך למשחק רשת משובח, Tom Clancy's The Division 2 לא מפספס בשום דבר: הקמפיין ליחיד מעולה, המשחקיות מצוינת וכמויות התוכן שבמשחק, עוד לפני שדיברנו על המשחק ברשת, מספקות שעות רבות של הנאה. כשעוברים למשחק ברשת, עם קהילת שחקנים שרק גדלה מרגע לרגע, מבינים עד כמה גדול ומספק חווית האקשן המצוינת שנקראת The Division 2.
הקדמה

המשחק Tom Clancy's The Division 2 הוא כותר אקשן מרובה משתתפים וממשיכו של הקודם בסדרה הנושא את אותו השם. המשחק פותח על ידי Massive Entertainment והושק על ידי Ubisoft לפלטפורמות PlayStation 4, Xbox One ולמחשב האישי שגרסתו נבדקה בסקירה זו. The Division 2 מבטיח להמשיך את עלילות המשחק הקודם ולהצטרף ליחידת ה-Division, כקו הגנה אחרון לעצור את החברה לפני נפילתה, באירועים שמתרחשים בוושינגטון הבירה.

תודה לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של Tom Clancy's The Division 2 בישראל.


עלילה

(30% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

אחרי אירועי ניו-יורק מוכת המגיפה הקטלנית ששיתקה את חיי האוכלוסייה, עלילת הכותר הקודם, סוכני ה-Division ממשיכים להילחם ללא פשרות כדי להציל את מה שעוד נותר מהחברה הקיימת ולנסות להחזיר את הענייניים לסדרם, כשהפעם וושינגטון הבירה היא התפאורה ברקע הסיפור לשחקן יחיד.




הקמפיין הראשי מפתיע לטובה ואפילו מרשים בזכות עצמו – לחלוטין היינו מוכנים לעבור את הסיפור כולו רק כדי להגיע לסוף שלו, ולא כתירוץ כדי להתאמן על אויבים עם אינטליגנציה מלאכותית בטרם המפגש שלנו עם שחקנים בשר ודם. בעלילה המתרחשת לאורכה ולרוחבה של וושינגטון, קיבלנו מגוון משימות סובבות עלילה והסיפור אודות המגיפה והדרכים להחזיר את החברה לימים שלפני פריצת המגיפה. רעיון המשימות של כולם דומה מאוד: חסל את כל הרעים שמסביבך. אבל כשהמטלה הבנאלית הזאת מתקיים תחת סיפור מסודר ומתרחש בסיטואציות סוריאליסטיות כמו בפלנטריום או בתוך בטן מטוס, ממש מהנה להיכנס לנעלי השחקן הראשי וללוות את הסיפור ממש עד לסופו.



עצם העובדה שהקמפיין גרם לנו ממש להתעניין בו ולנסות לסיים אותו הוא הישג מרשים למדי – משחקים כמו Tom Clancy's The Division 2, הנשענים על כוח המשחק ברשת, תכונת הדגל במשחק זה, לרוב מתרצים את הקמפיין ליחיד במשחקיות זניחה ומשעממת למדי שרק מהווה תירוץ לשחקנים לעבור את השלב שמרגיש יותר כמו "אימון" מאשר חוויה מהנה שכיף לסיים. אך כאמור, לא כך הדבר ב- The Division 2 והעלילה כאן היא לחלוטין לא משהו שכדאי לפספס, הן עבור האימון והן עבור החוויה המפתיעה כשלעצמה.

גרפיקה וסאונד

(30% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

כיאה לוושינגטון הבירה, סביבות הלחימה יכולות להיות בנאליות, כמו באמצע כביש או בתוך בניין משרדים אבל החוכמה של מפתחי המשחק התגלתה בניצול הסביבה העירונית לסיטואציות לחימה הרבה פחות שגרתיות: קרב צמוד בחצר ירקרקה מאחורי בית נטוש, ריב מפותל בתוך מפעל מלא בזכוכיות או הסתערות על אויבים לרקע אנדרטת וושינגטון המפורסמת. האזורים כמובן מאובזרים היטב ומספקים את חווית האקשן האולטימטיבית: המון חומרי בערה פוטנציאליים מסתתרים מאחורי כל מחסה ותיקי תחמושת היו זמינים לנו כשהזדקקנו להם.




