אם השם נשמע לכם מוכר, כנראה שאתם צודקים. ספוטיפיי הינה החברה המובילה בתחום הזרמת המוזיקה באמצעות האינטרנט. היא הושקה בשוודיה בשנת 2008 והגיעה במהרה ל-140 מיליון איש מכל רחבי העולם. רק לפני שבוע החברה הכחישה נסיונות חדירה לשוק הישראלי, אך כעת הידיעה היא וודאית – בקרוב המשתמשים הישראלים יוכלו להימנות בין למעלה מ-60 המדינות בהן ספוטיפיי פעילה.



מהיום קראו לי ספוטיפיי ישראל
במסגרת הפריצה לשוק הישראלי, ספוטיפיי החלה לגייס היצע עשיר של מוזיקה ישראלית, לצד למעלה מ-35 מיליון שירים לועזיים הקיימים בה כיום. ניתן להשתמש בשירות דרך כל מכשיר בעל גישה לאינטרנט – דוגמת סמארטפונים, מחשבים, טלוויזיות חכמות, אייפדים וקונסולות משחקים. השימוש באפליקציה נוח ומאפשר בין השאר מעבר קל בין פלטפורמות השמעה שונות, הורדה של מוזיקה לשמיעה במועד מאוחר יותר ואיכות שמע גבוהה. בנוסף, ספוטיפיי מציעה המלצות מוזיקליות חדשות המותאמות לטעם המשתמש, באמצעות תכונה בשם דיסקאברי.



לספוטיפיי מצפה תחרות צמודה
למרות התחזיות האופטימיות, החדירה לשוק לא תהיה כל כך פשוטה. ספוטיפיי תצטרך להתמודד עם תחרות מצד שרתי הזרמת מוזיקה נוספים, כשהבולטים והמובילים שבהם הם דיזר (Deezer) ואפל מיוזיק בזירה הבינלאומית, וווליום של סלקום בזירה הישראלית. דיזר פרצה לשוק הישראלי בשנת 2017, ולפני ההגעה של ספוטיפיי לארץ היוותה את האלטרנטיבה המועדפת על ישראלים רבים שמאסו בתפקוד הבינוני של אפליקציית אפל מיוזק במכשירי אנדרואיד. למרות זאת, נראה שיש לספוטיפיי יתרון על פני המתחרות מבחינת הוותק, התפוצה הרחבה ואטרקטיביות השימוש.

התכונה המושכת ביותר בספוטיפיי, היא אפשרויות השילוב שלה ביישומים ומכשירים אחרים. בכך, אפליקציות ריצה, מכשירי בית חכם ואף שעונים חכמים, כולם תומכים כמעט בלעדית בספוטיפיי, דבר שמעשיר משמעותית את השימוש במכשירים הללו.



ומה העלות?
שירות הפרימיום המאפשר האזנה ללא הגבלה יעלה 19.90 שקל בחודש, בדיוק כמו שאר המתחרות הקיימות בישראל. ל-Spotify שיתוף פעולה עם תחנת הרדיו גלגל"צ (שהם בעצמם מעין פלייליסט משולב פרסומות) והם מציעים רשימות השמעה בתוך שירות המוזיקה הכוללים את שנות ה-70, ה-80, ה-90 ואלפיים. בנוסף למנוי בתשלום קיימת גם גרסה חינמית, למעוניינים להאזין למוזיקה בליווי פרסומות.