שוק הרמקולים החכמים מתעצם מיום ליום. רק לפני ימים ספורים הציגה אחת מענקיות וחלוצות התחום, חברת אמזון, סדרת רמקולים מעודכנת המביאה את העוזרת הוירטואלית, Alexa, לכל מקום ופינה בבית (וברכב), בעוד מתחרתה הישירה, גוגל, מתכוונת גם היא להציג בקרוב מאוד סדרת רמקולים מעודכנת. כעת, נראה כי לשתי הענקיות תצטרף בחודש אוקטובר חברה שלישית ולא פחות משמעותית: פייסבוק. דיווח חדש שצץ ביממה האחרונה ברשת, מאשר כי בענקית הרשת החברתית מתכננים השקה של רמקול חכם בעל מסך לתחילת חודש אוקטובר הקרוב.
על פי פרטי הדיווח ולטענת ידיעות קודמות בנושא, הרמקול החכם בעל המסך (או המסך החכם, אם תרצו), יגיע למשתמשים בשני גדלים שונים - 13 ו-15 אינץ', כשאלו יתומחרו ב-300 ו-400 דולר (כ-1,075 ו-1,435 שקלים), בהתאמה. בהתאם לכך, מדובר במתחרה ישיר ל-Echo Show של אמזון ול-Google Home Hub אותו מתכננת גוגל לחשוף ב-9 באוקטובר. הרמקול החכם של פייסבוק, שיהווה למוצר החומרה הראשון בפיתוחה הבלעדי, ישלב מצלמה הניתנת לכיסוי בחזית, ויגיע עם אינטגרציה של אפליקציית מסנג'ר מקצה לקצה.
בזירת התפעול הקולי, כך נמסר, נמצא את העוזרת הוירטואלית מבית אמזון, Alexa, דרכה ניתן יהיה לשלוט על הרמקול באמצעות הקול בלבד. בין הטכנולוגיות השונות שיציע המוצר, שמכונה בשם הקוד פורטל (Portal), נמצא זיהוי פנים ייחודי שיאפשר לרמקול לזהות מי מבני הבית מבצע בו שימוש. בשלב זה לא ברור כיצד בדיוק יעבוד זיהוי הפנים, אך ניתן להעריך כי הדבר עשוי להיות בשימוש החברה בכל הנוגע לשיחות וידאו.
עוד נמסר בדיווח כי בפייסבוק כבר הציגו את רמקול ה-Portal לקמעונאיות וענקיות ריטייל שונות, כך שנראה כי זו מתכוננת במלוא המרץ להשקת המוצר בחנויות בקרוב מאוד. בזמן שלגוגל ואמזון ישנם רמקולים חכמים המתחילים ממחירים נמוכים של כ-50 דולר, לא ברור אם פייסבוק מתכננת להשיק בעתיד מוצרים מקבילים שיתחרו בהם. יש לציין כי לא מדובר בדיווח הראשון הנוגע לרמקול חכם בפיתוח פייסבוק, ודיווחים קודמים בנושא כבר צצו במחצית השניה של 2017.