בניגוד לניו-יורק, כוכבת המשחק בכותר הקודם, אהבנו דווקא יותר את וושינגטון. הסביבות דינמיות ומגוונות יותר, סביבות הלחימה מפורטות יותר ובכלל – רמת ההשקעה בכל אזור ואזור ניכרת כאן יותר, מרמת לבוש החייל ועד למעבורת שהוצגה במוזיאון החלל. הובלנו קרבות ענק בפארק נטוש, טווחנו באויבים בין גורדי שחקים וניסינו לפלוש למה שנראה כמו בית משפט ציבורי ומרשים עד כאב, כשחוררנו אותו באינספור כדורים בלית ברירה.





קטעי המעבר מצוינים ומדובבים היטב וגם לאפקטים הקוליים אי אפשר שלא להחמיא. פיצוצים, בעירות רנדומליות וחילופי יריות הם קולות שנשמעים בשגרה ברחבי וושינגטון ו- The Division 2 מביים זאת היטב. באותו עניין, ובניגוד למשחקי פעולה שאינם על טהרת הטקטיקה אלא יותר בסגנון "חסל כמה שיותר ובמהירות", לא הרגשנו הבדל מהותי מדי בין סוגי הנשקים השונים – למרבה האכזבה. לא הרגשנו הבדל של ממש בין רובה סער אחד למשנהו וגם רובי הציד היו די דומים ברתע שהם סיפקו – כלומר יחסית למגוון הנשקים העצום, לא הורגש שוני גדול ביניהם, לא בסאונד מובחן למדי ולא בשימוש השוטף מול גלי האויבים.

משחקיות

(20% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

העולם הפתוח של The Division 2 מאפשר לעשות ככל העולה על רוחנו ולבחור כל משימה שנרצה לבצע באותו רגע. בין המשימות השוטפת ברחבי העיר: איסוף משאבים עבור הרחבת הבסיסי ושדרוגם, מציאת אביזרי שדרוג לנשקים, חיסול משלחות רנדומליות, כיבוי עמדות תעמולה, כיבוש בסיסים מאולתרים ועוד. כיבוש בסיסים הוא מהמהנים שבפעילויות, מאחר ובניגוד לשאר שכוללים בעיקר משימות יחיד, במקרה של השתלטות על בסיס אויב נוכל לקרוא באקדח נורים לאזרחים רנדומליים או לחברי צוות The Division שיצטרפו למאבק ויעזרו לנו לכבוש את בסיסי האויב – שהופכות כמעט למשימה בלתי אפשרית לו היינו נאלצים לכבוש אותם בעצמנו. כמובן שתמיד היינו יכולים לסמוך על עוברי אורח שיעזרו לנו במאבקנו אבל הנוכחות של התמיכה הרנדומלית דלה מכדי לקחת את הסיכון והעדפנו תמיד לחכות לתגבורת.



סוגי האויבים ב-The Division 2 רבים ומגוונים: חלק מסתערים, אחרים מצוידים באפוד מגן חסין בפני כדורים, לא מעט מהם העדיפו לצלוף בנו מרחוק ורובם הגדול ניסה לאגף אותנו כמה שיותר – כי זה הדרך הטובה ביותר להתחמק מעינינו. האינטליגנציה המלאכותית במשחק מרשימה מאוד וכמעט ולא תמצאו כאן חיילים שפשוט נשארים באותו מקום או יוצאים מהמחסה ליותר מרגע קל. המשחק גרם גם לנו לא להישאר באותו מחסה ותמיד לשפר זוויות ולראות איך אפשר לסיים במהרה עוד קרב שנקלענו אליו. איך לא, כמעט בסוף כל עימות האויבים משאירים אחריהם שלל; חלק מפילים ערכות לעזרה ראשונה, האחרים תחמושת וממעט מהם אפשר לרשת נשקים ברמות שונות – שכמובן יחליפו את הנוכחיים שלנו מקרב לקרב.


הדמות הראשית כמובן מורכבת מאינספור אביזרי ציוד וכלי עזר, ביניהם מגן שעומד בפני מכות אש גבוהות במיוחד, רחפן התקפי שמגיב בפקודה, מטען הנצמד לאויב מבוקש, מכונת ירייה שמזהה אויבים שמתקרבים אליה ופותחת באש ועוד – כולם זמינים כמובן בהתאם להתקדמות העלילה ולצבירת נקודות הניסיון. הכלים התגלו כשימושיים להפליא במהלך העימותים ולא פעם הצילו אותנו ממוות וודאי. העניין המאכזב היחיד: ניתן רק להצטייד בשני עזרים במקביל, שגם להם יש משך צינון מרגע השימוש שלהם, מה שהופך את המשחקיות ליותר מאתגרת ממה שהייתה עלולה להיות – וטוב שכך. שאר שדרוגי דמות קיימים כמו תמיד: הרחבת קיבולת אחסון המשאבים שלנו, תגמול גדול יותר עבור תרומות לבסיסים, הצטיידות ביותר נשקים במקביל - ועוד.


רמת הקושי במשחק הוגנת, כשכמובן האויב המלאכותי משפר את יכולותיו ככל שהמשחק מתקדם. אם בהתחלה האויבים פשוט רצו לעבר הכדורים השורקים שלנו עם ציוד מינימלי, לקראת השלבים מתקדמים יותר משחק הם ידעו לאגף, להוציא אותנו מהמחבוא עם רימונים ואם צריך – גם לרוץ אלינו עם כלי נשק חדים במקביל לרובוט חבלה שניסה לפוצץ אותנו. בדיוק כמו שיש לנו את האביזרים שלנו, גם הם הורו לרחפן שלהם ליירט אותנו או שלחו לעברנו רימון שמגיב בתנועה.

משחק ברשת

(20% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

גולת הכותרת של המשחק הוא ללא ספק המשחק ברשת. למרות שקיים קמפיין ליחיד, עם קטעי מעבר, עלילה בין לבין והרבה משימות משנה סביב הסיפור המרכזי בקמפיין בן 40 שעות, המשחק ברשת גרם לנו להישאב אליו יותר מכולם. בערך כל מה ש- The Division 2 מאפשר לעשות לבד, הוא מעודד מאוד לבצע עם עוד חברים. אפשרויות המשחק ברשת עמוסות לעייפה: אפשר להשלים משימות סיפור ומשנה לצד חברים, להצטרף לשיטוט רנדומלי ברחבי העיר, לבקש עזרה אנושית בהשלמת משימה שנתקענו בה או סתם להחליף כלי נשק אחד עם השני. גם ה- Dark Zone הנפלא חוזר בגרסה מחודשת עם חוקים שתקפים רק באזור זה, מצבירת נקודות ניסיון מיוחדות, דרך רכישת מיומנויות וכלי לחימה חדשים ועד להשלמת משימות מפוקפקות כשהפעם כששחקנים יש לנו הרבה יותר מה להפסיד – ולהרוויח.



חווית המשחק ברשת גדולה יותר מכל דבר אחר – עימותים הכוללים שיתופי פעולה מציגים בגאון את נקודות החוזק הברורות ביותר של The Division 2: קרב עמוס בשחקנים ויריבים שמנהלים קרב הכולל איגופים, פיצוצים, כלי עזר כמו רחפנים, רובוטים, רימונים חכמים, והכל בשדות קרב יצירתיות ומאולתרות. וכשהכל קורה בבת אחת, זה עובד מצוין ומציג את המשחק בשיא תפארתו. הוגן יהיה להוסיף שלא בכל משימה הצטרפו אלינו שחקנים מיידית – קהילת המשחק החדש עדיין מצטברת ברחבי העולם ורחובות וושינגטון כרגע לא ההמוניים ביותר שתכירו, אם כי לא הוגן יהיה לשפוט את פופולריות המשחק שבוע לאחר השקתו. השבועות הקרובים ילמדו אותנו יותר על סיכויי הצלחתו, אם כי לפי ההתרשמות שלנו, The Division 2 מחזיק בפוטנציאל להיות משחק רשת משובח וממכר במיוחד – ועל כך תעיד כמות השחקנים הענקית שהצטרפה במהלך ימי הסקירה.



באגף הטכני חשוב לציין שנתקלנו בהמון קשיים ובעיות, שאמנם הצטמצמו ככל ששיחקנו אבל עדיין היו כאלה שחזרו על עצמם ממש עד יום פרסום הסקירה; קושי בהתחברות למשחק רשת, דמויות "צפות", משימות שנתקעות על דמות שלא מפעילה דיאלוג, מסכי פתיחה שחוזרים על עצמם וכיוצא באלו. חלק מהבעיות היו קשורות לשרתים מקרטעים, האחרות במשחק שהתגלה כ"לא אפוי". המשכנו לקבל טלאים בימי הראשונים לאחר צאת המשחק אבל הבעיות לא חדלו להופיע, או לחלופין, הצטמצמו אך לא נעלמו לחלוטין – ויש גם לקחת זאת בחשבון. על מה שצפוי אפשר רק להחמיא: המפתחת מבטיחה המון תוכן חדש חינמי שצפוי להגיע בקרוב, החל ממשימות, אזורים ומאפייני משחק חדשים. אין ספק שתוכן חדש ומקורי מצד Ubisoft ירחיב משמעותית את אורך חיי המשחק, שגם כך סיפק אותנו מאוד.

תודה לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של Tom Clancy's The Division 2 בישראל.